Citaat van: ceess op donderdag 21 januari 2016, 23:48:41
Dit zijn de voorbereidingen, ben benieuwd naar het vervolg.
Komt er aan Cees, komt er aan.

Ik moest "even" de foto's van mijn telefoon op de computer zetten en verkleinen naar het toegestane formaat.
Dat laatste doe ik met het programma BDsizer daar kun je namelijk de maximale grootte ingeven.
Dat mis ik in Irfanview.
Ik ben begonnen met de "lange muur" (nee niet het Chinese restaurant) om daar de reeds aanwezige onderbouw te verlengen naar de tuinkant.
Vervolgens heb ik het stuk aan de tuinkant gemaakt.
Boven de onderbouw aan de tuinkant zat een schakelaar voor het rolluik. Dat is straks niet meer bereikbaar dus deze heb ik vervangen door een
draadloze afstandsbediening van Klik-aan-Klik-uit. Hetzelfde heb ik aan de straatkant gedaan. Perfekt systeem; mijn tuinverlichting zit er ook op.
Toen de onderbouw gereed was heb ik de ringleiding aangelegd.
Het stuk langs de tuinkant en de lange muur heb ik beiden in een U-vorm gedaan en met elkaar verbonden.
Ik heb daar bewust voor gekozen zodat ik later makkelijk kan splitsen. Dat zal namelijk bepaald worden door het aantal boosters wat ik moet plaatsen.
Omdat dat probleem voor mij nog niet helemaal helder en opgelost is moet ik er wel rekening mee houden dat ik moet kunnen splitsen.
Er zijn namelijk veel boosters met 3 Ampere en weinig met 5 Ampere en het wordt dan een rekensommetje waar ik dan voordeliger mee uit ben. 2x 3A of 1x 5A.
Zo, dit was het voorlopig want ik mag geen plaatjes meer uploaden.
Deze week komt er nog wel weer een update.
Henk