Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bad Drieberg-Steinbrücke

Gestart door Narwal donderdag 05 december 2013, 14:18:33

Re: Bad Drieberg-Steinbrücke

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Dat zijn fraaie stomers.
Blijven voor mij toch altijd de mooiste uitvindingen om van A naar B en weer terug naar A te vervoeren.
En dan het zicht op die schuifstangen, heerlijk toch.
Past best goed op jouw baan, best goed past gewoon top.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooie uitbreiding van je rollend materiaal Marcel, geluid bij stoomloc's vind ik echt een toevoeging  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Modelspoorvrienden,

Ja, de laatste nieuwe stomers zijn allemaal mooi om te zien en ook tijdens het rijden geweldig. MFX+ vind ik inderdaad onzin en is volgens mij extra prijsopdrijvend dus voor mij hoeft dat niet. Gigantisch veel geluiden is ook overkill en daar wordt het alleen maar onnodig lawaaierig van op de baan. Dat mag van dus ook wat subtieler mee om worden gegaan. Toch moet ik wel toegeven dat bij zowel de 65 en de 75 de geluiden ook bij mij aanstaan! Het is dan wel alleen het rijgeluid en omdat het geluidsniveau heel eenvoudig is aan te passen, lager volume, voegt dat inderdaad wat toe. Vooral het aanpassen van het geluid aan de snelheid is dan heel erg mooi om te zien en te horen.

Het bouwen gaat maar tergend langzaam, dat had ik al beloofd, maar van mij zou het sneller mogen. Tijd is de laatste maanden kostbaar. Ik heb de onderplaat van Bhf Friedrichshöhe voorzien van schroefogen, net als de onderbouw waar straks alles moet worden aangesloten. Het lijkt wel behoorlijk chaotisch, hopelijk valt dat later wel mee. Het idee is dat ik naast de baan beter kan werken want onder de baan wordt dit erg onhandig.

De volgende stap is dan om de onderkant te gaan voorzien van heel veel mooie gekleurde draadjes en hopelijk blijkt het dan toch logisch te zijn! Daarna is het dan heel erg eenvoudig om de plaat terug te plaatsen en aan te sluiten. Tot zover de theorie..... B)

Als het maar Zwitsers is.

Marcel,

Leuke korte update ja het is wat werk al die "oogjes" indraaien maar daar heb je straks zeker profijt van lijkt mij zeker als je straks over makkelijk bij kan. :thumbup:
Wat mij bij de laatste twee foto's erg opvalt is de lichtval het is prachtig wit vanuit de vloer omhoog kijkend. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Keurig :thumbup: en het is weer eens wat anders dan de kunststof boekbinders!

Fantasietjes op de baan

Indrukwekkend die plaat 😳

Märklin fahren-ärger sparen

Al die schroefogen op de plaat monteren noemt men hier penswerk, Marcel  O:-D
Maar je hebt je er dapper doorheen geslagen !

Grtz Tony

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Narwal op zondag 19 maart 2023, 17:32:20Tot zover de theorie.
En weet je wat nu het leuke is aan theorie en praktijk?  Soms sluit het naadloos aan en soms ligt het mijlenver uit elkaar. Dus wat gaat het worden. Spannend hé.
Gewoon doorgaan, goed bezig.  :thumbup:

zonder fantasie ook geen creativiteit

Ziet er heel goed uit Marcel. Ik zie dat je schroefogen die je hebt aangebracht rondom die schakeldecoders, bedoeld om hoe de bedrading te laten lopen [foto's 2023-03-18 (4) en (5)]. Dat heeft mij weer op een idee gebracht. Een leermomentje dus!  :thumbup:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, Frans ;)
Ziet er weer top uit Marcel, had niets minder verwacht.  ;)

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo allen,

Mies: Ik vind die schroefogen meestal heel handig, zeker als ik drie niveaus moet overbruggen dan kan ik alles zo leggen dat ik er én nog bij kan én het niet in de weg zit. Soms zijn ze echter ook rete-irritant om er nog draadjes in rothoudingen bij te frommelen.
En ja, voordat ik aan de baan begon heb ik eerst de hele zolder mooi licht gemaakt.

Hans: boekbinders werken ook goed al nemen ze meer ruimte in, maar het is gewoon niet mijn keuze.

Wim: Dank! Het wordt hopelijk nog indrukwekkender....

Tony: Penswerk? Nooit van gehoord maar ik begrijp de strekking. Dit soort klusjes kan ook heel ontspannend zijn mits je het allemaal niet in vijf minuten klaar wil hebben.

Henk: Tja, het is mij natuurlijk ook wel eens overkomen dat de theorie en de praktijk het niet met mij eens waren. En ja, onze hobby is altijd spannend: duidelijke ideeën  in ons hoofd moeten dan nog wel worden omgezet naar een mooi eindresultaat.

Frans: daarom plaats ik ook vaak zulke klusjes. Wie er wat aan heeft kan er dan ook wat mee. Veel succes met schroeven!

Bas: zo is dat! Eigenlijk is dit forum één groot crimineel netwerk. We jatten zonder enige schroom alles wat we goed kunnen gebruiken!

Bert: Dank! Het is niet altijd vanzelfsprekend hoor! Er moet wel wat voor worden gedaan.

Het aansluiten van de rails kan bijna beginnen. Het laatste klusje wat ik nog moest doen voordat ik daarmee aan de slag kan. Onder de wissels ga ik natuurlijk weer ballast storten zodat je dan toch nog enigszins ziet dat het er onder ligt. Eigenlijk moet je bij het eindresultaat dan goed kijken maar vooruit, zo zit de hele hobby in elkaar. Veelal de lat voor jezelf heel hoog leggen en daar heb je dan alleen jezelf weer mee. Maar het ligt er in en is verlijmt en gedroogd.

Volgende stap is eindelijk draadjes trekken...

2023-03-25 (1).jpg

2023-03-25 (2).jpg

2023-03-25 (3).jpg

2023-03-25 (4).jpg

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Dat vindt ik toch wel een hele slimme oplossing hoor Marcel.
Je moet daarvoor wel wat diepte onder de rails hebben en dan is een kurkbedding wel weer handig.
Ik doe het maar met wat grijs schilderwerk onder de wissels. :-)
Citaat van: Narwal op zaterdag 25 maart 2023, 19:20:31Eigenlijk is dit forum één groot crimineel netwerk. We jatten zonder enige schroom alles wat we goed kunnen gebruiken!
Lekker proletarisch shoppen! >:-D

Citaat van: Narwal op zaterdag 25 maart 2023, 19:20:31Onder de wissels ga ik natuurlijk weer ballast storten zodat je dan toch nog enigszins ziet dat het er onder ligt
En dan plaats je enkele prachtie foto's van ballast in een verdiepte bedding. Dat is mooi om goed te kunnen zien hoe je dat doet. Maar dan vind ik het weer jammer dat je geen foto plaatst van tenminste één wissel dat op zijn plaats ligt zodat we het eindresultaat kunnen bewonderen. Dat had op de laatste foto tenminste toch een heel kleine moeite geweest. Ja, ik weet het ik zeur vaak.

Eigenlijk klooi ik maar wat an

@citaat  Henk, dat is wel te zien op foto's van eerdere pagina's.
Bij de bouw van het andere station is dat duidelijk gefotografeerd.
Dat ziet er prima uit, zoals we dat van Marcel gewend zijn. ;)

Ah ja, nou ja ok. Sorry ik ga niet bij ieder verslagje alle andere foto's ook nog een keer terugkijken. Dus.