Citaat van: narwal op zondag 05 december 2021, 11:58:33
Hallo Mies,
Het wordt steeds mooier in Michelstadt, straks moet je het rangeerterrein nog uitbreiden om jouw vloot te stallen! (wat dan waarschijnlijk ook een heel mooi plaatje op zal leveren! )
Als ik het nou eens tegen jouw vrouw zeg dat ik wel een mooie locomotief heb gezien mag ik die dan ook kopen? (mijn vrouw zegt dan gewoon: je kunt ook kijken naar huizen van 2 miljoen die kun je ook niet kopen! )
Ben je al met de shakers aan het stoeien geweest? Het is wel lekker weer om op zolder te hobbyen! Maar Michel kennende wordt het waarschijnlijk gewoon lekker rijden met z'n nieuwe aanwinst en genieten!
Het wordt zeker steeds mooier met al dat Zwitsers materiaal in Michelstadt Marcel.
Gelukkig heb ik nog plek zat in de diverse schaduwstations en in het uiterste geval kan het niet Zwitserse materiaal de vitrine(s) in.
Ik zal het aan haar vragen misschien mag jij dan ook een die loc kopen die je mooi vindt.
Ik heb de bestelling nog niet binnen gekregen van de shaker ik verwacht hem deze week binnen te hebben zodat ik van het weekend en mee kan gaan stoeien althans dat is wel de bedoeling tot nu toe.
De loc rijd inderdaad heerlijk zijn rondjes nog lekker mee in zijn eentje straks na de inrijperiode mag hij in tractie gaan rijden.
Citaat van: iTom op zondag 05 december 2021, 12:04:44
Wat ben je toch een bofkont, mooie loc en veel plezier er mee.
Ik heb een vrouw uit duizenden Tom en daar ben ik zeer maar dan ook zeer gelukkig mee.
Hij is zeker mooi en met het rijplezier komt het zeer zeker goed.
Citaat van: Tony op zondag 05 december 2021, 12:26:13
Zo'n Alpentemmer-goederenloc vormt zeker een mooie combi, Mies
Zeker met een flinke sleep containerwagens of anderszins
En dan lekker langzaam voorbij laten zoemen................
En nou is het wachten op de Kerstman.....hang maar een grote sok aan de schoorsteenmantel of radiator
Grtz Tony
Ik vindt deze combinatie ook zeer geslaagd Tony.
Er komen 9 NME graanwagons achter te hangen die zal net in het langste blok in het stationsgedeelte passen.
De locs rijden hier niet zo erg hard zeker in het station mogen ze maar 30 km rijden dus alle tijd om van dat moois te kunnen genieten.
Vrees dat ik niks kreeg van de Kerstman althans ik heb niks doorgegeven wat ik graag wil hebben maar als het goed is komen er volgend jaar voldoende voor bestelde Zwitsers materiaal binnen rijden dus laar 2022 maar snel beginnen lijkt mij.
Citaat van: Wim op zondag 05 december 2021, 12:35:39
Mooie combinatie,
veel plezier ermee !
Dat vindt ik ook Wim.
En dank je met het (rij)plezier komt het zeer zeker goed hoor.
Citaat van: GWS op zondag 05 december 2021, 13:44:42
-MICHEL,
Ja, ja, die is wel heel erg mooi op jouw Michelstadt-baan. Was zeker niet moeilijk om dit model op de kop te tikken. Ja, die combi! Dat wordt wel heel opvallend rondrijden. Het belooft in elk geval, dat er een heel mooi geschenk aan jouw altijd lieve vrouw met KERST gegeven gaat worden.
Allicht kunt je het nog eens proberen met de volgende lok-afbeelding; die is - denk ik - niet meer te verkrijgen! Maar jij hebt kanalen genoeg!
Veel suk6 en gun deze maar heel veel rondjes Michelstadt; zet de olie voor het smeren maar klaar! Deze moet nog vele ton-km's inhalen!
Ik moest best even zoeken op het internet naar deze prachtige loc Gerard maar gelukkig snel één gevonden in Nederland.
Mijn vrouw heeft niks te klagen hoor die wordt ook voldoende verwent door mij met mooie cadeaus de volgende ligt al klaar voor haar verjaardag die bijna daar is.
Een hele mooi loc die zwarte Alpäzähmer de Roco 79628 en ja die is nog te verkrijgen hoor her en der maar omdat er nog 2 locs uitstaan via reserveringen wacht ik even met deze fraai zwarte Alpäzähmer loc.
Zijn rondjes haalt hij wel Gerard no hij nog mee rijd in de losse locs van Michelstadt straks in tractie zal dat iets minder worden.
Citaat van: Wico op zondag 05 december 2021, 13:54:35
Michel,
Ik val in herhaling maar een Zwitserse SBB lok is natuurlijk helemaal goed . En rijden in dubbeltractie is nog beter . Nu nog een lange sleep er achter en dan is het helemaal top .
Die bij Gerard op de foto staat vind ik ook heel mooi, maar helaas nooit door Märklin uitgegeven.
Groeten,
Wico
Inderdaad een Zwitserse SBB loc of BLS of RhB locs / materiaal is altijd goed Wico om aan te schaffen.
Ja ik verheug mij erop dat hij in dubbeltractie gaat rijden met de NME wagons erachter.
Inderdaad niet door Märklin uitgeven wel door Roco (79628) zag ik maar mooi is hij wel zeker hoe hij staat te pronken op Gerard zijn geplaatste foto.
Citaat van: Sanderz28 op zondag 05 december 2021, 14:46:50
Mooi zeg die loc
Dank je wel Sander.
Ik ben het helemaal met je eens.
Citaat van: Kelderspoorder op zondag 05 december 2021, 17:57:35
Aan dit tempo als de loks bij Michelstadt binnenkomen rijden,
staan ze over een maand buffer aan buffer in de opstelsporen.
Dan rijden ze allen tezamen in tractie.
Weeral een mooie lok, veel plezier gewenst.
grts Freddy
Je zou het denken Freddy maar er is nog ruimte hoor en eventueel kan ik nog een verdieping met opstelsporen maken onder het stationsgedeelte waar ik nog zeker 8 sporen kan maken dus voorlopig nog lekker doorsparen.
Zou wel een mooi gezicht zijn de vele locs in tractie over de baan heen rijdend.
Dank je wel en ja het plezier begon al toen ik hem besteld had.
Groet Michel