Nadat ik wat heb rondgekeken in de verschillende soms heel fraaie modelbanen vind ik het leuk om ook mijn modelbaan hier voor te stellen.
Mijn modelbaan heeft nu nog uitsluitend K rails, laatste maanden de resterende M rails vervangen door K rails. De meeste seinen in het zichtbare deel zijn inmiddels van Viessmann als vervanging van de wat minder gedetailleerde seinen van Tante M. Niet overal is echter plaats voor de lange vertikale aandrijving.
Aandacht hier zal vooral uitgaan naar de meest recente aanpassingen. Maar natuurlijk ook wat foto's om een algemene indruk te geven.
In het kader van de vervanging van de aanwezige R1 en R2 bogen in het hoofdspoor (voor zover mogelijk) heb ik een driewegwissel voor het station Baden Baden vervangen door een slanke wissel naar links en een normale wissel naar rechts. Grotere bogen maken het mogelijk om met de zuigerstangbescherming op de stoomlocomotieven te rijden. Bovendien zien lange wagons in ruimere bogen er zo wie zo een stuk beter uit.
Gelijktijdig heb ik het service station wat aangepast.
Balkonscene
Wildplassen
SpeelplaatsBewegend wip en een imitatie waterbron (beide van Viessmann).
Oude huizenAanpassing van de straat en de huizen (stukje interieur ingebouwd)
Locomotiefloods.Huidige project. Aanpassing van de loods en omgeving met interieur en aangepaste verlichting
Ik heb foto's van de buitenmuren gemaakt en deze 180 graden gedraaid. Vervolgens aan de binnenkant geplakt.
Ruimte naast en tussen de rails opgevuld.
Work in progress.
BR 85 bij avond.
Uiteraard zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen
Meer foto's op mijn website
Edit Herman05: Foto verkleint naar 800*600px