Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Deze maand zijn de eerste aanwinsten van 2022 binnen gekomen.
Ik kreeg een berichtje of ik interesse had om van een vriend 5 grijze SBB rijtuigen over wilde nemen uiteraard had ik daar natuurlijk interesse in en over de prijs waren we met 10 seconden uit.
Het betreft 5 grijze rijtuigen van Märklin ( 3 x de 43671-03 en 2 x de 43671-01) die nu in een sleep door Michelstadt heen rijden.

Ik was er tot vanmiddag nog niet ook welke loc ik ervoor zou doen of de blauwe Re 4/4 München-Zürich loc (37473) of de Re 460 met de afbeelding van de uil erop (37467) maar nadat ik op mijn gemakje de rijtuigen diverse keren heb laten langsrijden met zowel de blauwe als de uil loc vindt ik het grijs van de rijtuigen beter passen bij de Re 460 dan bij de blauwe Re 4/4.

Langzaam komen er nu meer en meer passagierstreinen te rijden hier op de baan zodat de verhouding goederen en passagierstreinen elkaar niet meer zoveel ontlopen.

En weer is er een blok bezet in het schaduwstation waar ik gelukkig nog ruimte heb om diverse Zwitserse slepen te parkeren.

Terwijl ik dit berichtje schrijf en de foto's verklein rijden er 14 treinen over de baan heen en gaan de kilometers in Michelstadt weer omhoog toe en ga ik richting de 1,2 miljoen (schaal)kilometers met koploper.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Ha Michel,
Gefeliciteerd met je jongste aanwinsten.
Is een mooie sleep samen.
De preisertjes van Michelstad kunnen weer luxe vervoerd worden. Stam wellicht nog uit te breiden met een restauratie wagon ?
Veel rijplezier .
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Die blauwe landkaartloc ervoor is inderdaad geen succes, Mies.
Nou wel nog een slaapwagen erbij, dan kan het hele zaakje bij stilstand in je schaduwstation een uiltje knappen  :D

Blijft grappig, dat jij ontspant met 14 rijdende treinen om je heen  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
 B) Goeie combi met die meneer de Uil loc ervoor, mooie samenstelling. :thumbup:

Citaat van: Tony op vrijdag 28 januari 2022, 17:19:57
Blijft grappig, dat jij ontspant met 14 rijdende treinen om je heen  ;)
:o) Ik denk eerder dat Karin zich lekker ontspant als Miessieman de treintjes laat tuffen,
alle ruimte op de bank en geen gewauwel aan der hoofd over suffe treintjes. >:-D

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Michel,

Weer een mooie stam er bij :thumbup:. En de juiste keuze voor een bijpassende loc, die in het echt nog veel mooier is dan op de foto! Veel veilige kilometers gewenst :).

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Dat treinenpark begint serieus aan te groeien zeg . Die loc met die uilenkop heeft wel iets 🤗🤗🤗
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de eerste aanwinsten van 2022.
Citaat van: erik01 op vrijdag 28 januari 2022, 16:42:36
Ha Michel,
Gefeliciteerd met je jongste aanwinsten.
Is een mooie sleep samen.
De preisertjes van Michelstad kunnen weer luxe vervoerd worden. Stam wellicht nog uit te breiden met een restauratie wagon ?
Veel rijplezier .

Erik, dank je wel voor de felicitatie van de nieuwste aanwinsten. :thumbup:
Het grijs geeft een leuke afwisseling met de andere vooral witte rijtuigen/slepen ja de preisertjes hebben niks te klagen in Michelstadt wat vervoer betreft. :P
Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren mijn stations blokken zijn voor 5 passagiers rijtuigen gemaakt dus een 6de gaat helaas niet lukken of ik moet er één uit de stam halen . :-(

Citaat van: Tony op vrijdag 28 januari 2022, 17:19:57
Die blauwe landkaartloc ervoor is inderdaad geen succes, Mies.
Nou wel nog een slaapwagen erbij, dan kan het hele zaakje bij stilstand in je schaduwstation een uiltje knappen  :D
Blijft grappig, dat jij ontspant met 14 rijdende treinen om je heen  ;)
Grtz Tony
Dat zijn mijn gevoel ook Tony dat die blauwe het niet ging worden die andere loc de Re 460 past er veel beter voor.
Net als bij Erik zijn antwoord helaas kan dat niet ja zou wel kunnen maar dan moet ik zo een mooie grijze rijtuig in het rangeergebied zetten en dat vindt ik weer jammer / zonde.
Heerlijk Tony hoe die asjes over de bovenbaan heen rollen en al die fluitjes en claxons van de vertrekkende locs dat geeft zo een ontspannen gevoel ik en mijn eigen wereld zalig.
Vandaag worden er in koploper wat aanpassingen gedaan zodat sommige locs ook een claxon geven als ze een bepaalde blok in rijden.
Maar het "lawaai" is op zondagochtend stukken minder hoor als ik met de losse locs rijd en het geluid staat aan want ja mijn vrouw kan dan lekker uitslapen zonder de "herrie" van zolder. ;) :P

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 28 januari 2022, 17:31:49
B) Goeie combi met die meneer de Uil loc ervoor, mooie samenstelling. :thumbup:
Citaat van: Tony op vrijdag 28 januari 2022, 17:19:57
Blijft grappig, dat jij ontspant met 14 rijdende treinen om je heen  ;)
:o) Ik denk eerder dat Karin zich lekker ontspant als Miessieman de treintjes laat tuffen,
alle ruimte op de bank en geen gewauwel aan der hoofd over suffe treintjes. >:-D
Dirk-Jan
Leuk om te lezen dat deze combinatie uil en grijze rijtuigen je goedkeuring hebt Dirk-Jan. :P :thumbup:
Karin kan zich thuis altijd lekker ontspannen hoor radio staat altijd op een normale geluidsniveau aan ik op zolder waar ze soms komt kijken maar dan neemt ze wel 2 latte macchiato's mee die we dan heerlijk samen opdrinken terwijl alles lekker rond rijd. :razz:

Citaat van: Wico op vrijdag 28 januari 2022, 18:00:42
Michel,
Weer een mooie stam er bij :thumbup:. En de juiste keuze voor een bijpassende loc, die in het echt nog veel mooier is dan op de foto! Veel veilige kilometers gewenst :).
Groeten,
Wico
Michelstadt is zeker weer een mooie stam rijden. :) :thumbup:
En ja deze fraaie uilen loc past er perfect voor na een grondige bestudering en ja dat wil ik best geloven dat hij in het echt veel mooier is helaas heb ik die eer nog niet gehad om hem in het echt te mogen bewonderen. :-(
Dank voor je veilige kilometer wens  :thumbup: hij rijd op dit moment heerlijk zijn rondjes mee in het dienstschema. :)

Citaat van: wimpietje op zaterdag 29 januari 2022, 04:06:09
Dat treinenpark begint serieus aan te groeien zeg . Die loc met die uilenkop heeft wel iets 🤗🤗🤗

Het gaat aardig vol lopen de 3 schaduwstation gelukkig heb ik nog aardig wat vrije blokken over en in het uiterste geval kan er onder het stationsgedeelte een plaat worden gemaakt waar ik eventueel ook nog 8 opstelsporen kan maken met ieder 2 blokken dus 16 opstelsporen.
En anders gaat het niet Zwitserse materiaal richting een vitrine dan heb ik weer een schaduwstation leeg voor het Zwitserse materiaal. ;)
Ja die uilenkop heeft zeker wat vooral de ogen die kijken je vanaf alle kanten aan waar hij ook rijd. :P

Groet Michel 
Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Hedenochtend kwam mijn bestelling binnen die ik eergisteren had besteld bij een webwinkel in Nederland.
Omdat ik het busstation wil afmaken en mede door de parkeerplaats bij Wico kreeg ik weer inspiratie om verder te gaan maar dan wilde ik er ook meteen een parkeerplaats voor het station erbij maken.
Dus 2 zakjes met heggen besteld de Busch (7154) en van Faller de parkeerplaatsslagbomen (180942).
De heggen komen langs het fietspad te staan en gaan een afscheiding vormen tussen de parkeerplaatsen en het fietspad de slagbomen komen bij het begin en aan het eind van de parkeerplaats te staan.

Na de artikelen in het winkelmandje gedeponeerd te hebben zag ik bij de goederenwagons een grootvolume schuifwandwagon (Märklin 48058) de prachtige zwarte met de rode letters Märklin erop waar ik er al 3 van had en omdat deze wagon niet zo vaak aangeboden worden meteen maar in de winkelwagen gestopt.

Zojuist de wagon bij de andere 3 wagons gedaan en ja ik moet bekennen de sleep met de zwarte Märklin store loc ervoor ziet er goed uit en nu op zoek naar de 5de en laatste wagon in deze sleep.

Vanmiddag tijdens het rijden met de treinen zal ik de slagbomen in elkaar zetten en de heggen uitleggen zodat die niet meer opeen gevouwen zijn en ik ze dit weekend op het nog aan te leggen asfalt kan lzetten.

Kortom best druk dat scenery gebeuren. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Hoi Michel,
Dat zijn hele mooie wagens. Gefeliciteerd met deze aanschaf.
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Echt Michel, serieus? Vindt jij dat mooi, die reusachtige zwarte grafbakken met koeieletters. Nou ja, ieder zijn smaak hoor. De mijne is het zeker niet. Maarruh waar ik nu wel benieuwd naar ben, betaalt Märklin nog een beetje voor die reusachtige reclame uitingen?

Geintje hoor, dat snap je toch wel?


Je scenery gaat er wel met sprongen op vooruit.
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Michel,

En een mooie nieuwe wagon en verder met de scenery, nou dat noem ik een win-win situatie. En natuurlijk leuk dat ik jou weer geïnspireerd heb om een mooie parkeerplaats aan te leggen :thumbup:.

Een paar gratis tips: de slagboompjes even rood verven, staat een stuk beter :P. En de heggen prik ik na het lijmen altijd vast met kopspelden, dan blijven ze mooi in de vorm staan :idea:.

Succes!
Wico
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Er komt wat binnen bij jou zeg, de baan wordt voller en voller.
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
-MICHEL,
JIj wordt overladen met loftuitingen en tussendoor nog tips ook! Nou, dat vraagt om nog wat foto's dit weekend van al jouw gemaakte scenerywerkjes. Wat een toeval met die wagon! Dat is een gouden greep voor jouw laatste mooie sleep! we maar denken, dat het eventjes stopt met wat er gaat binnenkomen. Ook die aller laatste wagon van "M", die komt jij vast en zeker nog heel toevallig tegen ergens tijdens het internetten. Heeft jouw 'hofleverancier' die niet staan?
Aan suk6 ontbreekt het jou in geen geval en zelfs die scenery gaat al aardig de juiste kant op! Gefeliciteerd met de laatste aanwinst en veel suk6 met het beplanten van de heggen en het maken van de slagbomen!
Fijn werk-weekend aan de modelbaan!
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Mooie sleep, Michel :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
 B) Mooie tante M* sleep zo samen met de lok. :thumbup:

Citaat van: Wico op donderdag 03 februari 2022, 17:22:06
de slagboompjes even rood verven, staat een stuk beter
:o) dan wel afgewisseld met wit, dus om en om, dus niks even, neem er maar effe de tijd voor. :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Hoi Mies,

Al zie ik normaal gesproken liever Märklin bescheiden ónder het materieel staan, in dit geval levert het wél een imposante trein op  :thumbup:
Langer dan dit hoeft de sleep ook niet te zijn.
Kort en krachtig  :P

Carl is reuze benieuwd naar je groenkunsten; dus doe je best  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Blijft mooi die zwart-rode Marklin sleep.

MvG,

Timaximus
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Ha die Michel.
Wat een prachtige en indrukwekkende trein met al dat zwart en Märklin rood! :thumbup:
Leuk dat ook de scenery weer een mooie "boost" krijgt.

Veel plezier en succes met alle bouwerij.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Mooie aanwinsten Michiel!

Misschien toch maar eens afspreken, neem ik 2 restauratie rijtuigen mee, kun je eens uitproberen of je leuk vind of toch zo laat met die SBB stam.

Groeten,
Jelmer
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Citaat van: AlbertG op donderdag 03 februari 2022, 16:53:25
Hoi Michel,
Dat zijn hele mooie wagens. Gefeliciteerd met deze aanschaf.

Dank voor je felicitatie Albert. :thumbup:
Ze zijn zeker mooi. :favorite:

Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 03 februari 2022, 17:13:50
Echt Michel, serieus? Vindt jij dat mooi, die reusachtige zwarte grafbakken met koeieletters. Nou ja, ieder zijn smaak hoor. De mijne is het zeker niet. Maarruh waar ik nu wel benieuwd naar ben, betaalt Märklin nog een beetje voor die reusachtige reclame uitingen?

Geintje hoor, dat snap je toch wel?

Je scenery gaat er wel met sprongen op vooruit.

Ja Henk ik vindt ze serieus mooi die wagons met koeieletters Märklin mijn favoriete merk erop. :P
Van Märklin kreeg ik geen geld maar wie weet misschien in de toekomst wel. ;)
Ik doe mijn best met de scenery het plaatje zit nu definitief in mijn hoofd nu nog de uitwerking maar daar heb ik alle vertrouwen in. ;)

Citaat van: Wico op donderdag 03 februari 2022, 17:22:06
Michel,
En een mooie nieuwe wagon en verder met de scenery, nou dat noem ik een win-win situatie. En natuurlijk leuk dat ik jou weer geïnspireerd heb om een mooie parkeerplaats aan te leggen :thumbup:.
Een paar gratis tips: de slagboompjes even rood verven, staat een stuk beter :P. En de heggen prik ik na het lijmen altijd vast met kopspelden, dan blijven ze mooi in de vorm staan :idea:.
Succes!
Wico

Deze prachtige lange zwarte grootvolume wagons zijn één van mijn favoriete wagons zeker nu de sleep weer wat langer lees mooier is geworden. :favorite:
Ja ik ben er klaar voor om weer verder te gaan met de scenery de boel rijd lekker door dus gaan we ondertussen met de scenery verder.
Bedankt voor de gratis tips daar ga ik zeker gebruik van maken. :thumbup:
Straks heb ik een afspraak dan wat eten en daarna komt de scenery aan de buurt ik heb ook transparante kit gekocht om de preisertjes vast te zetten dus het weekend wordt scenery weekend met een kleine tussendoortje want mijn kleinzoon speelt een uitwedstrijd en die vindt het altijd leuke als opa komt kijken bij het voetbal.

Citaat van: wimpietje op donderdag 03 februari 2022, 18:10:45
Er komt wat binnen bij jou zeg, de baan wordt voller en voller.

Ja Wim de volgende 2 wagons van Roco zijn onderweg uiteraard weer Zwitsers van de SBB. :P
Het wordt inderdaad voller en voller maar met wat herindelen van de blokken kom ik aardig weer goed uit zodat er weer bij gekocht kan worden. ;)
De gereserveerde lijst bij mijn Duitse dealer is weer wat langer geworden. :P

Citaat van: GWS op donderdag 03 februari 2022, 19:04:14
-MICHEL,
JIj wordt overladen met loftuitingen en tussendoor nog tips ook! Nou, dat vraagt om nog wat foto's dit weekend van al jouw gemaakte scenerywerkjes. Wat een toeval met die wagon! Dat is een gouden greep voor jouw laatste mooie sleep! we maar denken, dat het eventjes stopt met wat er gaat binnenkomen. Ook die aller laatste wagon van "M", die komt jij vast en zeker nog heel toevallig tegen ergens tijdens het internetten. Heeft jouw 'hofleverancier' die niet staan?
Aan suk6 ontbreekt het jou in geen geval en zelfs die scenery gaat al aardig de juiste kant op! Gefeliciteerd met de laatste aanwinst en veel suk6 met het beplanten van de heggen en het maken van de slagbomen!
Fijn werk-weekend aan de modelbaan!
Uiteraard zal ik gebruik van de tips van Wico gebruik maken maar ook de tips die in het verleden gegeven zijn daar maak ik regelmatig gebruik van Gerard.
Ja omdat ik toevallig bij de wagons keek zag ik deze schoonheid en nu rijd hij heerlijk over de baan heen het kan snel gaan tegenwoordig met dat internet. :D
Dank je wel voor de felicitatie gaat helemaal goed komen. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op donderdag 03 februari 2022, 19:28:05
Mooie sleep, Michel :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je Hans leuk om te lezen dat je hem mooi vindt. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 03 februari 2022, 19:38:54
B) Mooie tante M* sleep zo samen met de lok. :thumbup:
Citaat van: Wico op donderdag 03 februari 2022, 17:22:06
de slagboompjes even rood verven, staat een stuk beter
:o) dan wel afgewisseld met wit, dus om en om, dus niks even, neem er maar effe de tijd voor. :D
Dirk-Jan

Het is zeker een mooie sleep zo Dirk-Jan waar ik veel kijkplezier van heb. :) :thumbup:
Zat ik ook aan te denken om het rood/wit enz te doen zal even pielen worden maar gelukkig heb ik dit weekend alle tijd hiervoor om het te doen.

Citaat van: Tony op donderdag 03 februari 2022, 22:17:28
Hoi Mies,
Al zie ik normaal gesproken liever Märklin bescheiden ónder het materieel staan, in dit geval levert het wél een imposante trein op  :thumbup:
Langer dan dit hoeft de sleep ook niet te zijn.
Kort en krachtig  :P
Carl is reuze benieuwd naar je groenkunsten; dus doe je best  :D
Grtz Tony
Ik zie het ook graag onder mijn materiaal staan Tony maar voor deze schoonheden maak ik graag een uitzondering net als de 2 andere slepen waar Märklin mooi in beeld staat op de wagons. :P
Dit is voorlopig goed zo deze sleep wat je zegt kort maar krachtig en ik zal proberen om Carl tevreden te stellen met mijn groenkunsten want wat is nu mooier als een trotse petekind. :P

Citaat van: Timaximus op vrijdag 04 februari 2022, 07:45:03
Blijft mooi die zwart-rode Marklin sleep.
MvG,
Timaximus

Ik kan je alleen maar gelijk geven Timaximus. ;) :thumbup:

Citaat van: AlbertJan op vrijdag 04 februari 2022, 07:55:23
Ha die Michel.
Wat een prachtige en indrukwekkende trein met al dat zwart en Märklin rood! :thumbup:
Leuk dat ook de scenery weer een mooie "boost" krijgt.
Veel plezier en succes met alle bouwerij.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Het is zeker een indrukwekkende sleep(je) geworden met de 4 de wagon erbij AlbertJan.
Ja mede door wat topics kreeg ik weer zin in de scenery en is het plaatje in mijn hoofd klaar nu gaan we plaatje uitwerken.
Dank je wel ik ga mijn best doen AlbertJan.

Citaat van: Jelmer op vrijdag 04 februari 2022, 08:59:31
Mooie aanwinsten Michiel!
Misschien toch maar eens afspreken, neem ik 2 restauratie rijtuigen mee, kun je eens uitproberen of je leuk vind of toch zo laat met die SBB stam.
Groeten,
Jelmer

Leuk om te lezen dat de aanwinsten mooi vindt Jelmer. :thumbup:
Je bent altijd welkom om eens langs te komen in Michelstadt en ja ik ben wel benieuwd hoe het zal staan met de restauratie rijtuigen erbij.
Zodra jij kan in een weekend geef dan maar een seintje dan spreken we gezellig wat af.


Groet Michel
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Mooie sleep die rood-zwarte loc en wagens. Passen er mooi bij!
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } scenery spullen en de Märklin 48058.
 @citaat

Ja het is inderdaad een fraaie kleuren combinatie Maarten met dat rood / zwart en met de stoere Märklin store loc ervoor.

Groet Michel
Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Ik had afgelopen zondag weer eens tijd om verder te gaan aan het busstation.
Dus een mal van papier gemaakt en die uit een stuk verduisteringsgordijn geknipt zodat er lekker nieuw asfalt ligt in het busstation.
Verder heb ik lang gezocht naar de juiste opstelling voor de bushaltes zodat de bussen elkaar wel kunnen passeren als ze het busstation inrijden of verlaten.
Maar omdat een busstation zonder verlichting niet echt leuk is heb ik bij Digikeijs wat straatverlichting opgehaald 4 dubbele masten die de parkeerplaatsen en het fietspad aan de andere kant van de heggen gaan verlichten en 4 enkele masten die het busstation gaan verlichten denk zelf dat er nog wel 4 bij kunnen maar ga het eerst uitvogelen waar de lampen komen te staan.

Verder zijn ook mijn 2 bestelde Roco SBB containerwagons (77341) binnen gekomen deze zeer fraaie wagons met prachtige containers zullen in de sleep gaan rijden met de SBB containerwagons van Märklin (47096)
De doorlopende blauwe streep op de Roco containers zal mooi staan in de sleep met de andere containers die geen doorlopende blauwe streep hebben.

Dus langzaam komt er weer wat schot in de scenery maar het heeft geen haast en omdat ik wil het zo hebben zoals ik het in mijn hoofd heb duurt het allemaal wat langer maar gelukkig heb ik geen haast. ;)

Groet Michel

 
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Waarom zou je haasten. Het is hobby en geen werk.

Leuke aanwinsten. Veel plezier ermee :)
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
 :idea: Leuke lampjes en ook een weer een paar mooie wagons erbij. B) :thumbup:
Die lampjes heb ik ook. (staan op het circuit)
Het gaatje wat je moet boren voor de draadjes met weerstandjes wordt groter dan het lampvoetje.
Ik heb kleine rondjes geknipt in karton en dan die één half knipje geven.
De dunne draadjes kan je er dan prima doorheen schuiven onder het voetje van de lantaarnpaal.
En het kartonnetje de kleur geven van wegdek of zo.
Vastzetten van het geheel doe ik door de draadjes onder de tafel strak te trekken en daar een stukje duc-tape overheen.
Wel natuurlijk voorzichtig met die grote handen van je, het zijn dunne draadjes. :D

Dirk-Jan, de lampenman.

N.B.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 10 februari 2022, 12:35:01
De doorlopende blauwe streep op de Roco containers zal mooi staan in de sleep met de andere containers die geen doorlopende blauwe streep hebben.
:roll: Eehhh... dat zou toch juist beter staan als de andere containers ook een doorlopende blauwe streep hebben? :o)
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Michel,

Een beetje haast kan geen kwaad hoor. Des te sneller kunnen we weer genieten van een update O:-D. De wagons zijn zeer mooie exemplaren die eigenlijk wel een mooi filmpje verdienen :thumbup:. En het busstation heb je leuk uitgevogeld zo en zal met de verlichting letterlijk een stralend middelpunt zijn op je baan :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Dat zijn inderdaad vet fraaie containers, Mies  :thumbup:
En er staat zelfs CARGO op de wagens  :favorite:

Carl en ik wachten geduldig op de foto's van de ver :idea: :idea: bushalte  :P
Vooral niks overhaasten  :D

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
ik heb ook dezelfde lampen besteld  :) (maar de mijn zijn nog onderweg);
en met de tips van Dirk-Jan zal het ons wel lukken om die te plaatsen  O:-D ;


mvg,
Michel
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
-MICHEL,
Het loopt storm bij jou van de nieuwigheden. Lijkt wel een beetje op een aparte besteldienst, die jou voorziet in alles. Maar het zijn zeker waardevolle containerwagons, die ook nog een boodschap voor de goede kijker laat zien. Jammer alleen van die scooter, had voor jou veel mooier geweest met een echte motorfoto erop! hadden wij allen kunnen zeggen dat jij het was met jouw Karin achterop. :-) :-)
Neen, dan maar naar die roos! Ook geen Hollands product, laat de kop nu al hangen. Neen, nu niet gaan denken dat het negatief is, Michel! Want over die streep heb ik het niet, want het model is al een voortreffelijke keuze. Dat hebt jij prima gedaan. Trouwens ook die 'lampjes'! Nu snel even gaan monteren en dan is er "licht" in de duistermis! ja, ja dat busstation is ook heel mooi opgezet. Ja, dat is door jou prima bedacht op deze wijze. Kortom: niets dan lof voor alles wat er bij jou binnenkomt rijden. Toch wel leuk, hë, die scenery!

Tips: die hebt jij vast niet nodig! Immers, jij bent heel vindingrijk met solderen, nietwaar? Juist: een (klem)pincet met standaard eraan vast!
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Citaat van: GWS op donderdag 10 februari 2022, 16:59:45
een (klem)pincet met standaard eraan vast!
Een "derde handje". Zie ===> klik
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
mooie lantaarnpaaltjes Michel, ik heb ze zelf ook staan in t HauptBahnHof. voor daar waren ze wat te lang vond ik, dus heb ik ze een stukje ingekort en in een passend gaatje gelijmd; hiervoor wel de te dikke weerstand afgeknipt en later onder de baan weer vast gesoldeerd.
Alleen lijkt het me dat één van je dubbele paaltjes kapot in de verpakking zit (?).
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Citaat van: basjuh1981 op donderdag 10 februari 2022, 12:39:12
Waarom zou je haasten. Het is hobby en geen werk.
Leuke aanwinsten. Veel plezier ermee :)

Je hebt nog gelijk ook Bas waarom zou ik mij haasten heb het al druk zat met het werk wat steeds weer drukker gaat worden.
Dank je komt helemaal goed met het plezier. :P

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 10 februari 2022, 13:29:46
:idea: Leuke lampjes en ook een weer een paar mooie wagons erbij. B) :thumbup:
Die lampjes heb ik ook. (staan op het circuit)
Het gaatje wat je moet boren voor de draadjes met weerstandjes wordt groter dan het lampvoetje.
Ik heb kleine rondjes geknipt in karton en dan die één half knipje geven.
De dunne draadjes kan je er dan prima doorheen schuiven onder het voetje van de lantaarnpaal.
En het kartonnetje de kleur geven van wegdek of zo.
Vastzetten van het geheel doe ik door de draadjes onder de tafel strak te trekken en daar een stukje duc-tape overheen.
Wel natuurlijk voorzichtig met die grote handen van je, het zijn dunne draadjes. :D
Dirk-Jan, de lampenman.
N.B.
Citaat van: h0_miessie op donderdag 10 februari 2022, 12:35:01
De doorlopende blauwe streep op de Roco containers zal mooi staan in de sleep met de andere containers die geen doorlopende blauwe streep hebben.
:roll: Eehhh... dat zou toch juist beter staan als de andere containers ook een doorlopende blauwe streep hebben? :o)

Dirk-Jan, heel erg bedankt voor de tip met het kartonnetje en inderdaad de draadjes lekker goed aantrekken dan kan er niks mee gebeuren.
Ik zal zeker voorzichtig zijn met deze prachtige lampjes.
Onderop heb ik een foto geplaatst van de twee soorten containers als ik ze allemaal de zelfde heb wordt het zo gewoontjes nu valt de hele blauwe streep mooi op vergeleken met de andere niet doorlopende blauwe streep containers.
Citaat van: Wico op donderdag 10 februari 2022, 13:52:45
Michel,
Een beetje haast kan geen kwaad hoor. Des te sneller kunnen we weer genieten van een update O:-D. De wagons zijn zeer mooie exemplaren die eigenlijk wel een mooi filmpje verdienen :thumbup:. En het busstation heb je leuk uitgevogeld zo en zal met de verlichting letterlijk een stralend middelpunt zijn op je baan :P.
Groeten,
Wico

Helaas neemt het werk zoveel tijd in beslag Wico anders had ik zeker opgeschoten en oh ja dat rijden met de locs/treinen blijf ik nog steeds leuk vinden dus het kijkplezier wordt niet minder dus moet de scenery toch soms pas op de plaats maken. ;)
Het heeft even geduurd voordat ik je juiste opstelling had gepuzzeld maar nu kunnen we weer verder eraan werken.
Zou kunnen een filmpje maar helaas de tijd ontbreekt vandaag kleinzoon jarig dus straks op visite en zaterdag werken en zondag de hele dag visite dus kom zoals altijd tijd te kort. :-(

Citaat van: Tony op donderdag 10 februari 2022, 14:48:27
Dat zijn inderdaad vet fraaie containers, Mies  :thumbup:
En er staat zelfs CARGO op de wagens  :favorite:
Carl en ik wachten geduldig op de foto's van de ver :idea: :idea: bushalte  :P
Vooral niks overhaasten  :D
Grtz Tony
Ze zijn zeker vet Tony. :)
He mooi he zo kan ik ze makkelijker vinden in één van de schaduwstations. :D
Zodra ik wat meer tijd heb want dit wil ik niet afraffelen zal ik er aan beginnen en dan meteen voor jouw en Carl wat foto's plaatsen.

Citaat van: ramdani op donderdag 10 februari 2022, 16:46:25
ik heb ook dezelfde lampen besteld  :) (maar de mijn zijn nog onderweg);
en met de tips van Dirk-Jan zal het ons wel lukken om die te plaatsen  O:-D ;
mvg,
Michel

Dan heb je ook een goede smaak Michel als je de zelfde heb besteld. ;) :thumbup:
De tips van Dirk-Jan neem ik zeker aan en ga ik ook zeker in de praktijd uitproberen dus heb ik er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan staan en licht zal gaan geven. :)
Jij ook succes met instaleren als ze bij je zijn binnen gekomen deze prachtige lantaarnpalen.

Citaat van: GWS op donderdag 10 februari 2022, 16:59:45
-MICHEL,
Het loopt storm bij jou van de nieuwigheden. Lijkt wel een beetje op een aparte besteldienst, die jou voorziet in alles. Maar het zijn zeker waardevolle containerwagons, die ook nog een boodschap voor de goede kijker laat zien. Jammer alleen van die scooter, had voor jou veel mooier geweest met een echte motorfoto erop! hadden wij allen kunnen zeggen dat jij het was met jouw Karin achterop. :-) :-)
Neen, dan maar naar die roos! Ook geen Hollands product, laat de kop nu al hangen. Neen, nu niet gaan denken dat het negatief is, Michel! Want over die streep heb ik het niet, want het model is al een voortreffelijke keuze. Dat hebt jij prima gedaan. Trouwens ook die 'lampjes'! Nu snel even gaan monteren en dan is er "licht" in de duistermis! ja, ja dat busstation is ook heel mooi opgezet. Ja, dat is door jou prima bedacht op deze wijze. Kortom: niets dan lof voor alles wat er bij jou binnenkomt rijden. Toch wel leuk, hë, die scenery!
Tips: die hebt jij vast niet nodig! Immers, jij bent heel vindingrijk met solderen, nietwaar? Juist: een (klem)pincet met standaard eraan vast!

Nou voorlopig komt er niks meer binnen Gerard wel staan er veel Zwitserse spullen op gereserveerd dus afwachten wanneer dit binnen begint te druppelen.
Mijn chopper is berekend op 1 persoon dus kan mij vrouw ook nooit mee achterop en dat vindt ik wel best eigenlijk als ik lekker een stukje ga rijden of naar vrinden in Duitsland dan rij ik lekker door lange halen snel daar en daar houd mijn vrouw niet zo van dus de buddyzit eraf gehaald nu kan daar de bagage opleggen.
Ja solderen gaat redelijk ook zonder klempincet.

Citaat van: nobody op donderdag 10 februari 2022, 17:11:06
Citaat van: GWS op donderdag 10 februari 2022, 16:59:45
een (klem)pincet met standaard eraan vast!
Een "derde handje". Zie ===> klik

Bedankt voor de info Wim. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 11 februari 2022, 15:05:25
mooie lantaarnpaaltjes Michel, ik heb ze zelf ook staan in t HauptBahnHof. voor daar waren ze wat te lang vond ik, dus heb ik ze een stukje ingekort en in een passend gaatje gelijmd; hiervoor wel de te dikke weerstand afgeknipt en later onder de baan weer vast gesoldeerd.
Alleen lijkt het me dat één van je dubbele paaltjes kapot in de verpakking zit (?).

Ja meerdere forumleden hebben deze prachtige lampen in huis dus heb ik een goede keuze gemaakt met deze aankoop Hans.
Ik denk dat ze bij mij de juiste maat hebben zo op de openbare weg en het busstation dus dat scheelt weer bebouwen aan deze mooie masten.
Klopt Hans één was gebroken dus ben ik bij Digikeijs langsgereden en kreeg netjes een andere omgeruild en 3 extra masten erbij voor het ongemak kijk dat is service dus dit zal niet de laatste aanwinst van hun zijn denk ik.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
-MICHEL,
Mooie foto van die nieuwste aanwinst! Trouwens ook die andere Zwitserse 'regio' mag er zijn. Het wordt echt veel leuker op de perrons met veel Preisertjes! Mooi neergezet en prima werk geleverd. Nu maar weer heerlijk alles laten rijden.
:thumbup:
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Hallo Michel,

Mooie aanwinsten en ben nu benieuwd naar je verdere vorderingen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Blijft mooi spul Michel! Je had het op de app al laten zien. De baan wordt ook steeds mooier aangekleed!
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Kijk Michel, dat zijn nog eens mooie wagens met kleurige containers. Dat mag ik graag zien. Enneh die lantaarnpalen heb ik niet, wel iets wat er op lijkt. Zijn inderdaad mooie dingen.
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Citaat van: GWS op vrijdag 11 februari 2022, 17:34:57
-MICHEL,
Mooie foto van die nieuwste aanwinst! Trouwens ook die andere Zwitserse 'regio' mag er zijn. Het wordt echt veel leuker op de perrons met veel Preisertjes! Mooi neergezet en prima werk geleverd. Nu maar weer heerlijk alles laten rijden.
:thumbup:

Leuk om te lezen dat je het een mooie foto vind Gerard. :thumbup:
Ja die blijft ook het bekijken waard die blauwe dubbeldekkers. :favorite:
Er zullen met de tijd wel weer wat preisertjes bij komen op de diverse perrons maar eerst andere dingen doen op de baan.
Ja ondertussen na een werkdag rijd de boel heer weer lekker rond deze keer of te wel dit weekend rijd het niet Zwitserse materiaal in het rond Gerard. :P

Citaat van: ikke650 op vrijdag 11 februari 2022, 18:44:49
Hallo Michel,
Mooie aanwinsten en ben nu benieuwd naar je verdere vorderingen.
M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin. :thumbup:
Ik ben zelf ook benieuwd hoe het zal staan met de diverse lantaarnpalen en slagbomen en heggen.

Citaat van: Laurent op vrijdag 11 februari 2022, 22:32:54
Blijft mooi spul Michel! Je had het op de app al laten zien. De baan wordt ook steeds mooier aangekleed!

Het blijft zeker mooi spul Laurent die maar al te graag wilde delen via de app met jouw / jullie. :)
Ja langzaam komt het zoals ik het in mijn hoofd heb ook tot zijn recht op de baan.

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 12 februari 2022, 13:28:24
Kijk Michel, dat zijn nog eens mooie wagens met kleurige containers. Dat mag ik graag zien. Enneh die lantaarnpalen heb ik niet, wel iets wat er op lijkt. Zijn inderdaad mooie dingen.

Dank je Henk voor je leuke berichtje van de kleurige containers. :thumbup:
Deze zware (metale) lantaarnpalen zien er zeker goed uit en men verstuurd ook veel naar het buitenland dus hup bestellen Henk. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Hi Michel, dat van dat zitje ( chopper) ken ik ook . Same same 😉
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Haha idem :D

Om de heren van het forum beheer tevreden te houden: het is me eige foto van me eige motor genomen met me eige telefoon O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
 @citaat

8) Ik zie geen bronvermelding van de foto staan, even vermelden a.u.b.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.

Dat hoeft toch niet bij een eigen foto? Maar omdat ik de moeilijkste niet ben heb ik het er even bij gezet :thumbup:.

Groeten,
Wico

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Welnudan : eigen motor,eigen foto , eigen iPhone
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
 :offtopic: Nice bike :thumbup:

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Citaat van: wimpietje op maandag 14 februari 2022, 08:16:56
Hi Michel, dat van dat zitje ( chopper) ken ik ook . Same same 😉

Blij dat ik dus niet de enigste ben Wim. :P

Citaat van: Wico op maandag 14 februari 2022, 08:43:46
Haha idem :D
Om de heren van het forum beheer tevreden te houden: het is me eige foto van me eige motor genomen met me eige telefoon O:-D.
Groeten,
Wico

Fraai bike Wico daar kan je heerlijk wat kilometers mee rijden door het mooie Zeeland heen. :) :thumbup:
Ja de moderatoren zijn scherp wat betreft de bronvermeldingen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 februari 2022, 09:05:27
@citaat
8) Ik zie geen bronvermelding van de foto staan, even vermelden a.u.b.
Dirk-Jan
Volgens mij heeft Wico het aangepast Dirk-Jan. :P :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 14 februari 2022, 10:43:38
Dat hoeft toch niet bij een eigen foto? Maar omdat ik de moeilijkste niet ben heb ik het er even bij gezet :thumbup:.
Groeten,
Wico

Edit Fred: citaat verwijderd, reden van verwijderen: KLIK

Dacht dacht ik ook altijd Wico dat het niet bij eigen foto's ook hoeft maar om mensen geen stok te geven zal ik tegenwoordig bij iedere geplaatste eigen foto het erbij vermelden.

Succes Fred met de vele berichten nakijken waar een citaat van een vorig bericht bij staat hopelijk heb je genoeg vrije uurtjes over. :D

Citaat van: wimpietje op maandag 14 februari 2022, 11:16:09
Welnudan : eigen motor,eigen foto , eigen iPhone

Fraaie motor Wim heel fraai. :P :thumbup:

Citaat van: Wico op maandag 14 februari 2022, 11:20:01
:offtopic: Nice bike :thumbup:
Groeten,
Wico

Hele nice bike inderdaad. :thumbup:


Om uiteraard niet achter te blijven zal ik een eigen foto plaatsen van mijn chopper dus nog eventjes  :offtopic:.


Groet Michel
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Mooie motoren allemaal; de volgende 3-raildag kan wel gecombineerd worden met een motor-toertocht! B)

Maar Michel, wat is dat nou voor :favorite: op je blok? De resten van Valentijnsdag, of ... ???
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Das n prachtstuk Michel & n mooi zitje 👌😅💪🏻
PS : wat n hoop berichten hier gegenereerd worden door dat 1me "zitjes"- bericht 😅😅😅😅
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Michel,

Mooie motor :thumbup:. Dat idee van Hans is zo gek nog niet :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
je hoort Michel in ieder geval wel aankomen denk ik >:-D
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
 8) Even over het vermelden van de bron van de foto's;
Ik wist niet dat Wico zo'n hele mooie brommer motor had, tis een gave toermachine.  :D B) :thumbup: B)
Sorry hoor, ik ben niet alwetend en op mijn leeftijd onthoud ik ook niet alles. O:-D
En die van Wim en Michel zijn ook gaaf, jullie kunnen wel een clubvest maken en aan voor de nog niet ingeplande 3-rail motortoertocht
met daarop de 3-rail Briesser en de tekst "Los Drieraileros" :P :D


N.B.
Eigen foto's hoeven natuurlijk geen bronvermelding.
:roll: Wat dan weer wel helpt om her en der topics te "vervuilen" met de bron opmerkingen, zo blijft het onder de aandacht. >:-D
Het plaatsen van foto's van elders zonder bron kan vervelende gevolgen hebben, en daar zit niemand op te wachten. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Roco wagons en Digikeijs verlichting.
Mooie chopper Michel

Groeten,
Jelmer