Citaat van: frank-103 op donderdag 30 december 2021, 08:56:15
Een mooie uitbreiding op de baan Michel! Ik had eerlijk gezegd wel gedacht dat je deze set al had, ook deze stuurstand mag natuurlijk niet ontbreken.
Bezoekjes aan andere modelspoorders vind ik ook erg leuk en inspirerend, ik heb het hier nog regelmatig over het bezoek aan Michelstadt, de spoorbanen van Dick (brund55), Teunis, Erik01 en natuurlijk het bezoek aan de spoorbaan van Wico. En laat ik de vloerbanen bij Laurent niet vergeten!
Veel plezier met je nieuwe rijtuigen en nu je dan toch noodgedwongen ?? een dagje thuis bent heb je vast wel tijd voor een filmpje ??
Het is zeker een mooie uitbreiding Frank.

Nee ik had deze fraaie set nog niet gelukkig nu wel.
Ja bezoekjes aan andere forumleden hun baan is zeker altijd leuk en inspirerend want het verhaal achter de baan en de man die de baan maakt is ook interessant vindt ik.

En ja ook ik zat laatst weer de foto van Laurent te bekijken op zolder leuke middag was dat zeker voor herhaling vatbaar.

Met het plezier komt het zeker goed Frank met het filmpje vandaag niet.

Citaat van: Tony op donderdag 30 december 2021, 10:24:18
Nou Mies, dat is een extra feestelijk uiteinde van het jaar 
Ik was al benieuwd, wie die fraaie set gekocht had 
Jij dus !
En die baan van Wim is inderdaad vet smullen 
Nou moet je extra je best gaan doen met de scenery, want die sleep is wel wat ge/verwend 
In gedachten zie ik je de rest van de dag heerlijk en tevreden op je zolder zitten.
Met dat uiteinde in huize Miessie zit het wel snor 
Grtz Tony
Het is zeker een mooie feestelijke afsluiter van het jaar Tony een jaar wat ondanks de narigheid weer is omgevlogen.
Ja de baan van Wim is inderdaad smullen en het zien ervan zal mij zeker lang bij blijven.

Ik vrees dat deze fraaie sleep zich toch zal moeten aanpassen aan de kale scenery van Michelstadt.

Ik heb een groot deel van de dag heerlijk op zolder vertoeft maar ook heb ik een bezoekje aan vrienden gemaakt om ze te bedanken voor weer een liefdevol vriendschap jaar en we hebben besloten om het weer met een jaar te verlengen.

Met het uiteinde zit het zeker snor Tony we gaan er weer wat leuks van maken morgenavond.
Citaat van: RoelMarklin op donderdag 30 december 2021, 10:28:09
Hoi Michel,
Zwitsers hebben altijd een fraaie kleurencombinatie op hun treinen. Zowel in het echie als in model. Heerlijk genieten, bofkont
.
Groet,
Roel
Roel, inderdaad kunnen de Zwitsers mooie fraaie kleurencombinatie's maken en dat is zeker genieten in zowel de modellen als in het grootspoor wat ik gelukkig een paar keer van dichtbij heb mogen meemaken.
Het is zeker genieten en ja ik ben een bofkont met een hoop dingen maar met de modeltreinen zeker.

Citaat van: GWS op donderdag 30 december 2021, 10:56:33
-MICHEL,
Dat is beslist geen strafwerk om een dagje eruit te zijn. Op de stoel zitten en ontspannend zitten kijken naar de treinen, die geheel volgens planning voorbij rijden is het grote doel waar jij dagelijks naar streeft. Nog net geen "Führerstandmitfahrt", maar dat scheelt niet veel. Zelfs met jou als machinist in één van beide rijrichtingen is het toch genieten vanuit jouw 'rij'stoel!
Onderstaande foto geeft een mooi beeld, van waaruit dat 'zicht' kan bestaan.
Dat was de laatste aanwinst van 2021 en nu naar 2022 met plannen voor de scenery!
Goede jaarwisseling en "Gute Rutsch ins neue Jahr 2022"
Ik heb het aanbod van mijn werkgever met 2 handen aangepakt want thuis verveel ik mij nooit en zeker op zolder niet.

Bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto ik waan mij helemaal machinist bij de SBB en ja hier kan ik heerlijk van genieten van zo een Führerstand.

2022 komt er nu rap aan maar ik vrees dat ik niet zo rap zal zijn met de scenery ik ben toch meer een rijder dan een bouwer althans scenery bouwer laat mij maar lekker loc onderhoud doen na weer 40 uur rijden door Michelstadt heen.
Jij / jullie ook een goede jaarwisseling toegewenst.

Citaat van: Wico op donderdag 30 december 2021, 11:19:52
Michel,
Het Zwitserse virus heeft je echt helemaal te pakken, dat heb ik toch maar mooi voor elkaar
. Maar zonder dollen, weer een hele mooie set rijtuigen erbij
.
Of dit echt je laatste aankopen zijn voor 2021? We gaan het zien, want je hebt nog twee dagen
.
Fijne jaarwisseling,
Wico
Ja Wico ik kom niet meer van dit Zwitserland "virus" af vrees ik in zowel modelspoor en grootspoor en sinds kort hebben ook meer Zwitserse apparaten in huis en dat bevalt ons heel erg goed dus het Zwitserleven komt hier steeds meer tot zijn recht.

Ik denk echt dat dit de laatste aanwinsten zijn van 2021 maar weet wel zeker dat we op deze voet door blijven gaan met het aanschaffen van Zwitsers materiaal want de baan is nog steeds niet vol en als hij wel vol staat gaat het niet Zwitsers materiaal in de vitrines dan heb ik weer ruimte om ........

Jij / jullie ook een fijne jaarwisseling toegewenst.
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 30 december 2021, 12:07:42
En ja hoor, nog effe op de valreep van het jaar weer wat moois erbij. 
En nog een vrije dag op de koop toe, het houd maar niet op bij jouw. 
Een mooi treinstel om van te genieten dus veel plezier ermee.
En voor jullie ook een mooi uiteinde en dat 2022 maar weer een rijk treinenenwagonserbijkopenjaar mag worden voor je.
Dirk-Jan
Ja zelfs op de valreep heb ik nog geluk Dirk-Jan.

De vrije dag kwam als verassing dat maakt het extra leuk.
Het treinstel is zeker om van te genieten en er is een eerste rijtuig waar ook de pantograaf omhoog van staat weer een primeur in Michelstadt.

Dank je wel jij ook een heel goede jaarwisseling toegewenst.
Ik hoop ook dat het een mooi treinenenwagonserbijkopenjaar wordt.

Citaat van: Maarten Marklin op donderdag 30 december 2021, 12:59:30
Mooie set met dat stuurrijtuig er voor. De andere rijtuigen heb ik ook gehad, ik heb er uiteindelijk weer verkocht omdat duits epoche 3/4 heb. Ik heb nog wel twee re4/4's, een rode en een groene, maar die gebruik ik voor goederentreinen.
Veel plezier met je nieuwe zwitserse trein! Je zal onderhand wel het zwitser leven gevoel hebben.??
Het is zeker een mooie set Maarten waar ik zeer blij mee ben.
Ja als het je niet je land is kan je ze beter verkopen of omruilen voor je land voor wat je rijd dus mocht je de 2 Re 4/4 weg doen ik heb nog wat Duitse locs waar ik weinig mee rij misschien kunnen we .......

Ik heb inderdaad het Zwitserleven gevoel goed te pakken.

Citaat van: Haradigi op donderdag 30 december 2021, 13:05:58
Hi Michel,
Mooi die nieuwe stam van je.
Veel Zwitsers leven Rij plezier.
En bevalt je nieuwe baan, met die plotselinge vrije dag ?
groet
Harald
Hij is zeker mooi hé Harald.

Met zowel het rijden als het Zwitserleven gevoel komt het beiden goed hoor.

Ja de baan bevalt prima zeker met zo een plotselinge vrije dag.

Citaat van: narwal op donderdag 30 december 2021, 13:21:07
Hallo Mies,
Jouw jaar kan denk ik al niet meer kapot en dan toch weer een nieuwe mooie sleep erbij, én de geweldige baan Virgental mogen bekijken.
U is een geluksvogel! 
Ik mag wel nu zeggen nu het bijna 2022 is ja het afgelopen jaar kan zeker niet meer kapot voor mij Marcel.

Zeker met deze fraaie kleurige sleep en zeker als hoogtepunt inderdaad van 2021 het bezoeken van Virgental.
Wat dat betreft ben ik zeker een geluksvogel geweest in 2021.
Citaat van: iTom op donderdag 30 december 2021, 17:42:06
Heb weer genoten van je verhalen en nieuwe aanwinsten.
Fijne en gezellige jaarwisseling en alles wat goed is voor 2022 en blijf genieten van je baan en hobby.
Blij om te lezen dat je genoten hebt van de verhalen en de aanwinsten Tom doet mij zeer veel en geeft mij zeer veel vreugd.

Denk dat er in 2022 weinig zal veranderen.

Jij en je vrouw ook een goede jaarwisseling en zeker nu jullie wat ziekjes zijn beterschap en een heel goed 2022 toegewenst.

Citaat van: marcel op donderdag 30 december 2021, 20:49:51
Hoi Michel,
Gefeliciteerd met deze prachtige rijtuigenset. Ze zijn bij jou goed terecht gekomen.
Ben benieuwd wat erin 2022 weer allemaal binnen komt rijden.
Goede jaarwisseling gewenst!
Dank je wel Marcel.

Ik denk ook dat de set goed te recht is gekomen want ik kan er heerlijk van genieten als ze hun rondje rijden door Michelstadt.

Ik ben ook benieuwd al moet ik bekennen de eerste 5 SBB rijtuigen zijn al onderweg richting Michelstadt.

Jij ook een heel goede jaarwisseling toegewenst en al het goede voor 2022.

Citaat van: ErwinLamens op donderdag 30 december 2021, 21:37:52
mooi mooi 
heb deze stam ook geduwd of getrokken door de witte SEV RE 460, bij mij zelfs met 6 rijtuigen
prettig jaareinde aan iedereen
Erwin
Ze zijn zeker mooi Erwin.

Zeker zoals jij er met 6 rijd dan is het nog mooier wel leuk om te lezen dat jij ook de witte SEV ervoor/erachter heb rijden.

Jij ook een prettig uiteinde toegewenst.

Citaat van: brund55 op vrijdag 31 december 2021, 00:32:18
Hoi Michel,
Mooie afsluiting van 2021. Veel rijplezier ermee.
Prettige jaarwisseling en veel mooie spoorse momenten voor 2022 gewenst.
Het is zeker een mooie afsluiting van een prachtig jaar met schitterend Zwitserse aanwinsten wat Michelstadt heeft verrijkt Dick.

Jij en de familie ook een prettige jaarwisseling toegewenst en ik ga mijn best doen om in 2022 (weer) veel mooie modelspoor momenten te crëeren.
Groet Michel
Edit: naam van Dick toegevoegd.