Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Het complete verslag

Gestart door Rutger vrijdag 14 januari 2011, 22:04:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
hahahhaa,

heel leuk overal dat lokje.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
het komt er steeds beter uit te zien.

ik heb iets bedacht. misschien heb je er wat aan.
zou je niet een deel van het dak open laten( of met een los gedeelte)
dan kun je het mooie deel van het frame ook laten zien

het is maar een iedeetje:
gr john
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Hoi Rutger,

het blijft toch een fantastisch project. Als je het hebt over een blikvanger B)

Groetjes, John
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Bij gebrek aan inspiratie om te typen, gewoon een dikke duim: :thumbup: Prachtig.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Hallo Rutger,

Kan niet wachten tot het gastendag wordt.
Dan ga ik eindelijk het wonder aanschouwen.
De mini locloods van Pankow-Heinersdorf.
Ik ga hen van je stelen want ik neem mijn fototoestel mee, hahaha :thumbup:
Kan ik hem bewaren en bewonderen, hoop hem ooit nog eens te zien als hij klaar is.

vr.gr. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Ook weer een erg mooi plaatje! Da's inderdaad de loods in Chambéry; zo'n S3/6 past in mijn loods helaas niet op de draaischijf (niet met tender in ieder geval).

Citaat van: Günther op dinsdag 15 november 2011, 09:12:24
Kan ik hem bewaren en bewonderen, hoop hem ooit nog eens te zien als hij klaar is.

Hopelijk heb ik 'm bij de volgende gastendag wel af. >:-D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Hou ik je aan, staat genoteerd.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Citaat van: jptrain op maandag 14 november 2011, 22:22:03
het komt er steeds beter uit te zien.

ik heb iets bedacht. misschien heb je er wat aan.
zou je niet een deel van het dak open laten( of met een los gedeelte)
dan kun je het mooie deel van het frame ook laten zien

het is maar een iedeetje:
gr john

JP, lees het hele draadje eens door :-) dat is allang de bedoeling!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Daar is het koepeldak!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Zoals eerder gemeld ben ik wat aan het proberen met dakbedekking. Schuurpapier is daar in principe heel erg geschikt voor, maar het heeft wel de neiging om krom te trekken. Als eerste heb ik het dak van de duiventil (het hoogste dakje van de loods dus) gemaakt.

Na wat papieren probeersels had ik de goede maat te pakken. Ik maak het dak van een aaneengesloten stuk schuurpapier. Aan de onderkant komt een print van houten planken, zodat het er een beetje echt uit ziet binnen. Metershoge graffiti van "P240" is namelijk niet zo realistisch voor onder een dak denk ik.  :P



Ik heb het papier aan de onderkant voorzichtig ingesneden zodat er knikjes kunnen komen waar dat moet.



Het uitgeknipte dak.



Met deze kinderlijm van "vroegâh" lijm ik de twee delen aan elkaar.
Hoe oud dit flesje lijm is weet ik niet; het heeft in ieder geval nog geen streepjescode... 8o



Na het drogen is het eerste stukje dak klaar.



Het is op de foto niet zo goed te zien, maar het dak golft nogal. Ik moet dus nog iets verzinnen om het naar beneden te houden. Vastlijmen is één van de mogelijkheden; een schroefje in het midden kan ook. Dat moet dan uiteraard wel weggewerkt worden in bijvoorbeeld een spits. Laat het nou toevallig zo zijn dat de loods die vroeger had. :D
Wordt wel een projectje voor later trouwens...



Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
dat gaat mooi worden , de eindfase is ingezet.   

Ik heb anders nog een ideetje om dat schroefje weg te werken :  de spreekwoordelijke  "KERS op de taart" ??


Succes met de dakbedekkingswerken, Rutger.  Hier kijk ik al lang naar uit, nu ben je bijna in de laatste rechte lijn naar de eindstreep, de finish.    Ik ga mijn zwart met wit geblokte vlag al es wassen en drogen en dan lekker strijken.

MOOI !
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hallo Rutger,

Dat is slim bedacht en het staat nog mooi ook.

vr.gr. Günther.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
mooi hoor en ook mooi aangebracht, maar is 240 niet een beetje grof?? Zal wel een heel gedoe zijn geweest om de maat van dat taartpuntje te bepalen....

Walter
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Citaat van: dani op donderdag 17 november 2011, 11:13:21
dat gaat mooi worden , de eindfase is ingezet.   

Da's wat voorbarig hoor. Als het dak er op zit is er nog een bijna eindeloze rij met details die afgewerkt moeten worden. :D

Citaat van: dani op donderdag 17 november 2011, 11:13:21
Ik heb anders nog een ideetje om dat schroefje weg te werken :  de spreekwoordelijke  "KERS op de taart" ??

Ik heb even teruggebladerd in dit topic. Dit plaatje laat ongeveer zien wat de bedoeling is (als het gaat lukken):



Citaat van: Wasmi op donderdag 17 november 2011, 12:00:34
mooi hoor en ook mooi aangebracht, maar is 240 niet een beetje grof?? Zal wel een heel gedoe zijn geweest om de maat van dat taartpuntje te bepalen....

240 vond ik het mooiste uitkomen. Het staat zo op het eerste gezicht ook best goed.
De maat van het taartpuntje kwam vrij makkelijk uit de AutoCAD-tekening. Na wat experimenteren met een proefmodelletje van papier bleek die maat inderdaad ook het beste te werken. ;)

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Dag Rutger.

Mooi resultaat dat schuurpapier! Om het schuurpapier strak te houden is het misschien
een idee om het aan de achterzijde in te smeren met (blanke) lak?
Wellicht kun je de twee snijkanten van het dak beter tegen elkaar leggen of is die witte
lijn puur het effect van de foto ?

Citaat van: Rutger op donderdag 17 november 2011, 11:05:40
... Dat moet dan uiteraard wel weggewerkt worden in bijvoorbeeld een spits. Laat het nou toevallig zo zijn dat de loods die vroeger had. :D
Wordt wel een projectje voor later trouwens...

Soms ligt de oplossing letterlijk voor je neus . . . .

Groeten,

Erik.

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
CiteerHet is op de foto niet zo goed te zien, maar het dak golft nogal. Ik moet dus nog iets verzinnen om het naar beneden te houden. Vastlijmen is één van de mogelijkheden; een schroefje in het midden kan ook. Dat moet dan uiteraard wel weggewerkt worden in bijvoorbeeld een spits. Laat het nou toevallig zo zijn dat de loods die vroeger had.

Hoi,

kun je het dak aan de binnenzijde in het midden niet verzwaren met iets?

Verder, wat een super project is dit toch!!! Erg mooi!

Roy
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
@ Erik,

De snijkanten liggen tegen elkaar en in de praktijk valt het ook heel erg mee hoe je het ziet. Maar ja, die flits hè? >:-D

Insmeren met blanke lak kan ik wel even proberen, maar m'n gevoel zegt dat het dan juist krom gaat staan. Gaan we achter komen. :thumbup:

Voor het spitsje moet ik "M-weinig" schroefdraad hebben. Ergens in m'n hobbykistjes zal wel wat liggen. Voorlopig maak ik het er echter nog niet op, want dan wordt het een stuk lastiger om het koepeldak op z'n kop neer te leggen.

@ Roy

Om het te verzwaren moet ik denk ik van alles aan de binnenkant gaan hangen. Dat wordt vrees ik niet zo mooi.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Mooi hoor! Schuurpapier blijft voor dit soort oplossing toch wel erg fraai.
Van die lak: dat zou kunnen, maar dan moet je eigenlijk wel wachten tot het helemaal uitgehard is. Maar daarvoor zou je het plat kunnen leggen (misschien zelfs "opspannen" met spelden) ligt weer ritzen voordat je het weer in vorm gaat vouwen.

Lijkt mij nog wel een stevig experiment  8o

maar ja: dat is dit hele project al wel... :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Kun je de achterkant niet insmeren met (seconden)lijm voor de stevigheid?

Romar
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Geen idee; dat zou denk ik wel heel veel tubes gaan kosten. Maar goed, als ik het nog heb liggen zal ik het eens proberen. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Ik ben nog even hard aan het knutselen geweest om morgen straks een experimenteel half dak te kunnen laten zien.
Het ziet er nog niet echt mooi uit, maar het eerste idee is er!
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Is baleinen op de achterkant plakken met hete lijm geen optie?

ALs ik het goed begrijp komt het forum vanmiddag vol te staan met kiekjes van andere forumleden die je bouwstuk nu live kunnen aanschouwen.

Can't wait .....
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hoi Rutger,

Hartelijk dank voor het meenemen naar de forumdag. In het echt is het nog iets indrukwekkender.

Succes met het dak, de schoorstenen, etc.

Bert
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Rutger,

Kan je anders geen dun karton gebruiken als ondergrond en dan met lijmspray het schuurpapier daar op plakken. Dan trekt het minder snel krom.
Bij een drukkerij kunnen ze je vast helpen.
Anders een schoenendoos gebruiken al is dat slapper karton.

Groetjes Dennis.

Ps. Rijdt het lokje weer?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking

Rutger,

Ik heb je model lokloods helaas niet gezien tijdens de Gastendag 20 november, jij en hij waren al weer vroeg weg.


Half december gaan wij een lang weekend naar Berlijn. Ik ga langs BW Schoneweide, maar overweeg om ook een S-Bahn ritje te doen richting Pankow om deze loods ook eens in het echt te zien.
Heb je nog tips?

Hajo
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Tips om de loods goed te kunnen zien? Zeker. Over de halt loopt een viaduct. Vanaf dat viaduct, dat ongeveer tegen de loods aan staat, kun je het gebouw al goed bekijken. Loop je vervolgens een stukje verder, dan kun je ergens naar beneden. Vanaf daar kun je terug lopen en zo kun je bij de loods komen. De toegangsdeur stond open toen wij er waren. Deze zit aan de andere kant als het viaduct.

Als je er heen gaat, kun je dan nog wat foto's maken? Van de meeste dingen heb ik wel plaatjes, maar meer info kan nooit kwaad voor de verdere detaillering. ;)

De halfronde loods loods staat nog een stukje verder van het viaduct. Deze hebben we toen niet meer gezien omdat het al donker werd en er bijna een meter sneeuw lag.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Kan je er ook (gemakkelijk) in komen?
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Bij de gastendag trok hij alle aandacht, deze fraaie en (in model) unieke locloods. :thumbup:

Van zo dichtbij was de binnenzijde ook goed te zien.



Bekend locje met eigen topic op de draaischijf. :P


En nog een paar "inkijkjes".



Groet,
Ronald

Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Citaat van: rorail op donderdag 24 november 2011, 21:59:06


Bekend locje met eigen topic op de draaischijf. :P



Groet,
Ronald



en het bekende lokje rijdt weer trouw z'n rondjes  :D

Groetjes Dennis
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Citaat van: wimdekker op donderdag 24 november 2011, 16:54:58
Kan je er ook (gemakkelijk) in komen?

Geen idee of dat nog kan. Toen wij er waren stond de deur gewoon open, maar er is de laatste tijd wat vandalisme geweest (o.a. fikkie stoken binnen), dus misschien dat ze het wat lastiger hebben gemaakt.

Citaat van: dennisreij op vrijdag 25 november 2011, 18:36:35
en het bekende lokje rijdt weer trouw z'n rondjes  :D

Groetjes Dennis

Ja, die Delta-decoder heeft 'm zeker goed gedaan! ;) :thumbup:

Ik heb wat weinig vrije tijd gehad de laatste weken. Dat betekent zeker niet dat de bouw stil ligt, maar wel dat ik even geen tijd heb om updates te plaatsen. Vrijdag zal ik proberen weer wat foto's te posten.

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Ik was al bang dat je een bouwstop gekregen had  :warning:

Het zou wel mooi zijn als je wat extra plaatjes van binnen kan krijgen
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Gisteren was er een uitzending van Railaway Berlin. Ik denk nu komt de ronde
locloods ook in beeld. Wel wordt één keer Pankow vermeld maar helaas geen ronde
locloods in de aflevering.
Wel voor liefhebbers van scenery aan te raden. Geweldige oude gebouwen
cq stations.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1117460-duitsland-berlijn
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Niet te verstaan maar gaat wel voor een deel over de ronde locloods in Pila (Polen)
ergens bij 7 minuten

groet
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Platte dak poging 1...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Platte dak poging 1...
Bedankt voor de links; zeer informatief!
Die loods in Pila heeft een aantal overeenkomende details met de loods in Berlijn. Sommige van die details heb ik voor m'n tekeningen gebruikt, omdat ik ze bij het beeldmateriaal van de loods in Pila beter kon zien. Ik heb het vermoeden dat veel onderdelen, zoals de kolommen, uit dezelfde fabriek komen. :)

Ik ben druk bezig met de loods en met de modelbaan, dus vandaar dat de updates een beetje achterblijven. Ik wilde jullie nog wel laten zien hoe het tijdelijke dak van de loods (zoals dat op de gastendag te zien was) tot stand gekomen is.

Eerst heb ik met stukken dik papier de vorm gemaakt. Niet iedere hoek is 100% het zelfde, dus alle stukken moesten op maat gemaakt worden.



Na een paar uur mikken&meten had ik een half dak.



Hier is het nog mooi strak...



Alle stukken bij elkaar.



Vervolgens heb ik met de witte mallen de daken van schuurpapier uitgeknipt.



Daarna heb ik met zwart karton de uitgeknipte stukken aan elkaar gelijmd. Zoals jullie hebben kunnen zien was dat niet het grootste succes...



Gelukkig heb ik de papieren mallen nog. Om te voorkomen dat het schuurpapier gaat golven, ga ik een onderlaag van kunststof platen maken. Daar plak ik dan het schuurpapier op. Als het dan nog gaat vervormen weet ik het ook niet meer. :D

Kortom: het moet dus opnieuw...

Ook het koepeldak had op de gastendag slechts een tijdelijke bedekking. De stukken daarvan zijn alleen met tape aan elkaar gemaakt. Het krulde uiteraard nog flink omhoog. Ze hebben als het goed is al wel de goede maat. Inmiddels heb ik een plan hoe ik dat dak ga aanpakken, maar hoe blijft nog heel even een verrassing. :P

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Heb je al eens gedacht aan viltkarton, ofwel het materiaal waar bierviltjes van gemaakt worden. Deze mat schilderen geeft hetzelfde effect, minder grof dan schuurpapier en glinstert niet. Belangrijker dit krult ook niet.

T'is maar een idee.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Nee, daar heb ik nog niet aan gedacht, omdat ik niet zou weten waar je dat vandaan moet halen.  :D
Misschien is het wel een hele goeie voor dit project, of voor andere ideeën in de toekomst.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hey Rutger,

Balen, met dat schuurpapier, maar ik heb het ook al met schade en schande ondervonden dat schuurpapier "suckt" als dakbedekking.  Het trekt krom en komt los.
Ik wou het als bestrating op mijn perrons gebruiken, maar heb nu uiteindelijk toch maar een strook zelfklevende "bestrating" an Busch gekocht.  Ik geloof dat het 8 euro kost voor een strook van 2m lang en ongeveer  10 cm breed.  Misschien kan je dat es overwegen voor je dak ?  Het is in elk geval zelfklevend en je kan het zelfs een beetje "rekken".

Ik blijf de lokloods volgen, het is en blijft een mega project.

Dani
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Citaat van: Rutger op zondag 04 december 2011, 22:34:01
Nee, daar heb ik nog niet aan gedacht, omdat ik niet zou weten waar je dat vandaan moet halen.  :D

Ik heb dit bij een boekhandel gekocht die ook gekleurde karton, maar ook dit karton van 2 mm dikte verkocht.
Ik ben laatst in de Kruisstraat in Eindhoven (tegenover Willy's modeltreinenwinkel) ook in een winkel, ala winkel van sinkel,
geweest die karton, foamboard, verf en special hobby gereedschap verkoopt.
In Oeteldonk ??????
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Ik denk dat de Pipoos zoiets wel kan leveren. Maar zoals gezegd wil ik het dus eerst met kunststofplaten proberen. Alleen weet ik nog niet wanneer ik in de gelegenheid ben om die te gaan kopen...
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hoi Rutger,

ziet er mooi uit met dat schuurpapier. Jammer van het golven maar met kunststof plaatjes moet het lukken :thumbup:

Groetjes, John
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
op zich gaat het er inderdaad best mooi uit zien. jammer dat het niet de eerste keer gelukt is om het mooi te krijgen, maar dat dingen niet in één keer lukken is op zich niks nieuws bij dit project. ;)
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Tesa heeft dubbelklevend plakband waarmee je bobbelvrij kunt plakken. Dat werkt denk ik ook wel met het schuurpapier. Het is alleen wel bijna 1mm dik, dus ik weet niet of je het hier netjes kunt gebruiken...

Overigens een schitterend project. Je hebt je nogal een werk op de hals gehaald! De bijdragen van iedereen met al die oude locloodsen zijn ook bijzonder fraai. Het zou bijna jammer zijn als de loods klaar is en dus dit draadje stopt  :-(
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hey,

ik moest meteen hieraan denken:



Is dat niks? En dan rollen op een dun plaatje kunststof (styreen ofzo), en dan het schuurpapier erop drukken.

Roy
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hoi Rudger,

Ik volg dit draadje al een tijd met bewondering. Hulde voor dit bouwwerk  :thumbup:
Dat dak zal ook wel goed komen schat ik.

Wat me nu ineens opvalt is dat er aan het einde van de sporen geen stootblokken o.i.d. staan.
Hoe was dit in de echte loods geregeld? ook zonder?

Groet,

Jakop
Re:Lange termijn project: volledig ronde locloods Berlin Pankow-Heinersdorf
Citaat van: Rieske op maandag 17 januari 2011, 19:10:16


Kun je zien wat er aan de binnenkant te zien was.


hé Jakop hier is het antwoord.
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Nu staat er niet zo veel meer binnen en ik weet niet on er vroeger wel stootjukken zijn geweest. De meeste loodsen hebben ze geloof ik niet. Ik wil denk ik nog wel balkjes o.i.d. op de sporen maken zodat ik niet 3x per week de ramen opnieuw hoef vast te lijmen...
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
 :D das wel een goede, of  mischien kleine 'blokjes'op de rail zelf.

gr
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Ik zal thuis even kijken of ik een foto van binnen kan vinden die wat meer prijs geeft. Blokjes zijn misschien wel mooier dan balkjes. :thumbup:
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Twee foto's uit de DDR-tijd:





Geen stootblokjes o.i.d. te zien. Zoals gezegd, bij het model is het denk ik wel verstandig om iets te plaatsen tegen het kapot rijden van de ramen. >:-D

Groetjes,

Rutger
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re:Ronde locloods Pankow-Heinersdorf - Eerste stukje dakbedekking
Hallo ik heb even nies laten horen maar ik vind he een geweldig projec zoals ik reeds eerder heb vermeld.
misschien heb ik een oplossing voor je daken.
in de fotowereld gebruiken wij styreen platen om foto's op te plakken deze zijn voorgelijmd
en als je het goed aandrukt ontstaan er geen luchtbellen of bobbels.
deze platen zijn voorgelijmd en kan je makkelijk snijden

Ed