Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Nieuw gekregen materiaal voor Michelstadt 2.0.
Beterschap Michel en gewoon regelmatig naar de modelspoorwinkel fietsen, dan komt het zo te lezn helemaal goed!

Als het maar Zwitsers is.

Dank je wel Frank. :thumbup:
Ondanks dat ik vanaf zaterdagochtend druk in de weer geweest ben tot vanmiddag 15.00 uur lijkt er toch wat verbetering.

Helaas is Harlaar iets te ver om heen te rijden dus ik ga maar wat in de buurt fietsen. ;)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Michel,

De G2000 Cargo loc waar jij op zit te wachten heb ik afgelopen beurs in Houten zien liggen, hij is waarschijnlijk weer uitgeleverd.
Wie weet hoor jij snel iets van je leverancier.

Mvg,

Peter Degeluidsman

De zijn goede berichten Peter. :thumbup:
Ik wacht met spanning af. :)
Bedankt voor je berichtje. :thumbup: :thumbup:
Hoi Michel,

Ik hoop dat je snel gebeld wordt door Harlaar. :)

Gr.
René

René,

Ik hoop het ook. :)
En als ik het wachten bij de telefoon niet meer vol kan houden dan bel ik vanmiddag zelf wel even naar hun. ;)
Hallo michel,

Je gaat lekker met je digitaal aventuur. :thumbup:

Sterkte met herstel.

Als je in buurt fiets , je bent welkom, de thee staat klaar.

Groet,

Erik

Hallo Erik,

Het gaat zeker lekker de treinen rijden iedere dag hun kilometers en ik moet zeggen vrijwel probleemloos.
Een paar uurtjes rijden per dag vliegt zo om. :)

Het sparen van de rails voor de schaduwstations schiet ook gelukkig op neem van een forumlid straks weer 40 stuks over dan heb ik 1 schaduwstation al bijna compleet dan zou ik in theorie al aan het framewerk van de baan kunnen beginnen. :P

Ik zal zeker eens richting jouw buurtje fietsen en dan kon ik zeker langs zeg maar een tour de Almere. :D
Ik geef je van te voren een belletje mocht ik je kant op komen fietsen zodat je het theewater kan opzetten. ;)
G2000 van de SSB CFF FS Cargo gearriveerd in Michelstadt 2.0.
Woensdagmiddag kreeg ik een belletje van Harlaar dat de G2000 (37202) was gearriveerd in Badhoevendorp. :)
Zo blij als een kind natuurlijk maar er moest ook gewerkt worden dus vanavond koopavond na het eten zijn we naar Harlaar gereden gelukkig geen file's dus we waren er zo.
Binnen werd de loc uitgepakt en begon ik aan de voorinspectie van de loc. ;)
Prachtig mooie loc mooi gedetailleerd en geweatherd vooral bovenop de loc persoonlijk hou ik van mooie schone loc's maar voor deze keer zie ik het door de vingers. ;)

Op de testbaan en rijden maar de loc rijd geruisloos schitterend mooi de verlichting ziet er goed en strak uit en het is mijn eerste loc met binnenverlichting daar gaat het preisertje machinistje veel plezier van beleven. :) :)

Loc weer ingepakt en hup weer naar huis even op de baan gehad om hem aan te melden in de Ecos en om wat foto's te maken voor de topic. :thumbup:

Morgen ga ik een andere pc neerzetten op zolder waar ik 2 beeldschermen op kan aansluiten dit is vooral voor koploper bedoeld kan ik mooi mijn baanplan groot op het scherm zien.
Voorlopig heb ik 2 oude schermen maar ik heb 2 beeldschermen gekocht van 23" die zullen worden opgehangen zodat mijn buroblad schoon blijft althans dat hoop ik. :D
Dan als de pc geinstalleerd is wordt de G2000 in koploper opgeslagen en geijkt zodat hij meteen mee kan rijden in het proefbaan programma.

Verder bleek dat er een witte VW bus met Märklin reklame erop mee wilde naar Almere en wie ben ik om daar nee tegen te zeggen. :)

Dus morgen een drukke maar leuke dag voor de boeg en als er tijd over is en alles gelukt zoals het geplant is dan maak ik een filmpje van deze schitterende loc en anders van de week mocht het niet lukken. :)
Re: G2000 van de SSB CFF FS Cargo gearriveerd in Michelstadt 2.0.
Schitterende lok Michel, mooie aanwinst voor de spoorbaan! Ik ben ook benieuwd naar het geluid dat deze produceert.

Nb ik was om 19.15 in spaarnwoude en had er nog even over gedacht om door te rijden naar Harlaar, jammer dat ik toch er voor gekozen heb nog een laatste keer door de Velsertunnel te rijden, die is nu 9 maanden gesloten. Hachelijk...
Hallo michel,

Gefeliciteerd met je aanwinsten.
Ik vind dit een schitterend loc, zoveel kracht die hij uitstraalt.
Veel plezier ermee.

Gr
Erik
Hoi Michel,

gefeliciteerd met al dit moois. Veel plezier ervan!
-Michel:
Prachtige aanwinst weer, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hey Michel,
Dat is een zeer mooie aanwinst. :thumbup:
De vw bus is ook mooi. Veel plezier met de nieuwe aanwinsten.

Groeten,

Remco
Leuk busje Michel, staat ook op mijn lijstje. De loc ziet er ook prachtig uit maar is voor mij te modern.
Michel,

Eindelijk, eindelijk binnen. Prachtige krachtige stoere loc. Gefeliciteerd ermee en natuurlijk veel plezier. Weer meer Zwitsers materiaal op je baan; je bent goed bezig :).

Groeten,
Wico
Hoi Michel,

Gefeliciteerd met deze prachtige loc. B)
Heel veel plezier ermee. :thumbup:

Gr.
René
@Frank, dank je wel ik heb het geluid even gehoord en ik vond het niet verkeerd. :thumbup:
Tja de Velsertunnel ik moet 2 keer per week met de vrachtwagen van Velsen-noord naar IJmuiden ik zie wel hoe het gaat met het verkeer en omleidlussen. ;)

@Erik, Bedankt  :thumbup: ben het helemaal met je eens een loc die veel kracht uitstraalt. :) :)

@Hans, dank je wel met het plezier zit het wel goed hoor. :thumbup: :thumbup:

@Jørg, dank je wel ik ben er zeer tevreden mee met deze schitterende loc. :) :)

@Remco, ook jij dank je wel. :thumbup:
Het VW busje moest gewoon mee naar huis kon hij mooi naast de andere Märklin busje staan in de vitrine en straks samen op de baan. :) :)

@Maarten, dank je wel het busje zal op jouw mooie baan zeker niet misstaan. :thumbup:
Gelukkig rij ik met alles door elkaar heen stoom en modern dus hij voelt zich hier erg thuis. ;) ;)

@Wico, dank je wel ja lang gewacht en eindelijk binnen wouw wat een krachtpatser van een loc zeg schitterend het was het wachten waard. :thumbup:
Ja mijn Zwitserse loc's groeit langzaam maar mede door jouw prachtige aanwinsten wat trouwens erg aanstekelijk werkt zullen er in de toekomst meer Zwitsers materiaal volgen vrees ik. :thumbup: :thumbup:

@René, dank je wel ben zeer blij dat deze krachtpatser gearriveerd is. :thumbup:
Je moet gauw maar eens een bakkie thee komen halen kan je hem in het echt bewonderen. :) :) 
Forum Moderator

Hoi Michel,

Je hebt er lang op moeten wachten maar dan heb je ook wat  :)
Leuk dat hij vanaf de fabriek geweathert is, staat toch echt niet verkeerd tussen al dat schone materiaal.
Dat filmpje verwachten we vandaag wel, maak er maar een mooie zaterdagavond film van  >:-D

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Michel,

Proficiat met je nieuwste aanwinst, heb zulke loc ook gezien maar dan van NMBS. :D
Wens je er heel veel plezier mee, en het filmpje zien we wel komen op je draadje.  :P

Groeten

Peter
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 15 april 2016, 21:25:00Verder bleek dat er een witte VW bus met Märklin reklame erop mee wilde naar Almere en wie ben ik om daar nee tegen te zeggen. :)

Hoi Michel,

even  :offtopic: als het mag. Dat VW-busje trok ook mijn aandacht. Mag ik vragen van welk merk deze is? Ik heb er namelijk ook één in een andere uitvoering van het merk Schuco. Leuke dingetjes om er omheen te verzamelen.  :D

Hoi Hans,

Het is ook een Schuco, eigenlijk hetzelfde busje alleen met een andere print.

Voor rond 11 euro te koop bij de modelspoorwinkel.

Vriendelijke groet,
Frank
 @citaat Hoi Frank,

bedankt voor je reactie. Ik wil niet eigenwijs zijn maar niet hetzelfde busje, toch?
 B) Dat is een hele mooie aanwinst voor Michelstadt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Nu de lok er "eindelijk" is, kan je er lekker van gaan genieten.
Beetje jammer dat het een gebruikte is, afgaande op de viezigheid op het dak. :o)

:offtopic:
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 16 april 2016, 06:33:16
Tja de Velsertunnel ik moet 2 keer per week met de vrachtwagen van Velsen-noord naar IJmuiden ik zie wel hoe het gaat met het verkeer en omleidlussen. ;)
:-( Ja, dat is effe 9 maanden omrijden en extra files. Ik moet 5 dagen in de week over of onder het kanaal zien door te komen,
gelukkig ook in wisselende diensten, dus niet altijd in de spits. :?
Als het werk aan de Velsertunnel klaar is kunnen eindelijk die vrachtwagen chauffeurs die niet kunnen lezen
ook gewoon doorrijden. (i.p.v. zich vast te rijden !@#$%^&*)  >:-D :-)

Dirk-Jan
Mooie loc hoor. Had hem zelf eerst ook besteld maar had wat problemen met deze loc vernomen op stummiforum. Heb hem omdat het me te lang ging duren afbesteld. Maar jij hebt de al vanaf fabriek gecorigeerde versie zie ik. ( lampranden zijn rood gemaakt). Heel veel plezier met deze mooie loc.

Gr henk
Hoi Michel

Dat zij weer hele mooie aanwinsten veel rijplezier er mee  :thumbup:

Gr Alex 0850
leuke lok michel.
veel plezier ermee!! :thumbup: :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Nou Michel,

Dat is wel een héle mooie aanwinst  :thumbup:
Te mooi om in een schaduwstation te zetten  :D

Grtz Tony
@Peter (de geluidsman), het wachten was het waard. :thumbup:
Filmpje gaat hem vandaag niet worden nadat ik bij jouw thuis je mooie opgeknapte zolder heb bewonderd en een lekker boterham heb gegeten ben ik nu weer thuis.
Ga nu de pc boven installeren en even lekker met koploper rijden zodat de G2000 mee kan rijden in het programma.
Het plezier zag je net zelf al dat zit dik in orde. :thumbup:

@Peter (Peterke33), dank je wel. :thumbup:
Filmpje komt er zo snel mogelijk aan. ;)

@Hans, zie antwoord Frank. :thumbup:

@Frank, bedankt voor de mooie foto. :thumbup:
Andere print maar ook vele andere dingen zoals de deuren achterraam enz zal wat foto's plaatsen onder aan het bericht van het busje. :)

@Dirk-Jan, dank je wel ja het genieten kan beginnen. :D :D
Ja sommige Poolse en andere oostblok chauffeurs kunnen niet goed lezen of weten de hoogte van hun auto niet. :D :D

@Henk, ik had het gelezen dat je hem afbesteld had en ook van de problemen die er mee waren.
Hopelijk heb ik nu de gene zonder problemen. :)
Met het plezier zit het wel goed hoor. :D :D

@Alex, dank je wel. :thumbup:

@Tim, bedankt en hopelijk hier geen graffiti spuiters zoals bij jouw. ;)

@Tony, ook deze mooie loc zal in het schaduwstation moeten bivakkeren. ;) ;)

Hierbij wat foto's van de Märklin VW busje zoek de verschillen. ;)

mooie busjes michel
ik hoop ook voor jouw dat er geen graffiti spuiters komen. tegenwoordig weet je het maar nooit want mensen kunnen niet van andermans spullen afblijven :-(
Tim,

Ik en de inwoners van Michelstadt zullen extra opletten zeker nadat we het gezien hebben in het nieuws wat er met jouw postwagen was gebeurt.

De busjes zijn zeker leuk en ik denk dat er wel meer zullen volgen maar dan in verschillende uitvoeringen.
Ze staan nu nog in de vitrine maar gaan in de toekomst zeker een prominent plekje op de baan krijgen.

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Jij hebt er weer een pracht van een machine bij; wat een 'krachtpatser' is dat! Straalt flink wat power uit en dus die komt helemaal tot zijn recht op jouw nieuwe baan. Vooral met die sleep niederbordwagens erachter. Dat is echt een filmpje waard. Ik denk dat velen juist daarop zitten te wachten. Dan zien we tegelijk de verrichtingen van koploper! DUS: even tijd vrijmaken vandaag en je storten op de techniek!
Suk6! :thumbup: :favorite:
Citaat van: h0_miessie op zondag 17 april 2016, 07:30:47
Ik en de inwoners van Michelstadt zullen extra opletten zeker nadat we het gezien hebben in het nieuws wat er met jouw postwagen was gebeurt.
misschien kan je de marklin busjes inzetten als undercover politie?? :P
het schijnt trouwens wel zo te zijn dat het witte vw T2 busje met marklin erop echt heeft bestaan.
Kort filmpje van de 37202 Michelstadt 2.0.

Kort filmpje van de 37202 Michelstadt 2.0.
@Gerard, het is zeker een krachtpatser die zich al redelijk thuis voelt in Michelstadt. :thumbup:
Een filmpje met een rijdend deel van koploper is het niet geworden dit omdat de batterij leeg was. :(

@Tim, is een goed idee om het busje in te zetten. :thumbup:
Leuk weetje dat het busje in het echt gereden heeft bedankt voor de info. :)

En nu een kort filmpje van de 37202 een prachtige loc met vele extra's zoals cabineverlichting en zandstrooier en ook met aan / afkoppelen en een ventilator en buffer aan buffer geluid.
De verlichting ziet er mooi en helder uit het licht voor kan uit en de sluitverlichting ook en ook zie ik in het boekje staan rangeerlicht dubbel A weet alleen niet wat dat inhoud en moet ik dus nog proberen.

Het enige zwakke van de loc vind ik het hekwerk dat is vrij iel en zal als mijn kleinzoon komt zeer goed op moeten letten dat zijn kleine vingertje er van afblijven. :)

filmpje van de 37202
Re: Kort filmpje van de 37202 Michelstadt 2.0.
Michel,

Mooi filmpje van een mooie loc, wil de NMBS versie hebben maar moet nog 12 weken wachten :?
Veel plezier en ja je kleinzoon, die zal zijn handjes moeten thuis houden  :D

Groeten

Peter

@Peter,

Leuk dat je het filmpje mooi vond en 12 weekjes wachten valt nog mee vergeleken met de wachttijd van deze loc. ;)
Je bestelde loc zal mooi staan/rijden op je steeds mooiere baan. :thumbup:

Ik zal die kleinen jongen goed in de gaten houden zodat we samen plezier zullen hebben van deze en de andere locs zullen hebben. ;)

Hoi Michel,

Net naar je filmpje gekeken  ;)
Die machinist zat aan alle knopjes die er maar waren, voordat hij ging rijden  :D

Volgende keer een sleep erachter  @citaat

Grtz Tony
Forum Moderator

Erg mooi Mies  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Michel,

Stoere loc hoor. B)

Gr.
René

@Tony, ja die kleine preisertjes michinistjes willen meteen alles uitproberen als er iets nieuws in Michelstadt aankomt voor hun. :D :D
Ik ga woensdag naar Dortmund en donderdag naar Göppingen dus misschien komt er wel iets mee voor erachter te hangen. ;)

@Peter, hij is zeker mooi en heeft alweer de nodige kilometers in koploper gereden. :thumbup:
Het plezier heb ik al als ik er naar kijk. :) :)

@René, dat is het zeker en helemaal maar dat is persoonlijk in deze uitvoering van Cargo. :) :)
Speciale Gast

Hoi Michel.
Wat een prachtige aanwinsten heb je er weer bij! :thumbup:
De Märklin VW busjes zijn ook erg leuk en deze worden al héél wat jaren uitgebracht omdat Märklin deze zelf ook in gebruik had.
Ooit eens bij een verzamelaar zo'n VW busje gezien in blikken uitvoering uit begin vijftiger jaren, was wel in spoor 1 uitvoering dus een tikkeltje groter! :D

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Had ik toch bijna je filmpje over het hoofd gezien. Gelukkig op tijd ontdekt en uiteraard gelijk gekeken. Mooie stoere loc en veel geluidsopties! Filmpje is natuurlijk veel te kort voor ons liefhebbers. Dus een mooie sleep er achter en rondjes laten rijden op je baan; ik kan niet wachten tot dat in beeld komt :P.

Veel plezier met deze prachtige loc. Hierna wordt het tijd voor een mooie groene Ae 6/6 als contrast voor deze moderne jongen :D :D.

Groeten,
Wico

@AlbertJan, Dank je wel. :thumbup:
De VW busjes zijn leuke hebbedingetjes die altijd mooi op de/en baan staan. :)
En als jij zegt dat deze al jaren worden uitgebracht dan moet ik er dus nog een aantal aanschaffen. ;)
Zo een blikken VW voor spoor 1 is ook altijd mooi om ergens in de woonkamer neer te zetten. :thumbup:
Dank je wel en we doen ons best met de verdere bouw. :thumbup: :thumbup:

@Wico, het is zeker een mooie stoere loc en het volgende filmpje zal ik mijn best doen om hem langer te maken. :)
Dit is nu mijn 2de loc in de Cargo uitvoering en het smaakt naar meer want ik vindt het een schitterende uitvoering in mooie kleuren gecombineerd met het grote woord Cargo erop. :thumbup:
En ja een Ae 6/6 spookt al een tijdje door mijn hoofd mede geinspireerd door jouw aanwinsten van de laatste tijd. :D
Wie weet komt er één op mijn pad vandaag in Dortmund of morgen in Göppingen. :)
Of een uitbreiding van de wagons bestand zodat er een mooie sleep achter kan gaan rijden. ;)
Aanwinsten uit Dortmund en Göppingen Michelstadt 2.0.

Aanwinsten uit Dortmund en Göppingen Michelstadt 2.0.
Gisterenochtend vroeg op pad om op tijd bij de grens te zijn waar ik had afgesproken met Peter en Sander (de geluidsman en seinwezen) na een bak koffie zijn we naar Dortmund gereden en na een korte file voor de Messe waren we er eindelijk. :thumbup:

Op de Messe heb ik geen rijdend materiaal gekocht omdat ik niks leuk vond was op zoek naar een mooie Cargo loc maar vond de prijzen net iets teveel van het goede.

Omdat ik in het verleden deze decoders Klikkie doen heb gekocht om mijn Cargo loc (daar is hij weer :D) en een diesel loc van sluitverlichting en schijn werpers te voorzien moest ik alleen nog een 21 polig pin ding hebben dus 2 Märklin decoders 60972 gekocht en een digitale aansluitbox want de mijne was overleden.

Rond half 3 ben ik vanuit de beurs naar vrienden in Stuttgart gegaan waar het na een heerlijk schnitzel en veel radlers weer erg laat werd. :P :P

Vanochtend na het ontbijt ben ik naar Göppingen gereden om te zien of er nog wat voor Miessie lag en ja hoor dat lag der een schitterende loc de 36652 een mooie zilveren loc van de firma RheinCargo vooral de kleur sprak mij erg aan. :thumbup:

Ook nog een verrassing envelop gekocht en ook daar was ik erg blij mee er zat een wissel in altijd handig voor Michelstadt 2.0 een wagonnetje voor in de vitrine en een mooie Märklin vrachtwagentje en dat voor 9,95 ?. :) :)

Helaas op de terugweg veel vast gestaan door wegwerkzaamheden en door ongelukken maar het waren 2 hele leuke dagen die volgend jaar zeker opnieuw gedaan gaat worden. :D :D
En de 1400 kilometer waren het dik en dik waard. :thumbup: :thumbup:   
Re: Aanwinsten uit Dortmund en Göppingen Michelstadt 2.0.

Swiss rail .. what else?

Mooie aanwinsten weer Michel! En een gezellig uitje op de koop toe. Veel plezier ermee. En die volgende Cargo en/of Ae 6/6 komt er vast wel een keer  :D :D

Groeten,
Wico
Citaat van: h0_miessie op donderdag 21 april 2016, 21:41:28Helaas op de terugweg veel vast gestaan door wegwerkzaamheden en door ongelukken maar het waren 2 hele leuke dagen die volgend jaar zeker opnieuw gedaan gaat worden. :D :D
En de 1400 kilometer waren het dik en dik waard. :thumbup: :thumbup:

Hebben wij ook ooit is gedaan, Michel.

Inderdaad een behoorlijk eind met vele hindernissen maar achteraf gezien alles de moeite waard. Bedankt voor je verslag. Wie weet gaan wij volgend jaar ook weer is voor zo'n rondje... :D

Hele fraaie dieselloc, Michel  :thumbup:

De vrachtwagen vind ik ook apart, maar kan het niet zo heel goed op de foto zien  8)

Je zal nou wel een houten kont hebben, dus maar lekker gaan leggen  :D

Grtz Tony
-Michel:
Weer prachtige aanwinsten kunnen scoren, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooi man! Volgend jaar ga ikm zeker naar Dortmund en hopelijk dit jaar nog eens naar goppingen.

@Wico, het zijn zeker mooie aanwinsten en het toetje het uitje was gezellig en heel laat geworden. :D
Ik denk dat er dit jaar wel een Cargo loc bij komt en in de toekomst wel meerdere want om daar een aantal van over de baan te zien rijden lijkt mij schitterend. :thumbup: :thumbup:

@Hans, als je van auto rijden houd en van Duitsland dan maakt het niks uit. :)
Ik doe het volgend jaar zeker weer. :thumbup:

@Tony, dank je wel. :thumbup:
Ik zal vanmiddag na het werk wat foto's voor je maken van de mooie vrachtwagen en in mijn topic plaatsen.
Houten kont valt wel mee hoor ben wel wat gewent als beroepschauffeur. :D
Maar het slapen was heerlijk vooral na wat mindere slaapuren de laatste 2 nachten. ;) :)

@Jørg, dank je wel het zijn zeker prachtige aanwinsten. :thumbup: :thumbup:

@Maarten, dank je. :thumbup:
Gewoon lekker volgend jaar gaan is zeker de moeite waard. :thumbup:
Dit jaar ga ik zeker nog een keer naar Göppingen mede omdat ik daar in de buurt vakantie ga houden. :) :) :)