Goededag,
Opnieuw allemaal bedankt voor julie reacties, het is voor mij iedere keer weer een bevestiging dat ik op de juiste weg zit

Citaat van: h0ogovens op zondag 04 oktober 2009, 16:38:16
Bach & koffie bij het bouwen ..
Manowar en bier bij het bewonderen van het resultaat?
Michel,
Bouwen en Manowar gaat ook goed samen

Citaat van: daanknoben op dinsdag 06 oktober 2009, 08:41:06
Heb even een vraagje over jou polystyreen platen. Ondanks dat ik de kurk bijna in huis heb, wil ik ook een proefje doen met polystyreen als ondergrond. Ben benieuwd wat de verschillen zijn in geluidsisolatie.
Daan,
Geen idee

maar het is ook mijn bedoeling om in het zichtbare gedeelte kurk te gebruiken.
Citaat van: daanknoben op dinsdag 06 oktober 2009, 08:41:06
Mijn vraag gaat echte over de dichtheid/hardheid van het polystyreen. Je weet ik werk met K-rails, ik kan de flex-rails niet los laten liggen. Is het polystyreen dermate dicht van structuur dat je er schroefje in kan draaien, of moet ik echt gaan lijmen? Ben namelijk echt geen fan van lijmen als het niet hoeft.
Daan,
Ik denk niet dat dit lukt, dit zou je moeten proberen. Zelf ga ik de rails fixeren met afvalstukjes polystyreen, ziet niet zo mooi uit maar is wel effectief

Op onderstaande foto?s kun je dit zien.
Citaat van: Wasmi op dinsdag 06 oktober 2009, 15:54:33
op het gevaar af dat we erg off topic gaan, toch een opmerking. Als je de rails met schroeven aan de ondergrond bevestigd, creeer je een 'geluidsbrug' naar het onderliggende materiaal, en is je isolatie materiaal weggegooid geld, lijmen met blijvend flexibele lijm en een relatief zachte ondergrond is de enige manier om goed te dempen.
Walter,
Bedankt voor de info, ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Citaat van: Hookies op dinsdag 06 oktober 2009, 17:35:41
Misschien een rare vraag, maar als ik zo naar de bovenstaande foto´s kijk van het lijmen van houtresten en dan keurig zagen, wat voor zaag gebruik je hier dan voor. Ik zaag veel met een decoupeerzaag, maar dan wel losse delen en vooral buiten. IK zie wel eens zaagapparaten die me weinig zeggen, dus ik ben er wel benieuwd naar.
Martin,
Ik gebruik een meer dan 10 jaar oude gewone decopeerzaag en maak gebruik van ijzerzaagjes. Dit gaat niet zo snel en je hebt minder uitsplintering waardoor je makkelijker langs het lijntje kunt zagen.
Maar goed, hier weer een update.
Afgelopen week helaas weer weinig tijd gehad maar toch de onderbouw van dit gedeelte kunnen voorzien van polystyreen en vangrails. Hier de foto?s:

Dan hier nog een foto van het gedeelte waar de nog te bouwen klimovalen gaan komen:

Nu eerst weer de railzen slijpen voor massadetectie, draden solderen en wisselaandrijvingen aanpassen. Daarna gaan we verder met de klimovalen.
Groetjes, John