Nieuws:

Komen jullie ook naar onze Stichting 3rail Gastendag op zondag 3 maart in leeuwarden? Bestel snel een ticket via onze Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } wederom een prachtige mijlpaal bereikt.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } aanwinsten en kerstgroet.

Märklin fahren-ärger sparen

Dat was niet alleen een kerstgroet, maar ook een Cargoknaller, Mies !
Je hebt er al aardig wat van verzameld. En terecht !  :)

Hopelijk hoeven de nooddiensten niet uit te rukken in 2024 en kan er in Michelstadt volop en naar tevredenheid gereden en geleefd worden  :P

Grtz Tony

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Weer allemaal mooi dingen binnen gereden in Michelstad! Weer mooi overzichtsfoto's van jouw mooie "rijd" baan! Ik begrijp waarom je niet zoveel aan scenery doet, daar heb je helemaal geen ruimte meer voor. >:-D

En dan ook nog uitbreiding van de schaduwstations! Man, nog meer rijdend materiaal op jou zolder!

Geniet er tijdens de feestdagen maar lekker van, er is genoeg te zien!
Michel, zijn die Rothaus wagonnetjes allemaal verschillende van Märklin?
Hier ook een fanatieke Rothaus fanaat, maar dan heb ik maar "slechts" 2 wagonnetjes..maar wel een echte Rothaus tapinstallatie(dus geen 1/87), Neon reklame, tuinverlichting, glazen..enz :P
Citaat van: h0_miessie op maandag 18 december 2023, 07:41:46Verder wensen wij vanuit Michelstadt iedereen fijne feestdagen en een super goed en gezond 2024 toe.

Michel, prachtige aanwinsten weer. Ook voor jou en je dierbaren: fijne Kerstdagen en gezond en goed 2024!!

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: wimpietje op dinsdag 19 december 2023, 09:12:16Dat wordt weer werken vanuit lage positie Miche 🥴😂

Gelukkig is dat maar tijdelijk Wim als alles klaar is kan ik weer luieren in mijn commandocentrumstoel. ;)

Citaat van: Tony op dinsdag 19 december 2023, 10:13:59Dat was niet alleen een kerstgroet, maar ook een Cargoknaller, Mies !
Je hebt er al aardig wat van verzameld. En terecht !  :)

Hopelijk hoeven de nooddiensten niet uit te rukken in 2024 en kan er in Michelstadt volop en naar tevredenheid gereden en geleefd worden  :P
Grtz Tony

En dat nog niet eens alle Cargo locs stonden op de foto Tony. ;)
Ja ben zeer tevreden met de Cargo verzameling hopelijk komen er in de toekomst nog een aantal mooie bij.
Dat er naar tevredenheid gereden en geleefd gaat worden is een ding wat zeker is voor 2024. :P

Citaat van: Narwal op dinsdag 19 december 2023, 14:08:21Hallo Mies,
Weer allemaal mooi dingen binnen gereden in Michelstad! Weer mooi overzichtsfoto's van jouw mooie "rijd" baan! Ik begrijp waarom je niet zoveel aan scenery doet, daar heb je helemaal geen ruimte meer voor. >:-D

En dan ook nog uitbreiding van de schaduwstations! Man, nog meer rijdend materiaal op jou zolder!
Geniet er tijdens de feestdagen maar lekker van, er is genoeg te zien!

Ja Marcel de aanwinsten gaven mij weer een heerlijke glimlach op mijn gezicht toen ze binnen kwamen. :D
De overzichtsfoto's van Harald zijn prachtig en ik zie de baan nu ook eens door een ander zijn ogen lees camera.
Het zou net kunnen met de ruimte die over is om wat met de scenery te doen maar ik zie het gewoon niet het komt niet van mijn hoofd naar mijn vingers zeg maar de ideeën zijn er wel maar daar zal het wel bij blijven.
Nog een paar korte dagen werken en dan 10 dagen vrij ik kijk er nu al naar uit heerlijk 2/3 van de dag op zolder zitten en rijden maar zodat de 2 miljoen schaal kilometers aardig in de buurt komt met wereldprogramma koploper.
Jij en de familie hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2024 toegewenst vanuit Michelstadt.

Citaat van: Bulletje op dinsdag 19 december 2023, 16:30:51Michel, zijn die Rothaus wagonnetjes allemaal verschillende van Märklin?
Hier ook een fanatieke Rothaus fanaat, maar dan heb ik maar "slechts" 2 wagonnetjes..maar wel een echte Rothaus tapinstallatie(dus geen 1/87), Neon reklame, tuinverlichting, glazen..enz :P

Ja Bulletje zijn allemaal van Märklin ik heb de nummer er even bijgepakt voor je de 4437--44175--94133--94430--94505--00767-05--00767-06--00767-07--00767-08.
Helaas heb ik geen ruimte meer op zolder voor die prachtige Rothaus tapinstallatie want anders wist ik het wel maar prachtige Rothaus spullen heb je verzameld. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Hans Biere op dinsdag 19 december 2023, 17:00:06Michel, prachtige aanwinsten weer. Ook voor jou en je dierbaren: fijne Kerstdagen en gezond en goed 2024!!

Dank je wel Hans volgend jaar maar eens van dichtbij bekijken die aanwinsten ?
Ook voor jouw en de familie hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2024 toegewenst.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

😂😂😂 commandocentrumstoel, hoe kom je er op 🥴😅

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat Gewoon gaan zitten Wim, het zal toch geen barkruk zijn? :wink:

Groeten,

Erik.

@citaat  @citaat

Meestal plof ik erop neer Wim op deze prachtige jeansbureaustoel Wim. :P

@citaat

De barkruk heeft wel op zolder gestaan Erik voor mijn kleinzoon na een jaar had hij er nog nooit opgezeten dus ging die barkruk naar het grofvuil.

Groet Michel
Nog even een verlate reactie op de kerstgroet Michel;

Jij en je vrouw en iedereen die om je heen staat goede feestdagen gewenst.

Leuke Cargo lok plaatje als kerstgroet.

Groeten,
Jelmer

@citaat

Jelmer, heel erg bedankt voor je kerstgroet. :thumbup:
Uiteraard ook voor jouw en de familie hele fijne feestdagen en een goed en gezond 2024 toegewenst.
En ja de Cargo loc's vonden het prachtig zo op en rond de rolbrug. :P

Groet Michel

RMW - Sinds 1963

Beste Michel,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinsten. Ik wens je hele fijne feestdagen en alvast een geweldig en bovenal gezond 2024 toe.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Maikel,

Heel erg bedankt voor je feestdagen en nieuwsjaarsgroet. :thumbup:

Uiteraard ook voor jouw en je dierbare nog een fijne feestdag en een goed en gezond 2024 toegewenst.

Groet Michel
Michelstadt } Laatste update berichtje van 2023

Michelstadt } Laatste update berichtje van 2023
Vandaag voor het laatst dit jaar gereden met de treinen.
Alles reed weer heerlijk rond en bij 3200 km vond ik het tijd om naar beneden te gaan niet voordat ik uitgerekend had hoeveel (schaal) kilometers ik dit bijna afgelopen jaar gereden heb met koploper.

Deze maand heb ik 47,204,5 km gereden en in heel 2023 366,424,6 km wat de totaal stand op gereden kilometers met koploper brengt op 1,919,925,9 km dus richting de 2 miljoen gaan we in Michelstadt. :favorite:

Ik heb 267 dagen gereden van het jaar wat neerkomt op 1,372,3 km per dag dat ik reed en met gemiddeld 14,01 treinen tegelijk per dag.

Verder ben ik blij dat 2023 bijna voorbij is vele overlijdens gekend in vrienden en familie kring maar wel weer leuke en mooie aanwinsten erbij gekregen.

Voor 2024 zijn er al 3 locs onderweg allemaal Märklin een BLS Vectron en een Br 189 van SBB international en de Märklin store loc moet ook nog binnen rijden dus leuke vooruitzichten om uit te kijken naar het nieuwe jaar 2024.

Iedereen een heel goed en veilig uiteinde en een heel goed en gezond 2024 toegewenst vanuit Michelstadt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Laatste update berichtje van 2023

Swiss rail .. what else?

Zo dat zijn getallen waar je stil van wordt :thumbup:. Ben benieuwd of iemand op het forum dit kan overtreffen :D.

En mooie vooruitzichten voor 2024 met 3 fraaie locs op komst.

Fijne jaarwisseling!

Wico
Mooie afstanden worden er bij jou op zolder gereden en mooie nieuwe aanwinsten zijn er onderweg! Fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen voor 2024!
Het zijn weer indrukwekkende afstanden die je gereden hebt.

Hoewel ik ook mooie herinneringen heb aan dit jaar, missen we hen die dit jaar overleden zijn.

Fijn uiteinde.
Michelstadt } gelukkig nieuwjaar

Michelstadt } gelukkig nieuwjaar
Gelukkig nieuwjaar toegewenst vanuit Michelstadt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } gelukkig nieuwjaar

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dank Michel, ook voor jullie en alle andere forummers een mooi en vooral gezond 2024 met veel leuke forum-updates, mooie bouwprojecten en nieuwe aanwinsten.
:warning::warning::warning: KEEP THE TRAINS ROLLING :warning::warning::warning:

Citaat van: Wico op zondag 31 december 2023, 19:04:24Zo dat zijn getallen waar je stil van wordt :thumbup:. Ben benieuwd of iemand op het forum dit kan overtreffen :D.
En mooie vooruitzichten voor 2024 met 3 fraaie locs op komst.
Fijne jaarwisseling!
Wico

Ja dat zijn mooie getallen Wico komt mede omdat ik graag naar de rijdende treinen / losse locs kijk.
Ik weet wel iemand die meer rijd als mij maar die persoon laat nooit het achterste van zijn tong zien. ;)
Morgen wordt de eerste loc de prachtige BLS Vectron loc bij mijn vrouw haar werk afgeleverd dus zie ik die woensdag wel verschijnen.
Hopelijk komt dan de Br 189 ook snel binnen rijden.
Hopelijk had je met de familie een net zo gezellige oud & nieuw als dat mijn vrouw en ik hadden.

Citaat van: frank-103 op zondag 31 december 2023, 19:44:28Mooie afstanden worden er bij jou op zolder gereden en mooie nieuwe aanwinsten zijn er onderweg! Fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen voor 2024!

Ook in het nieuwe jaar blijven de treinen heerlijk hun kilometerstjes maken Frank op naar de 2 miljoen en meer. :P
Ik kan niet wachten totdat ze alle 3 op de baan rijden vandaar dat er een uitbreiding komt van het spoor in Michelstadt kom ruimte te kort of koop ik teveel ?
Jij ook de beste wensen voor jouw en de familie Frank namens mij en mijn vrouw.

Citaat van: erik01 op zondag 31 december 2023, 20:21:27Het zijn weer indrukwekkende afstanden die je gereden hebt.
Hoewel ik ook mooie herinneringen heb aan dit jaar, missen we hen die dit jaar overleden zijn.
Fijn uiteinde.

De teller loopt lekker op Erik zeker als ik zoals deze afgelopen week heerlijk vrij was.
Helaas zijn de mooie herinneringen minder als de mindere herinneringen en missen doe ik ze allemaal.
Hopelijk heb jij en de familie ook een mooi en gezellig uiteinde gehad.

Citaat van: Hanzi op maandag 01 januari 2024, 01:52:13Dank Michel, ook voor jullie en alle andere forummers een mooi en vooral gezond 2024 met veel leuke forum-updates, mooie bouwprojecten en nieuwe aanwinsten.
:warning::warning::warning: KEEP THE TRAINS ROLLING :warning::warning::warning:

Dank je Hans ook voor jouw en de familie de beste wensen voor 2024 toegewenst en met die veel leuke forum-updates ben ik het helemaal eens. :thumbup:

Groet Michel

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-MICHEL,
Wat een stilte op het forumtopic van jou!
Dacht dat er weer wat loks zouden gaan binnenrijden? Oh, jij bent natuurlijk aan het kijken naar alle rijdende loks met de daarachterhangende rij- en voertuigen! Tja, er moeten veel (H0-)kilometers afgelegd worden.
Goed, we laten de 'rust' weer zegevieren in "Michelstadt"!
Michelstadt } kleine update.

Michelstadt } kleine update.
Hallo Gerard,

Dank voor je belangstelling ja er wordt nog steeds veel rondgereden in Michelstadt en je de 2 binnen gereden locs doen lekker mee in de dienstregeling.

De Vectron van de BLS rijd als een losse loc rond mede omdat ik er nog niet uit ben wat ik er achter moet hangen.
Verder heb ik de prachtige combinatie van de foto die je in Wico zijn topic plaatste nagemaakt de met de groene Re 465 van de BLS en in koploper in tractie laten rijden maar het gaf geen lekker gevoel deze combinatie vandaar dat hij weer in zijn ééntje rijd.

De prachtige zwarte Br 189 die rij met een sleep containers achter zich aan en die combinatie bevalt mij goed dat zwarte van de loc met het witte van de containers.
Ik kreeg een tip om hem met ketelwagons te laten rijden maar de kleurencombinatie van het blauw van de Wascosa wagons was geen glimlach combinatie voor mij vandaar de witte containersleep.

Ook ben ik wat aan het peilen geweest met hout en MDF platen en groene vilt om het 4de schaduwstation te maken en die is nu klaar gewoon simpel en dat ging mij goed af met mijn 2 linkerhanden.
Volgende dingen die op de stapel zijn de bedrading netjes wegwerken en omleggen zodat ik een spoor langs de huidige schaduwstation kan laten lopen zodat de treinen uit het 4de schaduwstation kunnen invoegen op het onderste schaduwstation dus nog werk genoeg te doen.

Gelukkig heb ik geen haast en vindt ik het rijden met de treinen leuker als bouwen en draden omleggen dus alle tijd hiervoor en ja nog ongeveer 25 duizend schaal kilometers en ik heb met koploper de 2 miljoenste (schaal) kilometer aangetikt dus gaan mijn vrouw en ik heerlijk uit eten om deze mijlpaal te vieren straks ik denk half Maart dat ik dat bereikt heb of eerder legt aan de tijd wat ik op zolder kan zijn. :P

Maar genoeg geschreven nu de foto's.

Groet Michel

Verder zoek ik nog 2 a 3 Rosoft bezetmelders de S88-n diode dus mocht een lezer ze overhebben en ze wil verkopen ik houd mij aanbevolen. :)
Re: Michelstadt } kleine update.

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Wat extra opstelsporen is altijd handig, genoeg ervan heb je eigenlijk nooit :P

Fantasietjes op de baan

Goed bezig Miche 👌

Swiss rail .. what else?

Michel,

Het was even stil, maar nu maak je ons blij met een grote update en veel nieuws :thumbup:. Beide locs zijn natuurlijk helemaal goed (rijden hier ook rond) en extra opstelruimte betekent dat er in de toekomst nog meer mooi materieel aan komt :).

Groeten,
Wico

Big Boy 4014

Michel mooie aanvulling en veel plezier met je mooie aanwinst. :thumbup:
Groet, Theo.

Citaat van: Dirk59 op vrijdag 09 februari 2024, 10:57:35Wat extra opstelsporen is altijd handig, genoeg ervan heb je eigenlijk nooit :P

Is zeker handig Dirk want er komt zoveel mooi Zwitsers materiaal tegenwoordig uit. :favorite:
De lijst met reserveringen bij mijn Duitse hofleverancier wordt toch steeds ietsjes langer. ;)

Citaat van: wimpietje op vrijdag 09 februari 2024, 12:13:06Goed bezig Miche 👌

Dank je wel Wim ik doe mijn best. :)

Citaat van: Wico op vrijdag 09 februari 2024, 15:06:13Michel,
Het was even stil, maar nu maak je ons blij met een grote update en veel nieuws :thumbup:. Beide locs zijn natuurlijk helemaal goed (rijden hier ook rond) en extra opstelruimte betekent dat er in de toekomst nog meer mooi materieel aan komt :).
Groeten,
Wico

Het was zeg maar stilte voor de storm Wico. ;)
De Vectron zag ik in jouw topic en ik was meteen verliefd erop dus meteen maar besteld en die zwarte Br 189 is gewoon wat betreft kleur heel erg mooi zeker met dat rood/witte SBB embleem en tekst erop. :favorite:
Ik vrees dat er in de toekomst zeker nog wel wat er bij gaat komen de schaduwstations staan allemaal vol en in mijn spiraal wil ik geen treinen "parkeren".

Citaat van: th op vrijdag 09 februari 2024, 20:43:26Michel mooie aanvulling en veel plezier met je mooie aanwinst. :thumbup:
Groet, Theo.

Dank je wel Theo. :thumbup:
En met het plezier komt het zeker goed hoor net als het plezier om straks te gaan kijken naar je film over de Alaska treinstel op je baan. :P

Groet Michel

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Wat een enorm schaduwstation, een grote onderwereld daar in Almere! Nu is me duidelijk waar jij al die nieuwe treinen laat en dan moet je inderdaad enorm veel rijden om alles een keer boven te zien rijden. Mooi hoor! :thumbup:

PS: kijk wel uit met het doorlussen van 230V verdeeldozen, dat kan aardig uit de hand lopen. :O

Wow wat een schaduwstation. En mooie locs hoor. Vooral die zwarte.

Gr henk

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 09 februari 2024, 09:51:52Ook ben ik wat aan het peilen geweest met hout en MDF platen en groene vilt om het 4de schaduwstation te maken en die is nu klaar gewoon simpel en dat ging mij goed af met mijn 2 linkerhanden.

maar daar ga je vast veel plezier van krijgen!! nog meer treinen die rond kunnen rijden!

RMW - Sinds 1963

Beste Michel,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Erg fraaie locomotieven! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.v.g.

Maikel (RMW)

Citaat van: Narwal op zaterdag 10 februari 2024, 11:01:41Hallo Mies,
Wat een enorm schaduwstation, een grote onderwereld daar in Almere! Nu is me duidelijk waar jij al die nieuwe treinen laat en dan moet je inderdaad enorm veel rijden om alles een keer boven te zien rijden. Mooi hoor! :thumbup:
PS: kijk wel uit met het doorlussen van 230V verdeeldozen, dat kan aardig uit de hand lopen. :O

Het is zeker een onder(grondse)wereld Marcel hier in Michelstadt met het komen en gaan van de treinen.
Ja het nieuwe 4de schaduwstation moet er echt komen anders moet ik mijn niet Zwitserse materiaal eraf halen en dat gaat mij toch aan mijn hart.
Iedere dag heb ik een grote glimlach op mijn gezicht als ik mijn dagelijkse rijuurtje heb op zolder. :)
En bedankt voor de tip/waarschuwing voor het doorlussen met de 230V verdeeldozen. :thumbup:

Citaat van: ÖBB op zaterdag 10 februari 2024, 11:07:35Wow wat een schaduwstation. En mooie locs hoor. Vooral die zwarte.
Gr henk

En dan nog ruimte voor de treinen te kort komen Henk. ;)  :D
Wat ik aanschaf wil ik ook graag zien rijden behalve mijn Märklin magazin en Insider wagons die gaan wel de vitrine(s) in.
Ja die zwarte loc is zeker mooi heel mooi zelfs. :thumbup:

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 10 februari 2024, 21:22:37maar daar ga je vast veel plezier van krijgen!! nog meer treinen die rond kunnen rijden!

Daar hoop ik zeker veel plezier van te krijgen Ernst want hoe meer Zwitsers materiaal er rond rijd hoe mooier en breder mijn glimlach. :D

Citaat van: RMW op zondag 11 februari 2024, 13:49:20Beste Michel,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Erg fraaie locomotieven! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
M.v.g.
Maikel (RMW)

Maikel, dank je wel voor je felicitatiewens omtrent de prachtige aanwinsten. :thumbup:
En ik ben het helemaal met je eens dat ze erg fraai zijn. ;)  :)

Groet Michel
Speciale Gast

:) Ook van mijn kant nog effe de iewat late reactie op de aankoop van jouw mooie loks, ze zijn toppie en erg mooi. :thumbup:
Heb je nog meer loks met het alpinisten thema erop in je verzameling?
Misschien leuk om er een kleine line-up van te maken. :roll:
(twee is ook al een line-up :D )

Beter laat een reactie geven dan nooit een reactie geven Dirk-Jan. ;)  :thumbup:
Leuk om te lezen dat je de nieuwe aanwinsten toppie en mooi vindt. :thumbup:

Wat betreft die alpinisten op de zijkant ja daar heb ik er nu 2 van maar ik zal eens een line-up maken van mijn BLS locs want langzaam beginnen die ook in aantallen te groeien in Michelstadt.

Bedankt voor de  :idea:

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

De titel "kleine update" is nogal misleidend, want ik zie én 2 stoere loc's en een toch wel forse uitbreiding van je schaduwstation  O:-D
En ook nog helemaal zelf geknutst  :thumbup:
Houd je wel een beetje in; voor je het weet, zit je een etage lager in huis  :D

Grtz Tony

He Tony, met die klushandjes valt het gelukkig mee hoor dit soort kleinschalige hout projectjes gaan mij net goed af dus de benedenverdieping en mijn vrouw hoeven zich geen zorgen te maken. :D
De locs doen het prima en rijden heerlijk rond over de baan heen.

Met mijn vriend René afgesproken om eens rails te gaan leggen en de bedreading om te leggen zodat we een beeld krijgen hoe alles eruit gaat zien.

Maar eerst straks van foto´s verkleinen zodat er weer wat nieuwe aanwinsten getoond kunnen worden dit weekend.

Groet Michel
Michelstadt } aanwinsten.

Michelstadt } aanwinsten.
Wederom zijn er diverse aanwinsten Michelstadt binnengereden waaronder 3 Roco wagons met Zwitsers leger materiaal die in de militaire sleep gaan rijden zodat de sleep uit 12 wagons gaat bestaan en net in mijn langste stations-spoor kunnen staan.

En er zijn 4 schuifwandwagons bij gekomen waaronder 2 prachtige bruine bijna Toberone bruin die ik eigenlijk in de militaire sleep wilde plaatsen maar dan wordt de sleep iets te lang voor het stations-spoor dus komen die in andere goederen slepen te rijden.

Waar ik ook heel blij mee ben is mijn gekregen La Post bus die ik van een vriend kreeg die gaat een heel mooi plekje krijgen bij het busstation die ik misschien let wel misschien wil gaan overdekken de plannen zijn er nu de uitvoering nog. :D

Kortom Michelstadt is weer 7 wagons en een La Post bus rijker en daar ben ik heel heel blij mee. :favorite:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten.

Hoi Michel dat zijn weer schitterende aanwinsten. Ben benieuwd naar je militaire sleep. Gr henk
Speciale Gast

:) Leuke en mooie aanwinsten. :thumbup: Die wagon met de kippen is wel een vrolijke, erg leuk. B)
Denk er wel aan als je misschien de busterminal gaat overdekken je die mooie bussen nauwelijks meer kan zien, zit je een beetje tegen een dak aan te kijken. :?
Dus doe het misschien maar niet. :D

Carpe diem

Mooie aanwinsten heb je er weer bij, Michel.

Heel veel plezier ervan!

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-MICHEL,
die mooie Zwitserse bussen doen het altijd goed, vooral op de modelbaan staan ze te pronken. Dan nu nog een 'ouderwetse' erbij!

Swiss rail .. what else?

Michel,

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten :thumbup:. Allemaal Zwitsers materieel dus helemaal goed :).

Groeten,
Wico

Citaat van: ÖBB op zondag 18 februari 2024, 17:38:46Hoi Michel dat zijn weer schitterende aanwinsten. Ben benieuwd naar je militaire sleep. Gr henk

Dank je Henk. :thumbup:
Ik zal eens kijken of ik deze week een kort filmpje kan maken van de militaire sleep die ikzelf heel fraai vindt met zijn 12 wagons.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 18 februari 2024, 17:50:50:) Leuke en mooie aanwinsten. :thumbup: Die wagon met de kippen is wel een vrolijke, erg leuk. B)
Denk er wel aan als je misschien de busterminal gaat overdekken je die mooie bussen nauwelijks meer kan zien, zit je een beetje tegen een dak aan te kijken. :?
Dus doe het misschien maar niet. :D

Dank je Dirk-Jan en ja ze zijn zeker leuk.
De "kippen" schuifwandwagon is zeer vrolijk en geeft een vrolijke noot aan de sleep waarin hij mee rijd. :P
Daar heb ik zeker aan gedacht als het busstation overdekt gaat worden dan moet ik er vanaf mijn stoel er nog wel in kunnen kijken dus zit dan te denken aan een half open dakconstructie maar niks staat nog vast eerst moet het goed zitten in mijn hoofd. ;)

Citaat van: Hans Biere op zondag 18 februari 2024, 17:55:43Mooie aanwinsten heb je er weer bij, Michel.
Heel veel plezier ervan!

Dank je wel Hans. :thumbup:
Met het plezier komt het zeker goed. :)

Citaat van: GWS op zondag 18 februari 2024, 18:22:58-MICHEL,
die mooie Zwitserse bussen doen het altijd goed, vooral op de modelbaan staan ze te pronken. Dan nu nog een 'ouderwetse' erbij!

De Zwitserse La Post bussen doen het zeker altijd goed op een modelbaan Gerard. :)
Mocht ik ooit eens een oude bus zoals op jouw mooie foto's tegenkomen op een beurs(je) dan mag die zeker mee naar Michelstadt.

Citaat van: Wico op zondag 18 februari 2024, 18:36:08Michel,
Veel plezier met je nieuwe aanwinsten :thumbup:. Allemaal Zwitsers materieel dus helemaal goed :).
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
Zwitsers materiaal welke dan ook geeft mij altijd plezier veel plezier zelfs. :P  :favorite:

Groet Michel

RMW - Sinds 1963

Je hebt er weer fraaie aanwinsten bij, Michel. Veel rij- en kijkplezier toegewenst.

M.v.g.

Maikel (RMW)
CiteerIk zal eens kijken of ik deze week een kort filmpje kan maken van de militaire sleep die ikzelf heel fraai vindt met zijn 12 wagons.

Op de terugweg zondag bedacht ik me nog "Stom stom stom, 256GB beschikbaar en je neemt niet je telefoon mee naar Michelstadt"🤷�♀️
Dan was deze sleep zeker op de film gezet. 😍
Dat verplicht me nog eens langs te komen.

Vrgr,
Wilko

@citaat  @citaat

Dank je wel Maikel. :thumbup:
Alle wagons zijn in diverse slepen geplaatst en rijden nu heerlijk hun rondjes door Michelstadt heen. :)

@citaat

Ja dat gezellige kletsen heeft ook nadelen dat je wel eens wat vergeet. ;)
Is inderdaad een goede rede om weer eens langs te komen voor een bezoekje. :thumbup:

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Ha Michel! dat is weer een hele bult nieuwtjes! mooie wagons. Maar wat veel militair spul; had ik niet achter jou gezocht  ;)  of wordt die gevangenis die je op de baan hebt staan straks de kazerne... 8o  ;)

Dank je Ernst. :thumbup:
Ja ik vindt zelfs het Zwitserse militaire spul mooi zo mooi dat ik ook graag op de baan zie rijden en wat betreft het vervangen van de gevangenis voor een kazerne is geen slecht idee. :idea:
Ik zal er eens een nachtje over slapen. :)

Verder is er gisteren weer een prachtige mijlpaal bereikt in Michelstadt ik heb namelijk met de treinen de 2 miljoenste (schaal)kilometer aangetikt de stand staat nu op 2,001,170,2 kilometer met het programma koploper.

Uiteraard was dit een reden voor een klein feestje en ging er een fles(je) Prosecco open en ik zeg op naar de 3 miljoen. :P
Eerst maar eens de kijken of ik aan het eind van het jaar de 2,250,000 kilometers haal dan ben ik zeer tevreden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } wederom een prachtige mijlpaal bereikt.

Fantasietjes op de baan

Nou , nou, dat is nogal wat Miche, proficiat
Het is een indrukwekkend aantal meters dat gereden is op je baan. :thumbup:
Het geeft vooral aan hoeveel plezier je hebt met het laten rijden van al dat mooie materieel.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Van harte met deze fantastische mijlpaal. :thumbup: Ik kom waarschijnlijk nog niet aan 10% daarvan, maar onze prioriteiten liggen ook anders :).

Groeten,
Wico