Het is lang geleden dat ik een update heb gedaan van mijn baan. Wel veel foto's gemaakt, maar die deel ik alleen in een whatsappgroep met mijn pa en oom die ook een baan maken.
Zo was ik hierboven bezig met een gebied voor een wijnmakerij, dit gebied is inmiddels helemaal klaar. Vervolgens ben ik gaan ballasten (minitec), heb ik een station (Faller Neukirchen) gebouwd, met perron (Auhagen perrondelen), incl de nodige Duitse aankleding, parkeerplaatsen voor auto's om het compleet te maken. Het doel van de baan is een beetje reizigers maar voornamelijk goederen.
Naast het station heb ik een klein dorpje gemaakt met drie huizen, hier moet ik nog enkele details toevoegen.
Rechts naast het station heb ik een bosgebied gemaakt voor herten, waar wandelaars zijn, jagers rondlopen en je de auto kan parkeren naast een chaletje. De bomen zijn voor een deel zelf gemaakt, een paar zelfbouw van Heki en een paar MBR.
Nu ben ik bezig met het industriegedeelte, waarin ik een Walther Coal Flood loader (blauw) heb staan en een Kibri mijntoren op ga aansluiten. Daaromheen heb ik diverse bouwpakketten klaar staan voor industrie, met opslag tanks, buizen etc. Hier moeten nog meer bouwpakketten bij, maar eerst de coal flood loader afronden.
Medio december heb ik een CS2 (60215) gescoord in Houten en ga ik mijn wissels via een m83 decoder aansluiten. Zodoende kan ik wat ervaring opdoen voor een volgende baan waarin ik een deel wil automatiseren.
Tevens het rollend materieel uitgebreid, want naast DB heb ik nu ook wat SBB ertussen rijden. De baan is een fictief dorp op de Duits/Zwitserse grens.
Foto's zeggen natuurlijk meer dan 1000 woorden, dus hieronder nog wat beeldmateriaal.