Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve 3railforum Wiki.

Station Engental

Gestart door Tjoekedoris zaterdag 01 februari 2014, 19:41:23

Re: Station Engental
Citaat van: Tjoekedoris op vrijdag 06 januari 2023, 18:52:40ik heb de seinen al in mijn bezit, dus wil ik die natuurlijk ook plaatsen.
Dat klinkt logisch ;)

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Beste medebouwers,

Vandaag voor de afwisseling wat muurtjes gegoten van gips.
Die bij de bocht van de station sporen heb ik allemaal voorzien van een lichte buiging door de mallen in een gebogen vorm te leggen.
Als alles goed is uitgehard dan worden ze verlijmd op een strook zeer dunne en buigzame multiplex.
Daarna in de verf.

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Martin,

Lekker productie draaien! Ik vind dat gips gieten de minder leuke klusjes maar het resultaat is altijd geweldig. Dit stukje baan laat steeds beter zien hoe mooi het daar gaat worden!

ik ben benieuwd naar het vervolg.... :P

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

De gips wat dikker (minder vloeibaar) gemaakt om die bocht er mooi in te kunnen maken? Vloeistoffen hebben toch altijd de neiging om te  egaliseren.

Leuk hoekje overigens.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

@marcel , Ja inderdaad, het is echt een smeerboel. Mijn vrouw bekijkt het altijd met argusogen.
Als ik er mee bezig ga, dan maak ik het liefst een hele serie. Dan ben ik er weer even van af.

@Henk, ik maak het papje inderdaad wat dikker. Het hoeft immers niet in alle hoekjes te vloeien. Een beetje tikken tegen de mal is voldoende.
Overigens een licht gebogen mal, heeft weinig invloed op het gips. Ik heb de mal in het midden verhoogd met 2 gestapelde reepjes karton en daar links en rechts 1 reepje naast gelegd. De kopse kanten liggen dan weer vlak. Werkt super.