Het is alweer even geleden zie ik.
Er is de afgelopen periode een hoop drukte hier geweest (waterleiding op de bovenverdieping verstopt en opgelost, garages op laten halen en slopen) en dat kost tijd. Naast een drukke baan, waardoor er weinig tijd overbleef voor de treintjes.
Maar rustig aan vordert het wel bij mijn schaduwstationnetje

Allereerst tegen het einde van vorig jaar een nieuwe soldeerbout gekocht. Ik gebruikte altijd de Weller van mijn vrouw, maar die had vrij weinig vermogen (het boutje zelf is maar 25W) en bleek eigenlijk te weinig om lekker aan de rails te solderen. Dus nu een mooie Weller, waarbij basisstation en boutje 70W zijn. Dat gaat een stuk beter. Geen frustratie meer bij het solderen

Rond de kerst leggen mijn kinderen altijd een LEGO Duplo baan om de kerstboom. Dit was hun bedenksel en bouwsel van dit jaar! Gezien er een boom stond toen deze gelegd wordt, vind ik het extra knap wat ze ervan bedacht hebben!

Ondertussen bij mijn eigen baan ben ik het drukst met de detectie aanleggen. Bij mij gaan die met blauwe kabel. Dus heel veel blauwekabeltjes in gootjes nadat ze aan hun railsjes gesoldeerd zijn.
Hier zitten de eerste 6 erin (inmiddels heb ik vandaag in totaal de eerste 15 aangesloten).

In de avonduurtjes heb ik ook verder zitten spelen met een laptop inrichting om bij de baan te gebruiken, die Rocrail draait. Daarmee wil ik de besturing gaan doen namelijk. Een Rocrail servertje had ik op mijn RaspberryPi. Nu dus ook een laptopje die daar netjes mee verbindt.
En ik mijn CS3 gekoppeld gekregen, en kan de inmiddels aangesloten detectie ook terugzien in Rocrail!!
Het komt toch echt een beetje samen zo

Ter proef heb ik een locomotief een klein stukje laten rijden via Rocrail en zelfs dat lukte!
Ter afsluiting, ik heb vorige week een LED-lamp gekocht om de relatief kleine spotjes aan het plafond te vervangen. De plaatselijke (Duitse) Lidl had een type in de aanbieding: 36W op vol vermogen, dimbaar en kleur-instelbaar. Ik ben er in ieder geval blij mee en geeft een mooie bak licht om bij te bouwen en rustig te zitten om naar treintjes te kijken.