Ik heb toch echt 6 x moeten kijken voor ik het schroefoogje op de foto rechts vooraan zag zitten!
Daarnaast heb ik etterlijke keren naar die foto gekeken van de ophanging van je spiraalbovenleiding.
Zie ik het goed, dan heb je gaten geboord door de draadstangen (een manier die ik bij de baan van Arjan Mooldijk ook zag), maar dan:
Je hebt een dwarsoverspanning, en daaraan hangt de lasdraad. Maar hoe zit dat nou aan elkaar vast?
Betekent dit dat je bovenleiding niet functioneel is, dus dat de beide draden boven de twee sporen ofwel de zelfde rijspanning krijgen ofwel niet aangesloten zijn? Of is de dwarsoverspanning gemaakt met een satestokje (dus hout, dus geïsoleerd )? Oeps:
dat staat hier al beantwoord.
Kennelijk eerder in je draadje iets over het hoofd gezien (lasdraad dwarsoverspanning):
Heb je daarom 10 mm draadstang gebruikt? Om makkelijker een gaatje doorheen te boren? En is daar nog een truc voor? Of 10 mm omdat het dan niet heen en weer zwiept. Ik bouwde in het verleden met 8mm draadstang, en dat veerde meer (bij langere lengtes).