Goedemorgen iedereen,
Ernst: Dank! Zeker, de beveiliging van de bovenleiding is inderdaad goed gelukt.
Bert: Het zijn echte eiken houten stammen; zelf geroofd in de bossen op mijn werk! Ik houd ze liever zelf, maar jij hebt jouw eigen landgoed, daar kun je vast passende gebinten vinden.
Erik: Zeker, er moeten nog veel struiken en bomen worden gefabriekt! Zal vast goedkomen.
Bas: Dat groene is zeker een vooruitgang, de baan ziet er nu al bijna klaar uit, al is dat de snelle blik. Uiteindelijk moet er nog heel veel gebeuren.
Harald: Dank! Vanuit sommige posities bekeken is het inderdaad bijna echt, maar vanuit andere posities nog niet. Wordt hopelijk helemaal opgelost.
Ruud: Dat steriele komt volgens mij grotendeels door het nog niet geplante gras. Dat zou volgens mij al heel veel schelen. Maar ook ik wordt hier al heel blij van na heel veel jaren tegen een lattenbouwwerk, een wit landschap en daarna een bruine baan aan te kijken.
DJ: Meerdere kleuren groen door elkaar maakt het inderdaad realistischer maar dan moet het wel echt bij elkaar passen zodat het ook echt over komt.
Mies: Ik ben altijd blij als jij er weer van geniet! Dank.
Wico: Dat schuiven met groen is inderdaad leuk en uiteindelijk zal er wel een soort groene "Marcel" handtekening uit komen omdat ik dan mijn eigen stijl heb gevonden. Toch moet er wel af en toe iets spannends gebeuren...
Martin: Ik ben er ook heel blij mee! Soms denk ik per ongeluk dat het al bijna af is. Er moet echter nog heel veel gebeuren van mijn "lijstje" voordat dat echt zo is. Jammer dat Engental veel problemen geeft, dat haalt het werk- en speelplezier helaas behoorlijk onderuit. Succes met de nieuwe plannen! Ik begrijp jou volkomen.
Ik ben weer bezig geweest met het voorbereiden van de volgende serie struiken. Het IJslands mos haal ik bij een tuincentrum. Dat hebben ze in meerdere kleuren en ik heb gekozen voor "abrikoos" kleur. (dat klinkt slechter dan het is) Na bewerking met turf of loof zie je er maar weinig van weer. Deze mos bevalt prima en is goedkoper dan van "onze" gebruikelijke leveranciers. De bakjes met mos lijken klein maar er komt veel uit. (op de eerste foto is het bord met mos de oogst van één bakje)
De mos heb ik schoongemaakt door de vervuilingen eruit te halen zoals dennennaalden en blaadjes en daarna de mos kort in de oven gebakken om het wat steviger te maken. De "vervuilingen" heb ik in de magnetron gedroogd en daarmee hopelijk eventuele achtergebleven levende dingen vermoord. Daarna de naalden en blaadjes een kopje kleiner gemaakt en toegevoegd aan mijn bosbodem sprokkelhoutvoorraad.
Nu nog zin maken om met de nieuwe struiken te beginnen!