@gerard,het dagje Antwerpen was prachtig en gezellig een loc is het niet geworden maar wel een mooie wagon.

Nadat ik mijn eigen had uitgenodigd in Jørg zijn topic Nergensland om eens langs bij hem te komen om naar zijn mooie baan te kijken en Wico daar ook wel zin in had kwam het PB verkeer opgang.

En gisteren was het zover we gingen naar mooie Antwerpen.

Om half 8 stapte ik in de auto om eerst te tanken (als het Nederlands elftal speelt is het op die dag 6 cent goedkoper per liter

) auto vol en hup naar Wico in Waddinxveen.
Even over negen uur stond ik voor de deur en werd hartelijk ontvangen vangen door Wico en zijn vrouw.

We gingen meteen naar de zolder om Wico zijn baan te bekijken en ook deze baan is in het echt veel mooier dan op d foto's en filmpjes die ik er van zag in zijn topic.

De rust die deze baan uitstraalt is schitterend net als het mooie materiaal wat er op stond en reed.

Met bewondering zitten kijken als extraatje had ik mijn G2000 (37202) meegenomen zodat deze Zwitserse loc een paar rondjes kom rijden tussen zijn mede Zwitserse Cargo loc's.

Echter we moesten op tijd weer weg omdat Wico met Jørg had afgesproken dat wij tussen 11 en half 12 zouden arriveren in Antwerpen.
Gelukkig weinig verkeer en klokslag 11 uur stonden we voor de deur waar de deur door een blijde Jørg werd open gedaan.
Na het welkomsdrankje nee nog geen bier maar een glaasje fris gingen we wederom naar zolder maar nu in Antwerpen.

Wouw wat een kunstwerk is de baan van Jørg zoveel rails alles loopt door elkaar heen schitterend en na uitleg over de baan gingen er 2 lange Railion treinen rijden.

Nadat ik positie had genomen aan de raamkant want daar kom ik de baan mooi overzien.

Jørg reed met zoals ik al schreef met 2 lange treinen 12 a 13 wagons achter de loc en door de vele lagen met rails was ik soms gewoon een trein uit het oog verloren en moest ik "zoeken" waar de trein was prachtig als je zo een grote baan kan aanleggen dat zelf ik het spoor bijster ben.

Nadat we van een lekkere lunch genoten hadden gingen we met het openbaar vervoer (de lijn) Antwerpen in.
In Antwerpen aangekomen ontpopte Jørg zich als een schitterende tourgids en vertelde met passie over (H)antwerpen en liet ons de mooiste straten en pleinen zien en natuurlijk de treinenwinkel.

In deze grote winkel waar we heerlijk rond gelopen hebben moest er ook een souvenirtje mee terug genomen worden voor Michelstadt en dat is de 47126-01 een prachtige witte wagon met schuifoverkapping van de ÖBB geworden.
Toen de tour in de treinenwinkel was afgelopen gingen we naar het plein bij het stadhuis waar we op een terras plaats namen en een lekker Leffe biertje bestelde en onder het genot van de Leffe zaten we heerlijk te kletsen over Antwerpen en onze gezamenlijke hobby de modeltreinen.

De 2de ronde nam ik een colaatje was ik moest tenslotte Wico ook weer veilig thuis brengen.

Net voordat we vertrokken bij het terras kwam er een boom van een kerel langslopen en ik herkende die man het was een oude schoolvriend die ik in geen jaren meer had gezien meteen even snel telefoonnummers uitgewisseld en gingen Wico en ik weer met de tourgids Jørg mee naar de tram om weer het huis van Jørg te gaan.
Nadat we nog een drankje hadden genomen zijn we rond 19 uur weer naar Waddinxveen gereden waar ik Wico veilig voor de deur heb afgezet en ben daarna doorgereden naar huis waar ik klokslag 21.00 binnen stapte.
Het was een heerlijke dag die omvloog en eigenlijk veel te kort was.

Wico bedankt voor de gezellige auto ritten je mooie verhael en voor de prachtige .......... waar ik vanmiddag een berichtje over zal gaan schrijven.

Jørg heel veel dank voor de gastvrijheid en gezelligheid alleen voortaan wel graag een vlaggetje in uw hand houden want soms waren wij je bijna kwijt tijdens de tour de Antwerpen.

Ik
zeg schreef voor herhaling vatbaar.
Hierbij 3 foto's van de mooie wagon die ik gekocht heb.

De wagon is mooi afgewerkt met handels enz en heeft een mooie frisse kleuren combinatie.

Achter de ÖBB loc die ik in mijn bezit heb staat hij prachtig en ik vrees dat er nog wel een stuk of 6 a 7 bij zullen komen.

Ik weet dat er een set is van 3 wagons dus die komt op de (lange) verlanglijst.