Tja, dan zet je na 2 jaar de loods weer eens op z'n plek en sluit je alles aan, blijkt er ergens een kortsluiting te zitten. De verlichting deed 't prima, dus dat was het niet. Dan maar alle andere draadjes per groep loshalen en één voor één alles aansluiten totdat er iets sluiting geeft. Het bleek uiteindelijk in de draaischijf te zitten. Maar ja, waar? De draden aan de onderkant gaven geen problemen, dus het moest ergens in de draaibrug zitten. Altijd fijn: is de loods bijna af moet het enige stukje mechanica uit elkaar. Nou ja, daar gaan we:

Gelukkig heb ik de brug zo in elkaar gezet dat 'ie makkelijk uit elkaar kan. De rail wordt ingeklemd door 2 looppaden, die op hun beurt weer aan de brug vastgeklemd zitten. met wat gedoseerde kracht komt alles zo los. Alleen de middenstrip over de puko's zit gelijmd.
De sluiting bleek te zitten in de aansluiting van de rail. Om de een of andere reden was er een stukje isolatie losgekomen, waardoor de C-rail op de verkeerde plek contact maakte met de N-spoorrail die nog aanwezig is van de originele brug. Toen ik het uiteindelijk gevonden had was het gelukkig snel opgelost.
De geperforeerde strip is weer vastgelijmd en de rail ligt weer op z'n plek;

Even mikken met de brugdelen en alles zit weer in elkaar:

Gelukkig was het probleem niet al te groot. In geval van nood kan ook de hele draaischijf er aan de onderkant uit, maar dat is wel wat meer werk. Hopelijk is dat nooit nodig.

Heel wat gedoe dus, maar uiteindelijk kan ik toch doen wat ik wilde doen: een plaatje van de binnenkant van de loods maken met de lampjes aan.

Zo'n foto had ik al eens eerder gemaakt, maar nu zit ook de houten binnenbekleding van de koepel er op. Het geeft inmiddels een aardig beeld van hoe het er bij het origineel ooit uitgezien moet hebben. Overigens krijg ik binnenkort een andere lens voor m'n camera binnen waarmee ik i.p.v. max. 24mm met echte groothoekfoto's kan maken (12mm). Hopelijk geeft dat een nog leuker plaatje. Die houden jullie in ieder geval nog tegoed.

Groetjes en tot zondag!
Rutger