Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Lotschhard Bahn

Gestart door marc-lin maandag 15 oktober 2018, 20:46:48

Re: Lotschhard Bahn

De allerlaatste stand van zaken...in een paar verloren uurtjes vandaag nog wat kunnen doen. :-) E64E2CD3-4ABF-49BF-B2AF-B6B7C161387E.JPG

Op Deze foto is 1 van de 2 uitneembare delen er onbehandeld ingelegd. Het tweede deel is nog een gatIMG_0185.jpg 

Het inlegdeel voor het gat op de vorige foto (uiteraard nog niet klaar).
IMG_0184.jpg

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

ik heb bewondering voor dit enorme project en de investering die ermee gemoeid is.
alleen...  waarom dan niet wat meer aandacht voor de groenvoorziening met meer variatie in kleur en lengte,
dan ziet het er wat minder uit als een Teletubbie landschap.

anderzijds, als het jou zo voldoening geeft, wie ben ik om er dan over te zaniken.  ;)

@Hans,

Denk dat Marc nog lang niet klaar is met de groenvoorziening.
Dus, alvorens het werk zover af te kraken afwachten wat er nog komen gaat.

Jos

En zelfs als Marc de baan zo laat, dat is het leuke van deze hobby. Iedereen doet het op zijn manier. Een Rembrandt is ook niet te vergelijken met een Karel Appel, en toch leveren ze allebei miljoenen op.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

En toevalligerwijs zijn het allebei handgeschilderde doeken.  :P

marc, weer lekker bezig geweest met het vergroenen en verder aankleden van de baan.  :thumbup:

Citaat van: Jos op dinsdag 17 januari 2023, 09:15:21zover af te kraken
Het is geen afkraken wat Hans doet. Het is kritisch zijn. Waarin hij een punt heeft. Het gras is nu egaal groen, terwijl dat in werkelijkheid niet is. Maar Marc kan er nog wat variƫren met kleuren.

hoge bergen, het liefst zwitsers

Het is geen afkraken wat Hans doet. Het is kritisch zijn. Waarin hij een punt heeft. Het gras is nu egaal groen, terwijl dat in werkelijkheid niet is. Maar Marc kan er nog wat variƫren met kleuren.

Yep!

Hallo Allen - Geen nood ik zie het niet als afkraken en Hans heeft inderdaad een punt. Het gras blijft ook niet zo, er komen nog andere kleuren, lengtes, pollen, bomen etc etc in. Dit is slechts de basis. Het zelfde geld voor de wegen, die hebben nog belijning, verkeersborden etc nodig. Er is nog voldoende te doen en ik hoor graag als mensen ideeen hebben om eea nog verder te verfraaien Het is ook daarom dat ik op dit forum de foto's plaats. Groet, Marc

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

Hey Marc, het is al een tijdje stil op je draadje???

Hey Henk - Ja dat klopt, erg druk de laatste tijd en helaas weinig tijd voor de hobby. Komt wel weer :-). Groet, Marc

hoge bergen, het liefst zwitsers

Ik zie in het youtube filmpje de Piko Giruno variant op deze prachtige bergbaan rijden.

Het valt op dat Piko op de koprijtuigen en op sommige tussenwagons extra (berg)bedrukkingen heeft laten uitvoeren, die op de Marklin variant niet aanwezig zijn.

Eigenlijk vind ik dat wel zo mooi. Hij wordt er zo nog meer zwitsers van!

Op deze mooie grote bergbaan komt de complete Giruno set overigens heel mooi tot zijn recht!!!

mvg Hans