Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Württembergse Schwarzwaldbaan

Gestart door doevie vrijdag 10 januari 2020, 22:27:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: 1x1m baan
Citaat van: doevie op woensdag 22 januari 2020, 21:23:31
Er zijn vissers gearriveerd. Ik heb begrepen dat ze lid zijn van de familie Preiser, ze vissen mijn beek leeg!
Doet mij denken aan afgelopen vakantie. Toen heb ik met mijn zoon gekanood over het riviertje de Drôme. Jouw riviertje/beek lijkt er wel op :thumbup:
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
foto's van de dag.
Excuus voor de achtergrond  :D , dit deel staat nog op de werktafel.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: 1x1m baan
Dag Doef.

Je trakteert ons op een ware modelbouwsymfonie: de combinatie van de enigszins intimiderende rots,
met aan de voet daarvan een fraai heideveld, wat even verderop verder gaat om onderbroken te worden
door een glooiende groenstrook waar de schapen zich aan het sappige gras tegoed doen, onder het toeziend
oog van de schaapsherder en zijn trouwe maatje!

Kortom: erg mooi gemaakt, het levert inspirerende beelden :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Hallo allemaal. Weer wat vorderingen gemaakt al had ik ook even een kleine setback.

Ik wilde gisteravond de beestjes vastlijmen, maar bij de schaapjes ging dat een beetje mis: ik heb het geprobeerd met verdunde houtlijm maar dat werd geen succes. Ze komen niet echt vast (het gras veert en duwt ze steeds omhoog) en het gras is een beetje bedorven nu... misschien moet ik wel een stuk opnieuw begrassen. Nouja, dat moet dan maar. Ik denk dat ik ze nu allemaal een gaatje in de buik boor. IJzerdraadje erin met een druppeltje lijm. Prik in de baan (die is immers van schuim), klaar. Vast. Morgen maar even in alle rust doen.

Vandaag ben ik met zoonlief naar de treinenbeurs in Groningen geweest. Voor het eerst. Leuk wel. Kleiner dan Houten uiteraard, maar er stonden wat baantjes enzo, leuk om te bekijken allemaal. Leuk dagje gehad met zijn tweeën. Nog een setje goederenwagons op de kop getikt: dat moest nog. De Württembergsche Fc die ik onlangs aanschafte is een goederenloc, dus daar moet een goederensleep achter.

Verder vonden we nog wat vogels: leuk voor bij het water. Maar ehm... wat is detailfotografie genadeloos zeg! Je ziet elk barstje en penseelaanzetje! Met het blote oog zie je dat allemaal niet! (ik probeer jullie dus te vertellen dat de baan er in het echt veel mooier uitziet..... uhm... B)).

De foto's:
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: 1x1m baan
Het nadeel van dichtbij fotograferen.. ieder imperfectietje wordt genadeloos uitvergroot  :-(
Maar wat het blote oog niet ziet zou ik me niet te druk om maken  :)
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: 1x1m baan
Hoi,

Altijd leuk vorderingen te zien.

Citaat van: doevie op zaterdag 25 januari 2020, 17:00:51
ik heb het geprobeerd met verdunde houtlijm maar dat werd geen succes. Ze komen niet echt vast (het gras veert en duwt ze steeds omhoog)

Je kan het proberen met gewone houtlijm.Niet verdunnen. Dat droogt 9 van 10 keer ook kleurloos op. Neem gewoon de express-variant. Die droogt sneller. Je kan ook wat van het gras wegknippen met een nagelschaartje op de plek van het schaap. :)

Groet Ronald.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: 1x1m baan
Hallo Doef,

Mooi project hoor! Lijkt mij ook geweldig om, als mijn baan ooit een keer af is, dit soort dingen te gaan doen. Je maakt er wel wat moois van. :thumbup:


Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
@Narwal: dank! ik ben vroeger ook veel bezig geweest met een grote baan, maar ik vind dit veel leuker. Op deze manier met kleine projecten "komt het eens af" en kun je heel gevarieerd bezig zijn. Als ik zie wat sommige leden hier doen met grote baanplannen, spoor aanleggen, automatische dienstregelingen etcetera: respect, maar dat gaat mijn doorzettingsvermogen te boven. Kennelijk gaat mijn belangstelling daar minder naar uit.
Scenery bouwen vind ik heel leuk om te doen, maar ik fantaseer ook over het persoonlijk maken van mijn rijdend materieel: preisertjes erin, verlichting erin, misschien hier en daar een beter treeplankje aanzetten (weinert ofzo) nouja, dat werk. Plannetjes genoeg.

@Ronaldk: dank voor de tip: gras wegknippen had idd ook gekund. Volgende keer?

@Windouwe: idd, ik maak me er niet druk om: als het op het oog maar goed lijkt

@Nieuwenhuis: blooosssss.... dank voor je complimenten!

Wie weet als het straks af is zet ik m eens ergens op een beurs ofzo. Misschien wel geinig. Het is tenslotte heel mobiel.

Ik heb gisteren onderstaand locje (Märklin 3312) weer eens uitgepakt. Jaren geleden eens tweedehands gekocht. Nooit aan de praat gekregen. Ik heb al wel eens gepoogd een lokpilot in te bouwen, maar gemerkt dat er dan ook een nieuwe motor in moet, tenminste, een nieuwe magneet (wist ik veel). Ik heb nu Märklin 60941 ombouwsetje besteld: eens kijken of ik die erin krijg. Dan heeft ie straks een 5-polig anker, draait soepeler als het goed is. Nu heb ik gezien dat je voor een tientje ook een esu permanente magneet kunt bestellen: heeft iemand daar ervaringen mee?

Enfin: hier de loc. Een T5. Charming antiek modelletje. Veel plastic maar eigenlijk best een aardig ding om te zien. Verrassend stoer ook. Voorste koppeling heb ik eraf gehaald: ik ben niet van plan omgekeerd te rijden en die koppeling voorop ziet er niet uit. Eens zien of ik een mooi frontsetje van weinert ofzo kan vinden om het wat fraaier te maken. Achter zou eigenlijk een kortkoppeling op moeten.

De Königlich Württembergischen Staatseisenbahnen hebben in totaal 96 T5's laten bouwen waarvan 4 stuks bij Heilbronn, de rest komen allemaal van Maschinenfabrik Esslingen. Deze, de 1206 is deel van de eerste serie van 9 stuks die in 1910 door ME zijn gebouwd. De T5 is een soort compromisloc: het is een sneltreinloc die als doel had sneltreinen met hogere snelheden te trekken dan tot dan toe beschikbaar was. Tegelijkertijd moest de loc ook op nebenbahnen inzetbaar zijn. Daarmee was de beschikbare aslast (15 ton) beperkt. De T5 is een succesvolle loc gebleken. Laag verbruik, soepele loop. Later omgenummerd tot BR 75 bleven ze tot in de jaren zestig ! in dienst. In 1963 werd de laatste uit dienst genomen. Ze zijn uiteindelijk allemaal verschroot: er resteert geen enkele.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Op de valreep nog een paar plaatjes, dan gaan de beentjes nog even omhoog en is het weekend bijna weer voorbij.

De schaapjes staan weer. Ik heb opnieuw begrast en ze allemaal op een ijzerdraadje gezet. Op de berg is een berkje opgeschoten. Ik heb nog drie skeletten klaarstaan, ik ga die later eens begroenen.

En ik heb een paar preiserbeentjes geamputeerd. De vorige eigenaar staat nu tot zijn zak in de beek te vissen :D. Hij zal het wel koud hebben.
Re: 1x1m baan
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: 1x1m baan
Citaat van: doevie op zondag 26 januari 2020, 11:53:57

Ik heb gisteren onderstaand locje (Märklin 3312) weer eens uitgepakt. Jaren geleden eens tweedehands gekocht. Nooit aan de praat gekregen. Ik heb al wel eens gepoogd een lokpilot in te bouwen, maar gemerkt dat er dan ook een nieuwe motor in moet, tenminste, een nieuwe magneet (wist ik veel). Ik heb nu Märklin 60941 ombouwsetje besteld: eens kijken of ik die erin krijg. Dan heeft ie straks een 5-polig anker, draait soepeler als het goed is. Nu heb ik gezien dat je voor een tientje ook een esu permanente magneet kunt bestellen: heeft iemand daar ervaringen mee?


Hallo Hendrik Jan,

een motor met hoogvermogenombouw loopt rustiger vooral te merken bij langzame snelheden, ook vervuild de motor minder snel. Met een esu magneet kunnen ook goede rijeigenschappen behaald worden met een 3 polige motor, maar ben zelf gezwicht om alles zover mogelijk dan om te bouwen met HV motoren,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Vandaag kwam mijn ombouwmotor Märklin 60941 binnen. Gelijk in de Württembergische T5 gestopt. Past precies. Nauwelijks werk.

Alleen: toen ik de LokPilot V4.0 M4 had aangesoldeerd werkte het niet! Met een beetje hulp van de vrienden hier op het forum onder het topic "ombouwen Märklin h0 modellen" lukte het uiteindelijk. De koolborstels zaten er te strak in: ik moest de houdertjes voor de koolborstels wat uitbuigen. Ze worden nu heel netjes door de veertjes tegen het anker geduwd.

Hij meld automatisch aan, rijdt als een trein. Kan heel traag sluipen.

Dus nu heb ik een classic Märklin 3312, compleet, in goede staat, vertoont wat gebruikssporen, in OVP. Voorzien van hoogvermogenmotor en LokPilot 4.0 M4.
Wie biedt? #notinamillionyears...
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: 1x1m baan
Mooi dat het gelukt is! Deze moet hier ook nog omgebouwd worden, dus goed om te horen dat daarmee geen problemen te verwachten zijn. Heb je de verlichting ook nog aangepast?

Groeten,
William
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
de berk heeft zich voortgeplant: er zijn er nu 4! Dat vind ik een bosje.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: 1x1m baan
Er zijn plaatsen in Nederland waar bosjes preventief gekapt dienen te worden. Gelukkig is het thema hier niet Nederland én Epoche 1, dus ik ga met een gerust hart slapen. Bedankt weer voor de dagelijkse dosis modelbouwkunst 👍🏻
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: 1x1m baan
Heerlijk om te zien wat er mogelijk is op één vierkante meter! Erg mooi en inspirerend!
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: 1x1m baan
Mooi stukje Berkenbos aan de rand van het Heideveld, Doef! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 1x1m baan
Nou Doef,

Kijk ik effe een poosje niet, knutsel jij weer de mooiste dingen !
De berken zijn inderdaad erg goed gelukt  :thumbup:
Succes met de ombouw van de T5  ;)

Grtz Tony
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Hi y`all!

Dank voor de comments!
Ik heb een rotswand nodig: ik heb nog wat bergbeklimmertjes liggen.

Ik heb een nieuwe techniek geprobeerd vandaag. Boetseren met gips zegmaar. Geinspireerd door deze video:


Ik ben niet ontevreden. Vanavond schilderen.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
1e laagjes verf zitten erop. Nu drogen. Morgen meer.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: 1x1m baan
Hoi Doef,

Het wordt er steeds mooier op  :thumbup:
Leuk filmpje ook over het maken van rotsen. Die had ik nog niet gezien.
Het baantje lijkt al bijna klaar, of krijgen we nog een verrassende wending?
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Hi Wimdouwe,

Ja, het is inderdaad bijna klaar. Wil nog wel wat dingetjes afwerken: de bruggen moeten nog beter, leuninkje erop, ik wil nog wat aan het watervalletje doen, nog wat schuim op het water maken, dat soort dingen. Maar eerst dit deel van de berg maar eens afschilderen en begroenen.

Verder ben ik vanavond wat met rollend materieel in de weer: ik heb wat onderdeeltjes voorop de T3 gemonteerd, en heb treeplankjes vervangen op wagons. Want die erop zitten (links) das geen gezicht...
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: 1x1m baan
Ha Doef,

Het is weer heel erg mooi! :thumbup: Jij bewijst absoluut dat je van een eenvoudige cirkel een geweldige modelspoorbaan kunt maken en dat de hoeveelheid meters rails niet doorslaggevend zijn!

Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
En toen was het soort van af. Toegegeven, er is nog van alles te doen in de afwerking, maar op hoofdlijnen is het af! Zo af ben ik tenminste nog nooit geweest met een modelbaanproject  :) :D
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2017

offline
Re: 1x1m baan
Het mag gezien worden.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: 1x1m baan
WOW 🤩!
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: 1x1m baan
Top  :thumbup:
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: 1x1m baan
Als het mag, ga ik de afbeeldingen saven om ze te gebruiken als screensaver :-)

Uiteraard moeten er nog wat details bij, maar toch vraag ik me af: dienen we weer te wachten tot Kerst voor een volgende project, of kriebelt het voldoende om een nieuw project op te nemen? Dit smaakt bij mij naar meer, maar ja, ik ben niet de bouwer, noch kan ik in je agenda kijken... Ik ben simpelweg heel nieuwsgierig...

Groeten,
William
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: 1x1m baan
Ik vind het een leuk projectje. Klein maar fijn, waar je ook nog een leuk sfeertje hebt weten te creëren :D
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: 1x1m baan
Doef, dat is modelbouw ten voeten uit , compliment hoor
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 1x1m baan
Ziet er erg goed uit, Doef  :thumbup:

Ik zou zelf de kleur van het viaduct nog wat aanpassen in de richting van de rotsen.

Grtz Tony
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2012

offline
Re: 1x1m baan
 :favorite: prachtig gedaan;

Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
dankjewel jongens! Voor de prachtige reacties allemaal.

@laenderbahn : tot de kerst wachten? Nee hoor, ik piel rustig verder.

Nu de hoofdzaak af is ben ik met wat kleinigheidjes bezig. Ik ben bezig met wat wit schuim op het water en verbeter de waterval een beetje. Foto's volgen dit weekend wel denk ik als er iets is om te laten zien.

In de tussentijd werk ik aan een nieuw project: een scratchbuild stalen brug. Ik stel m samen uit messing strip en hoekprofieltjes, hier en daar aangevuld met styreen stripjes. Ik heb in mijn oude draadje al eens laten zien dat ik er zelf klinknageltjes op plak: decals, ergens in the states besteld. Verder heb ik brug schoenen (van die oplegdingen) besteld bij ME. Dat betekent natuurlijk Model Engineering, maar ME spreekt mij wel aan omdat de meeste van mijn loks zijn gebouwd in Maschinenfabrik Esslingen  :D

Verder vandaag zelfbouwplaten gekocht van Faller, nr 170805. Mooi spul wel. Onderstaand het eerste brughoofd. Moet nog geverfd en afgewerkt.

Het wordt een brug met twee brughoofden (duh!) en daartussen twee pijlers. Totale overspanning 54 cm, dat zijn drie stukken van 18 cm. Het stukje brug op de foto heb ik een jaar of wat geleden al eens gemaakt, maar ik heb besloten opnieuw te beginnen. Mooi nieuw project dus!

Op de brug heb ik nu een stukje K-rails gelegd voor het idee, maar ik ga er code 83 gleis op gooien (Walter Weichen).
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2012

offline
Re: 1x1m baan
die Walter Weichen rails gebruik ik ook,de flexrail is zeer flexibel en zelfs zonder te lijmen blijft hij op zijn plaats liggen (tussen 2 andere rails natuurlijk);
en je hoort bijna niets als je materiaal erover rijdt,


mvg,
Michel
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: 1x1m baan
op naar het volgende "pareltje"! :)
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Hi y'all

@ramdani: lijmen? Wat bedoel je? Stil zeg je? Dikke prima dus. Fijn dat er goeie ervaringen mee zijn. Heb jij ook die bijgeleverde puko's gemonteerd? Is dat veel gedoe?

@Hanzi: thanx! Da's inderdaad de bedoeling, om nu een volgend pareltje te maken. We zullen zien.

Intussen is er een Württembergische T9 binnengereden. De Königlich Württembergischen Staatseisenbahnen hebben daarvan slechts 10 besteld. In 1906 de eerste vier waar deze, de 1102 de tweede van was. In 1907 zijn nummers 1105 tot en met 1110 uitgeleverd. Inzet op nevenlijnen als goederen en reizigerslocomotief. Een tophit is het niet geworden: het bleef bij 10 stuks. Je zou kunnen zeggen dat hij een beetje werd ingehaald door de T5 die kennelijk beter functioneerde. Ook in model zie je hem niet zo veel, tenminste niet in de Württembergische uitvoering, meestal zie je de pruisische T9.3. Dit model is van Fleischmann, wisselstroomuitvoering.
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2012

offline
Re: 1x1m baan
Ik heb de rails 'gereed' met pukos gekocht.😋Ik wou voor de eerste keer de rails niet verknoeien, daarvoor zijn ze wat te duur.
De rails zijn maar op een paar punten gelijmd,vermits ze later toch nog geballast worden.Ze zijn niet zo stug als k-flexrail.
Mvg,
Michel
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Ik heb zitten prutsen aan mijn brug vanavond.
De twee hoofdliggers zijn in elkaar gelijmd nu. Bestaat uit 2x2 mm hoekjes op 12x0,4 mm messing strip. Daaroverheen een styreen stripje. Nu nog klinknagel decals erop. Er komen nog verticale hoeklijntjes van 1x1mm. Mén dat is klein. Pffffftttt....

Affijn, voor het idee even op het brughoofd gezet met wat bielsjes erop van de Walter Weichen flexrail. Nu wil ik die bielzen straks strak aanééngesloten leggen op de brug, dus zonder tussenruimte. Maarja, dan moet eerst de brug klaar en gespoten zijn. Morgen meer!
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
De brug vordert, priegelwerk, dat wel. Maar het vordert :)
De pijlers zijn op het schilderwerk na klaar, de brugligger moet nog een hoop verticaaltjes hebben...
Re: 1x1m baan
Lid sinds: 2020

offline
Re: 1x1m baan
Hi y'all!
Hierbij stel ik mijn volgende project voor. Wie het bekend voorkomt of meer wil weten over de bouw: klik maar eens op mijn oude draadje hieronder.

Erin staat mijn verzameling Württembergers: op volgorde van bedrijfsnummer: de Fc 719, de T3 994, de T9 1102, de T5 1206, en nog een T5 1264.

Ze staan nu op een malle witte strook: uiteraard wordt die vervangen door de brug uit de posts hiervoor. Maar eens zien hoever we komen met dit project. Overigens: de maten komen overéén met een module volgens de 3rail forum module formule (haha, zeg dat eens heel snel achter elkaar :)). Ik zou hem eens kunnen showen dus op een moduledag? Nouja, eerst maar eens afmaken!
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Vandaag heb ik een brugdek gemaakt. Ik wilde alle bielzen tegen elkaar hebben zoals je vaak op trestle bridges ziet. Dus, bielsjes lossnijden (180 stuks!), braampjes eraf schuren en dan aan de spoortjes rijgen. Voor de goede orde: dit is flexgleis van Walter Weichen, code 83.

En dan het lastige klusje: puko's erin. Ik heb aan de onderzijde een dun stripje styreen geplakt anders ben ik bang dat ik bij het boren de bielzen teveel verzwak. Dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, het had zonder het stripje gekund. Nouja, aftekenen, boren, puko's erin. Ik heb na de foto met het soldeerapparaat de puko's nog wat dieper in het styreen stripje geduwd zodat ze iets hoger door de biels steken.

Getest, het werkt!

Op de laatste foto het eindresultaat, dit is dus het brugdek. Ter vergelijk een K-rails er naast.
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Leuk, leuk, leuk dit project! "Klein aber oho!" zoals de Oosterburen zeggen. Complimenten!
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Mooi project weer, Doef  :thumbup:

U wordt gevolgd  :D

Grtz Tony
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Shit hé, wat is dat toch fraai, die rails van WW...

Overigens, hebben die normaliter (dus zonder de extra bielzen uiteraard) nog enige flexibiliteit mét de pukos eraan vast? Wellicht in verhouding tot K-rails?

Groeten,
William
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Je bent even bezig, maar dan heb je ook wat  :thumbup:
Ziet er weer prachtig uit.
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Citaat van: Laenderbahn027 op woensdag 12 februari 2020, 06:25:30
Overigens, hebben die normaliter (dus zonder de extra bielzen uiteraard) nog enige flexibiliteit mét de pukos eraan vast? Wellicht in verhouding tot K-rails?



ja,zijn veel flexibeler dan k-flexrail,je kan ze zelfs tot r1 plooien,wat je met k-rail niet moet proberen,


mvg,
Michel
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Citaat van: ramdani op woensdag 12 februari 2020, 16:03:20
Citaat van: Laenderbahn027 op woensdag 12 februari 2020, 06:25:30
Overigens, hebben die normaliter (dus zonder de extra bielzen uiteraard) nog enige flexibiliteit mét de pukos eraan vast? Wellicht in verhouding tot K-rails?



ja,zijn veel flexibeler dan k-flexrail,je kan ze zelfs tot r1 plooien,wat je met k-rail niet moet proberen,


mvg,
Michel

Hoi Michel,

Bedankt voor je antwoord. Gaat dit dan over de rails mét of zónder de pukos?

Groeten,
William
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
 ;) met pukos,


mvg,
Michel
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Wat een tempo zit er in jou projecten  :thumbup: :thumbup:

Het ene nog mooier dan het andere.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Dank voor jullie hartverwarmende reacties heren!

Omdat er wat vragen waren over Weichen Walter Flexgleis zet ik hieronder een instructievideo. Ik had gedacht dat het wel wat gedoe zou zijn met die puko's maar dat werkt echt heel eenvoudig. Soldeerbout erop en klaar.

William: jij vraagt naar de buigzaamheid: die is beter dan bij Märklin flexibele K-rails omdat het spoorprofiel veel dunner is: dunner = buigslapper dan dikker. De puko's hebben geen invloed op de buigzaamheid. Maargoed, als je investeert in spoor van Weichen Walter dan ga je volgens mij niet voor krappe boogstralen, maar dan streef je naar realisme: toch?


Re: 1x1m baan: 1,2 x 0,6m moduleproject
Citaat van: doevie op woensdag 12 februari 2020, 18:12:25
Maargoed, als je investeert in spoor van Weichen Walter dan ga je volgens mij niet voor krappe boogstralen, maar dan streef je naar realisme: toch?
Wel jammer van de puko's dan >:-D