Nieuws:

LAATSTE PAAR EXEMPLAREN! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

Lotschhard Bahn

Gestart door marc-lin maandag 15 oktober 2018, 20:46:48

Re: Lotschhard Bahn

Hallo Allen. Vorderingen van vandaag, beetje meer afwerking van de berg rond de keertunnel op het noordelijke deel.

Filmpje...

hoge bergen, het liefst zwitsers

Mooie film ‼️

BLIJ dat ik analoog RIJ

Wauw, mooie film die bovendien een goed beeld geeft van je immense baan in wording :thumbup: !

In het Vlaams is hier een prachtige kwalificatie voor, een enkel (stiekem Frans) woord:

Impressionant!

Indrukwekkend mag je het ook noemen, maar op de een of andere manier klinkt het net wat platvloerser en dat is bij deze modelbaan op hoog niveau (letterlijk en figuurlijk) toch niet passend genoeg.

Ik hoop dat alle maatregelen geholpen hebben om het klimaat in de kelder goed te houden!

Groet,

Peter
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Geweldig Marc, wat een top baan ben jij aan het bouwen met zeer veel rij lengtes. Lekker 6 minuten van genoten  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Hoi Marc, Wauw!
Wat een prachtige baan is dit aan het worden! Complimenten. Met name de afstanden in combinatie met de hoogtes; het kost geen moeite om weg te dromen. Succes verder, Peter

Nog een kort filmpje van het Italiaanse deel (Stazione Val di Gardola FS) met een vertrekkende SBB Historic trein.

Hoop dat iedereen een mooi weekend heeft (gehad).

Groet,
Marc

Als het maar Zwitsers is.

Marc,
Zojuist beide filmpjes bekeken en heb genoten wat een schouwspel zeker de eerste film. :thumbup:
Prachtige baan in wording vele details en zeker heel belangrijk niet al te druk met scenery.
Mijn (arends)oog zag ook de schitterende Holcim loc staan aan het eind van de film deze loc moet ik ook nog eens aanschaffen en ombouwen naar 3 rail zou erg mooi staan voor mijn lange Holcim sleep.

Enne mocht je eens een opendag geven dan wil ik mij nu alvast opgegeven. :P

Groet Michel

Ja die Holcim is zeker mooi, ben er ook blij mee. Moeilijk te vinden tegenwoordig. Op mijn YT kanaal staat ook een filmpje waar je hem ziet rijden. Weet niet meer welk filmpje dat is.

@citaat
Morgen een vrije dag dus ga ik heerlijk je filmpies bekijken en dan vindt ik hem vanzelf wel Marc. :)

Groet Michel

Ha Marc,
Heerlijk genieten van je mooie baan in aanbouw met schitterend materieel.

Prachtig filmpje weer Marc, immense baan.

Laatste aanwinst, FS D.141 (Sound) voor het zware rangeerwerk op Stazione Val di Gardola.

Prachtige aanwinst Marc. :thumbup:
Daar ga jij veel rangeerplezier van beleven.

Groet Michel

Tijdens de doorreis nog even in Kandersteg gestopt. Er is daar een grote verbouwing van het station gaande.

Serieuze bouwwerkzaamheden Marc.
Bedankt voor het delen van deze prachtige foto's. :thumbup:

Groet Michel

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

Voor zover ik weet ondergaan een heleboel stations een 'refit'. Dat betreft niet alleen de BLS maar ook voor de SBB. Niet rendabele gaan dicht. Treinen stoppen alleen nog op verzoek (mooi systeem overigens: ook op de plaats van vertrek knoppie indrukken zodat de machinist weet dat ie reizigers moet oppikken).

O.a. in Kandersteg worden de perronlengtes aangepast naar een ik meen 700-750 meter. Aankomende zondag zijn we er weer voor een weekje. 2 dagen treinen met de COOP-kaart op zak staan zo wie zo op het programma!

Geniet van je vakantie in Bella Italia!!!!

De BLS Autotrein van Exact trains is binnengerold...het wachten is nu op de uitbreidingssets, Dit zijn de eerste twee sets.

Hoi Marc, fraaie sets zijn het geworden al levert ET deze zonder wagenvloerverlichting! Hoe is het rijgedrag van deze sets tot nu toe? Blijven de wagons keurig in de rails bij het opduwen??? Het is best nog een gewicht en helemaal als de resterende wagons aangekoppeld gaan worden. En hoe gedraagt de ROCO-lok trekkend de helling op? RIVAROSSI ook nog geprobeerd???

Ben zeer benieuwd en ik wacht met spanning de AC-versie af!!!

Heel veel plezier ermee (en nu het vakantieverkeer nog op de wagons plaatsen  :P  )

Heb ze 25 jaar geleden bij Kandersteg volop zien rijden in deze combinatie
Forum Moderator

Prachtige uitbreiding Marc, veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Schitterend Marc deze sets van Exact-Train. :thumbup:  :thumbup:
Als de andere uitbreidingset(s) binnen zijn hoelang is deze prachtige sleep dan in totaal ?
En ja kom maar op met dat filmpje van deze sleep. ;)

Groet Michel

Heel mooi spul!

Je kunt ze nog steeds zien in deze samenstelling Huib. Afgelopen maand was ik in Kandersteg en telde zo wie zo nog 6 bruintjes. Waarvan zeker 2 nog voor de oude samenstelling. In de nieuwe samenstelling rijdt er 1 zo ver ik kon waarnemen en 1 stel met de groene Re465 zowel voor- als achterop. Inderdaad zonder de nieuwste stuurstand nog ......

Zodra de nieuwe samenstellingen compleet zijn zullen de bruintjes echt verleden tijd zijn en afgevoerd worden naar Thommen in Kaiseraugst. Aldaar gaan de grijpers, knijpers en snijbranders in ......  :cry:  :cry:  :cry:

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 01 oktober 2024, 16:44:28Schitterend Marc deze sets van Exact-Train. :thumbup:  :thumbup:
Als de andere uitbreidingset(s) binnen zijn hoelang is deze prachtige sleep dan in totaal ?
En ja kom maar op met dat filmpje van deze sleep. ;)

Groet Michel

Totale lengte straks met Re 4/4 von'n 4,75 meter. De trein is dan 19 wagens lang. Die kan ik wel kwijt in mijn schaduwstations. Op het laadspoor te Göschenen kan ik 17 wagens en lok kwijt dus op mijn baan zal ik met een iets verkorte versie rijden.

Citaat van: Has-bls op dinsdag 01 oktober 2024, 09:34:54Hoi Marc, fraaie sets zijn het geworden al levert ET deze zonder wagenvloerverlichting! Hoe is het rijgedrag van deze sets tot nu toe? Blijven de wagons keurig in de rails bij het opduwen??? Het is best nog een gewicht en helemaal als de resterende wagons aangekoppeld gaan worden. En hoe gedraagt de ROCO-lok trekkend de helling op? RIVAROSSI ook nog geprobeerd???

Ben zeer benieuwd en ik wacht met spanning de AC-versie af!!!

Heel veel plezier ermee (en nu het vakantieverkeer nog op de wagons plaatsen  :P  )

Hey Henk,

Ik heb alleen Riva Re 4/4-en met de huidige set van 9 wagens gaat het qua trek/duw kracht prima. Mijn minimale boogstraal is Roco R5 (helix). In eerste instantie had ik een onstporing bij het opduwen. Dat bleek bij nadere bestudering te komen doordat 1 rijplaat (tussen de wagen overgangen) tussen de wagens zakte en de wagen bij het uitkomen van de bocht uit de rails drukte. Dat is inmiddels opgelost. De rijplaat bleek niet goed vast te zitten. De nu nog 9 delige set rijdt probleemloos getrokken en geduwt over de baan.

Citaat van: Has-bls op dinsdag 01 oktober 2024, 18:37:44Je kunt ze nog steeds zien in deze samenstelling Huib. Afgelopen maand was ik in Kandersteg en telde zo wie zo nog 6 bruintjes. Waarvan zeker 2 nog voor de oude samenstelling. In de nieuwe samenstelling rijdt er 1 zo ver ik kon waarnemen en 1 stel met de groene Re465 zowel voor- als achterop. Inderdaad zonder de nieuwste stuurstand nog ......

Zodra de nieuwe samenstellingen compleet zijn zullen de bruintjes echt verleden tijd zijn en afgevoerd worden naar Thommen in Kaiseraugst. Aldaar gaan de grijpers, knijpers en snijbranders in ......  :cry:  :cry:  :cry:

Ja ze rijden volop, drie per uur per richting door de Lotschberg en op enkele dagen 1 slag naar Iselle (Italia). Dit jaar weer op zowel de heen als terugreis de autotrein van de BLS genomen. Mis je meteen mooi de zeer drukke Gotthard.

Hallo Marc-Lin.

We hebben je baan dan ook terug gevonden. Ziet er allemaal mooi uit. We volgen het weer verder.

Hallo allemaal - Heb net een nieuwe video gemaakt (ben daar niet zeer bedreven in...) naar aanleiding van wat vragen op mijn YT kanaal. Men zou graag een wat beter overzicht van de hele baan hebben. Ik hoop dat de vragenstellers hiermee een antwoord hebben. :-). Wellicht toch een trein met camera laten rondrijden maar daarvoor nog geen goede camera met geheugen kaart gevonden die binnen het h0 profiel past.

Groet,
Marc

Swiss rail .. what else?

Marc,

Zelf gebruik ik een Sony HDR AS50 voor bewegend beeld vanaf de rails. Vastgezet met dubbelzijdig tape op een zwarelastwagen en dan past het precies onder de bovenleiding door :).

20210322_101224.jpg

Op mijn YT kanaal zijn meerdere cab ride videos te vinden. 

Groeten,
Wico

Marc,

De ruim 10 minuten video waren zo voorbij. :-(
Wat een meters spoor zeg prachtig en het rijd heel erg mooi. :thumbup:
Mooi ook om te zien dat je al aardig bent opgeschoten met de scenery er is nog wat werk te verrichten maar onder het genot van de rijdende treinen moet dat wel goed komen. :thumbup:

Groet Michel

Das een mooie oplossing! Dank voor het delen Wico!
Forum Moderator

Hoi Marc,

Jij schrijft dat je niet bedreven bent met het maken van een filmpje maar hierin doe je jezelf te kort, het geheel is mooi in elkaar gezet en maakt er een leuke 10 minuten van om naar te kijken.
Prachtig die lange rijwegen en dito materiaal.
Ik heb er weer met veel plezier naar gekeken.

Mvg,

Peter Degeluidsmanman

zonder fantasie ook geen creativiteit

Hoi Marc-Lin, ik sluit mij geheel bij de vorige 'spreker' aan. Je hoeft natuurlijk geen Jan de Bont te zijn. Maar ik zie wel dat op verder gelegen punten je bijtijds inzoomt dus wat dat betreft heb je toch wel feeling voor. Maar wat een schitterende ruimte heb je daar waarin je je baan hebt gebouwd. Ben ik stiekum toch wel jaloers op. En ook de baan zelf mag er wezen. Dus blijf vooral filmpjes maken op de manier zoals je doet!  :thumbup:

doe maar een treintje

maar wat een baan zeg  :thumbup: groot! en indrukwekkend

gr. Ruud

Dank voor alle leuke reacties.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Citaat van: marc-lin op zaterdag 26 oktober 2024, 17:40:54Hallo allemaal - Heb net een nieuwe video gemaakt (ben daar niet zeer bedreven in...) naar aanleiding van wat vragen op mijn YT kanaal. Men zou graag een wat beter overzicht van de hele baan hebben. Ik hoop dat de vragenstellers hiermee een antwoord hebben. :-). Wellicht toch een trein met camera laten rondrijden maar daarvoor nog geen goede camera met geheugen kaart gevonden die binnen het h0 profiel past.

Super leuk filmpje! Dank voor het overzicht.

Mijn oplossing is dat ik een DJI Action 2 op de kop getikt heb (tweedehands, want het courante model is anders opgebouwd).
Vervolgens heb ik een simpel lage-boord wagon genomen en daar de opbouw vanaf gehaald.

De Action 2 heb ik een hoesje gegeven (voor koeling) en plakt dan magnetisch op het metaal in het onderstel van de wagon.

Overigens voor (in mijn ogen) mooiste resultaat, zou ik dergelijke beelden vanaf het spoor combineren met wat je nu opgenomen hebt, geeft leuke combinaties en afwisseling!

Dank voor je reactie - Ik ga is even naar die oplossing kijken. Mvg, Marc

Hoi Marc,

Het is stil hier.

Jos

Muziekje aanzetten breekt ook de stilte Jos  B)  B)  B)

Ja het is inderdaad stil hier. Heb heel weinig tijd gehad en dat blijft nog wel even zo...zou bijna weer naar een corona pandemie verlangen als dat, behalve het thuis werken, niet zulke vervelende gevolgen zou hebben. Ik reis veel de laatste tijd en weinig thuis maar er komen ongetwijfeld weer betere tijden aan. Ik ben in iedergeval niet gestopt. Dank voor de belangstelling.