Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!

De modelbaan van '10103' - "SNCB-treintje" - 26/03/23

Gestart door 10103 maandag 16 augustus 2010, 14:28:11

Re: De modelbaan van '10103' - "Roco Dm" - 24/02/23
Wat een cool ding dit!
Wat een prachtige loc, ook die V160 is een plaatje om te zien  :)

Als het maar Zwitsers is.

Marc,

Wederom is er weer een prachtige loc bij je binnen gereden. :thumbup:
Het zakje met te plaatsen onderdelen is vaak een priegelwerkje maar als het er op zit maakt dat wel het kijkplezier een stuk hoger.
Ook het verslag van deze loc is weer het lezen waard bedankt hiervoor.

Heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Speciale Gast

Bedankt voor jullie berichtjes! Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, die deze locs mooi vind. :) 
In de tussentijd ook nog een klein probleempje met de Dm opgelost. Bij een van mijn Engelse wissels veroorzaakte het voorloopwiel aan de voorzijde steeds een mini-kortsluiting. Wat experimenteren met de druk van het metalen plaatje dat het wieltje omlaag duwt tegen de rails bracht gelukkig de oplossing.

Groet, Marc 
Citaat van: 10103 op zondag 26 februari 2023, 11:10:56Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben, die deze locs mooi vind. :)
Ik vind 'em ook mooi :)
De modelbaan van '10103' - "SNCB-treintje" - 26/03/23
Mijn SNCB-lok is de afgelopen tijd een beetje vertroeteld. Met de standaard FX-decoder kende de loc eigenlijk maar drie verschillende rijsnelheden: te langzaam, te hard en heel erg veel te hard. Daar mocht wel verandering in komen en met een Esu-decoder erin rijdt de 201 nu gelukkig een stuk beter. De loc klaagde verder een beetje, dat hij zo weinig te doen had. Met één SNCB-wagonnetje rondrijden was ook inderdaad niet echt uitdagend. Dus druppelden er in de tussentijd nog wat bijpassende wagonnetjes van Brawa en Exact-train binnen. Daarmee begon het al ergens op te lijken.

Onlangs vroeg mijn broer - bellend vanaf een modeltreinenbeurs in het buitenland - of ik misschien nog iets nodig had voor mijn baan? Ik antwoordde dat ik nog wel een mooi Belgisch wagonnetje kon gebruiken. Als hij er soms een tegenkwam, dan mocht hij die wel meenemen. Hij zou vervolgens eens gaan kijken of hij iets leuks kon vinden voor me. 

Ik moet zeggen, dat is hem aardig goed gelukt. :D 

Groet, Marc 

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Zo een broer wil ik ook wel hebben.  :-*