Jan, Hanzi en Erik, bedankt voor de felicitaties!
Het wordt (helaas / gelukkig) geen verhuizing naar Mokum. Zou wel episch zijn, want dan ben ik weer écht thuis thuis, (me roots legge daar in Mokum, an de Amsterdamse grachte) maarrr.... ik wil m'n fijne flatje in t poldertje hier niet kwijt. Ondanks dat t nu sterven van de hitte is wil ik hier niet weg. En trouwens, Mokum is niet te betalen voor mij en de ruimte die ik hier heb (inclusief treinkamer) heb ik in Mokum niet. Dat zou dan betekenen dat alles wéér afgebroken moet worden en opgeruimd moet worden en het nog een vijfjarenplan wordt om de treinbaan te bouwen. Ik blijf lekker waar ik zit voorlopig, de vooropleiding is slechts 1 dag in de week op zaterdag en de opleiding zelf is 2 weken op maandag en dinsdag, dus dan wordt dat lekker heen-en-weer reizen (DRS P begint al in mijn hoofd, heen en weer, heen en weer

)
Dus voorlopig gaan we forenzen, daarna zien we wel weer! Inmiddels is hier ook de zomervakantie aangebroken, tis bloedjeheet buiten dus we doen rustig aan; vandaag verder met detailleren van mijn Kibri 8202 bouwpakket. Ik heb stickers geplakt en de deurklinken en scharnieren aangetipt met zilververf en enkele 'balkonhekken' bruin gelakt; deze waren - om onduidelijke redenen grijs, terwijl er 2 bruine delen waren..... soms weet ik niet helemaaaal waar ik mee bezig ben, maar ja tis de hitte zeggen we dan maar.
Voor de mensen die het benauwd krijgen van wosa-waardige bouwpakketten die ik weather; sorry hiervoor, maar ik kón het níét laten! Deze keer heb ik het overigens een stukkie zuiniger aan gedaan met de weathering, zelf ben ik erg tevreden!
Ik moet nu alleen nog even de constructie voor de waslijn terugvinden op het (ALWEER ONTPLOFTE) bureau en nog wat regenpijpen aanbrengen en wat interieur inbrengen en dan is ie af! Ik zal tzt eens in de autootjesdoos zoeken naar echte oldskool wosa-autootjes. Ik heb (zie tweede afbeelding) een paar, denk een stuk of 4 (veel te weinig!) van deze autootjes. Als ik die dekselse oldskool Märklin overweg kan vinden kan ik daar weer een leuk WOSA plaatje van maken, maar ik wacht wel even met dat op het balkon doen tot het afgekoeld is, was laatst al bezig met die foto's te maken van de vorige post, alles was best heet geworden in een kwartiertje tijd.......

Tot zover deze update! Wordt vervolgd;
Gegroet; Vakantie-vierende-geslaagde-smelt-Mart