Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Analoge Märklin M railbaan; Ik hout er niet mee op
Pagina's: 1 ... 28 29 [30] 31   Omlaag

Auteur Topic: Analoge Märklin M railbaan; Ik hout er niet mee op  (gelezen 149221 keer)

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / niemand zeggen =)
« Reactie #1450 Gepost op: donderdag 19 maart 2020, 21:30:15 »

Mooi interview, Maarten. Kan me (een héél klein beetje) voorstellen wat de Corona-maatregelen met je doen. Ikzelf ben m'n dagelijkse leventje ook behoorlijk kwijt, thuiswerken is echt niks voor mij; ik mis ook gewoon het dagelijkse contact met mijn collega's en mis de "feeling" met m'n werk. Voor jou is dat natuurlijk nog veel lastiger als je opeens je dagelijkse contacten met je begeleiders moet missen.
Concentreer je lekker op je vloerbaan en blijf ook vooral "praten" hier op t forum!
Hou je haaks! :thumbup:
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #1451 Gepost op: donderdag 19 maart 2020, 21:37:12 »

Eerst een gastrol bij een speelfilm en nu; de Wispeltuurder op het 8 uur journaal  :thumbup:
Je wordt beroemd, Marten  ;)
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

FokkoKPD

• Zeer Toffe Gast
  • Altijd met tram of trein
« Reactie #1452 Gepost op: donderdag 19 maart 2020, 22:20:37 »

Ja Marten, het forum dat je even zat te kijken is mij niet ontgaan.

Zo’n insider grapje is altijd leuk.

Neem maar van mij aan, ook ik heb er een beetje de smoor, pest en dampen in dat ik niet mijn gewone alledaagse gang kan gaan. Wat mot, mot en we weten de reden maar al te goed.

F.
« Laatst bewerkt op: donderdag 19 maart 2020, 22:23:32 door FokkoKPD »

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #1453 Gepost op: donderdag 19 maart 2020, 22:30:56 »

Helaba! Spitsuur in mijn topic!  >:-D Hou wel even anderhalve meter afstand tot elkaars reacties, handtekeningen komen na de coronacrisis wel!
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #1454 Gepost op: vrijdag 20 maart 2020, 01:29:55 »

@citaat
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig  bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg87

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #1455 Gepost op: vrijdag 20 maart 2020, 01:30:21 »

@citaat @citaat

Zoiets, Marten ?

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1456 Gepost op: vrijdag 20 maart 2020, 12:07:58 »

>:-D Topic is een beetje veranderd in een chat als gevolg van alle ontwikkelingen gister bij de NOS :P
TROUWENS de cameraman had nog een leuk verhaal, zijn eerste vriendinnetje is nu nog steeds een goede vriendin van hem en zij is nu eigenares van Wentink in Arnhem! Kleine wereld ineens dan joh!  8o
Inmiddels is Rammstein hier mij Benzin aan het voeren om zometeen weer naar de treinkamer te stomen want miljaard ik wil verder!  8)

P.S. Hoor net dat er 3,2 miljoen (!!) mensen mij en het kusje van Nouschka gister bij de NOS hebben gezien! 3,2 miljoen mensen weten nu wie ik ben en dan moet Slag om de Schelde nog uitkomen!  8o 8o 8o
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 maart 2020, 12:16:30 door The MaSt »
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

BR 66

• Vaste Gast
  • Try not. Do or do not. There is no try.
« Reactie #1457 Gepost op: vrijdag 20 maart 2020, 12:35:15 »

Nou Marten,

Ik ik was een van die 3,2 miljoen mensen. Maar dat niemand zeggen, dat vloerbaantje kun je nu wel uit je topic titel halen, want je hebt het aan 3,2 miljoen mensen laten zien! Ik zag onderdaad ook de sluikreclame van het forum, daarom wist ik gelijk dat jij het was......
Met vriendelijke groet,

Marco

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #1458 Gepost op: vrijdag 20 maart 2020, 14:19:25 »

:o) Ondertussen reageert Sascha hier niet, die is natuurlijk benauwd dat zijn datakabeltje word doorgekapt. :-)
Dus Marten, het zit wel goed met de sluikreclame en de inkomsten afdragen, geen haan die er naar kraait. O:-D

Dirk-Jan

1200Blauw

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / 3,2 miljoen mensen zeggen =)
« Reactie #1459 Gepost op: zaterdag 21 maart 2020, 23:49:51 »

Hoewel ik doorgaans het journaal wel zie had ik 'm ditmaal even gemist. Zojuist even teruggekeken.

Ik weet niet of ik het nu helemaal goed begrepen heb, maar kijk jij nu iedere ochtend op het 3-railforum om te zien wat je die dag moet gaan doen?! :D

Even zonder gekheid: het moet naar voor je zijn de dagen alleen door te brengen. Gelukkig heb je je kat nog, dat is ook wel leuk gezelschap geloof ik :) Het is een kwestie van rustig blijven, doorgaan met ademen en wachten tot het over is. Dat geldt denk ik voor de meesten van ons, dus je staat er niet in je eentje voor. Je moeder heeft goede ideeën, daar bof je maar mee! Heel veel plezier met de treinen! Je hebt er al best veel zag ik in het journaal.

The MaSt

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / WOSA gebouwen!!!
« Reactie #1460 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 11:14:26 »

@BR 66, ja heb t aangepast  :D maar nu weer aangepast  :D
@DDJ (Dekselse Dirk Jan) je bent me een heerlijke lolbroek!  >:-D
@12Blauw:
Ik weet niet of ik het nu helemaal goed begrepen heb, maar kijk jij nu iedere ochtend op het 3-railforum om te zien wat je die dag moet gaan doen?! :D
ja dat klopt  >:-D ik checkte eerst altijd AD enzovoorts maar daar wordt ik niet zo vrolijk van dus dan check ik het 3railforum maar om te zien of er weer een meesterlijke Tony aan de gang is geweest met scenery, of er nog WOSA puntjes te scoren zijn door oldskool meuk te kopen  O:-D

Inderdaad even zonder gekheid, eenzaamheid blijft zwaar ook al ben je het 'gewend' van je hele leven.... je denkt dat het went, maar het went niet. Ik blijf rustig omdat ik mij niet laat gek maken door hysterische hamsteraars of het journaal en gelukkig kan ik altijd vrienden bellen / appen of wat dan ook. Nog mooi mazzel dat we nou in het digitale tijdperk leven, hoe hadden we dit overleefd in het pre-GSM tijdperk?!?  8o :D
Ja ben heel blij met de poes, poes ook met mijn en mijn treintjes  :-) Mijn moeder (onthou dit, wanneer ik spreek over mijn ouders heb ik het over mijn pleeggezin, spreek ik over vroeger dan gaat t om de periode daarvoor) heeft altijd de beste ideeën om mij weer op gang te helpen. Ze kent mij als geen ander en dat is fijn!
Ja rijtuigen en wagons heb ik superveel, locomotieven een aantal, rails ook veel maar nooit genoeg en huisjes. Oh oh oh huisjes heb je ook NOOIT genoeg! Ik was gister begonnen met uitpakken van mijn gebouwen en man man man man wat een WOSA gehalte! Allemaal Pola, Kibri, Vollmer uit West-Duitsland, een paar gebouwen (zie foto's) met ENURME stenen en opgeplakte (!) vakwerkwerken en oerlelijke maar veel WOSA puntjes waard plastic plantenbakken met plastic 'plantjes'. Alle gebouwen die bij het denkbeeldige stationsplein staan zijn trouwens redelijk tot goed op schaal, de hoogste gebouwen zijn die met die enurme stenen en opgeplakt vakwerkwerk, de rest van mijn gebouwtjes is allemaal meer achtergrondvulling voor de stad boven de sporen.
Het gehele station komt waarschijnlijk nog een centimeter of 20 van de muur af zodat daar ruimte is voor reliëfgebouwen die ik zelf wil gaan maken van restanten van bouwpakketten dus ik mag  moet op zoek naar gebouwen die eigenlijk van ellende uit elkaar vallen zodat ik ze kan slopen en overgebleven voorgevels, achtergevels en zijgevels kan recycleren tot half reliëfgebouwen waarbij het dan de bedoeling is dat zij aansluiten op achtergrondfoto's van een stad zodat het 1 groter geheel lijkt.
Inspiratie hiervoor vond ik bij een veiling van halfrelief gebouwen van Catawiki. Alleen dat kavel ging voor 75 euro naar een nieuwe eigenaar, waarop ik dacht: DAT KAN GOEDKOPER!!

Enfin, ik zit weer es véél te veel te schrijven, tijd voor foto's want dat wil het volk altijd!  :P
Kom er trouwens achter dat ik wel verdomd véél ijssalons en cafés heb in Himmelsdorf. Rare prioriteiten hebben die nog niet aanwezige stadsgenoten  >:-D

Dit was het weer voor dit moment, ik heb het gevoel dat ik wordt bekeken door 4 hele kleine oogjes en ik hoor al een paar dagen heel zacht getrippel in de treinkamer  8o tijd voor onderzoek!

De gebouwen rondom de kerk (rechts in de hoek bij de boog) zijn kleiner dan de gebouwen die evenwijdig aan de TEE rijtuigen staan, die komen dus in het stadsgedeelte boven de sporen. uiteindelijk moet ik er natuurlijk nog een harmonieuze aansluiting voorzien dat de gebouwen aan de voorkant van het stationsplein (dat zal waarschijnlijk 1 enkele rij huizen worden met zicht op de achtertuinen, maar met doorkijk mogelijkheden / steegjes naar het station) mooi over gaat in de rest van de stad.

Gegroet,

Marten
« Laatst bewerkt op: maandag 23 maart 2020, 11:24:25 door The MaSt »

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1461 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 11:47:54 »

Tjonge, wat een berg gebouwen heb je, enorm zeg! Ze zien er ook prima uit allemaal, netjes!
Volgens mij wil je gewoon meer rails om al je materieel op kwijt te kunnen. Dat is voor de meeste Märklinisten een utopie: doorgaans groeit de rijdende verzameling harder dan de rails kan bijhouden. Het meeste materieel staat dan in de (vitrine-)kast, ook bij mij.

Heb je nog steeds het plan om digitaal te gaan? Als het om kostenbeheersing gaat: trafo's zijn goedkoper dan centrales. Als je goed zoekt heb je al een goede witte 32VA-trafo voor minder dan een tientje. Bovendien moeten je locs worden omgebouwd, of nieuwe locs aanschaffen... Mijn ervaringen met digitaal rijden met M-rails zijn ook niet geweldig, dus je zou van het ene probleem in het andere kunnen vallen. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat in jouw situatie wel zou doen.

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1462 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 17:05:32 »

Ha 1200Blauw, valt wel mee hoor, als je bedenkt dat ik nog een hele stad moet bouwen boven de sporen in het _ deel van de u-vormige baan dan weet ik dat ik toch best wel wat meer huisjes moet hebben!  ;) Het zullen geen hele grote gebouwen op schaal worden, dat past niet en is onnodig. Ik ben van plan diverse H0 gebouwen met diverse groottes te gebruiken en voor achterin waarschijnlijk zelfs de oldskool 1:100 gebouwen om diepte te creëren. En natuurlijk moet de stationsstraat nog volgebouwd worden in de lengte met daar wel grotere panden die beter op schaal zijn.

Nou het is niet dat ik rails nodig heb om mijn materieel op kwijt te kunnen, ja dat is ook een reden natuurlijk, maar dat materieel moet ik natuurlijk wel kunnen laten rijden op de baan! En nu zijn er enkel stationssporen en wat depotsporen te vinden. Daar kan je natuurlijk geen complete modelspoorbaan mee maken  ;)

Ik ben nog altijd van plan om digitaal te gaan op termijn. Kosten is niet 1 2 3 een probleem, maar als ik ze kan drukken is dat natuurlijk wel prettig voor de rest van de baanbouw en financiële zaken  :)
Locs ombouwen is geen probleem, daarvoor zit ik bij een modelspoorgroep en als ik zelf vaardig genoeg ben om te solderen, desolderen etc etc en wat technische kennis heb opgedaan zal ik het zelf ook wel kunnen.
Nieuwe locs aanschaffen? Dat is toch NOOIT  een probleem voor een modelspoorder?!? Je ken er niet genoeg van hebben!  >:-D O:-D
Niemand let mij, hoef geen rekening te houden met een wederhelft die ook (terecht) wat te zeggen zou hebben over de besteding van mijn geld  :D

Wat betreft digitaal en M-rails, ik zal eens op zoek gaan naar ervaringen uit de praktijk. Weet wel dat er mensen zijn op het forum en bij mijn op de modelspoorgroep die digitaal rijden op M-rails.
Als t tegen blijk te vallen stap ik misschien nog over ook op C-rails. Maar dat zien we dan wel weer, eerst lekker rommelen met wat ik heb! En dat is helaas nog geen hout om modules te bouwen en iemand die daarbij helpt (wel zo gezellig en handig), dus dat moet ik nog maar even uitstellen. Is niks anders.

Gegroet,

Marten
« Laatst bewerkt op: dinsdag 24 maart 2020, 00:42:39 door The MaSt »

Basroc-1961

• Gast
« Reactie #1463 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 17:35:23 »

Misschien een tip voor u, maar ga eens langs bij houthandel. Vaak hebben die nog wel reststroken staan, die niet voor de hoofdprijs verkocht hoeven te worden.

Wat digitaal rijden op m-rail betreft, meen ik een keer tegengekomen te zijn, dat stroomdetectie dan een mogelijkheid is. Elektronica schijnt wel iets prijziger te zijn, maar dat is dan het afwegen tegen daarvoor een hogere prijs of de aanschaf van c-rail.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1464 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 18:55:10 »

Digitaal rijden op M-rails is nog wel te doen, als je t echter ook nog via de computer wil besturen (iTrain, Koploper etc) dan zijn c-rails handiger omdat je door de railstaven door te slijpen redelijk eenvoudig (massa-)detectie kunt realiseren.
Dus bedenk eerst: wil ik digitaal ?
Zo ja:
- wil ik dan alleen digitaal m'n loc's dmv een digitale centrale besturen, of
- wil ik de loc's volledig automatisch laten rijden.

In t eerste geval kán het met M-rails, in 't tweede geval zijn C-rails handiger.
« Laatst bewerkt op: maandag 23 maart 2020, 18:56:47 door Hanzi »
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1465 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 21:01:50 »

Ben gewoon van plan een centrale te gebruiken. Geen ingewikkelde dingen met computers. Heb 1 computer, daar zit ik nu achter en da's meer dan voldoende  ;)
Het is wel de bedoeling dat ik zelf de snelheid kan regelen en dergelijke, t digitaal rijden is voor de functies die er bij komen kijken. Die zijn gewoon episch. En omdat het volgens mij makkelijker is om dan een rijweg in te stellen en je trein die te laten volgen en dergelijke zonder 80 wissels achter elkaar om te zetten, met de hand ipv digitaal, de helft te vergeten en dan een grote crash organiseren. Dat is iets wat mij zou overkomen bij analoog rijden  8o >:-D Ben daar véél te chaotisch voor  :P
« Laatst bewerkt op: maandag 23 maart 2020, 21:05:14 door The MaSt »

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1466 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 21:21:37 »

Heldere keuze Marten :thumbup:.
Moet volgens mij prima met M-rails kunnen, mits goed  gelegd, in goede staat én schoon. Digitaal is gevoeliger voor vervuiling dan analoog.
Groetjes, Hans.

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1467 Gepost op: maandag 23 maart 2020, 21:34:18 »

Ha Hanzi,

Gevalletje persoonsverwisseling? ;) :thumbup:

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1468 Gepost op: woensdag 25 maart 2020, 15:52:40 »

Sorry  :-)

Lieve vrienden, morgen ben ik jarig, ik krijg waarschijnlijk geen cadeautjes, die hoef ik niet, m'n ouders kunnen het geld beter gebruiken dan cadeautjes voor mij aanschaffen (en ik had toch nog niks gevraagd  :P ). Er is echter 1 cadeau wat ik graag wil hebben en dat is een functionerende GGZ die ook in de huidige crisis kan functioneren. Willen jullie alsjeblieft voor mij de onderstaande petitie tekenen en delen? Als 10 mensen dit doen en die sturen dit weer door naar 3 andere mensen dan moet het goed komen. Dit is het enige verjaardagscadeau wat ik wil hebben, willen jullie alsjeblieft helpen? Niet alleen voor mij, maar voor de duizenden zonder stem. Alvast bedankt.

https://actie.degoedezaak.org/petitions/ggznoodplan

Mart
« Laatst bewerkt op: woensdag 25 maart 2020, 16:07:11 door The MaSt »

Marklin Herman

• Toffe Gast
« Reactie #1469 Gepost op: woensdag 25 maart 2020, 16:46:49 »

Getekend.  :(

johan48

• Toffe Gast
« Reactie #1470 Gepost op: woensdag 25 maart 2020, 17:39:52 »

getekend en doorgezonden, veel succes,

groet Johan

Wimdouwe

• Vaste Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #1471 Gepost op: woensdag 25 maart 2020, 18:43:06 »

Getekend en bevestigd  :thumbup:

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1472 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 12:37:57 »

Ik kan natuurlijk gewoon zelf ook een verjaardagscadeautje kopen  B)

Tony

• Vaste Inboedel
« Reactie #1473 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 13:50:08 »

Mooie oldskool hiephieploc, Marten  :thumbup:

Gefeliciteerd  :P

Grtz Tony

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1474 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 15:33:29 »

Mooi hè zo'n P8! Ik heb exact dezelfde, tijdens een vakantie met de familie in Zuid-Limburg heeft mijn vader 'm nieuw gekocht bij Hühnerbein in Aken. Dat was in 1975 (!).
Inmiddels heb ik 'r geërfd en rijdt zij hier haar rondjes.
Groetjes, Hans.

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1475 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 15:46:07 »

@Tony: Dat dacht ik! Een mooie goedkope digitale loc (heb nog een tientje afgedongen  O:-D O:-D O:-D ) om mee te beginnen!
Dankjewel! 23 jaartjes jong.... Wat n kieken nog hè  :-)
@Hanzi: fraai! Ik ben eigenlijk verliefd geworden op de P8 met de kleinere tender, dit naar aanleiding van het 3railforum bezoek aan Eisenbahnmuseum Bochum Dalhausen enige jaren terug. Helaas ging toen de loc kapot, maar het was wel heel gaaf.
Toch kon ik deze niet laten liggen. Zou stom zijn. Leuk detail: ik heb al een P8 in Länderbahn kleuren

BR 38 op de slakkenkuil by marten_steenman, on Flickr

Gegroet & tot in de pruimentijd!

Mart
« Laatst bewerkt op: donderdag 26 maart 2020, 19:54:13 door The MaSt »

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #1476 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 15:56:06 »

:) Gefeliciteerd, probeer er een leuke dag van te maken in deze woelige tijden.
En de lok is helemaal  B) B) B) en :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan

N.B. ik heb ook getekend.

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1477 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 16:25:07 »

Oh ja, laat ik ook eens attent zijn:
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG !!!

Enne, ík vind die grote kuiptender juist erg mooi :)
Groetjes, Hans.

ikke650

• Stamgast
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
« Reactie #1478 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 16:30:35 »

Hoi,

Ook getekend, :thumbup: :thumbup: en gefeliciteerd met je verjaardag nogmaals. (Vanmorgen ook gedaan).

M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

Wimdouwe

• Vaste Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #1479 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 17:06:12 »

Hoi Marten,

Van harte gefeliciteerd!

Mooi kado heb je voor jezelf uitgezocht, daar ga je nog een hoop plezier van hebben!

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #1480 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 17:45:37 »

Marten,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

ks1985

• Vaste Gast
  • Duitse alpen: periode V en VI
« Reactie #1481 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 18:58:50 »

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Gr Koen

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #1482 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 19:11:30 »

Hoi Marten,

gefeliciteerd. Maar dat is niet waarom ik je topic bezocht. Daar kwam ik gewoon toevalligerwijs terecht. Ik heb momenteel niet zoveel tijd alles te lezen, dus ik klik er een paar willekeurig aan. Over je Mobile station wil ik wel even reageren: 100 euro voor een complete set is VEEL TE DUUR. Zeker voor een grijze. Hier op het forum worden ze zo nu en dan al goedkoper aangeboden. Goed, dan zijn ze gebruikt, maar so-it. Op Marktplaats, Ebay of een beurs moet je ze voor 60 tot 75 euro wel kunnen vinden.

Met digitale loks op je analoge baan is het wel oppassen geblazen als je nog ouderwetse blauwe trafo's gebruikt. Dan kan je de decoder opblazen.

Groet,
Laurent
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1483 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 19:57:40 »

@Iedereen: hartstikke bedankt voor de felicitaties! Voel ik mij toch een beetje jarig  :o)
@Laurent: jij ook bedankt, ja is prima hoor  ;) ik kan je vertellen: ik heb het Mobile Station NIET gekocht, het is al verkocht, dus de centjes staan nog op t bankje  :D
Gebruikt is geen probleem, zolang het maar functioneert.

Met digitale loks op je analoge baan is het wel oppassen geblazen als je nog ouderwetse blauwe trafo's gebruikt. Dan kan je de decoder opblazen.

Ik heb nog een ouwe delta digitaal centrale leggen, zou k m daar op kunnen testen denk je? Laat t even weten voordat ik een aanslag pleeg op mijn locomotief en portemonnee  >:-D

Gegroet,

Mart

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #1484 Gepost op: donderdag 26 maart 2020, 20:18:54 »

Hoi Marten
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En sucsez met je baan.
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

RobertoetGrunn

• Zeer Toffe Gast
  • lievehond.nl "Het boek dat je raakt".
    • Lieve hond, wat doe je met me?
« Reactie #1485 Gepost op: vrijdag 27 maart 2020, 09:39:04 »

@citaat
Delta centrale een nieuwere decoder aansturen? Zou voor het behoud van de loc dit niet uitproberen.

Gertjan H

• Vaste Gast
  • Geen vertraging? Pak de modeltrein
« Reactie #1486 Gepost op: vrijdag 27 maart 2020, 16:39:11 »

Hoi Marten,
Beetje mosterd, maar alsnog gefeliciteerd. Wel apart zeker een verjaardag in Corona-tijd.
En mooi dat je op het nieuws was.  :thumbup: (ze weten je wel steeds te vinden nu!)

Succes met je innerlijke strijd naar wel of niet digitaal. Nadeel van digitaal: je moet meer vooraf bepalen tav bezetmelding etc, dus dat is meer iets voor een min of meer vaste baan (aangezien jij nogal wispeltuurt….  :D)

gr. Gertjan
K+M rail, IB, Koploper tijdperk III-IV

Hanzi

• Stamgast
« Reactie #1487 Gepost op: vrijdag 27 maart 2020, 17:49:17 »

@citaat Misverstandje: om digitaal te rijden heb je géén bezetmelders nodig; die heb je pas nodig als je computergestuurd wil gaan rijden.
Groetjes, Hans.

Gertjan H

• Vaste Gast
  • Geen vertraging? Pak de modeltrein
« Reactie #1488 Gepost op: vrijdag 27 maart 2020, 22:35:35 »

Klopt (@ Hanzi)  :thumbup:, sorry voor het geval ik verwarring heb gecreëerd Marten
K+M rail, IB, Koploper tijdperk III-IV

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1489 Gepost op: vrijdag 27 maart 2020, 23:12:28 »

Weliswaar te laat, maar niet minder gemeend: Van harte Marten!

Ik kan natuurlijk gewoon zelf ook een verjaardagscadeautje kopen  B)

Een fraaie 3098! Die kreeg ik bijna 50 jaar geleden van mijn opa. Inmiddels is 'ie helemaal grijs gespeeld. Ik heb 'm nog steeds, in de originele analoge toestand. Die van jou ziet er een stuk beter uit.

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #1490 Gepost op: zaterdag 28 maart 2020, 00:08:34 »

Ik heb nog een ouwe delta digitaal centrale leggen, zou k m daar op kunnen testen denk je? Laat t even weten voordat ik een aanslag pleeg op mijn locomotief en portemonnee  >:-D
Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen. Je hebt daar geen omschakelpuls meer zoals bij analoog, maar een omschakelsignaal. Welk set heb je?

@citaat
Delta centrale een nieuwere decoder aansturen? Zou voor het behoud van de loc dit niet uitproberen.
Verklaar u nader?
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1491 Gepost op: zaterdag 28 maart 2020, 11:16:24 »

Géén bezetmelders dus nodig, aha scheelt weer! Wel verder kan ik iedereen wederom gerust stellen over het mogelijk opblazen van decoders van stoomlocomotieven, er komt na het weekend en na een betaling een tweede verjaardagscadeau!!! En wel een MS1 centrale. Waarom MS1? Nou gewoon, ik kreeg een mooi aanbod voor een leuk prijsje, ik verkoop een partij boompjes aan de verkoper en zo kan ik mooi eenvoudig de digitale wereld instappen. Nu ben ik benieuwd wie er eerder in Himmelsdorf arriveert, de loc of de besturingscentrale? Dan krijg je wederom een nieuwe filosofische vraag:
Wie was eerder, de locomotief of de centrale?  :-)

Een fraaie 3098! Die kreeg ik bijna 50 jaar geleden van mijn opa. Inmiddels is 'ie helemaal grijs gespeeld. Ik heb 'm nog steeds, in de originele analoge toestand. Die van jou ziet er een stuk beter uit.

Bin da zuunig op!  ;) Als ie grijs is gespeeld is ie iig wél mooi gewatherd  O:-D
Ben benieuwd hoe oud deze loc is! Weet dat ik in ieder geval niet hoef te stressen of ik de pakketboer(in) ga missen want thuis blijven moeten we toch  >:-D En.... ergens komt binnenkort hopelijk ook nog een pakketje uit Italië, van Italeri, ik heb op MI-RA-CU-LEUZE wijze de tenderbodemplaat van mijn BR 41 kwijtgespeeld  8o en niet terug gevonden, dus heb gemaild met Italeri, voor 5 euro sturen ze een nieuw plaatje toe als ze m nog in voorraad hebben!!!
Budgetcoach zal t vast wel prima vinden dat k in de maand maart / april iets meer geld uit geef dan normaal, maar: het is voor een goed doel: mij bezighouden tijdens de coronacrisis en ook op de lange termijn natuurlijk

Beetje mosterd, maar alsnog gefeliciteerd.

Geef die mosterd maar aan m'n pa, die wordt in april 50  >:-D

Gegroet,

Mart

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen zelf cadeautjes kopen!!
« Reactie #1492 Gepost op: zaterdag 28 maart 2020, 14:36:30 »

Dag Marten.

Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!
Je hebt jezelf een erg mooi cadeau toegekend in de vorm van een BR38 in een nette OVP :thumbup:
Leuk om te zien hoe je met een vloerbaan bezig bent :cool:

Groeten,

Erik.

Topic index  → met foto's             Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

1200Blauw

• Stamgast
« Reactie #1493 Gepost op: zaterdag 28 maart 2020, 21:47:46 »

Bin da zuunig op!  ;) Als ie grijs is gespeeld is ie iig wél mooi gewatherd  O:-D
Ben benieuwd hoe oud deze loc is!

Die van mij lijkt enorm op de jouwe. Volgens mij zijn ze beide van dezelfde serie, ook gezien de uitvoering van de doos.

Als je het precies wilt weten dan zou je op de Wiki kunnen kijken. Ik heb 't even voor je opgezocht: https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_3098

Hanzi

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen zelf cadeautjes kopen!!
« Reactie #1494 Gepost op: zaterdag 28 maart 2020, 23:17:45 »

Is ook terug te vinden in code op doosje; er even van uitgaande dat dat het bijbehorende doosje is.
Groetjes, Hans.

The MaSt

• Stamgast
Re: Analoge Märklin M railbaan; vloerbaantje leggen / alwéér een update!!
« Reactie #1495 Gepost op: zondag 29 maart 2020, 18:15:16 »

Alwéér een update!?!?! Ja! Ben weer eens even met een nieuw projectje bezig!
Moet toch wachten tot het maandag is, dan gaat het geldelijke verkeer weer van start  :P
En de BR41 wacht op een nieuw verfjasje, maar de werklui moeten nog verf bestellen en ook de aannemers gaan het druk krijgen, want er gaat ook een begin gemaakt worden met oefenen van voegen van stenen!

Vandaag begonnen met prutsen aan een seinhuis die al enige tijd in mijn collectie was. Ik heb veel stationsgebouwen en veel seinhuizen. Er komt uiteindelijk een zelfbouw station gebaseerd op 2 maal Faller 5610 en 5612 (fraai voorbeeld gevonden in deel 10 van de kleine modelbaanserie). Ik had een incomplete, maar nog wel bruikbare seinhuisinrichting overgenomen van een vriend en ben begonnen met deze te plaatsen in het seinhuis. Seinhuis is van onbekend merk, ik gok oude Pola. is Faller
De inrichting die er al in zit was niet geheel compleet, maar een deel is wel bruikbaar. Ik heb het ding geloof ik ooit eens bij een inmiddels gesloten inbrengwinkel in Lelystad toen ik daar nog woonde, meegenomen samen met een andere zak vol huisjes voor maar 3 euro!!!!!! Al die gebouwen zijn nog aanwezig! Das inmiddels denk ik wel zo'n 6 jaar geleden.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 maart 2020, 18:32:38 door The MaSt »

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1496 Gepost op: zondag 29 maart 2020, 18:16:15 »

Oohh!! Had al 5 foto's geplaatst! Dus dan maar hier verder  >:-D

Tevens eens kijken voor belettering van het seinhuis, die klok laat ik zo. Is wel lekker oldskool! Ben benieuwd hoe dit er geweatherd en wel uitziet. De  zéér oranje/bruine kleuren (typisch jaren '70) zijn wel érg fel!

We gaan rustig verder! In theorie hoef ik mij voorlopig niet te vervelen!

Gegroet,

Duizend-projectjes-tegelijk-Mart  :o)
« Laatst bewerkt op: zondag 29 maart 2020, 18:18:58 door The MaSt »

Wimdouwe

• Vaste Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #1497 Gepost op: zondag 29 maart 2020, 18:57:40 »

Wow dat is een mooie Faller klassieker...  :thumbup:

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #1498 Gepost op: maandag 30 maart 2020, 18:25:32 »

Dus.... ik wilde vandaag verder met m'n seinhuis, was op zoek naar kartonnen restverpakking van oude bouwpakketjes, vroeger echt vroeger, had je van die 'postertjes' en zo die je dan kon uitknippen om zo je stad wat te verlevendigen. Ik open een paar willekeurige nog aanwezige dozen, de laatste doos bevat de klojo die ik al héél lang kwijt was! Ik had eerder vandaag een mailtje gehad van Italeri dat het betreffende onderdeel (bodemplaat van m'n tender voor m'n BR41) niet meer op voorraad leverbaar was, KOM IK M ALSNOG TEGEN in een dichtgeplakt bakje met daarin ook nog wieletjes. Ik had dus voor niks de hele woonkamer omgekeerd, ik was al even bang dat ik m per ongeluk tijdens de verhuis heb weggegooid, gelukkig niet! Dus project BR41 gaat ook weer van start! Of ik een kukel ben? Jahoor. Helemaal.

Gegroet,

Duizend-projectjes-tegelijk-Mart  :o)

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #1499 Gepost op: maandag 30 maart 2020, 19:24:44 »

Wil je nog van die velletjes met posters, naambordjes enz hebben?

Ik heb er waarschijnlijk nog wel wat in de oude doos.

Groet,
Roel
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki