Het dorpsplein van Kitschburg moet natuurlijk iets heel moois worden, je staat er immers met je neus bovenop. Daarom heb ik er allemaal mooie gebouwtjes neergezet, en langzamerhand alle prefab-huisjes die ik ooit had gekocht vervangen voor zelf gebouwde exemplaren (ik vind dat bouwen gewoon te leuk om het door iemand anders te laten doen).
Afgelopen week heb ik in het Faller (echt mien merk) assortiment gekeken en een paar huisjes en een stadsmuur besteld. Een leuk vakwerkhuis dat al door Faller een beetje geweathered was:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
En een sympathiek tentje, Zur Krone, met speelboom:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Daarvan heb ik de saaie bodemplaat eerst voorzien van gras, de tegelpaden beschilderd en zand in de zandbak gegooid.
Voor het pleintje zelf ben ik eens in mijn voorraad pleinmateriaal gaan kijken. Ik wil dat hele plateau bekleden met iets, dus het moest groot en heel mooi zijn. Dus de plaat van Joker Rügen maar eens gepakt die ik in 2025 van de Intermodellbau had meegenomen:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Rondom de fontein is er een automeeting...
Dat ziet er leuk uit, dus nog een paar van die platen besteld om het plateau te bekleden en dan alle gebouwen erop te zetten. De details en randjes komen later wel. Rondom de kerk wilde ik wat anders, dus bedacht dat ik die wel op een verhoging kon zetten. Daarmee wordt dat niveau net zo hoog als het tunnelportaal, ook wel praktisch:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Rondom het stuk hout smeer ik uiteindelijk alles wel weer dicht met Noch rotspasta. Eerst wil ik echter het hele plateau bekleed hebben, zodat het kerkgedeelte erop kan rusten. De rand werk ik dan weer af met muurplaten en Noch steenmuurtjes. Om het kerkdeel af te maken, heb ik daar een stuk stadsmuur neergezet.
Zo ziet dat er vanaf de andere kant uit:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Ook hier moet de afwerking nog gebeuren met rotspasta en gras en zo, maar de basis is er.