Nieuws:

NOG STEEDS TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } machinisten geplaatst in loc's.

samen staan we sterker

Leuk dat deze lok's nu "echt" bestuurd worden...
Citaat van: h0_miessie op woensdag 04 mei 2016, 15:37:43dus de bond kan tevreden zijn (hoop ik). :D :D

:D Ik hoop het voor je. Meestal komen ze na een tijdje met "looneisen"................... :D
-Michel:
Knappe bemanning voor de loc's,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
 O:-D De BVDRVDP is  :thumbup: :thumbup: :thumbup: tevreden en het is ook nog zittend werk, dan slijten de plastic voetjes niet. :P
En met looneisen komt de bond niet, af en toe een rondje rijden met de machinisten is genoeg. :o)

Dirk-Jan

N.B.  8o lekkere collega heb jij met zijn vrije dagen en een stomme baas daar hij daar in meegaat. :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Swiss rail .. what else?

Ja, die heeft het woord collegiaal niet helemaal goed begrepen :(. Gelukkig heb je nu wel steeds vooruitzicht op een volgende korte trip. Dat dan weer wel :D.

Groeten,
Wico
Michel, altijd leuk zo'n souvenirtjes en de VW T1 die blijft het doen, Prachtding.
Mooie collega  8o . Al goed dat de Preisertjes (voorlopig) niet zo veel eisend zijn.  >:-D
Leuke aanwinsten en herinneringen.  :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Mooi geregeld, Michel  :thumbup:

En met de bond achter je, kan er weinig meer mis gaan.
Al weet je dat nooit zeker natuurlijk.

Voor je het weet, komen ze met nieuwe eisen en certificaten en blijken de machinisten de verkeerde lijm aan hun kont te hebben  8o

Grtz Tony

Als het maar Zwitsers is.

@Peter, ja de werkloosheid is laag gelukkig in Michelstadt. :)
De machinisten krijgen eerst een gedegen opleiding voordat ze mogen plaats nemen in de cabine zo blijven hopelijk ongelukken uit zoals uit de bocht vliegen. :D :D

@Wim, vindt ik ook zijn de kleine details hé. :)

@Hans, ik hoop het ook want aan stakingen hebben we niks. ;)

@Jørg, dank je wel ben het helemaal met je eens. :thumbup: :thumbup:

@Dirk-Jan, doet mij goed dat de bond tevreden is de machinisten rijden zeker een rondje veel rondjes oh oh als ik nu maar geen last krijg dat ze teveel rijden. :D
De plastiek voetjes zullen zeker niet slijten want die moest ik onder verdoving dat wel weer ietsjes amputeren anders konden sommige niet plaats nemen achter de stuurknuppel. ;)

Ja ikke ikke he is het tegenwoordig en de chef denk alleen aan zijn eigen dagen de rest kan hem geen moer schelen. :?

@Wico, ja helaas wel.
Ik kijk nu alweer uit naar eind juni lekker naar het zwarte woud en misschien komen er nog wel wat lange weekendjes bij zoals Hamburg MiLuWa en weer naar vrienden bij Stuttgart. :thumbup: :thumbup:

@Staf, dat zijn zeker leuke souvenirtjes en kan je niet genoeg van hebben. ;)
Helaas moet ik het er mee doen met die collega(s). :thumbdown:
De preisertjes zijn maar al te blij dat ze uit het doosje mogen en genieten heerlijk in hun cabine als ze hun rondjes rijden over de baan en ze kijken uit naar de grote baan die in de planning zit. ;) ;) ;)

@Tony, dat dacht ik ook mooi geregeld de machinisten worden hier op hun wenken bediend want als hun niet werken rijden er geen treinen. ;)
Onder hun kontje zit lijm van Noch waardoor ze weer verwijderd kunnen worden bij een eventuele ontslag. >:-D
We proberen hier de bond genaamd BVDRVDP te vriend te houden we bieden ze zelf een kantoorruimte aan in het toekomstig station van Michelstadt 2.0 we denken ook nog na om een uithangbord aan de gevel te hangen. ;) ;)

trotse M-rail rijder

leuke spullen weer michel :thumbup: :thumbup: veel plezier ermee

Dank je wel Tim, :thumbup:
Dat gaat zeker goed komen. :) :)
mooie details.

Dank je wel Piet. :thumbup:

Mijn kleinzoon zei "opa er zit een klein meneertje in de trein" dat zijn de leuke dingen van deze kleine details. :) :)

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Leuke details, en ook de opmerking van je kleinzoon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu nog foto's van de complete loks inclusief de machinist ? :) :) :)

Speciaal voor Erwin. :) :)

Loc's met machinisten. :)
Helaas alleen de voorkant van de loc's het lukt niet echt om met de telefoon foto's van dichtbij te maken.

De koploper is vandaag voorzien van een bestuurder. :P
Netjes hoor! Maar wat nu als de trein de andere kant op rijdt? Of zit daar ook een mannetje?

Er bestaan loc's, waarbij met het wisselen van de rijrichting, in de ene cabine de machinist verdwijnt en in de andere cabine de andere tevoorschijn komt.

Hachelijk !

Grtz Tony
Hoi Michel,

Heel ander gezicht. :thumbup:

Gr.
René
-Michel:
Dat ziet er gelikt uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Zeer geslaagd.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Bedankt voor het speciaal plaatsen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Frank, dank je. :thumbup:
Aan de andere kant wilde ik ook een machinist zetten maar tijdens het proefrijden werden er een aantal misselijk door het achteruit rijden. ;)
Voor dat we problemen kregen met de BVDRVDP (Bond Voor De Rechten Van De Preisertjes)
hebben we daar maar vanaf gezien. :D :D
Nu moeten ze uitstappen en oplopen naar de andere kant of er staat een preisertje met een portofoon die aanwijzingen geeft. :)

@Tony, zeer hachelijk. :D :thumbup:

@René, zeker weten het zijn de kleine dingen die het doen toch. :)

@Jørg, dank je wel. :thumbup:

@Erwin, bedankt  :thumbup: en graag gedaan. :)
Hoi Michel

Mooi hoor die machinisten op de bok komt ook weer de veiligheid ten goede op je baan  >:-D  :thumbup:

Gr Alex 0850
Michel,

Jij hebt gelijk al je vacatures ingevuld gekregen, hoe krijg je dat voor elkaar.
Betaal je dan zoveel  8o  :-) :-)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter

trotse M-rail rijder

ziet er mooi uit hoor michel :thumbup: :thumbup: nu nog cabine verlichting dat ze in het donker ook goed zichtbaar zijn en als ze op stations stil staan hun papieren oid nog even kunnen checken O:-D O:-D

@Alex, en daar gaat het om om de veiligheid van de preisertjes van Michelstadt. ;) ;)

@Peter, de arbeidsvoorwaarden zijn prima geregeld bij het spoor in Michelstadt. :) :)
Zo zijn er langere pauze's voor de machinisten en wifi in de kantine zodat ze ook op het 3railforum kunnen kijken en is er brood en drinken gratis het kost een paar centen maar dan heb je wel gemotiveerd personeel. :D :D

@Tim, dank je wel. :thumbup:
Ik heb nu één loc met cabineverlichting erg mooi maar ik zie er wel weinig van eerlijk gezegd en helaas ben ik niet ben ik niet zo handig op de vierkante cm met solderen dus ik laat het maar zo. :D :D
Misschien ooit in de toekomst koop ik eens een oude loc waar ik op kan experimenteren om cabineverlichting aan te brengen. ;)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zo'n machinist maakt je loc wel af, Michel :thumbup: :thumbup: :thumbup:

trotse M-rail rijder

@citaat en cabine verlichting kan de lok affer dan af maken >:-D >:-D >:-D O:-D O:-D O:-D

@Hans, dank je  :thumbup: vindt ik ook. :) :)

@Tim, helaas een hoop werk en je ziet er niet echt wat van behalve in de avond dan. :)
Maar ik zal mij in de toekomst er eens in gaan verdiepen om cabine verlichting te plaatsen. :)
Gelukkig heeft 1 loc het al dus mocht ik het ooit doen dan hoef ik het maar in 31 loc's in te bouwen. ;)

trotse M-rail rijder

Oké Michel.
Maar als je een ledje gebruikt en op de goede plek zet zie je er toch echt wel wat vvan
Ik ben eigenlijk nu wel nieuwschierig om welke lok het gaat waar je het amper ziet. (Of heb je get lampje gedimd via ms/cs/ecos??)

Er kunnen ook nog broodrommeltjes en thermosflessen op het dashboard bij gezet, Michel  :P

Grtz Tony
-Michel:
Of een laptopje om P***O te kijken,  >:-D >:-D >:-D
 @citaat A dirty mind is a joy forever... ;)
Bron:  Oscar Wilde.

Swiss rail .. what else?

@citaat @citaat Ik denk dat Jørg een beetje last begint te krijgen van de soldeerdampen :). Het wordt tijd dat hij eens onder die treintafel vandaan komt (of heeft hij daar soms ook een laptop ;)).

Overigens een mooi gezicht Michel al die tevreden machinisten op de bok!

trotse M-rail rijder

als we toch zo beginnen, laptop, broodtrommel en thermofles kan je in sommigen ook een 2e machist plaatsen (machinist in opleiding) preisertjes worden ook een dagje ouder >:-D >:-D , een preiser leven gaat 87 keer zo snel als de onze. als het zo doorgaat zijn er straks helemaal geen machinisten meer >:-D
Citaat van: Jørg op donderdag 19 mei 2016, 17:41:17
-Michel:
Of een laptopje om P***O te kijken,  >:-D >:-D >:-D
FOEI Jørg zo ken ik U niet.
Maar zo'n Preisertje in een loc geeft wel wat meer Cachet. Mooi gedaan Michel.

@Tim, de loc waar ik cabine verlichting in heb is de 37202 (G2000). :)
Je ziet het wel maar dan moet ik het verduisteringsgordijn dicht doen en de verlichting uit doen.
Anders kan ik het niet zien en overdag al helemaal niet. ;)
En nee ik heb niks aan de Ecos of koploper ingesteld. :)
Onderaan staan wat foto's van de nieuwe loc en van de brandende cabineverlichting.

@Tony, dat zou kunnen maar dat mag niet van de BVDRVDP ivm rondslingeren door de cabine als er een noodstop plaats vindt. ;)
En de machinisten hebben allemaal hun tas bij hun waar alles in zit. :)
Zie tas naast machinist op de foto. :) :)

@Jørg, Foei foei zo kan ik je niet hoor. >:-D >:-D

@Wim, misschien in dit geval is het Jørg "waar het hartje vol van is loopt het mondje van over"  :D :D

@Wico, mocht het aan de soldeerdampen leggen dat Jørg zoiets schrijft dan moet ik nog maar eens nadenken of ik wel door wil met automatiseren omdat ik dan ook aardig wat moet solderen. >:-D >:-D
Dank je wel dat vindt ik ook dat het een mooi gezicht is. :thumbup:

@Tim, je kan ook overdrijven hé. ;)
Maar dat van die 2de machinist in opleiding hou ik in gedachten dat is een leuk idee van je. :thumbup: :thumbup:

@Staf, zo kan ik mijn vriend Jørg ook niet hoor. ;) ;)
Dank je wel voor je compliment. :thumbup: :thumbup:

Michelstadt } aanwinsten Houten 21-5-16

Michelstadt } aanwinsten Houten 21-5-16
Net als vele andere forumleden naar Houten geweest voor rails voor Michelstadt 2.0 en omdat het vakantiegeld binnen was gekomen ging ik ook opzoek naar een leuk extraatje. ;)

Tussen de (korte) gesprekjes met forumleden heb ik weer rails verzameld voor het nog te bouwen schaduwstations.
Ook heb ik weer vast 2 Nederlandse seinen gekocht een linker en een rechter sein.
Een s88-n diode bezetmelder van Rosoft ging ook mee naar huis toe. :)

Verder kwam ik een leuke Märklin magazin-H0-jaarwagen 2003 tegen voor een in mijn ogen vriendenprijs waar ik er al trouwens één van had dus hup in het tasje.
Nu ik er dus 2 heb wil ik er nog een aantal bij verzamelen zodat ik een mooi stammetje ga krijgen met deze mooie wagon's. :) :)
Märklin magazine wordt namelijk veel gelezen door de preisertjes van Michelstadt zodat ze in grote getallen worden aangeleverd daarom wil ik er een aantal hebben voor op de baan. ;) ;)

En het extraatje waar ik naar opzoek was komt mede door de verzameling van Wico met zijn prachtige Zwitserse loc's.
Ik zal een mooie Ae 160 508-4 uit startset 29484 en ik kon mijn ogen die helemaal begonnen te glinsteren er niet meer vanaf houden die moest en zou meegaan naar Almere wat een plaatje van een loc.
De koop was in een tiende van een seconde beslist en als een kind zo blij vertrok ik weer rond 12 uur vanuit Houten richting huis. :)

Thuis de loc uitvoerig bekeken en bewonderd en ik moet zeggen na de krachtpaters die op mijn baan rijden de Duitse krokodil en de Br 221 is deze fraai afgewerkte loc één van mijn favoriete loc geworden.
Gisteren de loc meteen in de Ecos gezet en in koploper en gelijk geijkt en is meteen opgenomen in het rij schema op de baan.

De loc is prachtig rijd zeer mooi en stil en heeft prachtige details zowel het schild aan de voorkant en aan de zijkant en de naam Wettingen en de ruitenwissers alles is schitterend aan deze loc.

Straks gelijk een machinist erin zetten het zal een Duitse machinist worden zo hou ik mooi de eenheid in alle loc's allemaal het zelfde uniform. :) :)

En vanmiddag zal ik wat foto's maken van de langzaam groeiende Cargo familie in Michelstadt. :P
Heel misschien ook nog een filmpje maar eerst kijken hoe het met de slaap zit vanmiddag want het was weer half 6 vanochtend dat ik naar bed ging oorzaak het feestje waar ik was was weer veel te gezellig. :D :D
Re: Michelstadt } aanwinsten Houten 21-5-16
Michel,

Weer mooie aanwinsten gescoord in houten, ik wens je er veel plezier mee  :)  :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter
Hoi Michel,

Gefeliciteerd met de aanschaf van deze prachtige Zwitserse loc en alle andere spulletjes natuurlijk. :mrgreen:
Heel veel plezier ermee. :)

Gr.
René
Michel,

Mooie aanwinsten, veel plezier ermee.

Gr.
Piwie.

Swiss rail .. what else?

Citaat van: h0_miessie op zondag 22 mei 2016, 09:19:27
En het extraatje waar ik naar opzoek was komt mede door de verzameling van Wico met zijn prachtige Zwitserse loc's.
Ik zal een mooie Ae 160 508-4 uit startset 29484 en ik kon mijn ogen die helemaal begonnen te glinsteren er niet meer vanaf houden die moest en zou meegaan naar Almere wat een plaatje van een loc.

Van harte gefeliciteerd me je aankopen. Toppertje is natuurlijk die prachtige Cargo loc die je hebt gekocht :thumbup: :thumbup:. Daar ga je heeeel veel plezier van hebben! Stiekem vind ik het natuurlijk ook leuk dat anderen enthousiast worden door mijn foto's en bijdragen van de Ae 6/6 locs (voel me nu een beetje de peetvader van jouw nieuwe loc :D). Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen van Michelstad 2.0 en het (nieuwe) Zwitserse materiaal wat daar in de toekomst gaat rijden. Ga zo door Michel, je bent goed bezig :P. Enne, dat filmpje dat moet er natuurlijk komen dat snap je wel; ik ben benieuwd!

Groeten,
Wico   
Hoi michel,
Die Magazinewagen yheb ik ook zien liggen. Ik heb nog even getwijfeld om hem te kopen maar ik had er al zo eentje en om er nog een bij te doen heb ik overwogen. Dus je hebt mazzel gehad. :)
Die lok is schitterend en staat ook op mijn lijstje. Je hebt nu zeker al je geld opgemaakt? Er komt nog 29 mei bij Harlaar aan hoor! Maarten
-Michel:

Weer prachtige dingen die je hebt gescoord, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Peter, dank je wel. :thumbup:

@René, bedankt ben heel blij met de loc vrees dat dit niet de laatste Zwitserse loc is. ;)
En langzaam maar zeker gaat het de goede kant op met de rails voor de schaduwstation(s). :thumbup:

@Piwie, jij ook bedankt. :thumbup:
Met het plezier komt het zeker goed. :) :)

@Wico (peetvader), het plezier begon al dat ik hem zag  :lol: in de auto op weg huis lag de loc op de voorstoel moest er gewoon steeds even naar kijken.

Inderdaad jouw verzameling en je enthousiasme over de Zwitserse loc's hebben mij over de streep getrokken je foto's van de loc zitten vol passie en liefde voor deze prachtige machines. :thumbup: :thumbup:
Op de beurs zag ik verschillende prachtige Zwitsers materiaal leggen en ik denk wat jij al schreef dat daar wel wat van gaat rijden in Michelstadt 2.0.

Helemaal overstappen naar het Zwitserse gaat helaas niet omdat ik mijn andere Duitse en Nederlandse materiaal ook prachtig vindt rijden en staan op de baan maar er gaat zeker veel ik mag wel zeggen heel veel Zwitser bijkomen in de toekomst.
Ook al komen er geen bergen of dalen in Michelstadt 2.0.(maar zeg nooit nooit hé)

Wie weet heeft Harlaar wel wat moois in de aanbieding volgende week zondag. ;) ;)

Bedankt voor de mooie foto schitterend die heb ik meteen gekopieerd als je het niet erg vindt mooi als achtergrond op de pc boven op zolder. :)
En het filmpje komt eraan weet alleen niet wanneer. ;)
Wel nu wat foto's van de machinist in deze fraaie loc. :thumbup:
Moest allen wel veel van de benen amputeren mede omdat het stuurwiel erg laag lag in de cabine. >:-D
Hopelijk krijg ik geen last met de BVDRVDP. :P :P

@Maarten, bedankt dat je hem heb laten liggen voor die prijs kon ik hem niet laten leggen. ;)
Zag ook een Willy Betz wagon maar die vond ik iets te duur want daar wil ik er ook nog een aantal van bij verzamelen. :)

Deze schitterende loc viel dik onder mij budget dus ik heb nog geld over voor volgende week zondag en gelukkig kan je bij Harlaar ook met de pin betalen. :D :D

En als je de kans krijgt deze loc te kopen gewoon doen hij is het plezier zeker waard. ;)

Misschien zie ik je volgende week in de snoep winkel in Badhoevedorp. :)

@Jørg, heel veel dank van een blijde hobbyist. :) :) :)

Hoi Michel,
Ik zag nog bij een duitse handelaar twee rollende landstrassewagens en een chauffeursrijtuig liggen. Op een gegeven moment zei hij dat ik ze alle drie mee mocht nemen voor 50 euro. Ik heb het niet gedaan want de sleep is al aan de maat.
In de derde hal helemaal achteraan stond een handelaar met veel Herpa en AMW modellen. Hij vroeg 10 euro per stuk, dat is niet duur en had had kratten vol met dat spul. Ik heb een mooie Dachsler vrachtwagen gekocht voor op de rollende landstrasse. Ik zie je de 29ste wel weer. :)

Swiss rail .. what else?

Michel,

Hoe blij kun je zijn met een nieuwe loc. Ik zie het gewoon voor me hoe jij zit te genieten; prachtig toch, blij als een kind (mannen worden nooit volwassen :D :D). Je logo ook aangepast zie ik! Naast Zwitsers heb ik zelf ook nog Duits materiaal rijden, niks mis mee! Doe dus vooral wat jij zelf leuk / mooi / interessant vind :thumbup:. Ik ben zelf nog nooit op de beurs in Houten geweest, maar moet er toch eens naar toe als ik zie waar jullie allemaal mee thuis komen ;).

Die machinist is (zelfs zonder benen) de gelukkigste man van Michelstad, dat hij in die prachtige loc mag rijden. Ik vind het wel mooi staan; misschien ook leuk op mijn eigen baan ...

De foto heb ik trouwens gewoon van internet gepikt >:-D. Ik heb hem in hogere resolutie naar je gemaild (is hij nog mooier :P).

Groeten,
Wico
Michelstadt } de cargo familie.

Michelstadt } de cargo familie.
@Maarten, bedankt voor de tip van de Herpa en AMW modellen ik ga er zeker kijken in augustus. :thumbup:
Misschien als ik meer rollende landstrasse heb dat ik dan een chauffeurs rijtuig erbij ga kopen. :)
Een Dachsler vrachtwagen is mooi ik kocht in Trier een Dachsler bakwagen voor stadsdistributie in Michelstadt. ;)

Hopelijk tot zondag Maarten. :)

@Wico, heel blij kan ik zijn met in dit geval mooie Zwitserse loc. :P
Onderweg kijken naar de details en kleuren het is dat de loc niet kan praten anders raakte we niet uitgekletst. :D

Ik zal zeker rijden met wat ik leuk vindt maar een kleine koers verandering kan geen kwaad. ;)
Ik denk ook dat de machinist de gelukkigste is van allemaal en zijn beentjes zijn vakkundig geamputeerd hoor ook preisertjes hebben gevoel. ;) ;)

Ik zou gewoon eens een doosje machinisten kopen zitten er 6 in een eens proberen in je mooie locs het geeft net dat beetje extra aan een loc.
Ik ben nu weer een aantal aan het inzetten in wat locs zodat uiteindelijk alle locs voorzien zijn van machinsten.

Eigenlijk heb ik liever niet dat je naar Houten gaat des te groter is dan de kans dat ik wat Zwitsers materiaal vindt. :D :D
Nee hoor gewoon een keer gaan ik verheug mij er altijd op Houten ik ben daar als een kind in de chocolade fabriek van Willy Wonka fabriek. ;) ;)

Bedankt voor de mail met de foto van de loc. :thumbup: :thumbup:

Bijgaand wat foto's van de Cargo familie die in Michelstadt rijdt en gaat rijden in Michelstadt 2.0. :thumbup:
Re: Michelstadt } de cargo familie.

Swiss rail .. what else?

Hoera, de eerste SBB Cargo line up van Michel. Mag ik zeggen dat ik dit heel mooi vind? Ja, dat mag ik zeggen. Dat er nog vele mogen volgen :thumbup:.

Groeten,
Wico
-Michel:
Het is al zeer mooie familie geworden, mooie line-up,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nou Michel, let ik even niet op en dan komt er een complete Cargo-optocht voorbij !
Die Zwitserloc's worden dankzij Wico inderdaad steeds mooier  :P

Maar goed dat je een Duitse machinist hebt geplaatst, die blijft tenminste rechts rijden  :D

Moet je nog veel rails voor je schaduwstation ?

Grtz Tony

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

Michel, ziet er goed uit!!! :P