Hoi Martin,
ze zijn inderdaad wel wat aan de dure kant maar dit model leek mij het beste passen op de plaats waar een brugje noodzakelijk is
Hoi Gunther,
de lok zal er zeker niet doorheen zakken maar als ik dit bruggetje vergelijk met de eerder aangeschafte Hack- en Leutkebrug dan is deze toch een stuk zwakker
Vandaag komende uit de nachtdienst toch nog even tijd kunnen maken voor het aanpassen van enkele rails. Noodzakelijk omdat een C-rail op dit brugje er totaal niet uitziet. Oordeel zelf:
Nu herrinnerde ik mij een tip van Jac (WacoJaco), hier de link naar zijn topic:
KlikklakDeze oplossing van Jac is niet alleen goedkoper dan het gebruik van overgangsrails maar ook is er straks door bochtenwerk geen ruimte voor.
Hier een kort verslag hoe ik dit aangepakt heb:
Eerst twee uiteinden van een al vernachelde C-rail afgeslepen:
Vervolgens de uiteinden van de K-rail (artnr 2209) verwijderd:
En de eindstukjes op de K-rails geschoven:
Door de korte lengte van deze eindstukjes lukt het net om de lipjes van de middenleider van de C-rail aan de metalen plaat van de middenleider van de K-rail te solderen. Natuurlijk nadat de zwarte verf op de plaats van het solderen eerst verwijderd is:
Door dit soldeerpunt zit het geheel ook goed vast aan elkaar dus verder lijmen is niet nodig. Ook de massaverbinding met de railstaaf van de K-rail komt automatisch tot stand door de contactjes waarmee normaal de railstaaf van de C-rail vast zit al zal ik hier straks bij de inbouw voor de zekerheid een extra massa punt aan leggen.
Het eindresultaat ziet er dan zo uit:
Al veel beter al moet er straks wel nog wat "hout" naast de rails aangebracht gaan worden. Eens kijken of het lukt om aankomende week deze brug in te bouwen.
Jac,
nogmaals hartelijk dank voor de tip
Groetjes, John