Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ha Mooi baanplan zoals het moet komen extra opstelspoor voor railbus of zo

Gestart door eddyflame maandag 17 december 2012, 19:29:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
 @citaat  ik wil later een dak constructie maken op de omhoogkomende rails en wil dit langzaam laten verzinken in de baan, Meer het idee dat je een tunnel krijgt

GR Ed
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Ah, vandaar. Ik snap 'm, hoewel het dan natuurlijker is om de muur waterpas te zetten en de bovenzijde schuin te laten stijgen parallel aan het stijgende spoor.
Maar da's dan weer lastig met die kant-en-klaar muurdelen. Bovendien is dit voor de metselaars in Ha Mooi mogelijk de gebruikelijke bouwstijl :thumbup: .
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Citaat van: eddyflame op woensdag 03 januari 2024, 21:54:45maar als hij moete stoppen rijdt hij erg ver door
Zet CV 4 eens op nul en kijk dan nog eens hoe ver hij doorrijdt.
Re: Ha Mooi Begonnen met aankleding BW(foto's) 6-1
Citaat van: eddyflame op zaterdag 06 januari 2024, 16:57:35Helaas zo dom geweest met het aandrukken van de muur platen iets te veel kracht te gebruiken zodat een paar van de gips muren scheurden.
In het echte leven zijn er genoeg muurtjes die scheuren hebben.

Ik neem aan dat je de draadeind ook nog even wegwerkt achter een struik ;)
Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Henk  dank je wel ik ga er morgen eens mee spelen en kijken hoe het nu staat

Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 06 januari 2024, 20:58:42Ik neem aan dat je de draadeind ook nog even wegwerkt achter een struik ;)

Ja dat had ik al gedaan nadat ik de foto's had gemaakt

vandaag lekker verder gegaan met het prutsen op het BW.

IK heb een heleboel soorten scenery van diverse banen die ik gekocht heb en weer verkocht, al die scenery spullen waren al gedeeltelijk gebruikt door de vorige eigenaar en in verschillende potten, zakjes enzevoort gedaan zonder verdere aanduiding van merk .

Ik heb hier verschillende dingen uitgehaald en deze komen dan langzaam aan op de baan

De eerste sporen zijn nu ingebed en van diverse soorten strooimateriaal voorzien en er loopt ook een paadje door zodat de preisertjes overal bij kunnen.

De grote kraan heet nu een aansluiting gekregen op het stroomnet zodat hij ook kan bewegen (in het echt, hier staat hij vast)

maar genoeg geschreven  tijd voor wat foto's
20240107_113053.jpg

20240107_173924.jpg

20240107_173936.jpg

20240107_173942.jpg

20240107_174001.jpg


GR Ed     
Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Ik denk dat je beter een scheur in je muur kan hebben dan andersom  :)

Wat betreft de waterkraan, die kan je heel mooi d.m.v. een  :) Actie aansturen.
In de Actie geef je dan aan om welke locs het gaat en hoe lang de uitslag moet zijn.
Wat ook mooi met een Actie kan is een kolentrein met lading bij een kraan netjes te laten stoppen zodat de eerste te lossen (of te laden) wagon onder de grijper komt te staan. In de Actie kan je dan aangeven dat na een aantal seconde de Kolentrein het aantal cm achteruit mag (of vooruit hangt af van waar de loc staat) en de volgende wagon gelost of beladen mag worden.
Dat maakt de BW nog spannender en afwisselender.
Was te zien op mijn laatste baantje en het leuke is dat de rest van de baan gewoon kan blijven rijden.

Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Gepruts op het BW(foto's) 7-1
Hallo Tom

leuk om wat van je te horen.
ja dat is uiteindlijk de bedoeling maar ben nog niet zover dat ik boven kan rijden kan nu net boven komen dus dar gaan we zeer zeker nog veel meer aan doen.

Gr Ed


Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Vandaag even lekker even wat rijden met de treinen
de container trein heeft de langte van 3,5 meter bereikt
alles gaat per computer en iTrain


Gr Ed
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
vandaag weer een lekker aan het rijden geweest

natuurlijk ook wat gefilmd , maar ja in het begin gingen z een boom omzagen
daarna ging de buurman boren en toen was het eten klaar.

en toen ik daarna weer boven kwam en alles klaar had gezet om te filmen bleef het op stomme dingen mis gaan.

elke keer weer wat anders dan een ontsporing dan een trein die onverklaarbaar stopte enz.

uiteindelijk heb ik dit gefilmd



gr ed
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Ik hoor het al. Murphy heeft bij jou weer flink toegeslagen. Daar heb ik nou ook altijd weer last van. Vervelende vent hoor, die Murphy.

Maar je hebt wel leuke treintjes rondrijden. Die Junkers trein vind ik ook mooi maar wat echt niet kan is drie vliegtuigen met exact dezelfde registratie. Dan krijg je onnoemelijke ruzie met de luchtvaart autoriteit. Dat moet je niet willen.
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Prachtige slepen komen er voorbij Ed. :P
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Dat zijn nogal slepen 😅
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Lid sinds: 2010

Beter Ć©Ć©n module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Ha Mooi even wat rijden met lange treinen
Citaat van: eddyflame op zaterdag 23 maart 2024, 20:53:22@citaat
uiteindelijk heb ik dit gefilmd

Mooi! Lekker muziekje eronder!
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Hallo allen,

vandaag de eerste dag na een korte paasvakantie in duitsland(waar helaas het weer niet geheel meezat) de stoute schoenen aangetrokken en verder gegaan op de bovenbaan om een keerlus te maken waar ook mijn roco lok zoder te ontsporen door kan.
dit is vnl met de r2 gedaan alleen de wissels niet en omdat wooorden niet zoveel zeggen hier ook enkele platen:

20240404_145335.jpg

dit is het nog maagdelijke lege plaat, aan de linkerkant komt nog een plaat naar de rest van de baan om hem rond te laten lopen

20240404_150345.jpg

Hier is het puzzelen en meten begonnen om hem rond te krijgen en om ervoor te zorgen dat de loks met pantografen niet tegen het dak aan komen

20240404_151611.jpg

dit is de aansluiting op de rechterkant van het spoor

20240404_163529.jpg

en dan is dit uiteindelijk de volledige cirkel geworden.

dit moest natuurlijk uitgeprobeerd worden of het nu wel goed gaat:




Tevens is er vlak voor de vakantie nog wat leuks binnen gekomen, mijn zoon had mij hierop attent gemaakt.

20240327_184725.jpg

er zijn er drie van binnen gekomen

20240327_195758.jpg


zo is er toch weer wat gebeurt op de zolder
nu binnenkort nog een laatste plaat ophalen dan kan ik weer rond rijden, maar ook moet daar een spiraal komen om naar beneden te gaan

GR Ed
     
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
 8) Zo te zien zal het net passen.
Met de pantografen omhoog wordt het krappe sokken (Westfriese uitdrukking) en dat dan in jouw stoute schoenen. :D
Suc6 met puzzelen, met geduld en beleid gaat het je vast lukken.
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Citaat van: eddyflame op donderdag 04 april 2024, 16:43:32dit is vnl met de r2 gedaan alleen de wissels niet
Ed dit snap ik even niet, zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen standaard wissels en die zijn gewoon in r2. Wat is er dan niet in r2?

Afgezien daarvan een mooie update en ook mooi dat die mooie Bayerin het eerste rondje mag rijden. Een eervolle taak die ze perfect ten uitvoer brengt.
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 04 april 2024, 17:33:36
Citaat van: eddyflame op donderdag 04 april 2024, 16:43:32dit is vnl met de r2 gedaan alleen de wissels niet
Ed dit snap ik even niet, zal wel aan mij liggen maar ik zie alleen standaard wissels en die zijn gewoon in r2. Wat is er dan niet in r2?
ai dan zit ik zelf fout met mijn denkwijze
ik dacht dat de wissels R1 waren , mijn fout dus en er zit ergens 1 of 2 stukjes r1 korte bocht in

Gr Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Aha, op die manier. Meegebogen wissels zijn inderdaad R1. Maar die gebruik je hier niet. En dan heb je waarschijnlijk de verkeerde passtukjes gebruikt. In plaats van 6 graden R2 heb je 7 graden R1 genomen denk ik zo.
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Ja ik heb gepast wat ik had en omdat er ook rechte tussen zitten (oa de wissels) is het een beetje met passen en meten gegaan
morgen heb ik een bhv training en misschien s'middags het plaatje hout halen
en dan verder kijken hoe de spriraal er tussen moet passen

Gr Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Ach ja, beetje passen en meten; soms past iets wat theoretisch zou moeten passen, in de praktijk nĆ³g beter met een graadje teveel of te weinig :thumbup: .
Ik snap nog niet helemaal waar je die spiraal wil plaatsen, maar dat zal binnenkort wel duidelijk worden.
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
De spiraal komt links van de plaat waar nu nog geen hout ligt
aan de wissels kan je zien waarheen de rest van de baan heen gaat en daar komt een enkelsporige daal spiraal
maar daar moet ik nog aan gaan werken

GR Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Vandaag weer wat verder gegaan,
Gisteren een plaat hout gehaald om hem aan te sluiten aan de rest van de baan.

Daarna aan het puzzelen gegaan, ik moet van de bovenbaan via een spiraal naar beneden, het schaduwstation.
Ik moet dus van de buiten baan via de binnenbaan naar de spiraal, dus omdat ik al een cirkel had werd ht een behoorlijk gepuzzel.

Maar we zijn er uit, het is passend en het rijdt nu alles gaan bedraden en aansluiten

hier zijn wat foto's en misschien word het nu ook voor Henk duidelijk waar de spiraal moet komen


Dit is de cirkel die er al lag met de wissels welke het mogelijk maken om of door te rijden of te keren, uiteindelijk zijn het twee draaicirkels, zodat als je van het schaduwstation komt je de complete trein kan draaien en dan verdrop naar het bovenstespoor kan


20240406_171343.jpg

Doordat ik ik plaats van een kruis een kruiswissel heb geplaats kan er nu ook gedriehoekt worden

20240406_171346.jpg

en dit word dan de entree tot het schaduwstation  en naar de rest van de baan, daar waar het stootblok ligt komt de cirkel voor het naar het schaduw station

20240406_171349.jpg

Tot zo ver weer

Nu ik de foto's bekijk ga ik toch kijken of ik het schuine stuk kan veranderen maar dat word later geprobeerd op dit moment ligt het aan elkaar en rijdt het


Gr Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Leuke update weer Ed, van die keerlus ga je veel plezier hebben, de treinen kunnen nu van alle kanten komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Citaat van: eddyflame op zaterdag 06 april 2024, 19:38:20Nu ik de foto's bekijk ga ik toch kijken of ik het schuine stuk kan veranderen
Interessant, niet alleen je bouwprestaties maar ook je zolder en de baan an sich. ik zie allerlei verborgen hoekjes waar een trein zich kan verstoppen of doorheen rijden. Het geheel maakt mij nieuwsgierig naar de vorm van je zolder en de layout van je gehele baan. Heb je daar een tekening of schets van?
Maar welk schuin stuk bedoel je nu precies? Op je foto zie ik eigenlijk alleen maar schuine stukken. Dat maakt het raadsel alleen maar groter. :)
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Goedemorgen van uit hier en voor jou Hnk waarschijnlijk al middag.
Het schuine deel is het deel wat van de buitenbaan naar de kruiswissel loopt dit vind ik te veel ruimte in nemen van scenery

mijn zolder (ik zal later proberen een video te maken) is vrij vierkant ongeveer 6*5 maar aan een zijkant zit in het midden de schoorsteen aan de andere kant zit mijn cv ketel
daarbij heb ik in het midden de spanten zitten die bijna over de hele breedte plek in nemen

Uiteindelijk zijn het eigenlijk twee ruimtes omdat die spanten vreselijk in de weg zitten
tevens heb ik aan twee kanten een schuindak maar dat hadden jullie waarschijnlijk ook al gezien

mijn baan loopt vnl langs de wanden maar door die spanten zitten er wel veel bochten in

Mijn vliezo trap zit in het midden van de ruimte waar ook mijn cv zit

aan deze kant heb ik ook een oversteek gemaakt zodat ik in een soort van 8 kan rijden
uiteindelijk worden het 3 lagen waarvan de onderste laag bijna geheel rond loopt

20240407_132953.jpg

dit is het schema van de zolder

vooral de spanten komen behoorlijk naar voren en daar moet je dus omheen.
en dit geld ook voor de schoorsteen mijn schauduw station begint met een keerlus bij de cv en loopt dan naar links met 4 sporen die vlak voor het spant weer bij elkaar komen.
na het spant komt schaduw station 2 van 5 sporen waarvan de laatste drie weer bij elkaar komen ten hoogte van de schoorsteen
dan komt schaduw station 3 met ook 5 sporen die dan weer samen komen en dan overgaan in een keerlus tot het spant.

dit is de opstelling van het schaduw station
ik zal later van de bovenbaan zover hij nu ligt een filmpje maken


GR Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
om een echt overzicht te geven heb ik een poging gedaan om de plaats van de baan in de zolder te laten zien en misschien word het voor sommige dan duidelijker hoe mijn zolder en de baan in elkaar steekt.

in het eerste deel zie je de "bovenbaan" welke een deel al bebouwd is en het kale gedeelte daar heb ik wat er was afgebroken en ben geheel opnieuw begonnen.
de reden was dat ik daal en klimsporen had die te steil waren heb hen deze vervangen door een stijg spriraal en er komt nu starkes een daal spriraal.

Het schaduwstation is geheel in itrain gezet en werkt de bovenbaan is dus totaal los nog en ben nu bezig vanaf de klimspiraal opnieuw an te sluiten en vandaar zie je ook heel veel losse draden hangen omdat werkelijk alles los is op de bovenbaan

Ook heb ik alle scenery aan de achterkant los gehaald en de platen hout die er op lagen en wat alleemaal losse bijeen geraapte stukken waren verwijderd en die staan nu nog her en der om afgevoerd te worden maar omdat daar veel los spul vanaf komt moet ik dit een keer naar beneden halen als mijn vrouw er niet is anders gaat ze gillen over wat er allemaal afvalt

tevens is er een een geddlte van de baan ook gebruikt als opslag dus let niet op de troep  maar hir is dan een over zicht:



Gr Ed
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Ah, dat geeft een ander beeld, Ed. En de komende jaren hoef je je niet te vervelen. Enerzijds is er nog zat te bouwen en anderzijds is er misschien ook nog wat op te ruimen ;) .
Mooi vooruitzicht toch?
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ha Mooi Blanko beginnen met bouwen
Let niet op de troep, zegt hij dan. Welke troep Ed? Ik zie een heleboel mooie gebouwen en stapels met doosjes. Misschien een idee om die doosjes in kratten op te bergen. Dat scheelt al een hoop ruimte. Die kratten kun je dan makkelijk in een hoek stapelen of onder de baan schuiven. Zijn ze ook uit de weg. Voor die platen waar zoveel afvalt zou je eens bij de Boerenbond een lap landbouwplastic kunnen halen. Hoeft geen dikke kwaliteit te zijn dat scheelt onnoemelijk in de prijs. Dan wikkel je die platen met afvallige zooi daarin en kun je er mooi schoon mee door huis lopen. Is je vrouw ook blij.
Re: Ha Mooi Overzicht zolder en aanpassen keer driehoek
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi Overzicht zolder en aanpassen keer driehoek
Zoals ik gister al aangaf was ik niet zo heel erg blij met de zeer dominante schuine lijn van de aanvang van de daal spiraal/keerdriehoek


nadat ik het had gepost en de foto's bekeken had ik het idee dat kan beter netter en anders

zo gezegd gelijk de koe maar bij de horens gevat en geprobeerd of het anders kon en het resultaat zie je hier onder:

20240407_153244.jpg

20240407_153246.jpg

het oogt beter an ik kaan weer wat meer scenery kwijt zondr dat het doorsneden word door het spoor.

om even op de vorige berichten terug te komen , ja ik heb alle lege dozen al in bananendozen onder de baan
wat er nu nog ligt zijn spullen/artikelen die ik nog in itrain moet zetten of in geval van de seinen nog moet plaatsen.
Ook liggen er nog diverse decodrs voor baan en terug melders en die kunnen nu ook langzaan onder de plaat worden geschroeft


en ja vele huisjes en gebouwen gaan ook een plaats krijgen en daar kan ik nu ook langzaam aan weer terug plaatsen

het gedelte voor de schoorsteen daar moet een station komen(het derde op de baan) het zal een klein dorps stationnetje worden welke daar heb ik nog niet over nagedacht , maar dat het en leuk word gaat zeker komen, het zal een station worden voor toeristen omdat ik na het zien van ha no shima de pagoda die daar staat ook bij mij een plaatjes zal krijgen en dan op een verhoging  links naar de schoorsteen daar komt uiteindelijk het hoge spoor te lopen waarvan een deel waarschojnlijk dubbelspoor maar dat komt in de loop der tijd

GR Ed
Re: Ha Mooi baanplan zoals het moet komen/meeste al gedaan
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi baanplan zoals het moet komen/meeste al gedaan
afgelopen week weer veel moeten werken en dus ook veel wachttijd(he wat erg is dat nou)
Zoal jullie weten werk ik met iTrain en zal de baan ook hierinn gemaakt moeten worden.

omdat ik het schaudwu station al geheel werkend had ben ik nu ook verder gegaan.

ik heb met groen omrand het schaduw station
met rood is het hoogste en zal boven de baan rond om de zolder komen.
het gele is hhet BW en ligt boven de spiraal op de plaat hoogte

de rest is op de plaat zelf en omvat 3 stations in totaal
station 1 het hoofd station
station 2 ligt iets verhoogd
station 3 is een dorps station

als je de voorgaande video hebt gezien kan je ongeveer begrijpen hoe het zal worden



 baan plan.jpg


Tot zover een overzicht en zoals de iTrain gebruiker zal zien moeten er nog heel veel melders worden aangesloten(de hele plaat en het gedeelte wat rond gaat lopen)

tot zover weer een updat an mij

groten vanuit het zonnige utrecht

Ed
Re: Ha Mooi baanplan zoals het moet komen extra opstelspoor voor railbus of zo
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Ha Mooi baanplan zoals het moet komen extra opstelspoor voor railbus of zo
Afgelopen weekend aan het stoeien geweest met de bovenbaan en testen/aansluiten van een digikeys decoder.
De wissels werkten gelijk heel mooi maar mijn seinen hadden zo iets van doe het zelf maar, dan gaat het vast beter.

Nou zijn de wissel aandrijvingen voor c-rails en de seinen zijn nog de oude (heb een tijd geleden een hele serie voor een spotprijsje kunnen kopen) en ik moet zeggen vind de armseinen gewoon leuk om te zien en nu heb ik voor de prijs van een nieuwe een hele serie.

Maar het lukte me niet om ze om te zetten, wat bleek(na hulp hier op het forum) ik had de decoder op 12 volt aangesloten en dat wat net wat te weinig spanning voor de oude seinen

Gisteren nog even met een oude lichttrafo geprobeerd en nu werken ze.

Tevens zocht ik nog een oplossing om bij het 3e stationnetje een extra opstel plaats voor mijn railbus, omdat dit derde station een dorps karakter moet krijgen wil ik niet dat mijn lange treinen hier stoppen.Maar ik wil ook niet dat doordat de railbus er stopt gelijk opstoppingen komen omdat dit spoor ook het spoor is waar de treinen vanuit het schaduwstation omhoog komen.
en daarom om het geheel een beetje leuk te maken wil ik dat een railbus enzo kunnen stoppen zonder de andere treinen in de weg te zitten.

Aangezien ik niet zo veel plaats heb en ook niet op "verkeerd" spoor wil rijden heb ik de mogelijkheid gemaakt dmv een kruiswissel terug te keren naar waar hij vandaan kwam.
Dit is dus eiegenlijk een eind station voor de railbus.
Daarna kan hij weer omkeren en terug naar de andere twee stations.


20240414_192059.jpg

hier is dan de terugkeer mogelijkheid

20240414_192103.jpg

en dit is dan het extra spoortje wat uiteindelijk alleen voor de railbus en eventueel (als ik hem gemaakt krijg) de blauwe pijl

En ik zie nu ook dat ik weer een keerdriehoek heb geproduceert, maar die lag er ook al een klein stukje verder op maar ach hier hebben we een leuke speel mogelijkheid gecreeert

Gr Ed