De nieuwe beoogde huizen aan de linkerkant nog een 'kopje kleiner gemaakt' en dan nog maar eens kijken hoe dat oogt. Dat wordt vervolgt.
Aan de rechterkant bij de hijskraan zijn de huizen na wat kleine aanpassingen wel naar mijn zin. Daar ga ik eerst verder mee.
De ruwbouw van karton ga ik nu gebruiken als een soort skelet. Een ruimer uitsnede voor de kozijnen, ramen en deco's. Van dunner karton maak ik een soort wikkel die om het skelet heen wordt gevouwen. In het dunne karton kun je veel makkelijker de gaten voor de kozijnen uit snijden. De tip is om de uitsnede net iets te klein te maken zodat je het kozijn er strak in kunt drukken. En een tweede tip is om karton te gebruiken wat wel dik genoeg is om geen licht door te laten. Het is voor mij een beetje door schade en schande wijs worden.

Een moderne villa gemaakt. Het karton is nog wat te dun maar de kozijnen sluiten mooi aan. De villa heeft grote ramen dus daarom ook een beetje aandacht voor de inkijk op het interieur. Ik vind zelf de plant wel leuk waarbij ik van een H0 palmboom enkele takken heb afgeknipt en deze in een pot heb geplant.

Het andere huis is meer een type boerderij. Met luciferhoutjes de boel beplakt. Nadat de houtlijm droog was nog even met een schuuurtol op de dremel een mooie ronding gemaakt en de muur van lucifers wat vlakker geschuurd.
De onderkant moet stucwerk voorstellen. Met de latex verf tamponeren om de structuur te krijgen.

Het dak gemaakt van golfkarton. En de daklijsten zijn van roerstokjes.

Naast de villa een huis in aanbouw. Een paar LED's een lik groene verf gegeven om er bouwlampen van te maken. Volgens mij wordt groen licht gebruikt omdat dit goed zicht geeft in het donker op de beveiligingscamera's.

E ook de twee andere huizen gemaakt. Een typisch Zwitsers chalet. De houten planken gemaakt van reepjes karton. Dit gaat aanmerkelijk sneller dan het werken met luciferhoutjes die je op maat moet maken. De boel in de latex gezet om krom trekken te voorkomen. De balkons met bloembakken van karton gemaakt. Benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken met schilderen. Of de houten planken inderdaad echt zullen lijken en of de luciferhoutjes dat beetje extra effect geven. Ik hoop van wel want ik vond het een tijdrovende klus.

Het huis staan tegen een helling dus een toepassing bedacht voor het lage gedeelte. Er komen paardenstallen. De staldeuren gemaakt van prikkers en met klei de stenen muur gemaakt.