Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Afgelopen dinsdag op mijn jongste dochter haar verjaardag heb ik weer een prachtige mijlpaal behaald in Michelstadt.
Ik ben met het wereldprogramma Koploper door de 1 miljoen (schaal) kilometers heen gereden deze prachtige mijlpaal had natuurlijk een keerzijde want de laatste tijd is er weinig aan de scenery gedaan mede omdat het miljoen dichterbij kwam wilde ik nog meer en meer rijden om deze magische grens te halen.

Even wat cijfertjes ik ben begonnen met rijden met Koploper op 29 maart 2016 en had toen 200,4 kilometer gereden die dag.

Het hoogste aantal kilometers wat ik had gereden was op 17-03-2019 dat was 5037,6 kilometers en reden er 18 treinen rond in Michelsdtadt 2.0 het aantal rijdende treinen heb ik nu op 16 vastgezet anders kan ik het niet meer volgen waar alles rijd. ;)

Soms zijn er dagen dat ik 2000 kilometers probleemloos rij zonder een enkele foutmelding maar soms zijn er ook dagen bij dat er al een foutmelding komt na 2 kilometer gereden te hebben zoals dat er een trein stil blijft staan vaak is een vuiltje daar de oorzaak van.

De baan poets ik eigenlijk bijna nooit alleen komt er een droge zachte doek erbij als er een loc of trein stilstaat door een vuiltje even poetsen en ze rijden er weer mooi overheen.

Vele loc hebben de grens van 300 rij-uren overschreden sommige hebben wat vaker onderhoud nodig dan een ander zoals mijn SBB Cargo G2000 loc heeft nog nooit een beurtje gehad loc rijd nog steeds fluister stil in de rondte.

Maar mijn oude gedigitaliseerde 3056 krokodil is bijna iedere half jaar aan de beurt voor een beurtje omdat hij  dan aardig geluid gaat maken dus hup uit elkaar schoonmaken en dan weer als een zonnetje rijden.

Verder verdeel ik het rijden zoveel mogelijk in 3 groepen 1) het rijden met losse locs 2) rijden met het prachtige Zwitsers materiaal 3) het rijden met het niet Zwitserse materiaal zodat ze allemaal even veel rijuurtjes hebben.
Al heeft het Zwitserse materiaal wel een streepje voor en betrap ik mij er op dat die toch wel iets meer rijden dan het niet Zwitserse materiaal. :P

Verder wil ik iedereen bedanken die mij heeft geholpen met het realiseren van deze mijlpaal maar 2 wil ik er toch uitpikken en even in het zonnetje zetten.

Als eerste vriend René (Lokkie) die mij heeft geholpen deze prachtige baan te bouwen en waar ik vele gezellige uurtjes op zolder heb doorgebracht en wat we nog steeds regelmatig doen gewoon lekker bijkletsen en kijken wat er verbeterd kan worden aan de baan.
Zo is René nu bezig met een Arduino om daar geluiden voor het voetbalveld aan het opzetten met behulp van een sd kaartje de eerste geluiden zijn al goed en leuk.

Als 2de wil ik graag mijn vriend Koos (KdeB) bedanken die vele uurtje in de weekenden samen met mij op zolder heeft doorgebracht om Koploper te verfijnen zodat het nog mooier en beter ging rijden hier in Michelstadt ook de gekregen opdrachten die ik kreeg van Koos daar heb ik veel van geleerd ja Koploper heeft geen geheimen meer voor mij want ik snap nu zeker al 7 % van dit prachtige programma. :D

Al wordt Koploper niet meer ge-update ik blijf er voorlopig lekker meerijden want wat ik er mee doe rijden rijden rijden en nog eens rijden daar voldoet dit programma prima aan.

Groet Michel 

Edit: na een melding van een forum vriend typevoutje veranderd. :P
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Michel,

Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Je moet dan wel haast dag en nacht met de treinen rijden om deze kilometers te maken, al scheelt het wel dat je zoveel locs tegelijk laat rijden :). Zo krijgt de rails ook geen tijd om vuil te worden. Mooi dat je ook je treinvrienden laat delen in dit succes. En minstens zo mooi dat het Zwitserse materieel stiekem een streepje voor heeft :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Hi Michel,

ff kort en krachtig:  Gefeliciteerd met je spoorse Mijlpaal.
Binnenkort maar eens een afspraak met je maken om Michelstadt te bezoeken.

groet
Harald
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.

Dat is nogal wat, Mies !
Zoiets halen mijn loc's bij lange na niet.
Maar het geeft wel precies aan wat je het allerliefste doet : knarren met die hap  ;)
Nadeel is wel, dat áls je een keer een loc verkoopt, je niet kunt zeggen dat die altijd van een oud vrouwtje is geweest  :D

Nu ligt er trouwens niet alleen in Limbabwe een miljoenenlijntje  :o)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Gefeliciteerd Michel, geweldige mijlpaal heb je bereikt! Nu de baan steeds beter rijdt zal de 2 miljoen een stuk sneller gehaald worden!
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
-MICHEL,
Er bestaat een liedje (oud hoor) met een tekst "Kom van het dak af"! Ik hoor jouw Karin al zeggen, "Kom van die zolder af"! Maar hoe je het ook keert of wendt, wat wel vaststaat is dat het jou zeker gelukt is om die mooie 1e miljoen binnen te halen. Dat vraagt alweer om een volgende miljoen. En, ja, een mooie modelbaan moet hieraan ten grondslag hebben gelegen. Samen met jouw 'vrienden' is dat gelukt, want zij zijn het altijd geweest, die jou hebben overgehaald om van jouw Michelstadt een versie 2.0 te maken.
Het is FEEST in Almere en dus in huize Michel!
Jou kennende, is slechts de vermelding het al waard en de rest komt nog wel! Plezier alom is de mijlpaal. die jou telkens heeft gedreven tot dit suk6!
GEFELICITEERD en geniet er maar het hele weekend van!
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Hi Missie, dat zijn flink wat km's & onderhoud, geweldig zeg !!!!
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.
Dan nog is het een flinke afstand voor al die kleine wieltjes.
En leuk dat het op de verjaardag van je dochter was, geeft toch wel iets speciaals en natuurlijk nog van harte met de kleine meid.  :)
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 12:15:31
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
hoi Michel,

gefeliciteerd en kan je nog een keer je baanplan laten zien waar al die kilometers op gereden zijn. :)

mvg,

Ruud
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers  8o wow........
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Als we nu ook nog zouden weten met hoe veel loc's dit gereden is, dan kunnen we de afstand per loc uitrekenen 8o.
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 14 augustus 2021, 19:08:52
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers  8o wow........
Rekent Koploper werkelijk zo? Want ook gedeeld door 87 blijft het onwaarschijnlijk veel!
Stel dat dit door 30 loc's gereden is, dan is dat 383 km per loc.
En stel dat een gemiddeld rondje in Michelstadt 30 meter meet dan zijn dat 12767 rondjes per loc.
En dat zijn er dan weer 196 per maand.
Oftewel iedere dag rijden er gemiddeld zo'n 30 loc's 6,5 rondjes!
Nu ziet Michel z'n loc's natuurlijk graag rijden, maar klopt dit?
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Ik denk dat dat wel eens kan kloppen. Ben een keer bij Michel geweest en die ziet ze graag rijden. Een paar van mijn loks hebben ook enkele meters daar gemaakt.

Michel, gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Ha Michel,

Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Een indrukwekkend aantal meters wat gereden is.

Bewijst dat de baan en techniek goed in elkaar zitten, anders  haal je dit niet.

Op naar de twee milioen.
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Citaat van: Wico op zaterdag 14 augustus 2021, 09:56:06
Michel,
Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Je moet dan wel haast dag en nacht met de treinen rijden om deze kilometers te maken, al scheelt het wel dat je zoveel locs tegelijk laat rijden :). Zo krijgt de rails ook geen tijd om vuil te worden. Mooi dat je ook je treinvrienden laat delen in dit succes. En minstens zo mooi dat het Zwitserse materieel stiekem een streepje voor heeft :P.
Groeten,
Wico

Dank je wel voor je felicitatie Wico. :thumbup:
Ja het is zeker een bijzondere mijlpaal waar zeer trots op ben nee ik rij alleen overdag en iedere dag ik doe namelijk niet aan zomerstoppen gewoon lekker zweten op zoder en genieten van de treinen die langskomen rijden.
Af en toe geef ik er eentje een schoonmaakbeurtje terwijl de andere vrolijk doorrijden langs mij heen. 
Nee de rails wordt zeker niet erg vuil door het vele rijden. :P
Ik heb regelmatig contact met René en Koos nee die horen bij dit mijlpaal net als de vele andere die ook hun steentje bij gedragen heeft als was het in het begin ook om mijn frustraties aan te horen als het weer niet reed. >:-D

Citaat van: Haradigi op zaterdag 14 augustus 2021, 10:11:43
Hi Michel,
ff kort en krachtig:  Gefeliciteerd met je spoorse Mijlpaal.
Binnenkort maar eens een afspraak met je maken om Michelstadt te bezoeken.
groet
Harald
Harald, heel erg bedankt voor je felicitatie groet. :thumbup:
We gaan zeker een afspraak maken zodat je de boel hier ziet rijden en we gezellig even kletsen over de mooie hobby. :)
Helaas druk op het werk mede door de vele zieken maar zodra het weer wat rustiger is en ik niet meer om 02,30 hoef te beginnen gaan we wat afspreken. :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 14 augustus 2021, 11:02:09
Dat is nogal wat, Mies !
Zoiets halen mijn loc's bij lange na niet.
Maar het geeft wel precies aan wat je het allerliefste doet : knarren met die hap  ;)
Nadeel is wel, dat áls je een keer een loc verkoopt, je niet kunt zeggen dat die altijd van een oud vrouwtje is geweest  :D
Nu ligt er trouwens niet alleen in Limbabwe een miljoenenlijntje  :o)
Grtz Tony

Het is zeker wat Tony gelukkig houd ik van iedere rij dag de kilometer stand bij op de pc boven anders was ik allang de stand kwijt geraakt.
Ja dat doe ik het liefste rijden rijden rijden kilometers maken met die kleine donderstralen vandaar dat de scenery niet echt van de grond komt iedere vrijdag zeg ik tegen mijzelf dit weekend ga ik het voetbalcomplex afmaken en op zondagavond als ik om 9 uur in bed leg denk ik weer niks aan de scenery gedaan Kl**tz*k. :D
Ik vrees dat ik nooit een loc ga verkopen Tony heb er wel eens een aantal geruild met mede forumleden zo blijft het loc bestand op gelijke hoogte en heb ik achteraf geen spijt dat ik er één weggedaan heb.
Ik kan wel zeggen mocht ik er ooit één ga verkopen of mijn vrouw na mijn dood met wat "gebruikerssporen". :P
Weer een link die ons samen verbind de "miljoenenlijntjes van Limbabwe en Michelstadt". :P :thumbup:

Citaat van: frank-103 op zaterdag 14 augustus 2021, 11:26:36
Gefeliciteerd Michel, geweldige mijlpaal heb je bereikt! Nu de baan steeds beter rijdt zal de 2 miljoen een stuk sneller gehaald worden!

Dank je wel Frank voor je felicitatie. :thumbup:
Deze mijlpaal van 1 miljoen daagt zeker uit om de 2 miljoen te halen gelukkig ben ik daar al mee bezig en de eerste 6 duizend kilometers staan er al weer bijgeschreven. :)

Citaat van: GWS op zaterdag 14 augustus 2021, 11:50:41
-MICHEL,
Er bestaat een liedje (oud hoor) met een tekst "Kom van het dak af"! Ik hoor jouw Karin al zeggen, "Kom van die zolder af"! Maar hoe je het ook keert of wendt, wat wel vaststaat is dat het jou zeker gelukt is om die mooie 1e miljoen binnen te halen. Dat vraagt alweer om een volgende miljoen. En, ja, een mooie modelbaan moet hieraan ten grondslag hebben gelegen. Samen met jouw 'vrienden' is dat gelukt, want zij zijn het altijd geweest, die jou hebben overgehaald om van jouw Michelstadt een versie 2.0 te maken.
Het is FEEST in Almere en dus in huize Michel!
Jou kennende, is slechts de vermelding het al waard en de rest komt nog wel! Plezier alom is de mijlpaal. die jou telkens heeft gedreven tot dit suk6!
GEFELICITEERD en geniet er maar het hele weekend van!

Ook jij bedankt voor je felicitatie groet Gerard. :thumbup:
Gelukkig zingt mijn vrouw dat nooit kom van die zolder af die komt af en toe de was doen of brengt een heerlijke latte macchiato die we dan samen kletsend opdrinken.
Maar meestal heb ik gezellig Spotify en onder het genot van mijn favoriete liedjes geniet van het moois wat er langsrijd en ja ik geniet nog steeds van de langsrijdende treinen /losse locs.
Mede door René en Koos rijd het hier geweldig en houd ik regelmatig contact met hun over de vorderingen van de baan en hoe fantastisch het nog steeds rijd.
Ook houd ik mij kennis van koploper bij door regelmatig te lezen op het koploperforum daar leer ik ook nog steeds van en pas ik soms heel soms een verandering toe wat ik daar gelezen heb.
En het is hier ALTIJD feest Gerard als ik op zolder ben en ik zie de prachtige slepen voorbij rijden dan is het weer vol in het station en een paar minuten later staat er weer bijna niks ja koploper is een geweldig programma voor mij die alleen maar rijd en rijd en rijd. :P :thumbup:

Citaat van: wimpietje op zaterdag 14 augustus 2021, 11:56:22
Hi Missie, dat zijn flink wat km's & onderhoud, geweldig zeg !!!!
Ja Wim dat zijn zeker flink wat kilometers en soms geen ik weken geen onderhoud en dan weer 5 a 6 in de week maar ook dat is ontspannen werk lekker pielen alles uit elkaar halen schoonmaken nieuwe koolborsteltjes erin en nieuwe slipbandjes prachtig werk is dat. :P

Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 12:15:31
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.
Dan nog is het een flinke afstand voor al die kleine wieltjes.
En leuk dat het op de verjaardag van je dochter was, geeft toch wel iets speciaals en natuurlijk nog van harte met de kleine meid.  :)

Ik dacht altijd dat er geteld werd in schaal kilomers Tom maar ik kan mij uiteraard vergissen.
Ja de wieltjes hebben wat te verduren hier zijn blij als ik afsluit kunnen ze bijkomen. :D
Dat was zeker een leuke bijkomstigheid dat het op mijn jongste dochter haar 30ste verjaardag was nu vergeet ik het nooit meer de eerste miljoen kilometers. :)
Dank je wel voor de felicitatie voor mijn dochter haar verjaardag. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 12:41:07
Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 12:15:31
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ja Hans Tom is scherp zoals altijd. :P :thumbup:

Citaat van: feniks op zaterdag 14 augustus 2021, 13:15:22
hoi Michel,
gefeliciteerd en kan je nog een keer je baanplan laten zien waar al die kilometers op gereden zijn. :)
mvg,
Ruud

Dank je wel Ruud voor je felicatie. :thumbup:
Helaas heb ik geen baanplan de bovenbaan hebben René en ik zo uit het polsje neergelegd maar hierbij wel een foto hoe het in koploper staat en ik zal eens in anyrail de bovenbaan tekenen en hier plaatsen voor je.

Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 14 augustus 2021, 19:08:52
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers  8o wow........

Schaal of geen schaal kilometers het blijven indrukwekkende aantallen Wim. :)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 19:14:27
Als we nu ook nog zouden weten met hoe veel loc's dit gereden is, dan kunnen we de afstand per loc uitrekenen 8o.
Er staan 68 op de baan waarvan er 4 in het rangeerterrein staan die rijden niet mee in koploper Hans dus 64 locs doen actief mee in koploper en daarvan rijd er steeds een gedeelte rond als ik rij.
Succes met uitrekenen. >:-D

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 19:36:15
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 14 augustus 2021, 19:08:52
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers  8o wow........
Rekent Koploper werkelijk zo? Want ook gedeeld door 87 blijft het onwaarschijnlijk veel!
Stel dat dit door 30 loc's gereden is, dan is dat 383 km per loc.
En stel dat een gemiddeld rondje in Michelstadt 30 meter meet dan zijn dat 12767 rondjes per loc.
En dat zijn er dan weer 196 per maand.
Oftewel iedere dag rijden er gemiddeld zo'n 30 loc's 6,5 rondjes!
Nu ziet Michel z'n loc's natuurlijk graag rijden, maar klopt dit?

Hans, ik heb net één losse loc van het onderste schaduwstation van beneden naar boven en weer terug naar beneden laten rijden en daar heeft hij 8,9 (schaal) kilometers overgereden.
Er staan 23 locs/treinen in het onderste schaduwstation.
In de middelste schaduwstation staan 19 locs / treinen geparkeerd.
In het bovenste schaduwstation staan 22 locs / treinen geparkeerd.
De locs en treinen die geparkeerd staan op de bovenste en middelste schaduwstation als ik daarmee rij om de beurt dan gaan die ook helemaal naar beneden waar ik een spoor vrij gehouden heb en weer naar boven toe die komen alleen weer in hun schaduwstation als ik ga stoppen zodat ze weer op hun vaste plek staan geparkeerd.
Succes met uitrekenen.
Oh ja alleen al in het spiraal ligt er ongeveer 30 meter rail omhooggaande dus ook ongeveer 30 meter rails naar beneden toe.
Ik zal alles eens opmeten en na tekenen in Anyrail zodat ik het precise aantal meter weet wat ik heb leggen ik dacht iets van de 300 meter spoor in Michelstadt.

Citaat van: Laurent op zondag 15 augustus 2021, 02:15:21
Ik denk dat dat wel eens kan kloppen. Ben een keer bij Michel geweest en die ziet ze graag rijden. Een paar van mijn loks hebben ook enkele meters daar gemaakt.
Michel, gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!
Inderdaad Laurent en Frank zijn locs / treinen hebben ook hun steentje bijgedragen aan de miljoen kilometers toen jullie hier op visite waren. :thumbup:
Tijd om het weer eens over te doen lijkt mij.
En bedankt voor je felicatie. :) :thumbup:

Citaat van: erik01 op zondag 15 augustus 2021, 08:19:08
Ha Michel,
Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Een indrukwekkend aantal meters wat gereden is.
Bewijst dat de baan en techniek goed in elkaar zitten, anders  haal je dit niet.
Op naar de twee milioen.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ja dat zeker en er zullen hopelijk nog vele volgen.
Ja alles rijd en loopt perfect hier over het algemeen met de techniek is ook niks fout mee alles werkt naar behoren en dat doet mij zeer veel vreugd. :P
Ja zeker op naar de 2 miljoen en naar de 3 enz enz enz. :D


En om het heugelijke feit nog meer vreugd te geven heb ik mij eigen een leuk cadeautje gegeven bij mijn favoriete dealer in Badhoevedorp de Märklin set 47096 waar ik er al 2 van had maar een langere sleep toch wel op mijn verlanglijst stond.

Groet Michel




Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Hey Michel,

Gefeliciteerd met het behalen van deze kaap.  B) B)
Op naar de volgende (om te beginnen ) 100.000 Km  ;)

Trouwens ook weer een mooie uitbreiding van je rollend materiaal.
Veel rijplezier ermee.
Dan nog even de vraag, gaan de rijtuigen, goederenwagons ook wel eens in onderhoud?
Want die zullen ook wel eens een onderhoudsbeurt nodig hebben als die zo vele Km hebben afgelegd. >:-D

Grts Freddy

Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Ha die Michel.
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige modelspoor mijlpaal! :thumbup:
Geweldig om met jouw mooie materieel zoveel plezierige km's te kunnen rijden.

Hopelijk gaan hier nog vele mijlpalen bij komen en laat je ons hier ook van mee genieten! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Hoi Michel,
1 mio km alweer gereden. Maar ja, ik weet niet hoeveel locs je hebt inmiddels? Vele kleintjes maken veel werk(kilometers dus). En weer een uitbreiding van je containersleep. Geweldig om te zien hoe jij van je hobby geniet. Ik ga de miljoen kilometers niet halen want mijn vaste baan is weer gesloopt. Maar de modulebaan is het laatste wat ik maak, (modules zijn makkelijk te vervangen), misschien maak ik daar wel een miljoen kilometer mee. 😀 Overigens heb ik in dat prachtige Koploper de km standen niet bijgehouden.
Ga je je aanmelden bij Guinness voor een wereldrecord?
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Hallo Michel,

Zonder vaste baan is dit een cijfer waar je niet eens aan durft te denken.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal  :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
mooie mijlpaal, nog vele kilometers plezier,


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Mooi resultaat Michel.

Op naar de volgende 1 miljoen.
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 15 augustus 2021, 10:06:34
Hey Michel,
Gefeliciteerd met het behalen van deze kaap.  B) B)
Op naar de volgende (om te beginnen ) 100.000 Km  ;)
Trouwens ook weer een mooie uitbreiding van je rollend materiaal.
Veel rijplezier ermee.
Dan nog even de vraag, gaan de rijtuigen, goederenwagons ook wel eens in onderhoud?
Want die zullen ook wel eens een onderhoudsbeurt nodig hebben als die zo vele Km hebben afgelegd. >:-D
Grts Freddy

Dank voor je felicitatie Freddy. :thumbup:
Ik probeer de 1,2 miljoen te halen voor het eind van het jaar ben benieuwd of dat gaat lukken.
Ja met deze prachtige set kom ik nu uit op 6 wagons die straks achter de rode SBB Vectron komen te rijden nu rijden ze nog achter een kleine Mak van de SBB maar ik vindt een Vectron er mooier voor staan dan gaat de kleine Mak loc weer alleen rijden.

De vele slepen staan op papier en in de pc iedere week is er een ander sleep aan de beurt voor onderhoud ik ga gewoon het rijtje af wat ik heb staan dan worden de asjes van de wagons in de ultrasone gedaan met wasbenzine daarna met lauwwarm water schoongemaakt en gaan ze er weer onder de wagons de loc daavan worden dan alleen de de wielen gedaan met een wattenstaafje met wasbenzine en aan een trafo aangesloten zodat de wielen draaien als ik ze schoonmaak ook de sleper wordt dan grondig schoongemaakt.
Zo worden ze eens per jaar de wagons van de slepen schoongemaakt Freddy.

Citaat van: AlbertJan op zondag 15 augustus 2021, 12:17:47
Ha die Michel.
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige modelspoor mijlpaal! :thumbup:
Geweldig om met jouw mooie materieel zoveel plezierige km's te kunnen rijden.
Hopelijk gaan hier nog vele mijlpalen bij komen en laat je ons hier ook van mee genieten! O:-D
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Heel erg bedankt voor je felicitatie AlbertJan voor deze mijlpaal. :thumbup:
Het blijft zeker een mooi gezicht om het materiaal langs te zien rijden en het verveelt nooit moet ik bekennen. :P
Ik ga mijn best doen om ze veel mogelijke mijlpalen te behalen en die dan met de jullie te delen. :)

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 15 augustus 2021, 14:21:27
Hoi Michel,
1 mio km alweer gereden. Maar ja, ik weet niet hoeveel locs je hebt inmiddels? Vele kleintjes maken veel werk(kilometers dus). En weer een uitbreiding van je containersleep. Geweldig om te zien hoe jij van je hobby geniet. Ik ga de miljoen kilometers niet halen want mijn vaste baan is weer gesloopt. Maar de modulebaan is het laatste wat ik maak, (modules zijn makkelijk te vervangen), misschien maak ik daar wel een miljoen kilometer mee. ?? Overigens heb ik in dat prachtige Koploper de km standen niet bijgehouden.
Ga je je aanmelden bij Guinness voor een wereldrecord?
Inderdaad vele locs (68) maken het werk Maarten dus door hun is de 1 miljoen gehaald op naar de 2 miljoen zou ik zeggen.
Ik geniet nog iedere dag sinds ik aan de hobby begon en hopelijk blijft dit nog jaren zo doorgaan want het uurtje of beter gezegd uren ontspanning wil ik niet missen na mijn drukke werkzaamheden die ik soms 6 dagen in de week moet doen.
Ik houd je topic in de gaten wat betreft de module bouw en ja mijn complimenten hoe het er allemaal uit zien prachtig prachtig prachtig. :thumbup: :thumbup:
Ik heb het vanaf dag 1 bijgehouden net als zoveel dingen die ik bij houd wat te maken heeft met de hobby uitgaves materiaal enz enz ben gek op lijstjes maken. :P
Nee ik ga mij niet aanmelden bij Guinness er zullen er best meer zijn bv modelbanen die meer kilometertjes maken als ik in Michelstadt.

Citaat van: Trainspotter op zondag 15 augustus 2021, 14:39:23
Hallo Michel,
Zonder vaste baan is dit een cijfer waar je niet eens aan durft te denken.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal  :thumbup:
Vrgr,
Wilko

Maar de vaste baan zal toch wel een keer komen Wilko bij jouw en dan zullen de kilometers ook hard bij je gaan. :)
Mijn dank voor je 1 miljoen felicitatie. :P :thumbup:

Citaat van: ramdani op zondag 15 augustus 2021, 16:41:50
mooie mijlpaal, nog vele kilometers plezier,
mvg,
Michel

Dank je wel Michel :thumbup: gaat zeker goed komen met het plezier. :)

Citaat van: Trainhenk op zondag 15 augustus 2021, 17:38:57
Mooi resultaat Michel.
Op naar de volgende 1 miljoen.

Ik doe mijn best Henk. ;) :P
Daar ben ik al druk mee bezig de eerst duizenden kilometers staan er weer op. :D
Morgenmiddag na het werk ga ik weer een uurtje of 2 naar zolder morgen is weer het Zwitsers materiaal aan de beurt om de asjes te strekken afgelopen weekend waren de losse locs aan de beurt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
Gefeliciteerd met je behaalde mijlpaal en je nieuwe aanwinst :thumbup: !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Michelstadt } 1 miljoen (schaal) kilometers met Koploper.
 @citaat

Dank je wel Maikel voor je felicitatie. :thumbup:
Ja de nieuwe aanwinst past prachtig in de sleep bij de andere containerwagons van de SBB Cargo hij is lang genoeg zo nu kijken of er een andere sleep gemaakt kan of uitgebreid gaat worden.

Groet Michel
Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Ondanks dat het pas volgende maand onze 5 jarige trouwdag is hebben mijn vrouw en ik elkaar al wat gegeven om deze prachtige dag te vieren en dit jaar heb ik niks voorgezegd wat ik wilde hebben dus was ik zeer benieuwd wat mijn vrouw had gekocht voor mij.

En het cadeau wat ik gisteren heb gekregen is een prachtige Mehano (90243) Mak loc geworden van de SBB Cargo met sound. :P :favorite:
Deze is mijn 2de niet Märklin loc en ik moet zeggen de loc is zeer fraai afgewerkt prachtige details wel zeer kwetsbaar lees de hekjes maar wat een mooie loc zeg en ook lekker zwaar aan het gewicht en heeft een DCC decoder aan boord.

Maar toen ik de loc wilde deed de sleper een beetje moeilijk gaf steeds kortsluiting bij de wissels nu is de sleper vrij slapjes vindt ik persoonlijk maar na een paar keer buigen rijd hij goed over de wissels en kon de loc geijkt worden en ik moet zeggen de rijeigenschappen zijn zeer mooi en de loc is zeer geruisloos.
Ook het geluid is zeer mooi en de loc heeft vele licht en geluids functies.
Hij rijd nu mee is de dienstregeling van Michelstadt en is hij met zijn mooie donkere kleuren een prachtige verschijning als hij op de bovenbaan aankomt rijden.

Kortom een prachtige aanwinst waar ik zeer blij mee ben. :P

En voor de nieuwsgierigen mijn vrouw heeft ook een mooi cadeau gekregen van mij waar ze zeer blij mee is. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
-MICHEL,
Tjonge, is het alweer 5 jaar geleden? O.K., iets vroeger dan normaal, maar het is en blijft een prachtig "jubileum"  :favorite: :-) geschenk. Dat beloofd nog wat voor de toekomst! SBB en BLS zullen nog steeds worden uitgebreid. Neen, we vragen maar niet naar het geschenk, wat jij haar hebt overreikt met vele daarbij behorende liefdesblijken. "Gepaste afstand" is voor jullie niet van toepassing!  :-)
Ja, die hekjes zijn altijd een probleem; zijn immers heel fragiel! Maar alle daarbijbehorende geluiden zijn een lust voor het oor! Ja, het 'oog' is kritisch, maar dat is al opgelost. Rijden doet het en daar gaat het om. Die 'jongste' zal nog vele kilometertjes moeten gaan draaien.
Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst en met die 'dag'!
'
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Michel,

De hartelijke felicitaties voor Karin en jezelf. Knap hoor hoe ze het al die tijd met je uithoudt ;). Maar dat zit wel goed, anders zou ze jou niet zo'n prachtig cadeau geven. Mooie sprekende kleuren heeft deze loc, en na wat aanloop problemen nu lekker rondjes rijden op je baan :thumbup:. Veel plezier er mee!

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Nou Mies, dat belooft wat voor het 10-jarig jubileum  :D
Dit Zwitserse Cargoscheetje mag er wezen hoor  :thumbup:
Bij je volgende filmpje wel even de geluiden van deze beauty laten horen.
En wat ik me nog afvraag; wat heeft Karin van jou gekregen ?
De bijpassende sleep, of toch wat anders ?

Grtz Tony


















Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hoi Michel,
gefeliciteerd met je 5-jarig huwelijk en..
je prachtige lok !
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Mooi cadeau en mooie Loc.
Die trekt je de volgende 5 jaar wel weer door het huwelijkse leven,
Geniet van elkaar en het komt allemaal goed de komende jaren met het huwelijk en natuurlijk de nieuwe aanwinsten. Bofkont  :)
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hi Michel en Karin,

Vanuit BW Karbrücken voor jullie beiden een GEFELICITEERD,

groet
Harald
p.s mooie loc ook....  ;)


Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hallo Michel en Karin,

Gefeliciteerd en nog vele jaren.
En mooie aanwinst.

Maar ben ook wel benieuwd net als Tony, @citaat wat Karin heeft gekregen.

Hopelijk tot snel.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
 :) Hee jochie, van harte gefeliciteerd met jullie bijna 5 jarige huwelijk. Mooi machientje heb je er weer bij. B) :thumbup:
En zoals een paar andere al opmerkte, wat heeft Karin gehad van je? :roll: Een nieuwe stofzuiger?  >:-D

Citaat van: Wico op vrijdag 03 september 2021, 09:17:23
Knap hoor hoe ze het al die tijd met je uithoudt ;)
:roll: Nou, daarom geeft ze ook (weer) een lokkie, Michel mooi naar zolder, Karin lekker op de bank met de afstandsbediening, kan ze kijke wat ze wil. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Dag Michel.

Proficiat met jullie 5-jarig huwelijk :thumbup:
Ook wel bekend als een Houten huwelijk,
dus eigenlijk had je iets van een soortgelijke
loc van hout (Brio) moeten krijgen ... :lol:


Bron Blokker.nl

Groeten en felicitaties,

Erik.
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk Michel.

Dat is vast voor beiden hard werken geweest, nog dichter naar elkaar toe groeien kost immers wat inspanning.
Je hebt vast goed je best gedaan anders was deze mooie loc niet uit de hoge hoed gekomen.  :D
Veel plezier op weg naar jullie 10e.

Vrgr,
Wilko
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Van harte gefeliciteerd en nog veel jaren met elkaar. (wij hebben net de 54e gevierd)
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
gefeliciteerd met de loc en 5 jaar huwelijk!


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Michel en Karin van harte gefeliciteerd met jullie 5 jarige huwelijk.
Geniet ervan, voordat je het weet heb je een hele sleep achter je nieuwe loc.

Groetjes,..
Ad
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Alvast van harte gefeliciteerd Michel en Karin!
En mooi cadeau heb je (alvast) gekregen! Veel plezier met deze lok!
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Karin en Michel gefeliciteerd met deze mijlpaal, nu op naar de 10 jaar!
Veel plezier met je Mehano cargo lok, hopelijk draait die ook probleemloos rondjes op je baan!
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Van harte gefeliciteerd. Volgens mijn berekening kun je rekenen op een trip met the Ghan als jullie 50 jaar getrouwd zijn, op voorwaarde dat je dan Australië in mag.  :)
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Citaat van: GWS op vrijdag 03 september 2021, 09:01:18
-MICHEL,
Tjonge, is het alweer 5 jaar geleden? O.K., iets vroeger dan normaal, maar het is en blijft een prachtig "jubileum"  :favorite: :-) geschenk. Dat beloofd nog wat voor de toekomst! SBB en BLS zullen nog steeds worden uitgebreid. Neen, we vragen maar niet naar het geschenk, wat jij haar hebt overreikt met vele daarbij behorende liefdesblijken. "Gepaste afstand" is voor jullie niet van toepassing!  :-)
Ja, die hekjes zijn altijd een probleem; zijn immers heel fragiel! Maar alle daarbijbehorende geluiden zijn een lust voor het oor! Ja, het 'oog' is kritisch, maar dat is al opgelost. Rijden doet het en daar gaat het om. Die 'jongste' zal nog vele kilometertjes moeten gaan draaien.
Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst en met die 'dag'!
'

Het er inderdaad bijna ons 5 jarig huwelijksdag Gerard en ook vieren we dat we 15 jaar samen zijn en ja de tijd gaat snel veels te snel.
Ja rijden doet hij al lekker mee in de dienstregeling van Michelstadt.

Citaat van: Wico op vrijdag 03 september 2021, 09:17:23
Michel,
De hartelijke felicitaties voor Karin en jezelf. Knap hoor hoe ze het al die tijd met je uithoudt ;). Maar dat zit wel goed, anders zou ze jou niet zo'n prachtig cadeau geven. Mooie sprekende kleuren heeft deze loc, en na wat aanloop problemen nu lekker rondjes rijden op je baan :thumbup:. Veel plezier er mee!
Groeten,
Wico   

Dank voor je felicitatie Wico. :thumbup:
Ja dat zij het uithoud vindt ik ook een gave maar gelukkig geldt dit ook voor mij. ;) :P
Ik ben zeer content met deze schitterende loc en ja de kleuren zijn iets donkerder maar misstaat zeer zeker niet.
Hij rijd heerlijk nu in de rondte en voelt zich helemaal thuis zeker nu hij een leuke sleep achter zich heeft rijden. :)

Citaat van: Tony op vrijdag 03 september 2021, 09:41:17
Nou Mies, dat belooft wat voor het 10-jarig jubileum  :D
Dit Zwitserse Cargoscheetje mag er wezen hoor  :thumbup:
Bij je volgende filmpje wel even de geluiden van deze beauty laten horen.
En wat ik me nog afvraag; wat heeft Karin van jou gekregen ?
De bijpassende sleep, of toch wat anders ?
Grtz Tony
Ik kijk er ook naar uit wat ik zal krijgen Tony op ons 10 jarig huwelijksdag. ;)
Het is zeker een zo jij zo mooi schrijft een Cargoscheetje. :P
Ik zal zeker de geluiden laten horen als ik een filmpje ga maken van de prachtige loc.
Nee Karin heeft geen bijpassende sleep gekregen al zou dat wel een mooi idee zijn geweest maar onthouden voor volgend jaar. :P
Nee mijn vrouw heeft lekker veel spullen gekregen van Rituals waar ze helemaal gek op is en ik ook want het ruikt altijd heerlijk die spullen verder komt er nog een Rituals event-kalender bij als die leverbaar zijn kan ze lekker 24 dagen hokjes open maken. :)

Citaat van: Wim op vrijdag 03 september 2021, 09:57:31
Hoi Michel,
gefeliciteerd met je 5-jarig huwelijk en..
je prachtige lok !
Voor beiden dank je wel Wim. :thumbup:

Citaat van: iTom op vrijdag 03 september 2021, 10:16:45
Mooi cadeau en mooie Loc.
Die trekt je de volgende 5 jaar wel weer door het huwelijkse leven,
Geniet van elkaar en het komt allemaal goed de komende jaren met het huwelijk en natuurlijk de nieuwe aanwinsten. Bofkont  :)

Deze prachtige loc sleept mij er zeker doorheen Tom. :P :thumbup:
We genieten zeker van elkaar en zijn na bijna 15 nog steeds blij al we bij elkaar zijn en de glinsters in onze ogen zijn nog steeds even sprankelend als dat we elkaar voor het eerst zagen. :P

Citaat van: Haradigi op vrijdag 03 september 2021, 10:27:52
Hi Michel en Karin,
Vanuit BW Karbrücken voor jullie beiden een GEFELICITEERD,
groet
Harald
p.s mooie loc ook....  ;)
Dank je wel Harald. :thumbup:
Ja ondanks dat de loc niet zwart is is hij best mooi hé. ;) :)

Citaat van: ikke650 op vrijdag 03 september 2021, 10:39:08
Hallo Michel en Karin,
Gefeliciteerd en nog vele jaren.
En mooie aanwinst.
Maar ben ook wel benieuwd net als Tony, @citaat wat Karin heeft gekregen.
Hopelijk tot snel.
M.vr.gr. Erwin

Erwin, heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Ik ben zeer gelukkig met deze fraaie Mak loc. :favorite:
Mijn vrouw heeft zoals bij Tony al beschreven veel Rituals spullen gekregen diverse soorten en dozen die kan voorlopig lekker haar eigen verzorgen. :P
Inderdaad hopelijk tot snel. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 03 september 2021, 12:44:30
:) Hee jochie, van harte gefeliciteerd met jullie bijna 5 jarige huwelijk. Mooi machientje heb je er weer bij. B) :thumbup:
En zoals een paar andere al opmerkte, wat heeft Karin gehad van je? :roll: Een nieuwe stofzuiger?  >:-D
Citaat van: Wico op vrijdag 03 september 2021, 09:17:23
Knap hoor hoe ze het al die tijd met je uithoudt ;)
:roll: Nou, daarom geeft ze ook (weer) een lokkie, Michel mooi naar zolder, Karin lekker op de bank met de afstandsbediening, kan ze kijke wat ze wil. :mrgreen:
Dirk-Jan

Dank je wel Dirk-Jan. :thumbup:
Ja het is zeker een mooi machientje. :P
Nee geen stofzuiger maar heerlijke huidverzorgingsprodukten heeft ze gekregen die is als een koningin te rijk nu en heeft ieder geurtje al geroken en onder mijn neus geschoven van hoe vindt je deze ruiken en zal ik deze morgen nemen enz enz. :P
Nee als Karin thuis komt van haar werk gaan we eten en dan blijf ik lekker beneden zitten bij haar als ik in de middag thuis kom dan ga ik naar boven en in het weekend maar dan komt ze soms naar boven om een Latte Maciatto te brengen die we dan samen opdrinken en dan gaat ze weer naar beneden toe.
En ja meestal heb ik de afstandsbediening maar ze heeft haar eigen afstandsbediening maar dan lees ze toch en kan ik kijken wat ik wil. :D

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 03 september 2021, 12:59:12
Dag Michel.
Proficiat met jullie 5-jarig huwelijk :thumbup:
Ook wel bekend als een Houten huwelijk,
dus eigenlijk had je iets van een soortgelijke
loc van hout (Brio) moeten krijgen ... :lol:

Bron Blokker.nl
Groeten en felicitaties,
Erik.
Dank je wel Erik voor je felicitatie groet. :thumbup:
Ik heb door jouw weer wat geleerd een houten huwelijk gelukkig hebben de meeste spinters al gehad in de eerste paar jaar van ons samen zijn. ;)
Ik heb één houten locje in de vitrine staan die kreeg ik toen van voormalig forumlid Alex en die koester ik heel erg omdat ik veel respect voor Alex heb daarom verdient dit houten locje ter eren van Erik een vast plekje heeft is de vitrine op zolder. :)
Nogmaals bedankt voor je felicitatie. :P :thumbup:

Citaat van: Trainspotter op vrijdag 03 september 2021, 13:14:42
Gefeliciteerd met jullie 5-jarig huwelijk Michel.
Dat is vast voor beiden hard werken geweest, nog dichter naar elkaar toe groeien kost immers wat inspanning.
Je hebt vast goed je best gedaan anders was deze mooie loc niet uit de hoge hoed gekomen.  :D
Veel plezier op weg naar jullie 10e.
Vrgr,
Wilko
Dank je wel Wilko voor je felicitatie. :thumbup:
Het klikte vanaf de eerste dag dat we wat kregen met elkaar helaas dacht andere mensen en de wetgeving er anders over dus hebben we 6 jaar geleefd in een rollercoaster maar die tijd heeft ons nog dichter en meer samen gebracht en heeft onze relatie meer goed dan kwaad gedaan. :P :favorite:
Ja deze fraaie loc is een mooie beloning en we gaan hard op weg naar de 10de. :P

Citaat van: pab op vrijdag 03 september 2021, 14:48:43
Van harte gefeliciteerd en nog veel jaren met elkaar. (wij hebben net de 54e gevierd)

Heel erg bedankt voor je felicitatie Piet. :) :thumbup: :thumbup:
We gaan ons best doen maar ik betwijfel of wij ook de 54 jaar halen dan ga ik al richting de 100 jaar. ;)

Citaat van: ramdani op vrijdag 03 september 2021, 16:56:32
gefeliciteerd met de loc en 5 jaar huwelijk!
mvg,
Michel

Dank je wel voor je felicitatie Michel. :) :thumbup:
En ook bedankt voor felicitatie voor de prachtige loc. :) :thumbup:

Citaat van: BW Rheine op vrijdag 03 september 2021, 17:21:25
Michel en Karin van harte gefeliciteerd met jullie 5 jarige huwelijk.
Geniet ervan, voordat je het weet heb je een hele sleep achter je nieuwe loc.
Groetjes,..
Ad

Jij ook heel erg bedankt voor je felicitatie Ad. :thumbup: :thumbup:
Genieten doe ik er zeker van en ik kan niet wachten op de hele sleep al rijden er nu 6 prachtige Liliput wagons achter die zeker niet misstaan. :)

Citaat van: frenkievee op vrijdag 03 september 2021, 17:29:22
Alvast van harte gefeliciteerd Michel en Karin!
En mooi cadeau heb je (alvast) gekregen! Veel plezier met deze lok!

Dank je wel Frank voor je felicitatie. :) :thumbup:
Het is zeker een mooi cadeau waar ik heel veel plezier van heb. :)

Citaat van: frank-103 op vrijdag 03 september 2021, 19:00:31
Karin en Michel gefeliciteerd met deze mijlpaal, nu op naar de 10 jaar!
Veel plezier met je Mehano cargo lok, hopelijk draait die ook probleemloos rondjes op je baan!

Heel erg bedankt voor je felicitatie Frank. :thumbup:
De Mehano loc rijd heerlijk probleemloos door Michelstadt heen. :P :favorite:

Citaat van: Schienenbus2012 op vrijdag 03 september 2021, 19:34:12
Van harte gefeliciteerd. Volgens mijn berekening kun je rekenen op een trip met the Ghan als jullie 50 jaar getrouwd zijn, op voorwaarde dat je dan Australië in mag.  :)

Dank voor je felicitatie Kees. :) :thumbup:
Vrees dat die toekomstige trip met the Ghan er niet zal komen heb namelijk niet zo een behoeft om Australië te bezoeken mij te ver weg blijf liever dichterbij huis Duitsland of Oostenrijk. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Een beetje laat, maar toch hartelijk gefeliciteerd Miche met de 5 jaar huwelijk & natuurlijk ook met de nieuwe aanwinst.
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Ja, ook vanuit Lilleby-Altenstein van harte, Michel :favorite: Karin!
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Ha Michel,

Van harte gefeliciteerd met dit huwelijksjubileum. Wat verwent jouw vrouw je toch met mooie loc's  :P :P

Veel plezier er mee.

Groet,
Roel
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hey Michel en Karin,

Van Harte Gefeliciteerd met deze mijlpaal, al is het pas volgende maand,  ;)
Nu kan je tenminste wel een maand extra van deze mooie lok genieten. >:-D

Grts Freddy
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hoi Karin en Michel, alvast van harte gefeliciteerd met jullie komend 5 jarig huwelijksfeest. Veel plezier met de jubileumsloc  :)
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Hoi Michel, Wilde eerst nog even een maandje wachten met felicitaties maar dan vergeet ik het vast en zeker, dus toch maar nu. Maak er dan een prachtig mooie dag van met, nou ja bedenk maar wat. En dan op naar het volgende jubileum.

Citeerhelaas dacht andere mensen en de wetgeving er anders over
Dat is niet leuk om te lezen maar maakt een mens wel nieuwsgierig. Ik hoop dat alle obstakels en rollercoasters nu ver achter juliie liggen. Geen enkel mens verdient zoiets.  B)
Nou ja ambtenaren daargelaten. Koekje van eigen deeg.  >:-D
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } 5 jarig huwelijks loc gekregen.
Citaat van: wimpietje op zaterdag 04 september 2021, 09:14:16
Een beetje laat, maar toch hartelijk gefeliciteerd Miche met de 5 jaar huwelijk & natuurlijk ook met de nieuwe aanwinst.

Beter laat dan nooit Wim. ;)
Heel hartelijk bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Ja de nieuwste aanwinst voelt zich helemaal thuis en rijd heerlijk zijn rondjes mee wel met diesel geluid want die is zeer mooi om naar te luisteren.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 04 september 2021, 10:24:21
Ja, ook vanuit Lilleby-Altenstein van harte, Michel :favorite: Karin!

Ook jij heel erg bedankt voor je felicitatie. :P :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 04 september 2021, 14:24:07
Ha Michel,
Van harte gefeliciteerd met dit huwelijksjubileum. Wat verwent jouw vrouw je toch met mooie loc's  :P :P
Veel plezier er mee.
Groet,
Roel

Dank je wel Roel voor je felicitatie. :thumbup:
Ik ben zeer gelukkig met mijn vrouw en dat ze ook nog eens locs geeft is helemaal mee genomen maar zij is ook heel erg gelukkig met mij. :)
Met het plezier komt het helemaal goed hoor ondertussen heeft al een aantal uurtjes gereden door Michelstadt heen. :P

Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 04 september 2021, 19:31:42
Hey Michel en Karin,
Van Harte Gefeliciteerd met deze mijlpaal, al is het pas volgende maand,  ;)
Nu kan je tenminste wel een maand extra van deze mooie lok genieten. >:-D
Grts Freddy

Freddy, heel erg bedankt voor je felicitatie. :) :thumbup:
We konden ondanks dat het nog een maand duurt niet langer de cadeaus voor elkaar verborgen houden en gunden we elkaar het plezier van de cadeaus. :)

Citaat van: brund55 op zaterdag 04 september 2021, 21:58:39
Hoi Karin en Michel, alvast van harte gefeliciteerd met jullie komend 5 jarig huwelijksfeest. Veel plezier met de jubileumsloc  :)

Heel erg bedankt voor je felicitatie Dick. :thumbup:
Met het plezier komt het zeker goed hoor met je 5 jarig lubileumloc. :P

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 05 september 2021, 05:18:05
Hoi Michel, Wilde eerst nog even een maandje wachten met felicitaties maar dan vergeet ik het vast en zeker, dus toch maar nu. Maak er dan een prachtig mooie dag van met, nou ja bedenk maar wat. En dan op naar het volgende jubileum.

Citeerhelaas dacht andere mensen en de wetgeving er anders over
Dat is niet leuk om te lezen maar maakt een mens wel nieuwsgierig. Ik hoop dat alle obstakels en rollercoasters nu ver achter juliie liggen. Geen enkel mens verdient zoiets.  B)
Nou ja ambtenaren daargelaten. Koekje van eigen deeg.  >:-D

Ook jij bedankt voor je felicitatie Henk. :thumbup:
We gaan zeker op huwelijksdag er een prachtige dag van maken maar eigenlijk maken we van iedere dag een prachtige dag dat we samen zijn. :favorite:

De zes slechte jaren die we gehad hebben die hebben ons heel dicht bij elkaar gebracht nu kunnen we zeker nu iedere storm aan die we nu nog mogen tegenkomen.


Groet Michel