Inmiddels is het bijna mei. En dan leggen alle vogels een ei!

Aanstaande donderdag ga ik weer naar de modelspoorgroep in Dronten. Ik ga mijzelf verwennen met een 6delige (!!) locloods. Ik was jongstleden jarig en ik had wat geld gekregen voor mijn verjaardag wat ik bewaard heb om voor 40 euro een fraaie locloods aan te schaffen. Ook heb ik recentelijk bij de franchise Intertoys in Emmeloord 5 potjes Revellverf aangeschaft voor 1,99 per stuk.
Te weten:
Revell 83 roest mat
Revell 8 Aqua zwart mat
Revell 85 Aqua bruin mat
Revell 66 Aluminium
Revell SM 382
Nu weet ik toevallig dat het aankomend weekend Kwalitatief Uitermate Tevredenstellend Weer aankomt. Vrijdag ben ik vrij dus ga ik nog even langs de Intertoys om wat kwastjes en penseeltjes te halen.
Revell 83 roest ga ik natuurlijk gebruiken om delen van ijzeren materialen te verouderen en verfraaien met roest.
Ik ben van plan om dit met diverse lagen verschillende kleuren roest, bruin, rood en zwart te gaan opbrengen. Ik zou graag willen weten of ik van te voren voor het opbrengen kan mengen, of beter laagje voor laagje opbrengen op mijn te weatheren object?
Ik beschik helaas niet over een Airbrush, enkel over kwasten, penseeltjes en een oud sponsje.
Mat zwart ga ik uiteraard gebruiken om roetsporen aan te brengen op rijtuigen, diesellocomotieven en gebouwen. Dit is niet zo moeilijk te doen, dit staat uitvoerig beschreven in mijn boek Modeltreinen van Markus Tiedtke en ook in mijn boekje Modelgebouwen uit de Kleine Modelbaanserie. (Mijn favoriete serie overigens! Ik heb inmiddels al deel 3, 9, 10 en deel 14).
Aluminium ga ik gebruiken om de daken van de 1 van de Umbauers in een passend kleurtje te steken. Deze is zwart geverfd in plaats van aluminium. Ook het mislukte geweatherde dak krijgt een nieuw verflaagje om daarna met roest en roet vervuild te worden.
Hoe kan ik het beste met de kwast daken overschilderen zonder lelijke sporen?
Revell SM 382 moet ik even checken welke kleur dat is. Ben ik vergeten

Bijgaand nog een foto van de locomotiefloods voordat hij in mijn bezit is.
Vrijdag ben ik vrij, dan komt er een foto-update!!
Word vervolgd.....
Tot in de pruimentijd!
Gegroet,
Marten