Citaat van: Wico op zaterdag 14 augustus 2021, 09:56:06
Michel,
Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere mijlpaal
. Je moet dan wel haast dag en nacht met de treinen rijden om deze kilometers te maken, al scheelt het wel dat je zoveel locs tegelijk laat rijden
. Zo krijgt de rails ook geen tijd om vuil te worden. Mooi dat je ook je treinvrienden laat delen in dit succes. En minstens zo mooi dat het Zwitserse materieel stiekem een streepje voor heeft
.
Groeten,
Wico
Dank je wel voor je felicitatie Wico.

Ja het is zeker een bijzondere mijlpaal waar zeer trots op ben nee ik rij alleen overdag en iedere dag ik doe namelijk niet aan zomerstoppen gewoon lekker zweten op zoder en genieten van de treinen die langskomen rijden.
Af en toe geef ik er eentje een schoonmaakbeurtje terwijl de andere vrolijk doorrijden langs mij heen.
Nee de rails wordt zeker niet erg vuil door het vele rijden.

Ik heb regelmatig contact met René en Koos nee die horen bij dit mijlpaal net als de vele andere die ook hun steentje bij gedragen heeft als was het in het begin ook om mijn frustraties aan te horen als het weer niet reed.

Citaat van: Haradigi op zaterdag 14 augustus 2021, 10:11:43
Hi Michel,
ff kort en krachtig: Gefeliciteerd met je spoorse Mijlpaal.
Binnenkort maar eens een afspraak met je maken om Michelstadt te bezoeken.
groet
Harald
Harald, heel erg bedankt voor je felicitatie groet.

We gaan zeker een afspraak maken zodat je de boel hier ziet rijden en we gezellig even kletsen over de mooie hobby.

Helaas druk op het werk mede door de vele zieken maar zodra het weer wat rustiger is en ik niet meer om 02,30 hoef te beginnen gaan we wat afspreken.

Citaat van: Tony op zaterdag 14 augustus 2021, 11:02:09
Dat is nogal wat, Mies !
Zoiets halen mijn loc's bij lange na niet.
Maar het geeft wel precies aan wat je het allerliefste doet : knarren met die hap 
Nadeel is wel, dat áls je een keer een loc verkoopt, je niet kunt zeggen dat die altijd van een oud vrouwtje is geweest 
Nu ligt er trouwens niet alleen in Limbabwe een miljoenenlijntje 
Grtz Tony
Het is zeker wat Tony gelukkig houd ik van iedere rij dag de kilometer stand bij op de pc boven anders was ik allang de stand kwijt geraakt.
Ja dat doe ik het liefste rijden rijden rijden kilometers maken met die kleine donderstralen vandaar dat de scenery niet echt van de grond komt iedere vrijdag zeg ik tegen mijzelf dit weekend ga ik het voetbalcomplex afmaken en op zondagavond als ik om 9 uur in bed leg denk ik weer niks aan de scenery gedaan Kl**tz*k.

Ik vrees dat ik nooit een loc ga verkopen Tony heb er wel eens een aantal geruild met mede forumleden zo blijft het loc bestand op gelijke hoogte en heb ik achteraf geen spijt dat ik er één weggedaan heb.
Ik kan wel zeggen mocht ik er ooit één ga verkopen of mijn vrouw na mijn dood met wat "gebruikerssporen".

Weer een link die ons samen verbind de "miljoenenlijntjes van Limbabwe en Michelstadt".

Citaat van: frank-103 op zaterdag 14 augustus 2021, 11:26:36
Gefeliciteerd Michel, geweldige mijlpaal heb je bereikt! Nu de baan steeds beter rijdt zal de 2 miljoen een stuk sneller gehaald worden!
Dank je wel Frank voor je felicitatie.

Deze mijlpaal van 1 miljoen daagt zeker uit om de 2 miljoen te halen gelukkig ben ik daar al mee bezig en de eerste 6 duizend kilometers staan er al weer bijgeschreven.
Citaat van: GWS op zaterdag 14 augustus 2021, 11:50:41
-MICHEL,
Er bestaat een liedje (oud hoor) met een tekst "Kom van het dak af"! Ik hoor jouw Karin al zeggen, "Kom van die zolder af"! Maar hoe je het ook keert of wendt, wat wel vaststaat is dat het jou zeker gelukt is om die mooie 1e miljoen binnen te halen. Dat vraagt alweer om een volgende miljoen. En, ja, een mooie modelbaan moet hieraan ten grondslag hebben gelegen. Samen met jouw 'vrienden' is dat gelukt, want zij zijn het altijd geweest, die jou hebben overgehaald om van jouw Michelstadt een versie 2.0 te maken.
Het is FEEST in Almere en dus in huize Michel!
Jou kennende, is slechts de vermelding het al waard en de rest komt nog wel! Plezier alom is de mijlpaal. die jou telkens heeft gedreven tot dit suk6!
GEFELICITEERD en geniet er maar het hele weekend van!
Ook jij bedankt voor je felicitatie groet Gerard.

Gelukkig zingt mijn vrouw dat nooit kom van die zolder af die komt af en toe de was doen of brengt een heerlijke latte macchiato die we dan samen kletsend opdrinken.
Maar meestal heb ik gezellig Spotify en onder het genot van mijn favoriete liedjes geniet van het moois wat er langsrijd en ja ik geniet nog steeds van de langsrijdende treinen /losse locs.
Mede door René en Koos rijd het hier geweldig en houd ik regelmatig contact met hun over de vorderingen van de baan en hoe fantastisch het nog steeds rijd.
Ook houd ik mij kennis van koploper bij door regelmatig te lezen op het koploperforum daar leer ik ook nog steeds van en pas ik soms heel soms een verandering toe wat ik daar gelezen heb.
En het is hier ALTIJD feest Gerard als ik op zolder ben en ik zie de prachtige slepen voorbij rijden dan is het weer vol in het station en een paar minuten later staat er weer bijna niks ja koploper is een geweldig programma voor mij die alleen maar rijd en rijd en rijd.

Citaat van: wimpietje op zaterdag 14 augustus 2021, 11:56:22
Hi Missie, dat zijn flink wat km's & onderhoud, geweldig zeg !!!!
Ja Wim dat zijn zeker flink wat kilometers en soms geen ik weken geen onderhoud en dan weer 5 a 6 in de week maar ook dat is ontspannen werk lekker pielen alles uit elkaar halen schoonmaken nieuwe koolborsteltjes erin en nieuwe slipbandjes prachtig werk is dat.

Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 12:15:31
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.
Dan nog is het een flinke afstand voor al die kleine wieltjes.
En leuk dat het op de verjaardag van je dochter was, geeft toch wel iets speciaals en natuurlijk nog van harte met de kleine meid. 
Ik dacht altijd dat er geteld werd in schaal kilomers Tom maar ik kan mij uiteraard vergissen.
Ja de wieltjes hebben wat te verduren hier zijn blij als ik afsluit kunnen ze bijkomen.

Dat was zeker een leuke bijkomstigheid dat het op mijn jongste dochter haar 30ste verjaardag was nu vergeet ik het nooit meer de eerste miljoen kilometers.

Dank je wel voor de felicitatie voor mijn dochter haar verjaardag.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 12:41:07
Citaat van: iTom op zaterdag 14 augustus 2021, 12:15:31
Mooi hoor, zijn het echte kilometers of schaal kilometers.

Ja Hans Tom is scherp zoals altijd.

Citaat van: feniks op zaterdag 14 augustus 2021, 13:15:22
hoi Michel,
gefeliciteerd en kan je nog een keer je baanplan laten zien waar al die kilometers op gereden zijn. 
mvg,
Ruud
Dank je wel Ruud voor je felicatie.

Helaas heb ik geen baanplan de bovenbaan hebben René en ik zo uit het polsje neergelegd maar hierbij wel een foto hoe het in koploper staat en ik zal eens in anyrail de bovenbaan tekenen en hier plaatsen voor je.
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 14 augustus 2021, 19:08:52
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers
wow........
Schaal of geen schaal kilometers het blijven indrukwekkende aantallen Wim.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 19:14:27
Als we nu ook nog zouden weten met hoe veel loc's dit gereden is, dan kunnen we de afstand per loc uitrekenen
.
Er staan 68 op de baan waarvan er 4 in het rangeerterrein staan die rijden niet mee in koploper Hans dus 64 locs doen actief mee in koploper en daarvan rijd er steeds een gedeelte rond als ik rij.
Succes met uitrekenen.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 14 augustus 2021, 19:36:15
Citaat van: Wimdouwe op zaterdag 14 augustus 2021, 19:08:52
Een miljoen kilometer.... dat is 1000000/87 = 11494 echte kilometers
wow........
Rekent Koploper werkelijk zo? Want ook gedeeld door 87 blijft het onwaarschijnlijk veel!
Stel dat dit door 30 loc's gereden is, dan is dat 383 km per loc.
En stel dat een gemiddeld rondje in Michelstadt 30 meter meet dan zijn dat 12767 rondjes per loc.
En dat zijn er dan weer 196 per maand.
Oftewel iedere dag rijden er gemiddeld zo'n 30 loc's 6,5 rondjes!
Nu ziet Michel z'n loc's natuurlijk graag rijden, maar klopt dit?
Hans, ik heb net één losse loc van het onderste schaduwstation van beneden naar boven en weer terug naar beneden laten rijden en daar heeft hij 8,9 (schaal) kilometers overgereden.
Er staan 23 locs/treinen in het onderste schaduwstation.
In de middelste schaduwstation staan 19 locs / treinen geparkeerd.
In het bovenste schaduwstation staan 22 locs / treinen geparkeerd.
De locs en treinen die geparkeerd staan op de bovenste en middelste schaduwstation als ik daarmee rij om de beurt dan gaan die ook helemaal naar beneden waar ik een spoor vrij gehouden heb en weer naar boven toe die komen alleen weer in hun schaduwstation als ik ga stoppen zodat ze weer op hun vaste plek staan geparkeerd.
Succes met uitrekenen.
Oh ja alleen al in het spiraal ligt er ongeveer 30 meter rail omhooggaande dus ook ongeveer 30 meter rails naar beneden toe.
Ik zal alles eens opmeten en na tekenen in Anyrail zodat ik het precise aantal meter weet wat ik heb leggen ik dacht iets van de 300 meter spoor in Michelstadt.
Citaat van: Laurent op zondag 15 augustus 2021, 02:15:21
Ik denk dat dat wel eens kan kloppen. Ben een keer bij Michel geweest en die ziet ze graag rijden. Een paar van mijn loks hebben ook enkele meters daar gemaakt.
Michel, gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal!
Inderdaad Laurent en Frank zijn locs / treinen hebben ook hun steentje bijgedragen aan de miljoen kilometers toen jullie hier op visite waren.

Tijd om het weer eens over te doen lijkt mij.
En bedankt voor je felicatie.

Citaat van: erik01 op zondag 15 augustus 2021, 08:19:08
Ha Michel,
Gefeliciteerd met deze mijlpaal.
Een indrukwekkend aantal meters wat gereden is.
Bewijst dat de baan en techniek goed in elkaar zitten, anders haal je dit niet.
Op naar de twee milioen.
Dank je wel Erik.

Ja dat zeker en er zullen hopelijk nog vele volgen.
Ja alles rijd en loopt perfect hier over het algemeen met de techniek is ook niks fout mee alles werkt naar behoren en dat doet mij zeer veel vreugd.

Ja zeker op naar de 2 miljoen en naar de 3 enz enz enz.

En om het heugelijke feit nog meer vreugd te geven heb ik mij eigen een leuk cadeautje gegeven bij mijn favoriete dealer in Badhoevedorp de Märklin set 47096 waar ik er al 2 van had maar een langere sleep toch wel op mijn verlanglijst stond.
Groet Michel