Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

De 3railforum jaarkalender voor 2026 : Verzendklaar gemaakt!! (11-12-2025)

Gestart door frenkievee zondag 23 november 2025, 13:52:17

Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Allen,

In de afgelopen weken hebben we niet stil gezeten en zijn er uit de inzendingen weer 12 mooie foto's geselecteerd door het team!
De inzenders van wie de foto in de kalender verschijnt, hebben inmiddels bericht gekregen.
Heb je wel ingestuurd maar helaas geen bericht ontvangen? Dan moedigen we je aan om volgend jaar weer opnieuw een mooie foto in te sturen!

De kalenders zijn later vandaag in de 3railforum shop te bestellen.
Net als altijd: vanwege organisatorische redenen willen we zoveel mogelijk een en ander tegelijk in december versturen.
Dus nu bestellen is pas in december je kalender in de brievenbus geschoven zien worden! Uiteraard houden we je daarvan op de hoogte!!

Nieuw in de shop: een houder voor de 3railforum VW busjes om deze netjes in de 3railforum platte wagon te plaatsen.
Bestel je de kalender en één of meerdere houders, dan heb je slechts één keer portokosten!

En uiteraard geldt er voor dit jaar ook: bij een donatie aan de Stichting 3rail van minimaal € 25 krijg je de kalender gratis thuis gestuurd!

Namens het gehele 3railforum team!
Re: NU TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender voor 2026

Zondag het altijd toch weer ietwat spannende moment: tijd om de bestanden voor de kalender richting de drukker te sturen.

En gisteren stond op de website van diezelfde drukker te lezen dat een en ander de status "Verzonden" had gekregen.....
Overtoom is er niks bij...
De T&T link stond er ook bij en die verklapte dat vandaag tussen 17:20 en 18:20 ik de bekende bestelbus voor de deur kon verwachten.
En inderdaad: twee best zware dozen werden mij aangereikt:

Ik vind hem weer mooi geworden!

Heb je nog niet besteld, maar wil je er wel eentje? Klik op de link in het voorgaande bericht.
Combineer desgewenst je bestelling met houders voor je 3railforum VW busjes, want dan worden ze samen verstuurd!!
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail

Elsloo (LB)

Heb jij er al een besteld??

Behalve dat je het hele jaar naar waanzinnig mooie foto's kunt kijken op je hobbykamer (of op de WC), steun je ook nog een beetje de stichting die het forum en wiki mogelijk maakt!
Wil je het ons zelfs meer dan een beetje steunen, kan je ook overwegen om ons minimaal 25 te doneren, en dan ontvang je sowieso een kalender gratis! (Zolang de voorraad strekt).

Nieuw in de shop: een houder voor de 3railforum VW busjes om deze netjes in de 3railforum platte wagon te plaatsen.
Bestel je de kalender en één of meerdere houders, dan heb je slechts één keer portokosten!
Als je kiest voor minimaal een 25 euro donatie, dan worden er geen verzendkosten in rekening gebracht, ook niet als je de houders meebestelt!

Linkje om de kalender te bestellen
Linkje om 25 euro te doneren (met kalender)
Linkje om een houder voor in de platte wagon

Net als altijd: vanwege organisatorische redenen willen we zoveel mogelijk een en ander tegelijk in december versturen.
Dus nu bestellen is pas half december je kalender in de brievenbus geschoven zien worden! Uiteraard houden we je daarvan op de hoogte!!

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Het hele 3railforum team.

Wat Sascha allemaal gezegd heeft!!

En afgelopen weken hebben we niet stil gezeten uiteraard:
  • Foto's opgevraagd bij jullie!
  • Foto's beoordeeld en door het team uit laten kiezen.
  • Die weer verwerken in een mooie kalender!
  • Die kalender laten drukken door onze inmiddels huisleverancier daarvan.
  • Doosjes besteld en door mij opgehaald bij ook die huisleverancier.
  • Gisteren (vrijdag) en vandaag druk met de eerste 50 doosjes vouwen en daar een kalender in doen!

We willen volgende week ergens de eerste serie verzendklaar gaan maken, zodat deze dit jaar nog bezorgd gaan worden.
Uiteraard houden we je daarvan op de hoogte!

Dus als je zeker wil weten dat je dit jaar de mooie 3railforum kalender in huis hebt, en eventueel voor je platte wagon voor de VW busjes ook een mooie houder, klik dan even op de linkjes in het berichtje van Sascha hierboven!!

Re: De 3railforum jaarkalender voor 2026 : Verzendklaar maken!! (10-12-2025)

Re: De 3railforum jaarkalender voor 2026 : Verzendklaar maken!! (10-12-2025)
Hallo allemaal,

Een berichtje voor wie een kalender besteld heeft:
Strakjes (woensdag 10 december) wordt begonnen met het printen van (een deel van) de verzendetiketten.
Dit heeft als gevolg dat vanuit de 3railforum shop een mailtje verstuurd gaat worden dat een en ander verstuurd gaat worden.

Dit gebeurt echter pas morgen (donderdag 11 december!), dus er zal een poosje een berichtje zijn dat PostNL het pakketje nog niet ontvangen heeft.
Organisatorisch is het helaas niet ander te regelen.

En heb je nog geen kalender besteld?
En wil je die wel dit jaar nog ontvangen?
Als gezegd: morgen gaat er in ieder geval een grote hoeveelheid verzonden worden, dus je kan er nog bij zijn!!
Re: De 3railforum jaarkalender voor 2026 : Verzendklaar gemaakt!! (11-12-2025)

De eerste 63 pakketjes zijn vanmorgen voorzien van een verzendetiket. Een en ander is vanmiddag ingeleverd bij een PostNL punt in Spijkenisse. Gezien de drukte wist men niet helemaal zeker of deze vandaag nog zouden worden opgehaald. Morgen zeker!! Dus hopelijk worden er binnenkort wat doosjes zo her en der bezorgd.

De nog openstaande bestellingen worden in de loop van vandaag of morgen verder afgehandeld en ook bij een PostNL punt afgegeven.

@citaat
En dat laatste is inmiddels ook gebeurd.
Dus alles wat tot nu toe besteld is, is onderweg!
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

...en in goede orde ontvangen!  :) :thumbup:

kalender2026.jpeg

Fraaie plaatjes! Zeker een aanrader!

Speciale Gast

'to err is human, to forgive, divine

Ook hier in goede orde ontvangen. Mijn dank.

Vandaag in de brievenbus met niet één maar zelfs twee foto's gemaakt door mijn persoontje die een plekje hebben gevonden op de kalender. Uiteraard erg blij mee :thumbup:.

Groeten,
Wico
Oeps,

De maanden april en juni vermelden 2025 op de kalender in plaats van 2026. Bijzondere misdruk?

Groeten,
Wico

Oei....
Nee, dat is wat je noemt een ouderwetse miskleun van (onder meer) mijn kant. 12 pagina's met ieder 48 cellen die ik per stuk heb gewijzigd (dagen en weeknummers), waar nodig de achtergrondkleur aangepast... De feestdagen voor Nederland, België en het forum zelf (1 februari) netjes ingevuld.

En dan vergeet je zoiets als het jaartal op 2 ervan... ik baal er best een beetje van. Mag je gerust weten.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Zoiets is natuurlijk wel uniek. Gebeurde vroeger ook wel eens met postzegels, die mochten dan niet worden uitgegeven maar als dat toch gebeurde, gaf het wel een bepaalde waardevermeerdering. Dus wie weet ook met deze kalender...  B)

Ik kan me herinneren met postzegels dat er heisa was over een velletje.
Netjes postzegels op het velletje gedrukt, maar ook op de rand was een deel van een postzegel gedrukt.
Echter: op dat stukje stond het woord "Nederland" en de waarde.
Aangezien een postzegel geldig is als die twee zaken erop staan, waren er mensen die dat dus gebruikten als postzegel.
Volgens PostNL was dat dus niet de bedoeling, want niet voor betaald.
Citaat van: frenkievee op zondag 14 december 2025, 15:48:51Oei....
Nee, dat is wat je noemt een ouderwetse miskleun van (onder meer) mijn kant. 12 pagina's met ieder 48 cellen die ik per stuk heb gewijzigd (dagen en weeknummers), waar nodig de achtergrondkleur aangepast... De feestdagen voor Nederland, België en het forum zelf (1 februari) netjes ingevuld.

En dan vergeet je zoiets als het jaartal op 2 ervan... ik baal er best een beetje van. Mag je gerust weten.

Frank,

Ik ging er gemakshalve vanuit dat jullie alleen de foto's aanleverden en dat de drukker daar dan een fraaie kalender van maakt. Mis gedacht dus, want oerdegelijk eigen vrijwilligers handwerk. En dat je dan een foutje maakt, dat kan gebeuren. Doet voor mij niets af aan jullie inzet en inspanning en het blijft (gelukkig) mensenwerk!

Groeten,
Wico

Nee hoor.
Degelijk handwerk in Word en zo. Daarom zijn er in de afgelopen jaren wat verschillende varianten in lay-out verschenen.

De kalender wordt door mij elk jaar voorbereid met behulp van de instelbare kalender (een website waar ik, niet alleen voor het forum, al jaren met veel plezier gebruik van maak). Daar zijn de feestdagen gemakkelijk te vinden en dus over te nemen. Voor de Belgische feestdagen maak ik gebruik van overzichten op website Wettelijke Feestdagen.

Als alles klaar is, de foto's uitgekozen en zo, ter controle voorgelegd aan het team en helaas is dat dus niet goed gegaan.
Daarna gaat de boel als PDF naar de drukkerij die wel technisch de boel nakijkt, maar uiteraard niet inhoudelijk.
Forum Moderator Los forumlayout Banditos

Maar! Het is wél allemaal op de pixel precies uitgelijnd. 8) B) B)

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Frank,

Het is ondanks het kleine foutje gewoon een geweldig leuke kalender. En ja, we hebben een heel jaar lang 2025 geschreven op van alles en nog wat maar we zijn nog niet gewend aan 2026! Dan valt dat foutje niet eens zomaar op.

Bedankt voor alle moeite, die was het zeker waard!  :favorite:  (en wij hebben nu waarschijnlijk een graag gewild verzamelstuk aan de muur hangen) Ik zal er erg zuinig op zijn, deze wordt vast veel geld waard!

Het jaar loopt ten einde en zo ook de voorraad kalenders...
Mocht je hem nog niet besteld hebben en op 1 januari gelijk de nieuwe kalender willen ophangen, zodat je heel 2026 ervan kan genieten, wees er dan snel bij!
Dan kunnen we hem op de post doen, en als die een beetje meewerkt heb je hem nog in 2025 in je brievenbus. (Of je moet tot april dan wel juni wachten - maar geen garantie dat ze dan nog steeds te bestellen zijn :P)

Voor nu zijn ze nog steeds te bestellen in de shop.