Dat huisjes plakken begin ik zowaar nog leuk te vinden ook!
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Twee stadshuizen voor bij het stationnetje. Het gaat me redelijk goed af, al zeg ik het zelf. Dat grote huis is van Kibri, daarvan vond ik de handleiding best lastig. Heel veel onderdelen die in één stap gedaan moeten worden, ik heb echt de onderdelen moeten verzamelen door de dingen die ik al had gevonden aan te kruisen op de tekening. Ook was het niet altijd even duidelijk wat nu waar moest komen en heb ik nog wel eens iets verkeerdom geplakt. In de etalages van dat huis heb ik meteen ledjes geplakt. De rest van het huis niet, ze leveren er een paar vellen zwart papier bij maar ik had geen zin om dat helemaal op maat te gaan zitten knippen. Bij het andere huis werd een mooie zwarte box geleverd met uitsnedes voor de ramen.
Ook de klokkentoren die
mijn favoriete treinenboer toevallig in de schappen had liggen heb ik in elkaar gezet:
Untitled by
Harm Bremer, on Flickr
Die is dan weer van Faller, lekker stevige stukken plastic. Dat wordt daar een leuk kitscherig-romantisch dorpje bovenop de berg.
Om daar wat tegenwicht aan te bieden, heb ik bij de treinenboer ook een Vollmer parkeergarage meegenomen. Die kan beneden bij het station komen, zodat mensen kunnen parkeren als ze naar het kitscherig-romantische dorpje komen kijken en een biertje gaan drinken in de Schlossbergstüble.
Het valt me wel op hoeveel onderdelen ik overhoud. Zowel bij de twee Faller bouwdozen als het Vollmer huis, bleven er heel veel grote onderdelen over die duidelijk bij een andere set horen. Ik snap dat het goedkoper is om op deze manier hele onderdelenramen bij meerdere bouwdozen te kunnen gebruiken, maar is dat iets van deze tijd? Ik kan me dat van vroeger niet herinneren. Overigens zaten bij het Kibri huis slechts een paar raampanelen er extra bij.
Al deze gebouwen moeten nog wel een beetje ontglimnd worden, maar dat kan ook wel als ze al in elkaar zitten. Weet iemand een of ander wondermiddeltje waarmee je dat snel en makkelijk kan doen? Ik heb niet de creativiteit om het 100% natuurgetrouw te doen, dus als de nieuwigheid er maar een beetje af is, vind ik het best.
Bij de parkeergarage moet ik dat verouderen wel echt doen voordat ie helemaal afgebouwd is. Ik ga er ledjes in bouwen, en dan zie je de glimmende oppervlakken van de parkeerdekken waarschijnlijk wel heel erg. En daar kom je later niet meer zo makkelijk bij...
Het lijkt een beetje voorbarig om allemaal gebouwen te knutselen als ik het landschap nog niet heb, maar op deze manier ontstaat er toch al een soort creativiteit om het landschap verder uit te gaan denken en kan ik een beetje bepalen wat ik nu waar ga maken