Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } de cargo familie.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi familie portret Michel, het zijn schitterende loc,s en ik ben het met Wico eens tijd voor een filmpje.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als het maar Zwitsers is.

@Wico, Ja dat mag jij zeggen als peetoom van de laatst aangekochte Cargo loc. ;) :)
Ben het met je eens dat er nog vele mogen volgen. :thumbup: :thumbup:

@Jørg, dank je wel ik ben zeer tevreden met deze familie. :) :)

@Tony, ja het kan snel gaan ineens hé. ;)
Jij snapt hem waarom ik met Duitse machinisten rijd. :D
Ik kan het helaas niet nakijken want de pc boven doet helemaal niks meer maar ik weet dat ik 1055 stukken rails nodig heb voor de 3 schaduwstations en voor het onderste schaduwstation moet ik er nog 51 rails hebben dan kan ik in principe gaan bouwen aan de schaduwstation(s). :)
Maar eerst komt Peter (pjedro) nog langs zodat we de bovenbaan kunnen bespreken en dan gaat Peter hem ontwikkelen zodat ik weet wat ik daarvoor moet kopen aan rails.

@Jeffrey, dank je wel. :thumbup: :thumbup:

@Peter, dank je wel. :thumbup:
Waar vindt je dat 3 schoonheden in één familie. :D
Helaas moet het filmpje even wachten want de pc boven doet raar heel raar eerst dat in orde maken dan gaan we wat op de film zetten. :) :)

-Michel:
Dat wordt een flinke baan zeg,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Heb je al een idee over de grootte in vierkante meters en totale spoorlengte, zodra je plan klaar is zien we dit hier graag verschijnen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi mooi mooi  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Jørg, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel vierkante meter het is.
En de totale spoorlengte heb ik geweten maar helaas ik weet het niet meer. :(
ik zal Peter (pjedro) een mailtje sturen en het vragen.
Je krijgt hierop nog antwoord van mij. :)

@Hans, dank dank dank. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Alweer een tijdje geleden, maar nu helemaal bij en ook blij, dat jij de baan het gevonden, die jou gelukkig maakt bij het rijden. Dat de familie Cargo daar een bijzondere plaats inneemt valt niet te onderkennen. Bravo! Ga maar lekker door op de door jouw ingeslagen weg. Ben wel nieuwsgierig hoe jij jouw baan hebt ingedeeld, met name de bergen? Zijn die er in gedachten, of wordt alles plat. Jij bent tenslotte de man die dat beslist! De scenery speelt daarin ook een heel belangrijke rol, maar daar hoef ik jou niets over te vertellen. Haal heel Houten maar lekker leeg! Suk6!  :thumbup: :thumbup:

Rustaagh 😎

Hi Michel,

Mooie aanwinsten. Zeker leuk om de Cargo-familie in de line-up te zien. Heb wel wat met Zwitserse treinen...  ;)
Ik ga je voorbeeld zeker volgen door in mijn loks wat machinisten te plaatsen.

@Gerard, de familie Cargo neemt zeker een bijzondere plaats in hopelijk volgen er in de toekomst meer familieleden richting Michelstadt. :)
Het baanplan voor de bovenbaan moet nog gemaakt worden maar ik weet nog niet of ik met bergen ga beginnen.
Bergen zijn sfeer verhogend maar ik betwijfel of ik ze kan maken dus misschien ga ik voor een platte baan ik ga der nog eens goed over nadenken in de toekomst.
De volgende keer dat ik naar Houten kan is op 27 augustus maar aankomende zondag heeft mijn favoriete treinenwinkel Harlaar zijn magazijn verkoop hopelijk vindt ik daar nog een leuk speledingetje. ;)
En de vakantie gaat naar het zwarte woud dit jaar en een aantal dagen richting Michelstadt misschien kan ik daar ook nog wat leuks vinden. :) :)

@Joachim, dank je wel  :thumbup: ik ben der ook heel blij mee vooral met de loc. :) :)
Mede door Wico ben ik mij gaan interesseren voor het Zwitserse materiaal dus er zal nog wel wat bijkomen en ik vrees niet alleen loc's al hoe wel ik gek op loc's ben weet je het nooit natuurlijk. ;) ;) ;) 
Leuk dat ik je inspireer om ook machinisten in je loc's te plaatsen. :)
Ik heb het gisteren in een V80 gedaan bijna 2/3 van zijn lijfje eraf maar het staat wel leuk zo wil ik alle locs waar het in kan doen.
Sommige loc's zoals de krokodil hebben geen cabine waar je een machinist kan plaatsten nu wil ik daar iets aan de binnenkant maken waar dan de machinist op kan staan/zitten.
-Michel:
Dat zal een hele knutselopdracht worden om de krok met een machinistje uit te rusten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je lok was al snel bemand. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik was afgelopen zaterdag ook in Houten, alleen ken ik niet veel mensen van het forum, alleen via het forum.
Wel een paar collega's tegen gekomen.

En ik was al weg om ±12:00. Kan niet meer zo lang rondlopen. :( :( :(

M.vr.gr. Erwin

@jørg, vrees ik ook maar we gaan het gewoon proberen. :)

@Erwin, Dank je wel. :thumbup:
Ja de vacature was snel weer ingevuld. ;)
Zaterdag nadat de buit binnen was ben ik ook vertrokken zo rond 12 uur wie weet zien we elkaar de volgende keer als ik ga op 27 augustus. :) :)

-Michel,
Gezien het tijdstip, bent jij er al heel vroeg bij! Kunt je niet beter eerst het werk oppakken en dan weer alles wat met het forum te maken heeft, nalezen en beantwoorden? Het is maar een opmerking en sla die gerust in de wind, want wie ben ik? Nog heel even en je neemt je hobby mee naar jouw werk! Of dat werkt? Maar toch veel suk6! Het is jou gegund, hoor!  :thumbup: :thumbup:

Het zullen weer mooie dagen worden in het zuiden van Duitsland samen met jouw vriendin !  :favorite: :favorite:
Wordt de "Cargo-familie" toch weer uitgebreid? >:-D :-)

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

Hallo Michel,

Dat was een vroege (of late) voor je!!! :O
27 augustus is op mijn verjaardag, als ik deze dan eerder vier kan ik lekker los in Houten!!! :D
Bedankt voor de tip!!! :thumbup:

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

@Gerard, één week in de maand moet ik om half 6 beginnen en deze week is het weer zover.
Half 5 eruit wassen tandjes poetsen aankleden en tijdens het ontbijten even naar het forum kijken en eventueel reageren.

Mijn hobby neem ik mee naar mijn werk langs de weg zie ik vaak leuke dingen waarvan ik denk dat zou leuk zijn op de baan of als ik pauze moet nemen dan zo dicht mogelijk bij een spoorbaan kan ik lekker genieten van de langskomende treinen. :)

Ik/ wij vermaken ons altijd opperbest in Duitsland dus dat gaat wel goed komen hoor en wat de Cargo familie betreft je weet het nooit. ;) ;)

@Jeffrey, het was een vroegertje. ;)
Ik zou het gewoon doen als ik jouw was lekker op vrijdagavond de 26ste vieren en alle enveloppen lekker opmaken in Houten. >:-D >:-D
Graag gedaan en mocht je dan mee willen rijden dan hoor ik het wel dan spreken we wat af. :)

trotse M-rail rijder

leuke foto's michel,
maar volgens mij is deze familie nog niet compleet dus eventjes doorsparen >:-D >:-D >:-D
Michel,

Even je laatste foto bekeken, en mooi hoor die locs en denk dat er nog wel volgen je hebt de smaak goed te pakken. :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter

samen staan we sterker

Mooie aanwinsten, Michel !
Veel plezier ermee !

@Tim, dank je wel. :thumbup:
Ik zal helaas moeten doorsparen voordat de familie compleet is maar het gaat goed komen. :) :)

@Peter, de laatste foto is inderdaad mooi en ja je hebt gelijk er zullen nog vele volgen (hoop ik). ;)
Ja het smaakt naar meer veel meer alleen wil/moet ik ook nog wat rails verzamelen dus moet ik een beetje de boel verdelen als ik aankopen ga doen. :)

@Wim, dank je wel. :thumbup: :thumbup:
Met het plezier komt het wel goed. :) :) :)

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Misschien tot 27 augustus,  :)maar Houten is ook nog op 2 juli. Als het te warm is dan lukt het me niet. We zien wel even.

M.vr.gr. Erwin

Erwin,

Helaas kan ik 2 juli niet naar de beurs daarom wordt het voor mij 27 augustus dat ik weer kan shoppen in Houten. :)

Ik lees wel op het forum of je gaat tegen die tijd zo niet er komen beurzen genoeg in Houten en anders bij jouw in de beurt in Koog aan de zaan want daar ga ik ook wel eens naar toe. :thumbup:
Hoi Michel,
Wat een mooi stel cargo locomotieven heb je daar staan. Prachtig.

Wat is het merk, type en codenummer van de loc met de grote 1 en 2 op de zijkant?

Groeten,
Albert
Speciale Gast

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

Dat is een G2000 BB symmetrisch. 37202.
Bedankt Laurent,  ik heb hem gevonden.

Albert.

@Albert, leuk dat de Cargo familie prachtige vindt. :thumbup: :thumbup:
Voor Antwoord op de loc zie bericht Laurent.

@Laurent, bedankt voor het beantwoorden van Albert zijn vragen. :)

@Albert, mooi dat je hem gevonden hebt en nu kopen ? ;)
Want het is een prachtige loc met vele mooie details en geluiden en rijeigenschappen. :thumbup:
Re: Michelstadt } Magazijnverkoop Harlaar de nieuwe aanwinsten.
Vandaag had Harlaar zijn magazijn verkoopdag dus gingen wij om 11 uur van huis af richting Badhoevedorp. :)
Daar aangekomen was het al aardig druk en rond 12 uur wordt het hek door John geopend en mochten we het walhalla in.
Nadat we de poort waren binnen gelopen gingen wij rechtstreeks naar de aanbiedingenstand met Märklin artikelen.
Daar zag ik de mooie ik noem het maar de Zebra loc (36604) en de mooie Railpool en Cargo opdruk (36607) en deze prachtige loc's liet ik meteen apart leggen.
Maar toen wees mijn vriendin mij op de NS 1773 met het wapen van Enkhuizen (37269) dus ik twijfelde welke ik zou nemen de 2 FX loc's of de 1773 waarop mijn vriendin zei wat doe je moeilijk waarom neem je ze niet alle drie.
Wouw wat een wereld wijffie heb ik toch dus alle drie apart laten leggen briefje mee wat ik moest pinnen bij de kassa.
Ondertussen ook nog even met Maarten (Marklin Maarten) gesproken was kort maar erg gezellig Maarten. :thumbup:
Volgende keer in een weekend gezellig naar Almere komen maarten kunnen we wat langer kletsen. ;) ;)

Hierbij een foto van de loc's nog in de dozen mede omdat ik zo weg moet.
Misschien vanavond of van de week laat ik de loc's één voor één de revue passeren want deze mooie loc's verdienen het om in de belangstelling te staan. :D :D
Michel,

Dat zijn weer prachtige aanwinsten, en je boft maar met zo een vriendin  :P  :thumbup: :thumbup:
Die gaat zeker in de watten gelegd worden O:-D kijk al uit naar de foto als je locs op de baan staan.  :P :P

Groeten

Peter
Mooie aankopen Michel! Ik was er een uurtje later en heb een Roco 150 aan de verzameling toegevoegd.
dat zijn erg mooie aanwinsten michel.
maar eh, bij de 1773 hoort natuurlijk nog wel een mooie DD-AR stam dus je moet nog eventjes terug :D :D :D
veel plezier met deze aanwinsten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi Michel,

Dat zijn weer 3 prachtige locs. B)
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Drie loc,s op een dag kopen  8o dat doen er maar weinig je na Mies, die Karin van jou is zo,n gek nog niet  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

Mooie aanwinsten. Die 36604 is vooral fraai... Ik heb hem zelf ook  >:-D >:-D
Citaat van: marklintim op zondag 29 mei 2016, 16:55:03
maar eh, bij de 1773 hoort natuurlijk nog wel een mooie DD-AR stam dus je moet nog eventjes terug :D :D :D
Strikt genomen niet. De 1773 is een loc die niet zijn gehele leven met een DD AR stam heeft gereden, alleen in het begin, totdat de motorwagens geleverd waren. Daarna alle andere klussen die er gedaan konden worden en deze loc behoort tot de kleine serie die zijn aangepast om dienst te doen met DDM-1.
Citaat van: marklintim op zondag 29 mei 2016, 16:55:03

Kan, maar is niet persé noodzakelijk. Lok 1773 heeft de langste tijd van haar inzet hoofdzakelijk met ICR, ICK en ICL gereden. Dus inzet mogelijkheden zat.

Overigens gefeliciteerd en veel plezier ervan Michel!

PS: Laurent was mij enkele seconden voor............ ;)
Mooi materieel, Michel.
Ben benieuwd hoe het er uit ziet zonder doos  :P

Albert.

Swiss rail .. what else?

Mooi, mooi, mooi. Drie prachtige locs Michel, gefeliciteerd ermee. En dat je nou juist de loc met het wapen van Enkhuizen uit moet zoeken (mijn geboorteplaats). Hele goede keuze dus :). Hopelijk heb je nog wat geld over voor Antwerpen :) :). Anders je vriendin maar weer lief aankijken ;).

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Toe maar, Michel  :P

Die Harlaar weet geloof ik precies wanneer het vakantiegeld binnenkomt  :D
Lekker gescoord daar  :thumbup:

Ik ga voor de linkse !

Voorzichtig uitpakken hè !

Grtz Tony

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

Koesteren zo'n vriendin. :thumbup:
Maar dat komt wel goed, heb ik zo het idee.
O ja, leuke treintjes heb je gescoord.

Hartelijke groet,
Ragoem
-Michel:
Schitterende aanwinsten alle drie, dat wordt een dolle rit van de week als die alle drie gaan rijden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoi Michel, je hebt weer aardige aankopen gedaan.
Ik heb bij een paar zwitserse loks staan twijfelen en bijna was ik weggegaan zonder wat te kopen. Maar toch nog even een doos met twee drieassige umbauwagens voor het weggaan gescoord.
Ik zag nog een stoomlokje waar ik nog aan twijfel maar die lag niet op de stal maar in de winkel dus die zal niet meteen weg zijn. Ik vond het wat tegenvallen wat er aan Marklinspullen lag op de stallen.
We spreken zeker een keertje in Almere af.
Re: Michelstadt } de 36604.

@Peter (peterke33), ze zijn zeker mooi de loc's. :)
En ja ik bof zeker met haar maar zij boft ook met mij. :D :D

@Frank, dank je wel. :thumbup:
Jammer dat ik je gemist hebt had je graag eens de hand geschud. :)
Jij ook veel plezier met je mooie aanwinst . :thumbup: :thumbup:

@Tim, dank je wel :thumbup: ze zijn inderdaad erg mooi. :)
Wat er in de toekomst achter komt te hangen weet ik nog niet voorlopig niks eerst vandaag na het werk de loc's ijken en lekker veel laten rijden. :) :)

@René, dank je wel. :thumbup:
Mijn vriendin reed terug naar huis zodat ik de loc's onder het rijden kom bekijken toen had ik al veel plezier en als ze straks op d baan rijden nog veel meer. :) :)

@Peter (de geluidsman), het is dat ze in de aanbieding waren anders was het er maar één hoogstens 2 geweest. :)
Dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier.

@Laurent, bedankt. :thumbup:
Ja ik zag het dat jij hem had en toen ik hem gisteren in het echt zag viel mij de mooie rode strepen op dus hup mee naar huis. :D :D
Bedankt voor de info wat er achter kan hangen zo leer ik ook nog eens wat. :)

@Hans, dank je wel. :thumbup:
Ook jij bedankt voor de info wat er eventueel achter kan hangen en tja snelle Laurent daar kan niemand tegenop. :D :D :D

@Albert, bedankt en nu foto's van de 36604 en vanmiddag van de ander(e) loc's.

@Wico, Dank je wel. :thumbup: :thumbup:
Ik zocht een mooie Zwitserse loc maar kon die niet echt vinden voor een mooie prijs maar de 36607 komt aardig in de buurt dacht ik zo. :)
Geinig dat ik een Enkhuizen loc kopt en jij bent er geboren. ;)
Voor Antwerpen hoef ik mijn vriendin niet lief aan te kijken hoor is er nog wel wat geld over om een leuk klein aandenken te kopen. :D :D
Trouwens ik kijk haar altijd lief aan. :favorite:

@Tony, ja dat doen ze slim in de weken dat het vakantie geld binnenkomt. ;)
En aan de drukte te zien had blijkbaar iedereen weer zijn vakantie geld binnen gekregen. :)
De linkse is inderdaad erg mooi en ja ik zal ze voorzichtig uitpakken. ;) ;)

@Ragoem, koesteren doe ik haar zeker hoor aan aandacht komt ze niks te kort. :)
Het zijn zeker leuke treintjes en ik ben er heel blij mee dat het loc bestand is uitgebreid met deze mooie locs. :) :)

@Jørg, dank je wel :thumbup: het zijn inderdaad ze schitterende loc's. :thumbup: :thumbup:
En als ze vandaag geijkt zijn gaan ze alle drie meteen de baan op. :)

@Maarten, bedankt ze zijn zeker fraai. :thumbup:
Leuk dat je toch nog wat heb kunnen meenemen naar huis. :thumbup: :thumbup:
Ik zie je aanwinst wel verschijnen in je topic op je mooie baan. :)
Ik moet bekennen meestal ga ik meteen naar de stand net voor de winkel waar de mannen van Harlaar staan bij de rest van de kramen kijk ik bijna nooit weet niet waarom eigenlijk.
Volgend jaar over 364 dagen daar ook maar eens kijken. ;)
Aan de andere kant van die 1700 lagen er 3 nadat ik de mijne weg had laten leggen en na ons gesprekje de loc's ging ophalen waren die andere ook al verkocht dus wat is wijsheid. ;) ;)
Lijkt mij gezellig om eens af te spreken hier in Almere stuur maar een pbtje als je tijd hebt om langs te komen weet niet of je mijn telefoonnummer hebt vandaar een pbtje. :)

En dan nu wat foto's van de 36604 deze mooie loc met zijn rode strepen leuk detail vindt ik het kereltje op de zijkant van de loc.

Voorlopig (dat is de planning :D) worden er geen loc's meer gekocht maar rails want van de winter wil ik toch echt aan de nieuwe baan beginnen. :) :)
Niet dat ik dan alle rails binnen heb maar wel voor één schaduwstation zodat ik al lekker kan rijden de rest van de rails kan ik er dan inleggen en in koploper erbij zetten.

Swiss rail .. what else?

Mooie kleurrijke loc! Dat is wel een blikvanger op je baan. Mooie foto's ook trouwens. Veel plezier ermee.

Groeten,
Wico
Speciale Gast

Ha die Michel.
Bijzonder leuk om zo 3 mooie locs aan je verzameling toe te voegen! :thumbup:
En de aanvulling van je vriendin is helemaal goud waard, zij staat duidelijk achter jouw hobby en vindt het erg leuk wanneer er iets bij komt.

Hele mooie aanwinsten en ik dacht al met de "zebra" loc, héé die heb ik ook maar die van mij is een Piko ES64 F4 Lokomotion met bruin/zwarte strepen.
Erg opvallende en bijzonder leuke Eloc.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

-Michel,
Altijd leuk om met jouw vriendin naar zo'n treinwinkel te gaan. Jij twijfelt, maar zij is wat dat betreft resoluut! (In alles?). Ik ga mij nu toch afvragen hoe dat moet gaan in het zuiden van Duitsland tijdens vakantie, want ook daar hebt jij vast een route uitgekozen, die langs verschillende treinwinkels gaat. Dat worden weer een flinke lading locs laten inpakken. Trouwens wordt ook niet eens tijd, om een "vitrine"-kast te gaan maken! Je komt toch langs Jørg en dan kunt jij het bewonderen. Want al die treinen laten rijden ....
Veel plezier en lol met het 'spelen'. Zijn er nog wensen? Dan maar sparen!!! :thumbup: :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Citaat van: GWS op maandag 30 mei 2016, 08:06:51
-Michel,
Altijd leuk om met jouw vriendin naar zo'n treinwinkel te gaan.

Ja, dat zouden we allemaal wel willen  >:-D >:-D

Wico

trotse M-rail rijder

Erg mooie lok. Veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:
Gefeliciteerd met de drie mooie locs!
Laat ik nou net ff dit filmpje tegenkomen: een zussie!!

Niet gezocht hoor! Puur toeval!
Veel plezier met het kleinere zussie! :D

Mvg, Willem.

-Willem,
Mooi filmpje! Is weer een idee voor Michel! Dat gaat hij zeker te weten uitproberen! :thumbup:
-Willem:
Dank voor het plaatsen van een zeer knap filmpje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Knappe sleep in dubbeltractie.
Speciale Gast

Ik ken een veel leukere, die ik hier al eens uiteen had gezet. Mét rode loc. En anders zoiets doen?

Laurent
Hoi Michel

Dat zijn weer mooie koopjes die je op de kop heb getikt  :thumbup:
En je vriendin die krijg nu toch wel zeker een mooi bloemstuk  >:-D

Gr Alex 0850

Märklin fahren-ärger sparen

Mooie film (van ome) Willem  :thumbup:

Nou vind ik de zebra-loc een stuk mooier, Michel  :P

Grtz Tony