Goedeavond allemaal,
Hier dan de beloofde update betreffende de bekabeling.
Op de plaats waar kabelgoten komen heb ik eerst houten latjes gelijmd die dienen ter ondersteuning. Hier een foto:

Deze latjes zijn bewust enkele centimeters van de draadeinden geplaatst. Als straks tijdens het testrijden blijkt dat er nog iets afgesteld moet worden, dan zijn in ieder geval de moeren nog bereikbaar. Ik heb ze ook langer gehouden voor het geval er straks misschien nog een wending bovenop gemaakt wordt.
Vervolgens zijn op de latjes de kabelgoten geplakt met dubbelzijdige plakband. Deze was vanaf de fabriek al op de goten aangebracht en leek mij van een dusdanige goede kwaliteit dat schroeven niet nodig was. Door de kabelgoot en houten latjes zijn vervolgens gaten geboord voor de kabels.

Daarna de kabels erdoor getrokken en vervolgens gefixeerd met een tyripe. Duidelijk is te zien is de scheiding tussen terugmelding(groen) en de voeding(rood en bruin).

Met de tyripe wordt voorkomen dat de kabels onder de sporen gaan afhangen en ?gegrepen? kunnen worden door een pantograaf. Hier een foto waarop precies te zien is wat ik bedoel:

Misschien moet ik deze kabels ook nog eens extra met een sterke plakband vastplakken om elk risico te voorkomen.
Na het plaatsen van de afdekstrips ziet het er dan zo uit:

Netjes toch of niet soms?
Hiermee komt een voorlopig einde aan dit bouwwerk. We gaan ons nu storten op
gebied E-F maar daarover later meer.
Groetjes, John