Citaat van: Wimdouwe op maandag 24 mei 2021, 17:18:48
Kijk, zo hoort het. Stroomafnemer tegen de draad. 
Helemaal mee eens Wim maakt het rijden met de e-locs veel leuker.
Al was het de eerste keer toen er automatisch gereden werd met koploper best spannend hoe het zou gaan maar gelukkig ging alles lekker en waren er geen problemen.

Citaat van: Didero op maandag 24 mei 2021, 17:23:37
Michel,
Een genot om naar te kijken, die pantografen tegen de draad
Dat maakt het rijden met E-loks echt kompleet.
Mooi werk. Complimenten!
Dirk Jan
Leuk om te lezen dat je er van genoten heeft Dirk Jan.

Het maakt het zeker compleet en realistischer zeker als je meer e-locs dan diesel of stoomlocs hebt.
Dank voor je complimenten.

Citaat van: erik01 op maandag 24 mei 2021, 17:26:27
Ha Michel,
Op je baan kijken naar je schitterend materieel en de automatische trein loop, was al geen straf. Maar nu met de locs met pantho aan de draad is schitterend.
De cirkus Knie loc misstaat hier niet, had Karin goed gezien.
Heel veel rijplezier en kom maar door met de speelfilm.
Groet, Erik
Het was zeker geen straf Erik maar dit geeft net dat beetje meer aan de baan en het is zeer leuk om er naar te kijken hoe de pantograaf op en neer gaat.

Ja mijn vrouw heeft kijk op dit soort dingen en weer een begin van een nieuwe sleep van allemaal wagons van circus Knie.

Dank je komt helemaal goed met het plezier Erik eerst nog even de masterclass van René dan ga ik er aan beginnen.
Citaat van: Wim op maandag 24 mei 2021, 17:28:36
Mooi ! Eindelijk !
Heel gaaf !
en.. zeer realisties !
Dank voor je leuke berichtje Wim.

Ik ben het helemaal met je woordkeuzes eens.

Citaat van: narwal op maandag 24 mei 2021, 17:40:54
Hallo Mies,
En het wordt steeds mooier in Michelstadt! En binnenkort (het kan natuurlijk ook een kerstcircus worden) vast een mooi circus om eens lekker van te genieten; eerst van de aankomst van het circus per trein en daarna in de tent! (en natuurlijk uitzwaaien om de trein nog eens te bekijken) 
Leuk om te lezen Marcel dat je het steeds mooier vindt worden in Michelstadt

ik kan daar alleen maar mee eens zijn.

Helaas is er iets te weinig ruimte voor een circustent vrees ik in Michelstadt dus zal de toekomstige sleep van circus Knie alleen op de doortocht Michelstadt eventjes aandoen.
Citaat van: Kelderspoorder op maandag 24 mei 2021, 18:17:06
Michel,
Het is een streling voor het oog om de E-locs met de pantograaf tegen de drijdraad zien voorbij te rijden. Nu is het echt compleet.
Super Mooi...

Grts Freddy
Het is zeker compleet nu Freddy nu de bovenleiding klaar is na een lange tijd maar dat waren we snel vergeten toen we samen genoten van de eerste loc die langs reed met zijn pantograaf omhoog.

Dank je leuk om te lezen dat je het super mooi vindt.

Citaat van: Wim op maandag 24 mei 2021, 18:26:57
ATV ? 
Je bedoelt ATF.
Ik denk dat dat wel helpt tegen overmatige slijtage.
Scherp Wim heel scherp ik had het al meteen aangepast.

Baat het niet dan schaad het niet maar voor mijn gevoel helpt het wel dat laagje ATF dus smeer ik het iedere zondag maar op sommige punten op de rijdraden de stroomafnemer smeren het wel uit over de rest van de rijdraden.
Citaat van: Hanzi op maandag 24 mei 2021, 18:50:44
Mooi Michel! Weer een stapje verder! 
Leuk om te lezen dat je het leuk vindt Hans.

En ja dit gedeelte van de scenery is klaar op naar het volgende gedeelte.

Citaat van: GWS op maandag 24 mei 2021, 18:52:18
- MICHEL,
Wat een weekend is het voor jou geweest! Na het 'proefdraaien' nog even snel een filmpje - wat zeg ik gelijk maar 2 stuks - laten zien! Nou, nou, het kan niet op in Michelstadt. Er is inderdaad weer heel wat getoond! Ik sta "paf"! Jij kan er zeker heel trots op zijn. Het resultaat ervan spreekt voor zich! De positiviteit straalt ervan af.
Inderdaad is jouw gedachten van dat druppeltje ATF-olie een wondermiddel, zelfs voor de stroomdraden van de bovenleiding. Daar zult je geen last van ondervinden.
Jouw PINKSTEREN kan niet meer stuk! Deze mijlpaal is bereikt!
Nu eventjes verder sparen; trouwens er zijn al heel wat Preisertjes geplaatst. Leuk, hè, die scenery zelf opbouwen voor jouw modelbaan!
Ja Gerard mijn vreugde wilde ik zo snel mogelijk delen zodat iedereen ervan kon genieten van dit moois op de baan.

Inderdaad mijn pinsteren kon zeker niet meer stuk straks ga ik weer een stukje rijden en wederom weer genieten als de locs uit het spiraal de bovenbaan op komen rijden en de stroomafnemer wordt opgevangen onder de loopbrug die naar de voetbalvelden gaat.
Zeker weer een mijlpaal hopelijk zullen er nog vele volgen Gerard.

Citaat van: Tony op maandag 24 mei 2021, 19:03:38
Mooie mijlpaal, Mies

Duurde effe en was nogal wat werk, maar is de investering meer dan waard !
Het feestje wordt goed en passend gevierd met je circusloc !
Fijn doel ook om een hele circustrein te sparen.
Met die uileloc is het trouwens net alsof er een beest over je baan kruipt 
Ik zie je tevreden snuitje in gedachten al zo voor me, als je met je panto-ups aan het knarren bent 
Grtz Tony
Oja; je kunt van iedere loc ook af en toe van pantograaf wisselen, scheelt ook slijtage.......
Het is zeker een mooie mijlpaal Tony het heeft een paar knaken en veel tijd gekost maar dat mag de pret zeker niet drukken en het is herbruikbaar bij eventueel een volgende baan.

Ja de circus Knie loc is een fraaie loc die ik alvast gekregen heb van mijn lieve mooie vrouw die loc kon ik ook niet in de doos laten tot de verjaardag er moest meteen mee gereden worden.

Zeker weer leuk om weer uit te kijken naar het maken van de nieuwe circus sleep houd mij weer van de straat af zullen we maar zeggen.

Ja de uilenloc is mooi he met die ogen die je overal aankijken waar hij ook rijd.

Jouw gedachten zijn helemaal goed wat betreft tevreden snuitje en ik wil wel eens zien hoe lang het duurt voordat er slijtage optreed bij het rijdraad of de stroomafnemer dus van sommige locs blijven steeds de pantografen omhoog staan maar van die andere ga ik je tip toepassen bedankt hiervoor.

Citaat van: iTom op maandag 24 mei 2021, 19:25:22
Hoog geëerd publiek, Circus Miessie mag je straks niet missen.
Veel plezier met de nieuwe loc en het rijden met de panto's omhoog ziet er top uit.
Dank voor de aankondiging van het circus Tom.

Met het plezier gaat het zeker goed komen en leuk dat je het er top uit vindt zien Tom.

Citaat van: frenkievee op maandag 24 mei 2021, 19:30:03
Tja... wat moet ik hier nou nog aan toevoegen aan al die lovende woorden?
Dan hou ik het simpel: "Mooi man!!" 
Ook de simpele complimenten worden zeer gewaardeerd Frank.

En ja het is mooi he.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 24 mei 2021, 20:24:28
Ziet er gelikt uit, en zo komen de E-locs ook stukken beter tot hun recht, met de pantografen omhoog tegen de draad aan.
En wat Tony al benoemde, af en toe van panto wisselen, gaan ze langer mee.
En minder rijden en dan meer tijd besteden aan scenery bouwen/maken, scheelt ook in de slijtage. 
Dirk-Jan
De e-locs komen zeker beter tot hun recht zo Dirk-Jan.

Ik ga de tip van Tony zeker gebruiken zoals ze veel tips van hem.
Vrees dat er toch meer gereden blijft worden Dirk-Jan zeker nu.

En bovenleiding is toch ook scenery

dus ik ben al lekker bezig geweest met de scenery in Michelstadt.

Citaat van: Wico op maandag 24 mei 2021, 20:38:59
Michel,
Complimenten voor al het werk dat verricht is; jullie kunnen trots zijn op het resultaat. Alles rijdt heerlijk soepel onder de draad door, en dat is uiteindelijk toch het echte werk
. De nieuwe loc is natuurlijk ook weer een verrijking van het Zwitsers materieel. We zien de bijbehorende wagons in de toekomst wel weer voorbij komen. Daarnaast was het lekker genieten van al het bekende Zwitsers wat er over je baan rijdt. Mooie foto's ook nog erbij, het kan niet op
.
Groeten,
Wico
Dank voor je complimenten Wico

en ja wij zijn zeker trots op het eindresultaat.

Het rijd zeker soepel onder de draden door zeker in begin bij de wissels vond ik het best spannend hoe zou dat gaan blijft er geen pantograaf in hangen wel dat is 2 keer gebeurt en na een kleine aanpassing van Jeffrey was het euvel opgelost.
Ja de Zwitserse loc is weer een mooie die Michelstadt komt op fleuren en staan nog 2 mooie Zwitserse locs op de bestellijst hopelijk komt de eerste snel binnen rijden ik wacht rustig af.
Uiteraard laat ik de aanwinsten wat betreft circus Knie zeker zien want wat is nu mooier om een sleep te zien groeien met schitterende wagons.

Ja de nieuwe telefoon maakt mooie foto's daar ben ik heel blij mee de filmpjes worden met een camera gemaakt die 30x kan inzoomen.
Citaat van: PaT op maandag 24 mei 2021, 20:50:37
Hoi Michel,
Ik heb echt zitten genieten van je filmpjes met de pantografen tegen de draad aan. Ik had het mij nooit zo beseft, maar het "dansen" van de pantograaf dor het geringe hoogteverschil geeft echt een gaaf effect.
Doet mij veel plezier dat je hebt zitten genieten Patrick.

Het "dansen" zoals jij dat mooi verwoord is een plezier om naar te kijken zeker in het stations gedeelte gaan de pantografen soms best heen en weer ik zal er proberen wat filmpjes van te maken zodat ik die later in elkaar kan plakken.
Citaat van: frank-103 op maandag 24 mei 2021, 21:13:11
Leuke filmpjes Michel, ik ga morgen ruime hoeveelheden chips inslaan, dus kom maar op met jouw speelfilm!
Graag gedaan Frank.

Niet teveel inslaan je moet wel aan de lijn denken.

Groet Michel