Bedankt voor de links;
zeer informatief!
Die loods in Pila heeft een aantal overeenkomende details met de loods in Berlijn. Sommige van die details heb ik voor m'n tekeningen gebruikt, omdat ik ze bij het beeldmateriaal van de loods in Pila beter kon zien. Ik heb het vermoeden dat veel onderdelen, zoals de kolommen, uit dezelfde fabriek komen.
Ik ben druk bezig met de loods en met de modelbaan, dus vandaar dat de updates een beetje achterblijven. Ik wilde jullie nog wel laten zien hoe het tijdelijke dak van de loods (zoals dat op de gastendag te zien was) tot stand gekomen is.
Eerst heb ik met stukken dik papier de vorm gemaakt. Niet iedere hoek is 100% het zelfde, dus alle stukken moesten op maat gemaakt worden.
Na een paar uur mikken&meten had ik een half dak.
Hier is het nog mooi strak...
Alle stukken bij elkaar.
Vervolgens heb ik met de witte mallen de daken van schuurpapier uitgeknipt.
Daarna heb ik met zwart karton de uitgeknipte stukken aan elkaar gelijmd. Zoals jullie hebben kunnen zien was dat niet het grootste succes...
Gelukkig heb ik de papieren mallen nog. Om te voorkomen dat het schuurpapier gaat golven, ga ik een onderlaag van kunststof platen maken. Daar plak ik dan het schuurpapier op. Als het dan nog gaat vervormen weet ik het ook niet meer.
Kortom: het moet dus opnieuw...
Ook het koepeldak had op de gastendag slechts een tijdelijke bedekking. De stukken daarvan zijn alleen met tape aan elkaar gemaakt. Het krulde uiteraard nog flink omhoog. Ze hebben als het goed is al wel de goede maat. Inmiddels heb ik een plan hoe ik dat dak ga aanpakken, maar hoe blijft nog heel even een verrassing.
Groetjes,
Rutger