Een klein baantje met modern spul vind ik niet zo makkelijk.
Althans, het wordt dan snel een veredeld tram- of metrobedrijf. Dat kan natuurlijk. Je kunt kiezen voor een gelikte stadsomgeving (ZuidAs) met sprinters en dergelijke.
Daar zou zelfs misschien een plekje kunnen zijn voor een kort recht 'paradespoor' waar een intercity of TGV of ICE voorbij kan komen tussen de gebouwen. Een kruisingsstation met verschillende niveaus is wellicht ook een oplossing.
Het lastige is dat modern materieel vaak langer is en gebruik moet maken van wijde bogen en slanke wissels. Dat vreet ruimte. In vroeger tijden was dat anders en dat kun je gebruiken door op een klein oppervlak toch nog wat geloofwaardigs neer te zetten.
Een ICE door R1 bogen te zien wurmen, doet mij pijn aan de ogen. Een tenderlocje met korte rijtuiges en een paar goederenwagonnetjes kan het nog wel aan. Maar ja, dat zoek je niet.
Ik zou zeggen, bekijk eens foto's en Google Earth voor inspiratie voor stations en spoorlijnen in verstedelijkt gebied en bedenk wat voor geloofwaardige 'uitsnede' uit de werkelijkheid te realiseren valt. Een landschap met hoogbouw maakt dat je krappe bogen wel kunt wegmoffelen.
Groet,
Peter