Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

De bouw van onze baan “ Bahnstrecke Lahr”

Gestart door Peter.v.L woensdag 13 maart 2024, 17:24:51

Re: De bouw van onze baan “ Bahnstrecke Lahr”
Yes!!! Alles past op wat ik heb.

IMG_9755.jpeg
IMG_9759.jpegIMG_9758.jpegIMG_9757.jpegIMG_9756.jpeg   

Als het maar Zwitsers is.

Prachtig Peter het ziet er zeer professioneel uit. :thumbup:

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Mooi he, had ook niet anders verwacht. Met de gelijke afmetingen van de originele spoelenaandrijving moet dat gewoon passen. Alleen een drieweg wissel zal niet gaan. Daar moeten er twee strak naast mekaar liggen en dan kom je in de knoop met je servosteunen. Een plus een spoelenaandrijving is wel mogelijk maar of iemand dat wil?

Misschien wanneer je een linker en een rechter uitvoering maakt dat het dan wel past. Als test zou er 1 in spiegelbeeld moeten printen.
Ha Henk,

Ik snap wel wat je bedoelt maar testen kan ik niet, ik heb geen drieweg. Mocht iemand er nog een hebben die niet meer gebruikt wordt dan kan ik er wel naar kijken.....
hele mooie oplossing, mocht het bestand beschikbaar komen dan wil ik deze ook graag eens testen!  B) 

:thumbup:
Dit is een bestand dat ik in de toekomst best eens wil testen!
Nou, nog wat aanpassingen worden gemaakt..... de motorsteunen 0,5mm lager plastic tussen de sleuf, montagepunt en motorsteunen er uit, achterste gat 0,5 mm verplaatsen, nokken op de slider 0,3mm hoger.... Waarom?
De ene servo-arm blijkt de andere niet. Het testmodel had andere armpjes dat de andere die ik heb....
Maar met de aanpassingen aan het prototype passen als het goed is beide versies.

9267c9b1-6480-42a7-907b-89bc30a6cbb9.jpeg
 @citaat
Herkenbaar Peter.
In onze servohouder past de dikke arm ook niet, had gelukkig genoeg van de dunne uitvoering.

En wat me aanspreekt in jouw uitvoering: de servo kan verwijderd worden zonder de houder los te schroeven.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

@citaat  @citaat
Ja dat "probleem" heb ik hier ook. Soms zitten beide uitvoeringen in een levering door elkaar. Je herkent het verschil al direct aan de gaatjes in de servoarm. Bij één zijn dat 6 kleine gaatjes, bij de ander 5 iets grotere gaatjes.
In de beschrijving van de video staat de link naar de print.
Veel plezier ermee, en als je tips hebt, stuur gerust even een berichtje.
Mocht je echt nergens toegang kunnen vinden tot een (vriend met een) printer, stuur dan even een pb. We gaan niet voor de hele wereld printen maar wie weet, we vragen er wel wat voor, maar dat lijkt me logisch  :D

Heb je ze geprint en bevallen ze goed, laat het weten onder de video of op het forum.

Tof  :thumbup:

Ik heb hem gedownload, zal het tzt printen en testen, maar ben helaas nog niet zover :important:
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooie ontwikkeling Peter :thumbup: :thumbup: 
Knap stukje techniek.

Mvg,

Peter Degeluidsman