Hallo allemaal,
In deze uitgebreide update laat ik jullie zien hoe ik het probleem met de draadeinden boven de wisselstraat van het schaduwstation heb opgelost. Hier eerst het baanplan:

Het gaat dus om het licht gekleurde gedeelte. Heb in een eerder stadium met het ontwerpen van het baanplan zoveel mogelijk geprobeerd om rekening te houden met de draadeinden maar op deze plaats lukte dit niet. De klimovalen draaien dus over deze wisselstraat heen waardoor ik ze niet kon plaatsen waar ik wilde. Dit probleem ga ik volgens onderstaande tekening(draadeinden nu met rechtse draad

) oplossen:

Heb gekozen voor ijzeren strippen van 30mm breed en 6mm dik. Het geheel moet namelijk behoorlijk stevig zijn om de ?verschoven staande? draadeinden met trajecten te kunnen dragen. Draadeinden die in de strippen boven de onderliggende sporen uitkomen zijn getapt zodat de doorijhoogte maximaal blijft. Op de eerste foto kunnen jullie zien dat de eerste strippen gemonteerd zijn. De met zwarte stift gemarkeerde gaten zijn getapt (M10).

Vervolgens het binnenste traject met draadeinden gemonteerd:

Daarna de metalen strippen en draadeinden tbv het dubbelsporig traject aangebracht, hier een close up van de rechtse constructie:

En hier die van het linkergedeelte:

En tot slot het dubbelsporig baanvlak gemonteerd. Hier eerst een closeup van het rechtergedeelte:

En nog een van het linker gedeelte:

Tot slot nog een totaal overzicht:

Nu we deze hobbel genomen hebben kunnen we weer verder gaan met het opbouwen van de klimovalen.
Groetjes en tot de volgende keer, John