In mijn ontwerp zit eigenlijk een denkfoutje... in mijn autistische streven naar uniformiteit heb ik alle sporen op precies de afstand tussen R1 en R2 gelegd, dus wat je krijgt als je twee linker- of rechterwissels op elkaar aansluit. Dan liggen de bochten en rechte stukken lekker strak, wat ik mooi vind. Maar diezelfde afstand ligt dus ook tussen alle sporen bij de stations. Dat verhelpen zou betekenen dat ik alles zo'n beetje moet afbreken, en daar heb ik geen zin in. Dus ik heb perronranden en -platen van Auhagen gekocht, en een zaagtafel om mooie rechte strips hout te kunnen zagen op de juiste breedte (smalte eigenlijk). Maar ik realiseerde me dat ik achteraan, bij station Bonn, met twee 2203- railsjes de ruimte tussen de twee hoofdsporen met een paar cm kon vergroten. Dat heb ik nu dus gedaan, waarbij ik de kurkbedding opnieuw moest maken, 200 schroefjes losmaken en weer vastdraaien, een paar voedingen, massa's, wisselaandrijvingen, wissellantaarns en seinen mee moest verplaatsen.
Dit is het resultaat:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
In het midden kan ik nu dus een fatsoenlijk breed perron maken met mooie overkappingen en zo. Voor alle andere perrons moet ik iets heel smals op maat gaan maken, maar dat komt vast ook wel goed.