Nieuws: Kom 24 november 2019 gezellig naar de 3railforum gastendag in Leeuwarden!! Bestel je toegangsbewijs nu in de 3railforum webshop!!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Analoge Märklin M railbaan; Leuke Feestboekherinnering van 6 jaar geleden!
Pagina's: 1 ... 25 26 [27]   Omlaag

Auteur Topic: Analoge Märklin M railbaan; Leuke Feestboekherinnering van 6 jaar geleden!  (gelezen 127512 keer)

nero

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; SAVE THE DATE!!!!!!
« Reactie #1300 Gepost op: donderdag 12 september 2019, 19:17:54 »

:thumbup: :thumbup:
inpakken en verhuizen

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1301 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 08:26:03 »

toppie  :thumbup:
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #1302 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 11:25:02 »

Dat is goed nieuws, Marten! En natuurlijk heb je van alles te doen, maar bijgaand tóch alvast een artist-impression >:-D hoe je je treinenkamer in zou kunnen richten.
Een mooie U-vormige baan voor Bahnhof MARTENSBURG van circa 2,5 bij 3,5 meter (op basis van ingeschatte kamermaten van circa 2,5 bij 5 mtr.). Ik heb rekening gehouden met keerlussen aan de uiteinden met 5200 bochten; voor de bereikbaarheid van het brede deel heb ik een loopdeel vrijgehouden van 50cm bereikbaar via t balkon.
Het is maar een idee, heb je alvast wat voorpret en een stipje op de horizon om naartoe te werken tijdens de komende verhuizing. Sterkte daarmee en succes in je nieuwe woonomgeving!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #1303 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 17:34:06 »

Van de week de Action huisleverancier der verpakkingsmaterialen maar eens even beroven van rollen bubbeltjesplastic  >:-D >:-D  O:-D O:-D want dan komt toch écht het onvermijdelijke: inpakken van de treinen en huisjes  :-( :-( :-(
Maarrr straks heb ik een HELE kamer om alles kwijt te kunnen, scheelt ook weer ruimte in de woonkamer en de kleine slaapkamer  :o)  O:-D

Het gaat wel puzzelen hoe ik mijn loodzware treinvitrine en bank op de derde verdiep ga krijgen zonder liften......  8o

@Hanzi: SCHITTERENDE tekening! Ik moest eerst even kijken voordat ik hem doorhad, ik ga alvast 1 ding verklappen: ik heb slechts 1 keerlus nodig, er komt aan de andere kant een kopstation met een nog aan te schaffen draaischijf!!

Wordt vervolgd......

Gegroet, Marten
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1304 Gepost op: vrijdag 13 september 2019, 17:50:48 »

Graag gedaan en het is ook maar bedoeld als "praatplaatje", Marten. Ook voor een draaischijf is het overigens wellicht handig om een wat breder oppervlak te hebben. Maar dat is geheel aan jou natuurlijk!
Eerst maar eens zien wat de werkelijke maten van de kamer zijn, welke ideëen je hebt voor je baan, etc. Je hebt tijd genoeg om daar over na te denken (óf te dromen zoals sommigen hier doen).
Mocht je ontwerphulp nodig hebben dan zijn er hier een aantal leden die erg handig  zijn met railplanprogramma's die je -zoals ik t inschat- graag willen helpen. Ik kan dat ook maar doe t oldskool met een railmalletje ;).
Voor je t weet rijden de eerste treinen tussen Maststadt en Martensburch >:-D.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 september 2019, 17:57:41 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #1305 Gepost op: zaterdag 14 september 2019, 22:47:43 »

Dag marten,

Ik lees net dat je je huis hebt gekregen.
Hartstikke tof man!
Van harte gefeliciteerd.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu eerst lekker verhuizen en aan je nieuwe stekkie wennen en daarna aan je nieuwe treinbaan beginnen.
We zien de resultaten wel hier verschijnen.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

The MaSt

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; Leuke Feestboekherinnering van 6 jaar geleden!
« Reactie #1306 Gepost op: vrijdag 20 september 2019, 14:35:22 »

Terwijl ik zit te wachten op de formule 1 stream zit ik een beetje te scrollen op mijn Feestboekpagina. Tegenwoordig krijg je herinneringen van berichten die je op die datum een x aantal jaar geleden hebt geplaatst. Ik doe daar meestal niet zoveel mee, maar deze herinnering stamt uit de tijd dat ik nét bezig was met modelspoor. Ik had toen nog NS gelijkstroom materieel, véél lima. Héél véél Lima, oude kleine schattige huisjes die beter bij spoor N tot hun recht kwamen (ik heb ze overigens nog wel allemaal  8) ) wat Fleischmann materieel. Ik heb daar nooit een werkende baan voor gehad, ik kreeg pas een werkende baan ná dat ik op tante M was overgestapt  >:-D O:-D
Enfin, ik was toen ook al bezig met kleine dioramaatjes prutsen in die tijd en het OLDSKOOL gehalte wat er op de foto's te zien is, is echt de moeite waard om te delen! Ik hoop op een plekje op de WOSA kalender! De hoofdplaat laat ik vooralsnog aan Tony gaan, daar zal ik nog véél WOSA punten voor moeten scoren, maar dit is een aardig beginnetje! Overigens ben ik benieuwd wat ik hiervan weer tegen ga komen tijdens en na mijn verhuizing!

Veel geniet en kijkplezier!

Gegroet, Marten
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

frank-103

• Stamgast
    • Frank-103
« Reactie #1307 Gepost op: vrijdag 20 september 2019, 17:50:00 »

Goed bezig Marten, maar mdf op de WOSA kalender, dat lijkt me niet snel te gebeuren. Dan moet je spaanplaat gebruiken, waar nog zo'n echte spaanplaatgasgeur vanaf komt, al is die lucht misschien lastig op de foto te zetten....  ;)
Het is hachelijk!

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1308 Gepost op: vrijdag 20 september 2019, 21:22:53 »

@citaat Het mag dan wel MDF zijn, er staan heel wat WOSA-puntenpakkers op   :thumbup:

Leuk, Marten !
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

Johnnytrein

• Stamgast
    • Johnny's treinpagina
« Reactie #1309 Gepost op: zaterdag 21 september 2019, 06:12:51 »

Gefeliciteerd was er ook taart of mag je zoals ik dat niet meer eten  :-( een zware trein vitrine word lichter als je ze leeg maakt maar dat wist je natuurlijk reeds.  :)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2019, 05:31:10 door Johnnytrein »
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1310 Gepost op: zaterdag 21 september 2019, 10:00:31 »

Leuk huisje! Is volgens Horst gewoon oldskool-H0 hoor! 150 WOSA-punten waard. Die auto's zonder ramen zijn trouwens ook nog goed voor 25 punten per stuk!
Groetjes, Hans.

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
« Reactie #1311 Gepost op: zaterdag 21 september 2019, 15:20:57 »

Dag Marten.

Die autootjes zijn volgens mij ook Old Skool hoor:
ik heb als kind zijnde eens een veerpont gekregen
waarop een hele zooi van zulke simpele auto's bij zat.

Groeten,

Erik.

Märklin - M-rail - Modelbaan     Topic     Website

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1312 Gepost op: zaterdag 21 september 2019, 17:09:56 »

@citaat vandaar die 25 punten per stuk, Erik ;).
Groetjes, Hans.

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1313 Gepost op: donderdag 26 september 2019, 22:47:31 »

@ Trainhenk: reactie over het hoofd gezien! Bedankt nog!
@ Frank: Ik heb ontheffing van de WOSA voor het toenmalige gebruik der MDF, ik was toen nog niet bezig met WOSA, ik wist niet eens het bestaan er vanaf  :D
@Tony, zie boven  :P
@ Johnny, nog geen taart gezien  :O ja ik mag het nog wel eten, maar niet teveel, anders moet ik straks rollen  >:-D
@Hanzi, kijk es aan! Dat loopt alvast lekker op. Dan zit ik nu op 300 punten rond! 150 voor het huisje, 75 voor de oldskool autootjes zonder ramen, 15 punten voor het groene autootje ZONDER BODEM (maar goed dat de autokeuringen toen nog héél anders waren dan tegenwoordig  >:-D )5 punten voor het nieuwere autootje wat wel een ouder mercedesmodel is, 35 punten voor de oude lima 1220 en 20 punten voor de Lima-rails!
Ik hoop dat ik vóór het maken van de nieuwe kalender al iets kan showen voor de WOSA, Tony, weet jij wanneer die gemaakt wordt?
@Erik: wat een ontzettend leuk veerpontje met autootjes!

Inmiddels ben ik al langzaam bezig met inpakken, hoewel ik gister en vandaag niks gedaan heb omdat ik waarschijnlijk een spier in mijn onderbeen keihard heb verrekt...... morgen maar weer even soepel lopen in Den Haag, hoewel ik dan 's avonds waarschijnlijk weer spierpijn heb  8o

Mijn slaapkamerdiorama is inmiddels zo goed als leeg, kan nog exact zien wat waar gestaan heeft vanwege het stof  :-)
Ding gaat overigens wel naar de sloop want zo stevig is ie nou ook weer niet.

Gegroet, Marten

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1314 Gepost op: donderdag 26 september 2019, 22:58:56 »

Gezellig dat je naar Den Haag komt >:-D; klimaatmars? Vergeet een bezoekje aan De Houtloos niet als je in DH bent: de leukste (enige ;)) modelspoorwinkel van de stad! Nieuw en gebruikt!
Groetjes, Hans.

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
« Reactie #1315 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 09:02:35 »

Dag Marten.

@Erik: wat een ontzettend leuk veerpontje met autootjes!
Klopt! Als je goed speurt op het web kun je bijna al je oude speelgoed uit je
jeugd wel terugvinden en je afvragen waarom je het destijds aan de vuilnisman
hebt meegegeven als je ziet wat voor geld er nu voor wordt gevraagd! :eek: :roll:

Veel succes bij het inpakken en straks met de grote verhuizing :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #1316 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 10:03:54 »

Vergeet een bezoekje aan De Houtloos niet als je in DH bent: de leukste (enige ;)) modelspoorwinkel van de stad!
Niet helemaal waar:
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1317 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 10:44:35 »

Klopt Wim, maar dat is geen winkel in de zin van "ik loop even binnen". Bovendien alleen spoor I, maar wel heeeeel erg mooi!
Groetjes, Hans.

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #1318 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 10:51:31 »

@citaat Niet alléén spoor 1. Zie ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1319 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 13:57:02 »

En weer moet ik je gelijk geven, Wim!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 27 september 2019, 18:49:48 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

henkv

• Stamgast
« Reactie #1320 Gepost op: vrijdag 27 september 2019, 14:40:31 »

@Hanzi, kijk es aan! Dat loopt alvast lekker op. Dan zit ik nu op 300 punten rond! 150 voor het huisje, 75 voor de oldskool autootjes zonder ramen, 15 punten voor het groene autootje ZONDER BODEM (maar goed dat de autokeuringen toen nog héél anders waren dan tegenwoordig  >:-D )5 punten voor het nieuwere autootje wat wel een ouder mercedesmodel is, 35 punten voor de oude lima 1220 en 20 punten voor de Lima-rails!

En hoe zit het met dat stukkie grasmat?

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1321 Gepost op: zaterdag 28 september 2019, 15:23:06 »

Was inderdaad voor de klimaatstaking in Den Haag!! Mooi stuk gelopen met meer dan 35.000 deelnemers!
Dat er modelspoorwinkels in Den Haag zijn wist ik niet, nu wel en nu moet ik na mijn verhuizing bij de bouw van mijnnmodelbaan daar naar toe. Ik wil bij iedere treinwinkel in Nederland iets gekocht hebben  >:-D
Ben al een paar keer in Het Winkeltje in Dordt geweest, De Treinenpassage in Ljouwert, een keer bij Huider op de oude locatie, keer bij MCH en bij Wentink. En de rest; moet nog  :o) >:-D

Gegroet, Marten

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
« Reactie #1322 Gepost op: woensdag 09 oktober 2019, 16:33:57 »

Dag Marten.

@citaat Dan moet je voor het eind van het jaar nog even langskomen in Almelo :idea: :wink:, want daarna stopt Somberg ...  :?

Groeten,

Erik.

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #1323 Gepost op: vrijdag 11 oktober 2019, 20:03:06 »

@citaat
Weer een weg :sad:
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]