Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Michelstadt } Märklin Magazin wagons vitrine compleet.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } wederom een prachtige mijlpaal bereikt.
 :) Mooie mijlpaal heb je bereikt. :thumbup:
Denk er wel aan dat met al dat rijden de puko's ook slijten, in Miniatur Wunderland moeten alle Märklin rails eruit, puko's te ver afgesleten. >:-D
En eerst goed ontnuchteren voordat je weer verder gaat rijden, zo'n fles Prosecco is toch zo'n 12%. :D
Citaat van: h0_miessie op donderdag 22 februari 2024, 06:40:16Verder is er gisteren weer een prachtige mijlpaal bereikt in Michelstadt ik heb namelijk met de treinen de 2 miljoenste (schaal)kilometer aangetikt de stand staat nu op 2,001,170,2 kilometer met het programma koploper.

Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal en nog vele mooie modelspoorkilometers toegewenst.

M.v.g.

Maikel (RMW)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Top Michel, en houdt Koploper dan ook nog per loc bij wat de gereden afstand is?
En wat is die afstand dan van de loc die het verste heeft gereden?
Gefeliciteerd met deze mijl(en)paal.
Das een behoorlijke afstand Michel. Je zal het als preiser maar moeten lopen ...............

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: wimpietje op donderdag 22 februari 2024, 07:15:58Nou , nou, dat is nogal wat Miche, proficiat

Het is zeker wat Wim en we gaan gewoon door met het rijden. :P
Dank voor je felicatie Wim. :thumbup:
Ik wou dat ik 10% van jouw scenery vingers had dan was mijn modelbaan pas echt mooi geworden rijden en scenery een gouden combinatie. :favorite:

Citaat van: erik01 op donderdag 22 februari 2024, 07:29:45Het is een indrukwekkend aantal meters dat gereden is op je baan. :thumbup:
Het geeft vooral aan hoeveel plezier je hebt met het laten rijden van al dat mooie materieel.

Het zijn zeker indrukwekkende aantallen Erik en vergt soms wat onderhoud aan het materiaal lees locjes.
De ene loc moet echt om de 30 uur gesmeert worden maar heb er ook bij die nog nooit vet of olie hebben gehad en rijden nog geruisloos.
Klopt helemaal met dat plezier maar ook het onderhoud als ik een locje hoor piepen en kraken geeft mij veel voldoening omdat hij daarna weer heerlijk geruisloos mee rijd in het dienstschema.

Citaat van: Wico op donderdag 22 februari 2024, 08:37:19Michel,
Van harte met deze fantastische mijlpaal. :thumbup: Ik kom waarschijnlijk nog niet aan 10% daarvan, maar onze prioriteiten liggen ook anders :).
Groeten,
Wico 

Dank voor je felicitatie Wico. :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 22 februari 2024, 09:21:25Van harte proficiat met weer een nieuwe mijlpaal, Michel!  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Het zijn er maar weinig, die dat kunnen evenaren :cool:
Jammer dat ze daar geen lijstje van bijhouden :wink:
Groeten en felicitaties,
Erik.

Dank je wel voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Misschien zijn er wel meer ik zou het niet weten eerlijk gezegd ja.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 22 februari 2024, 10:10:18:) Mooie mijlpaal heb je bereikt. :thumbup:
Denk er wel aan dat met al dat rijden de puko's ook slijten, in Miniatur Wunderland moeten alle Märklin rails eruit, puko's te ver afgesleten. >:-D
En eerst goed ontnuchteren voordat je weer verder gaat rijden, zo'n fles Prosecco is toch zo'n 12%. :D

Het is zeker een mooie mijlpaal Dirk-Jan. :)
Met de puko's valt het wel mee ik zie er nog niks vreemds aan wel moet ik soms de puntstukken van de willes soms schoonmaken waar soms een zwarte koekachtige substantie opzit even eraf schrappen met alcohol schoonmaken en de boel rijd er weer netjes overheen. ;)
Helaas zijn mijn aantallen kilometers kinderspel vergeleken met Wunderland. :D
Gelukkig ben ik wel wat gewent met alcohol Dirk-Jan dus ik ben voorzichtig met rijden opo zolder. ;)

Citaat van: RMW op donderdag 22 februari 2024, 17:20:20Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze mijlpaal en nog vele mooie modelspoorkilometers toegewenst.
M.v.g.
Maikel (RMW)

Dank je wel voor je felicitatie Maikel. :thumbup:
Ik doe mijn best om er meer bij te krijgen. :)

Citaat van: Hanzi op donderdag 22 februari 2024, 17:32:16Top Michel, en houdt Koploper dan ook nog per loc bij wat de gereden afstand is?
En wat is die afstand dan van de loc die het verste heeft gereden?

Ja Hans koploper houd dat bij onder het kopje service km en ook de uurtjes wat de loc gereden heeft.
Helaas zijn er toen ik problemen had met mijn Ecos de nodige gegevens verdwenen meestal van de MFX locs maar ik heb een top 4 voor je samengesteld van de locs die het meeste gereden hebben.

1) de Railpool loc (Märklin 36607) 46,805 km en 718 uur gereden
2) de Crossrail loc (Märklin 36605) 45.581 km en 697 uur gereden
3) de krokodil loc (Märklin 3303) 32,500 km en 517 uur gereden
4) de BLS connect loc (Märklin 36852) 26,000 km en 445 uur gereden

Citaat van: Freek op donderdag 22 februari 2024, 19:03:51Gefeliciteerd met deze mijl(en)paal.
Das een behoorlijke afstand Michel. Je zal het als preiser maar moeten lopen ...............

Dan je wel Freek voor je feliciatie. :thumbup:
Ja dan waren ze beentjes erg ingekort vrees ik van het Preisertje. :D

Groet Michel
Wouw wat een getal, zover zal ik niet snel komen met mijn rangeerplankje (156.6 schaal meters van de ene kant naar de andere).
Gefeliciteerd met het behalen van deze mooi mijlpaal en nog veel meer veilige kilometers toegewenst.

doe maar een treintje

ik ga al die kilometers nooit halen  :O

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dus je Railpoolloc M36607 heeft 46805 schaalkilometer gereden : 87 = 538 echte kilometers, hetgeen overeenkomt met de afstand van Almere naar Karlsruhe 8o !
Aan de kwaliteit ligt het niet, Hans ;)
Sorry voor de iets late reactie Michel. 😳
De laatste dagen dit 'draadje' vanaf bladzijde 1 doorgelezen, dank voor het delen van zoveel informatie.
Over scenery gelezen dat tijdens mijn bezoek geeneens was opgevallen.
Ik moet, met jullie goedvinden, maar weer eens een afspraak maken OF langskomen op de open dag.

Terug naar het huidige topic.
Wat een respectabel aantal km is er op Michelstadt 2.0 gereden.
Ik neem mijn pet ervoor af.

Vrgr,
Wilko

Citaat van: MdBruin op vrijdag 23 februari 2024, 12:39:02Wouw wat een getal, zover zal ik niet snel komen met mijn rangeerplankje (156.6 schaal meters van de ene kant naar de andere).
Gefeliciteerd met het behalen van deze mooi mijlpaal en nog veel meer veilige kilometers toegewenst.

Zeg nooit nooit Marius want een aantal uurtjes heen en weer rangeren kan de teller best doen oplopen bij je. :)
Dank je wel voor je felicitatie. :thumbup:

Citaat van: Rudibeer op vrijdag 23 februari 2024, 12:57:27ik ga al die kilometers nooit halen  :O

Dat van dat nooit halen ken ik als ik kijk naar je prachtig aangelegde scenery Ruud. ;)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 23 februari 2024, 14:39:49Dus je Railpoolloc M36607 heeft 46805 schaalkilometer gereden : 87 = 538 echte kilometers, hetgeen overeenkomt met de afstand van Almere naar Karlsruhe 8o !

En dat heeft dat Preisertje machinistje helemaal in zijn eentje gereden Hans knap he van hem. :P  :thumbup:

Citaat van: Trainspotter op vrijdag 23 februari 2024, 22:37:18Sorry voor de iets late reactie Michel. 😳
De laatste dagen dit 'draadje' vanaf bladzijde 1 doorgelezen, dank voor het delen van zoveel informatie.
Over scenery gelezen dat tijdens mijn bezoek geeneens was opgevallen.
Ik moet, met jullie goedvinden, maar weer eens een afspraak maken OF langskomen op de open dag.

Terug naar het huidige topic.
Wat een respectabel aantal km is er op Michelstadt 2.0 gereden.
Ik neem mijn pet ervoor af.
Vrgr,
Wilko

Nee geen sorry Wilko soms gaat het gewoon niet zelf vergeet ik ook wel eens ergens te reageren pas na een reactie van een ander forumlid denk ik dan daar wilde ik ook wat in schrijven.
Langskomen kan/mag altijd want een open dag zal er zo gauw niet komen vrees ik op mijn bescheiden zoldertje.
Dank voor het afnemen van je pet Wilko. :oops: 

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

...van hier naar Karlsruhe... heb je ook nog bijgehouden hoeveel liter smeerolie, antislipbandjes, koolborstels en slepers dit gekost heeft; of gaat je administratie niet zo ver ;) ?

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Wat een getallen.... ik denk dat jij de absolute kilometervreter bent van dit forum! B) Dat geeft wel aan dat je heel veel bij jouw baan aan het genieten bent. :thumbup:

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

8o  8o  8o  8o  8o  8o
Wow!
Citaat van: h0_miessie op donderdag 22 februari 2024, 06:40:16Verder is er gisteren weer een prachtige mijlpaal bereikt in Michelstadt ik heb namelijk met de treinen de 2 miljoenste (schaal)kilometer aangetikt de stand staat nu op 2,001,170,2 kilometer met het programma koploper.

ben je eigenlijk met een glaasje prosecco nog best wel zuinig...  ;)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 24 februari 2024, 13:37:02...van hier naar Karlsruhe... heb je ook nog bijgehouden hoeveel liter smeerolie, antislipbandjes, koolborstels en slepers dit gekost heeft; of gaat je administratie niet zo ver ;) ?

Hans, ik houd zeker bij wat iedere loc aan onderhoud heeft gehad/gekregen.
Na iedere onderhouds handelingen schrijf ik de uren en minuten op in de onderhoudsmap van de des betreffende loc en wat ik gedaan heb bij de loc.

Wat betreft de liters olie moet ik je teleurstellen want van het flesje speciale olie van Faller is net 5 mm opgemaakt.
De slipbandjes zijn op 3 handjes te tellen de koolborstels maak ik de eerste keer goed schoon met wasbenzine bij de tweede beurt worden ze vervangen
Over de slepers kan ik kort en bondig zijn 0 slepers heb ik vervangen.

Het meeste "onderhoud" wat ik gehad heb aan de locs is het vast solderen van de blauwe draad van het motorschild/lagerschild (weet de juiste benaming niet zo gauw) want die zitten echt met een mm vast aan elkaar en door de vele bochten raakt die vaak los.
Als er een loc na een bocht stil staat koploper geeft aan dat hij rijd verlichting en alles doet het maar hij staat stil dan weet ik genoeg en pak ik alvast de soldeerbout.
Verder hou ik mij niet straks aan de voorgeschreven 40 uur pas als een loc een "zetje" moet hebben om te gaan rijden of hij begint lichtjes te piepen dan krijgt hij een onderhoudsbeurtje.

Citaat van: Narwal op zaterdag 24 februari 2024, 16:11:19Hallo Mies,
Wat een getallen.... ik denk dat jij de absolute kilometervreter bent van dit forum! B) Dat geeft wel aan dat je heel veel bij jouw baan aan het genieten bent. :thumbup:

Ja als het het zo lees is het best veel laat staan als ik ooit een grotere zolder heb/krijg dan wil ik met 2 banen door elkaar rijden 2 x koploper 2 x een Ecos 2 x de gereden kilometers ach dromen blijft leuk Marcel.
Ik weet niet of ik de absolute kilometervreter ben op het forum ik denk nee weet zeker dat er nog iemand is die meer als ik rijd maar daar laat ik mij verder niet overuit.
Ik geniet nog steeds vanaf 2016 van het geautomatiseerd rijden met de treinen en van het wereld programma koploper en probeer iedere dag minimaal een uurtje op zolder te zijn en in het weekend uiteraard meer uurtjes. :P

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 24 februari 2024, 21:57:088o  8o  8o  8o  8o  8o
Wow!
ben je eigenlijk met een glaasje prosecco nog best wel zuinig...  ;)

Jazeker wow Ernst. ;)
En nee een grote alcohol drinker ben ik niet dus 1 a 2 glaasjes is genoeg om deze prachtige mijlpaal te vieren.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Dat bijhouden zou ik ook best eens doen... O:-D

Het is gewoon leuk om dat bij te houden Wim althans dat vind ik van wel.
Zo kan je altijd zien hoelang het geleden is dat hij onderhoud heeft gehad hoeveel kilometers hij heeft gereden enz enz.

Groet Michel
@Michel: Dat is dus zoals het in het echie ook gebeurd. En wees maar blij dat je met ODH geen 1:87 remblokken/schijven hoeft te verwisselen.

@citaat

Ja dat zou het onderhoud een stukje ingewikkelder maken Freek als je remblokken/schijven ook moest vervangen bij de modelloc(s). ;)
Soms komt het 1:1 wel erg dichtbij met het bijhouden van de onderhoud en andere onderhouds lijstjes. :thumbup:

Groet Michel
Hoi Michel,
Dat zijn weer schitterende aanwinsten.
Zeker die Bahnfrühling is erg leuk. Maar zeker ook je busstation ziet er gezellig uit.En net te vergeten de locs!
Altijd een leuk gezicht jouw treinen in dat aparte schaduwstation te zien rijden.
Veel rijplezier!!
Hoi Michel,
Werkelijk prachtig die Giruno. Zieker in "vol ornaat"!
Met Kerst zag ik de vierbaks uitvoering bij een vriend rijden. Schitterend!
Heel veel rijplezier met die schoonheid.

Hopelijk kan ik zelf ergens 2e helft vaan dit jaar wat late rijden.
Na onze verhuizing ben ik onlangs met de bouw van mijn nieuwe baan begonnen.

Hallo Harry,

Dank voor je berichtje en ja de Giruno is zeker mooi rijd heel soepel en geruisloos door Michelstadt heen. :)
Leuk om te lezen dat je na de verhuizing begonnen bent met het bouwen van je nieuwe baan. :thumbup:
Laat de vorderingen maar zien in je (oude) topic mocht je zover zijn ik ga je zeker volgen. :)

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Allereerst gefeliciteerd, Mies  :thumbup:
Ik moest je peetje wel heel wat uitleggen over die indrukwekkende hoeveelheid schaalkilometers, maar toen hij het begreep, was hij dubbel zo trots op zijn peetoom !
Op mij maken de de gereden uren de meeste indruk; dat zijn er nogal wat. Ik haal bij de meeste loks de 40 uur nog niet eens.

Prima reclame voor Märklin, trouwens !
Ik zou het ze even melden. Misschien krijg je wel een bonuslok van ze  :P !

Grtz Tony

Goedemorgen Tony,

Bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Ja dat zal bij Carl inderdaad even moeten "bezinken" die aantallen want hij is toch meer een scenery jongen mijn kleine jongen.
Nu gaan de kilometers snel hoor als je automatisch rijd en zeker met soms 15 treinen tegelijk en het rijd erg lekker soms zo lekker dat ik een powernappie doe of te wel ik val in slaap terwijl de treinen heerlijk hun rondjes rijden. ;)

Zeker goede reclame voor Märklin Tony maar ik vrees dat een bonus loc er niet in zal zitten. :-(

Groet Michel
Nou Michel, ik zie dat je tijdens mijn lange afwezigheid hier op de site flink hebt doorgewerkt. Je hebt een leuke baan. Je mag trots zijn op, waar je nu staat.

Luc

Luc,

Dank je wel voor je lovende woorden over mijn baantje. :oops:  :thumbup:
Ik ben zelf ook zeer tevreden zeker over hoe alles rijd hier over de baan heen.

Groet Michel
Baantje 😁
Velen van ons kwijlen bij het bekijken (al dan niet door al dat moois wat op dit baantje rondrijdt).

Vrgr,
Wilko

Ja baantje Wilko want ik mijn dromen heb ik een veeeeel grotere baan. :D
Als je van Zwitsers materiaal houd dan is de kans groot dat er soms een zakdoekje of een teiltje aan de pas moet komen. :P  ;)

Groet Michel
Als ik het dus goed begrijp Michel heb je last van "natte dromen"  >:-D  >:-D

Ligt eraan hoe groot de baan is waar ik van droom Freek. ;)  :P

Groet Michel
Zolang die baan maar de juiste rondingen heeft Mies.

Vrgr,
Wilko
Citaat van: h0_miessie op donderdag 07 maart 2024, 05:36:32Ligt eraan hoe groot de baan is waar ik van droom Freek. ;)  :P

Groet Michel

Ik droom liever van een mooie baan, groot hoeft hij niet te zijn.

@citaat  @citaat

Zeker Wilko R4 en R5 rondingen. ;)  :P

@citaat

Zo heeft een ieder (gelukkig) zijn eigen dromen Freek ik vindt een mooie baan ook prachtig om naar te kijken / van te dromen maar het kijken / dromen naar rijdende treinen / slepen / sleepjes maakt mijn dromen toch leuker.

Groet Michel
Gefeliciteerd Michel en vindt je modelbaan erg mooi om te zien met al die treinstellen.
Mvgr, Theo :thumbup:
Michelstadt } Märklin Store loc 2023 is binnen.

Michelstadt } Märklin Store loc 2023 is binnen.
 @citaat

Allereerst Theo mijn excuses voor mijn late antwoord meestal doe ik dat de volgende dag maar het is helemaal door mijn hoofd heen geschoten. :-(
Dus bij deze dank wel Theo voor je felicitatie en zeker voor je compliment van de treinstellen. :thumbup:

Verder is na maanden vertraging gisteren eindelijk de Märklin Store-Loc van 2023 binnen gekomen.
Oorspronkelijk stond hij al voor oktober dat hij uitgeleverd moest worden maar die datum haalde deze beauty helaas niet en iedere keer kwam er steeds een maand bij en bij en bij. :cry:
Maar afgelopen dinsdag (12 Maart) kreeg ik mail dat hij woensdag binnen zou komen en dat hij dan verstuurd zou worden na betaling dus heb de rekening geplunderd en donderdag belde de man van Post NL aan en was Michelstadt weer een prachtig loc(je) rijker.

Als Zwitserland liefhebber koop ik alleen maar Zwitsers spul maar voor de Märklin Store locs maak ik graag een uitzondering vooral de prachtige kleurencombinatie vindt ik heel erg fraai wat mijn Zwiters hartje sneller doet kloppen.
Zoals ook deze diesellocomotief serie 294 deed het water uit mijn mond lopen de lijnen van de loc de kleuren de telexkoppelingen alles klopt gewoon in mijn ogen.

Dus na aankomst gisteren eerst heerlijk de doos opengemaakt waarin weer een leuke kleine vitrine zat het boekje lekker doorgelezen met de vele functies waarvan ik de claxon en cabineverlichting van ga gebruiken.
Daarna de loc uit het plastiek gehaald en bewonderd ook zaten er twee losse trapjes bij voor onder de deuren maar die blijven lekker in het zakje zitten.

Toen mocht de loc op het spoor van de MS2 even zijn asjes strekken en ja hij reed soepeltjes weg en geruisloos ook de led-verlichting branden mooi en zoals ik mooi vindt fel de telexkoppeling beide deden het best en als je ze gebruikt gaat meteen het geluid van het ontkoppelen spelen leuk heel leuk.

Daarna aangemeld op het programmeerspoor van de Ecos want hij moet tenslotte meerijden in Koploper en ook dat ging vlekkeloos het vakje van M4 was zo groen en kon het het ijken beginnen op het ijkspoor op de baan.
Alles ging van een leiendakje en binnen no-time was de loc geijkt de gegevens in het locwindow ingevuld en kon hij zijn eerst meters maken door Michelstadt heen.

Voorlopig blijft hij even als losse loc rijden zodat hij mooi leert remmen en daarna mag hij zijn rondjes rijden met de lange zwarte schuifwandwagons met Märklin erop geschreven.

Na de class 66 (39075) en de G2000 (37217) en de Vectron (36161) is dit mijn 4de Märklin Store loc en zal zeker niet mijn laatste zijn vrees ik. ;)  :P

Geniet van de foto's van deze prachtige Märklin Store Loc.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Märklin Store loc 2023 is binnen.
Een mooie aanwinst Michel. Gefeliciteerd hiermee.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Ze mogen bij Märklin wel blij met jou zijn.
Een loc waar je zo lang op hebt gewacht, meeste klanten van tegenwoordig willen hun spullen snel hebben, liever gister nog dan vandaag.
En nu lekker laten meedraaien met de andere treinen en er van genieten.
Mooie loc Michel, ik hoop dat ie het wachten waard was.

Vrgr,
Wilko

Swiss rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met deze aanwinst! Zoals je zelf ook al zegt een fraaie kleurencombi :P. En wat leuk dat er zo'n mooie vitrine bij zit :thumbup:.

Groeten,
Wico 
 B) Mooie lok. :thumbup: Het was effe wachten maar dan heb je wel wat.
 :o) Daar kunnen mooi die Märklin containerwagons achter die je in het verkoophoekje hebt staan. >:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi man. Ja, de kleurencombinatie heeft zeker iets, dat zwart met die rode letters :favorite: :thumbup: .

Leuk Michel!
nu gauw een foto van je sleep (ja ik weet het, hij moet eerst nog ff inrijden...) maar toch... ;)

Doe eens een line-up van deze zwarte lokjes...
Weer een prachtig mooie aanwinst voor jouw Storelok-serie Michel. Ook met deze aanwinst weer heel veel plezier!

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Van harte gefeliciteerd met een prachtige nieuwe aanwinst :thumbup:
Het is een (Märklin) Store loc, ik keek er ietwat overheen en las Stoere loc en dat is het eigenlijk ook wel :wink:

Groeten,

Erik.

Big Boy 4014

Allereerst Theo mijn excuses voor mijn late antwoord meestal doe ik dat de volgende dag maar het is helemaal door mijn hoofd heen geschoten. :-(
Dus bij deze dank wel Theo voor je felicitatie en zeker voor je compliment van de treinstellen. :thumbup:

Excuses zijn niet nodig hoor Michel geduld is een schone zaak.
Je hebt weer een heel mooi exemplaar erbij zeg met heel mooie kleurstellingen :thumbup:
Veel plezier met deze erg mooie aanwinst.
Mvgr, Theo. :)  :thumbup:
Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).
Citaat van: Freek op vrijdag 15 maart 2024, 13:26:18Een mooie aanwinst Michel. Gefeliciteerd hiermee.

Hij is zeker mooi Freek en dank voor je feliciatie. :thumbup:

Citaat van: iTom op vrijdag 15 maart 2024, 14:10:01Ze mogen bij Märklin wel blij met jou zijn.
Een loc waar je zo lang op hebt gewacht, meeste klanten van tegenwoordig willen hun spullen snel hebben, liever gister nog dan vandaag.
En nu lekker laten meedraaien met de andere treinen en er van genieten.

Ik weet niet of Märklin blij met mij is Tom ik hoop het natuurlijk van wel. :P
Ja alles moet snel snel sneller tegenwoordig maar soms gaat het niet en gelukkig doe ik niet aan die gekte mee als de werkgever belt hoe laat ben je daar dan zeg ik vaak wanneer ik er ben ik ben niet de enigste op de weg dus ik ben onderweg.klaar uit. ;)
Hij rijd de hele ochtend al vanaf 7 uur mee Tom en zo te zien bevalt het hem best op de baan in Michelstadt. :)

Citaat van: Trainspotter op vrijdag 15 maart 2024, 14:28:46Mooie loc Michel, ik hoop dat ie het wachten waard was.
Vrgr,
Wilko

Het was zeker de moeite waard dat wachten op deze prachtige loc Wilko. :)

Citaat van: Wico op vrijdag 15 maart 2024, 14:33:37Michel,
Gefeliciteerd met deze aanwinst! Zoals je zelf ook al zegt een fraaie kleurencombi :P. En wat leuk dat er zo'n mooie vitrine bij zit :thumbup:.
Groeten,
Wico 

Dank je wel voor je felicitatie Wico. :thumbup:
Zo een mooie vitrine zit bij alle Märklin Store locs in de doos misschien dat als ze oud en versleten zijn van het velerijden dat ze in deze vitrines mogen staan. :P

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 15 maart 2024, 14:36:56B) Mooie lok. :thumbup: Het was effe wachten maar dan heb je wel wat.
 :o) Daar kunnen mooi die Märklin containerwagons achter die je in het verkoophoekje hebt staan. >:-D

Zodra ik bericht kreeg dat hij zou arriveren was ik het (lange) wachten al vergeten Dirk-Jan. ;)
Nee die blijven daar want die zijn niet van mij maar van een overleden forumlid en persoonlijk vindt ik die lange zwarte schuifwandwagons mooier er achter staan.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 15 maart 2024, 15:16:01Mooi man. Ja, de kleurencombinatie heeft zeker iets, dat zwart met die rode letters :favorite: :thumbup: .

Ja toch Hans het heeft zeker wat deze prachtige kleurencombinatie. :P  :favorite:

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 15 maart 2024, 15:22:44Leuk Michel!
nu gauw een foto van je sleep (ja ik weet het, hij moet eerst nog ff inrijden...) maar toch... ;)

Doe eens een line-up van deze zwarte lokjes...

Dank je Ernst voor de vel opdrachten met een sleep rijden gaat hij nog niet eerst mooi leren afremmen maar een kleine line-up van de Märklin Store loc(s) heb ik wel al voor gemaakt zo ben ik ook dan wel weer. ;)

Citaat van: Hans Biere op vrijdag 15 maart 2024, 16:17:27Weer een prachtig mooie aanwinst voor jouw Storelok-serie Michel. Ook met deze aanwinst weer heel veel plezier!

Hij is zeker prachtig Hans. :)
Met het plezier zit het zeker goed Hans. :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 15 maart 2024, 20:25:50Dag Michel.
Van harte gefeliciteerd met een prachtige nieuwe aanwinst :thumbup:
Het is een (Märklin) Store loc, ik keek er ietwat overheen en las Stoere loc en dat is het eigenlijk ook wel :wink:
Groeten,
Erik.

Mijn dank voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Store stoere het past beide bij deze schitterende Märklin Store/stoere loc. :D

Citaat van: th op vrijdag 15 maart 2024, 20:31:09Excuses zijn niet nodig hoor Michel geduld is een schone zaak.
Je hebt weer een heel mooi exemplaar erbij zeg met heel mooie kleurstellingen :thumbup:
Veel plezier met deze erg mooie aanwinst.
Mvgr, Theo. :)  :thumbup:

Geduld is zeker een schone zaak Theo zeker in dit geval. ;)
Inderdaad ik heb er weer een mooi exemplaar bij waar ik met een hele grote glimlach naar zat te kijken toen hij hedenochtend diverse keren langs kwam rijden met zijn prachtige felle led-verlichting. :favorite:
Dank je wel gaat helemaal goed komen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 16 maart 2024, 12:54:54...een kleine line-up van de Märklin Store loc(s) heb ik wel al voor gemaakt...
heel tof!!!
Mooie store lok Michel en je hebt zo een hele mooie verzameling Marklin store loks aangelegd!

@citaat  @citaat

Mooi he Ernst.  :P

@citaat

Dank je wel Frank.  :thumbup:
Hopelijk blijft de verzameling Märklin store loc zich uitbreiden met fraaie modellen misschien ooit eens een Re 6/6 dat zou ik zeer waarderen. :)

Groet Michel
Mooi om deze locs , met stoere print samen op de baan te zien.
Ondanks niet zwitsers, leuk om te zien.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.