Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 02 februari 2021, 20:55:00...je kunt zo een hoop kwijt op een relatief kleine oppervlakte
Dank Peter, dat is ook de bedoeling. Dat en de keuze om niet (of eerlijker...nooit
) weer een vaste baan te maken. Iets met verhuizen en zo...
Inmiddels al weer een stuk verder. Dus maar een update van de tweede bak waar ik nu mee bezig ben, en die aansluit op de allereerste bak van de Schappenbaan.
De 2e module is een voortzetting van het thema. Op deze bak wil ik op de achtergrond het heuvelige gebied doorzetten, en aan de voorzijde een boerderij maken. En verder gaat het spoor een scherpe bocht maken om op de keerlusmodule terecht te komen.
Het baanplan geprint om die bij de hand te hebben. Ik heb gemerkt dat de wifi in huis nog niet zo is dat ik met een dongel de modelbaanPC aan de praat kan krijgen. Dus dat moet dan ff allemaal beneden gebeuren. Uitleggen en kijken hoe ik de bocht om kan naar de aansluitende bak. En nog belangrijker: hoe scherp de bocht terug gaat worden vanaf de bestaande module.
De bocht die op de bestaande module gemaakt is kwam voort uit het plan dat ik toen had, en waar de bak aansloot op een haakse hoek in de opstelling. dat heb ik nu aangepast, en gaat het spoor in principe gewoon nog even "rechtdoor".
De ondergrond voor het spoor verhoog ik iets, een plaatje triplex van een mm of 4. En ik wil een duiker maken. daarvoor heb ik met een bovenfrees (dat is ook leuk spul zeg!) een watertje gefreesd in de bak.
Ik bedacht me dat een vijvertje aan het water vast een leuk detail kan zijn. Met daarin zo'n eendennest. Setje is een lasercut setje van Faller; een gepriegel om dat in elkaar te krijgen.
En gelijk ook meer een eerste keer water erop gemaakt, waarmee ook het eendennest vastgezet is.
Rechterkant van deze module. Achter de baan een voortzetting van het verhoogde landschap, met een onderdoorgang waar het water dan uit komt.
En dit is dan de linkerkant van de module, waar ik de voorbereiding voor het landschap aan het maken ben. Als eerste stap: de kartonstroken...
Inmiddels zijn we echt al wel verder, maar dat komt een volgende keer.