Al een tijdje geen update meer geplaatst maar dat wil niet zeggen dat ik stil heb gezeten.
Op naar de volgende klus.
Of plankjes zagen om de terugmelddecoders op te plaatsen of van de helix de bovenleiding tov de rails uitlijnen.
Zodra de terugmelddecoders zijn geplaatst wil ik het schaduw station in koploper zetten om te kijken of alle bezetmelders goed functioneren.
De volgende klus zijn dus de terugmelddecoders geworden en heb ik de plek waar de besturing komt ingericht.
Op de foto's
terugmelddecoder en
overzicht zien jullie de geplaatste decoders. Hierbij was het voor mij van belang dat ik goed bij de decoders kan blijven komen en daarom heb ik de steunen voor het volgende niveau aangebracht.
Nu nog de decoders programmeren en controleren of ik ze goed in de Ecos2 zie.
Op de foto
zenuwcentrum zien jullie de Ecos2 en de computer (linksonder) met twee beeldschermen; een cadeautje van mijn broer.
De kast moet verplaatsbaar blijven want daarachter heb ik de (foto)
voeding van de baan gemonteerd.
Aan de achterkant van de kast hangt een stekkerdoos voor de computer en de voeding van de Ecos2.
De stroomvoorziening is alleen voor de treinbaan en gaat naar een stopcontact bij de ingang. Daar heb ik een stekkerschakelaar zitten waarmee ik alles in een keer aan en uit kan zetten.
De kast heb ik met een (foto)
ketting aan de
achterwanf achterwand vast gemaakt om te voorkomen dat er spanning op de kabels komt te staan en ik deze mogelijk stuk kan trekken. De kabels van en naar de baan heb ik met klitteband aan de ketting vastgemaakt. Ik kan er dus altijd kabels aan toevoegen, verwijderen of verleggen.
Henk