Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ze denken hier ook overal aan, leuk toch.

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Knap zo'n kaart. Daar kan je wel mooie zaken mee uitwerken.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Vandaag weer een beetje energie na een druk weekend en dat komt goed uit, verder aan mijn baantje werken met gips.
De rotsblokken krijgen meer vorm en het volgende tunnelportaal staat alweer uit te harden.
Het bijzondere van het gips vind ik het opzuigen van de verf, waterdun wordt het er op gezet, deppen eigenlijk.
Zo trekt het mooi in de structuur van het gips en krijg je mooie kleurnuances.
Er moet nog heel wat gips verwerkt worden maar alles op zijn tijd.
Nu een paar plaatjes zoals het vandaag is geworden. (de niettang hoort er natuurlijk niet bij, maar zonder niettang gaat het ook niet)

Hi Tom,
Dit ziet er weer goed uit.
Heb ook genoten van jouw demo afgelopen zondag.
Grtz, Arjan
Tom

Jij gaat ook lekker met je baan, dat gaat er mooi uitzien als daar het nodige groen opkomt.  :)
Hallo Tom,

Wat ben je toch een meester in het rotsen maken. De basis alleen al, geweldig met die isolatieplaten en dan het afgipsen.  :thumbup: :thumbup:

Ik kijk graag naar je kunsten. Zeker als je straks aan het groen toe bent. Ga zo door!  :P ;)

Groet Ronald  :)

Ja mannen, met groen is nog genoeg te doen maar ik ben nog niet zover om er wat mee te doen.  :)

Voorlopig ben ik nog aan het stoeien met het gedeelte wat me te stijl langs het spoor loopt.
Denk daar een stuk rots te maken waarin een korte tunnel.
Kreeg van iemand het volgende schetsje.
Ben er nu een beetje mee aan het stoeien of ik dat daar kan plaatsen.

Voorlopig een proefopstelling gemaakt.

Tom

Wel ja dat zal daar niet misstaan zo een tunnel(tje) mss ook met arcade muren werken of niet ??
Hoi Tom,

Dat is een prima alternatief, een muurtje kan best mooi zijn. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het internet. Je kan zelfs de muren iets uit het lood zetten (schuin tegen de berg aan)
Succes met het passen en meten.

groet Ronald

Kreis Neuspaß

Citaat van: iTom op woensdag 25 oktober 2017, 22:29:47
Ook even de tunnelbinnenwanden uitproberen wat de kleur betreft, deze zijn afgekeurd, luchtbelletjes geven gaatjes in de wand, je ziet er niet veel van maar je weet het wel.
Kan er wel lekker de kleur op uitproberen.

Tom, mag ik weten welke mallen hiervoor gebruikt zijn?

@citaat Wilco ja hoor dat mag je weten.
Deze zijn van Spölre nr. 6301.
____________________________________________________________________________________________________________________

Vandaag verder gebouwd aan het uitstekend stuk berg, als inspiratiebron heb ik "das Loch in der Teufelsmauer"  gebruikt.

Bron www.sagen.at

Het portaal heb ik iets anders gemaakt en ook komen er geen losse keien boven op.

Beide kanten is nu een tunnelportaal geplaatst en de binnenwand is met gips behandeld.
Denk niet dat er in zo'n kort tunneltje dure binnenwanden worden gemetseld.

Het tunnelportaal staat wel recht alleen de camera stond scheef.

Rail ook alvast van ballast voorzien, kleur komt niet goed over, flits ging automatisch aan.

Vervolgens verder met de bergwand, dacht er nog even aan om er gelijk maar een voliere van te maken maar volgens mijn ega gaat dat op den duur stinken.

Over het gaas komt dan een laag keukenpapier, is toch net wat steviger dan wc-papier.
Keukenrol heeft ook mooie geperforeerde velletjes welke dan weer worden ingesmeerd met verdunde houtlijm.
Ook hier komen later weer rotsblokken, vooraf alvast wat stukken afvalschuim er op geplakt. Dat wordt dan weer lekker kliederen met mijn roodband.

Hier nog even belicht met extra een halogeenlampje.

De tunnelportalen en steunmuren hebben alleen nog maar een laag sterk verdunde zwarte verf gehad, andere kleuren komen er nog op.
Straks eens kijken of er al wat uitgehard is, als ik dan nog energie heb dan wordt het de rest van de avond smeren met roodbandgips.

Railbusfan

Mooie resultaten weer Tom. :arrow: :thumbup:
Die manier van hard schuim te gebruiken voor de bergwanden is een goed idee.

Kreis Neuspaß

Citaat van: iTom op donderdag 16 november 2017, 20:34:23
@citaat Wilco ja hoor dat mag je weten.
Deze zijn van Spölre nr. 6301
.
Top Tom, dank je wel :thumbup:

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

Mooi werk Tom, zo'n tunneltje is een leuk idee!

CiteerVervolgens verder met de bergwand, dacht er nog even aan om er gelijk maar een voliere van te maken

Als je toch iets met volières en vogels wilt, zou ik de gele kanarie aanschaffen.  :D

Hans, ik heb hele andere ideeën bij een gele kanarie.

www.youtube.com/watch?v=URurd73pGuM

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Een prachtige inspiratiebron Tom, das Loch in der Teufelsmaur :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Dag Tom,

wat ook mooi is is de Victoriatunnel op de Lötschberg Südramp.

Ivan, bedankt voor de tip, geeft ook weer de nodige inspiratie.

Bezig geweest met nog meer gips en verf, ook even kijken hoe het straks er uit gaat zien met wat groenwerk.
Komende weken kijken hoe ik de linkerkant ga opvullen, heb nog geen enkel idee maar meestal komen de ideeën vanzelf tijdens het bouwen.
Wil daar wel een bergwand maken wat gedeeltelijk afneembaar is, listig hoekje waar ook nog weleens een ingreep moet plaats vinden en dan kan je er maar beter een gedeeltelijk demonteerbare bergwand voor maken.

Aan de voorkant is het al aardig op dreef, er komt nog een stuk rivier langs te lopen, daarom kan ik aan de onderkant niet verder maar das nie errug, komt vanzelf wel aan de orde. Eerst moeten de wijnranken op de terrassen komen dan pas kan ik verder aan de voorkant met het stukje rivier, armen zijn anders niet lang genoeg.

Hallo Tom,

Je hebt je weer aardig uitgesloofd... >:-D

Wordt een mooi geheel Tom, maar zoals je al schreef zijn je armen wel lang genoeg om de achterzijde te voorzien van groen. Je wijnranken neerzetten is toch een aardig klusje lijkt mij?
Of kan je er net bij, omdat de rivier er nog niet ligt? Welk loof zit er de bosjes die ons laat zien?
Succes deze week, het wordt toch rotweer  :D

@citaat Ronald, het loof is dacht ik van Noch, zal morgen eens kijken welk nummer.
Ik heb zoveel van dat spul weet zelf bijna niet meer wat er allemaal op voorraad ligt.

Ik kan nu overal nog goed bij, maar als ik de uitbreiding voor het stukje rivier van slechts 10cm nu al vast maak dan worden enkele plekken zeker lastig om er redelijk bij te kunnen komen.

De wijnranken zal het probleem niet zijn maar wel de palen en de geleide draden kan een probleem worden maar overal is een oplossing voor want ik heb in het verleden geleerd dat de oplossing altijd bij jezelf ligt en dat vind ik belangrijk want dan kan je alleen jezelf de schuld geven als het fout gaat.  :-) :-)
Tom

Jij bent weer lekker bezig geweest, en het krijgt meer en meer vorm en ben erg benieuwd hoe je alles gaat aankleden straks.  :)
Dag Tom,

Het ziet er inderdaad prachtig uit.
Wat dat groen betreft, geen nood.  De eerste aanzet is gegeven en als je nu een wacht dag komt de rest vanzelf ...  of dat is toch het geval in mijn tuin :D

Deze week niet echt veel gedaan, nou ja, wel een klein scheurtje in een linker armspier opgelopen.
Kan er ook wel weer bij.
Voorlopig tijdje kalme dienst, bouwdoosje van een bouwkeet tevoorschijn gehaald, beetje geweatherd, de omgeving alvast wat fijne turf op gemept en morgen kijken wat er overblijft als de stofzuiger er overheen gaat.
Daarna verder de bodemplaat van de keet wegwerken want die wil ik niet meer zien en de omgeving verder aankleden met wat bomen en struiken.

Morgen wel eerst even naar de longpoli voor de uitslag van de long-scan, best wel even een dingetje, brrrr.
Mooi keetje :)

Sterkte morgen :thumbup:
Dag Tom,

Oei een scheurtje in je linker armspier.  Altijd een beetje pijnlijk zo'n kwaaltjes.
Veel sterkte en succes met de longscan.

Als het maar Zwitsers is.

Mooi schuurtje. :thumbup:
Succes vandaag in het ziekenhuis.
Lekker bezig Tom, ik heb het weekeind geen bomen en druiven geplant maar 4 kub hout gezaagd om er weer
Lekker warm bij te zitten.
Oja en ook nog een paar uur Itrain uitproberen met de laatst geleerde stof
Hoi Tom,

Leuke keet is dat  :thumbup:

Vervelend dat je nu een blessure hebt in je arm. Ik zelf ben blij dat ik na tien weken pijn in mijn linkerschouder eindelijk de pijn weg is. Mede dankzij de fysio.
Dat je rustig aan gedaan hebt, kan ik wel begrijpen. Voorspoedig herstel en luister naar je lichaam, dat ken ik ondertussen als geen ander... O:-D

Hallo Tom,

Leuk schuurtje heb je gemaakt . Het ziet er lekker  doorleeft uit. Benieuwd wat hier voor de basis was.

Vervelend van je arm.hoop dat het snel beter gaat.

Hoop dat de uitslag van longscan mee gevallen is.

Groet, Erik

Met zware schoenen ga je naar binnen maar dansend op de vulkaan weer naar buiten.
Waarschijnlijk in mijn kinderjaren een verwaarloosde longontsteking gehad, in die jaren was men op medicatiegebied nog niet zover als nu, logisch want het onderzoek/research van de laatste jaren ontwikkeld zich steeds verder.

De scan liet wat (te) wijde longblaasjes zien welke de oorzaak zijn van het aanhoudend hoesten, nu hoop ik dat na 19 maanden een einde komt aan dat geblaf.

Citaat van: erik01 op maandag 27 november 2017, 20:40:35
Hallo Tom,

Leuk schuurtje heb je gemaakt . Het ziet er lekker  doorleeft uit. Benieuwd wat hier voor de basis was.

Groet, Erik

Schuurtje komt van Vollmer 45728.
Met wat potjes Vallejo wordt het wel wat  ;)

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Beste Tom,

Een heel mooi bericht, wat moet je slikken om nu van het hoesten af te komen?

Mijn vrouw heeft ook zo iets raars, ze heeft een verminderde weerstand door een niet agressieve beenmergkanker, dit voorjaar een longontsteking, is nu over, maar de longfoto laat nog steeds een waas zien.

Groet, Anne W
Tom

Het word een plaatje zo erg mooie keet heb je daar, en oei een scheurtje in je arm hopelijk niet te erg.  :O

Gewoon weer verder gaan met de baan, ook al is het beetje bij beetje.
Paar bomen lagen nog te wachten om afgewerkt te worden met foliage, ook eens kijken wat er zo aan rommel om het geheel kan en gaat komen.
Van rietjes een testje gedaan om gresbuizen te maken, is nog niet helemaal zoals ik ze wil, dus nog even blijven oefenen.
Het sfeertje gaat wel een beetje worden zoals ik het zou willen.

Ik val steeds in herhaling, maar dat is ook omdat het zo mooi is ! Petje af voor jouw kunsten Tom  :thumbup:
Super mooi Tom, je bent een echte kunstenaar
Tom

Dat zijn weer zeer mooie geslaagde plaatjes die voorbij komen  :thumbup:

Gr Alex 0850
Erg mooi Tom.  :thumbup:
Hallo Tom,

Ziet er weer super en strak uit. Wel een vraag: Is er een reden, dat jij de grondplaten onder de gebouwen laat zitten?
Dat is een leuk schuurtje, wel mooi geweatherd ook. Betterschap met je arm!

Citaat van: Gerrit-1959 op dinsdag 28 november 2017, 12:44:34
Hallo Tom,

Wel een vraag: Is er een reden, dat jij de grondplaten onder de gebouwen laat zitten?

Gerrit De grondplaten worden weggewerkt. Ik vind het ook geen gezicht maar het werkt wel wat makkelijker om dan alles op zijn plaats te krijgen en als later het project er af gaat dan zit alles nog bij elkaar. Onder de grondplaat komt eerst schilderstape daarmee kan ik later het project eenvoudiger en minimale schade van de baan afhalen.
Hoi Tom,

Ik vind de buizen er wel goed uitzien Tom. Verder ziet het groen er weer prachtig uit. Het is net echt.

Gebruik je van die drinkrietjes?

Rondom de keet wordt het al aardig opgevuld.
De grondplaat van de keet is weggewerkt (het zit er nog wel natuurlijk) nu alleen nog van het kleine hokje de grondplaat wegwerken maar dat is een kwestie van wat gras en grond er omheen plakken.
Nu op zoek naar wat verdere rommel wat er zo rond een keet kan liggen.

Overzicht van bovenaf.

Detail

Aanzicht

Nu de boel maar eens lekker laten drogen.
Dag Tom,

Wat een prachtig juweeltje dat je daar i elkaar hebt gestoken. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hallo Tom

Dat heb je heel erg mooi gemaakt, en ja krijg weer leuke idee voor mijn baantje  ;)
Tom

Wat een pracht plaatjes zijn dat geworden  :thumbup:

Gr Alex 0850

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

:) Hey Tom ,

Dat heb je mooi geweaterd ... staat heel goed bij de rest .

Ik zoek al een hele tijd naar een vervallen werk keet voor mijn koolmijn . Deze is net wat ik zocht ... welk merk en modelnr is dit ?

Groeten Freddy

@citaat Vragen naar de bekende weg ...
Citaat van: iTom op maandag 27 november 2017, 20:49:31
Tom

ik heb het al eerder geschreven: Je bet een bron van inspiratie voor ons allen.
Je kan het bijna niet mooier maken...

Luc
 @citaat Hear hear

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 28 november 2017, 06:47:01
Citaat van: iTom op dinsdag 28 november 2017, 00:17:43

Het sfeertje gaat wel een beetje worden zoals ik het zou willen.

Inderdaad lekker sfeertje Tom.

En je weet: de mens lijdt het meest van het lijden wat hij vreest. ;)

Gr, Ben.

Ben, ondanks het lijden wat de mens van het lijden vreest, geniet hij van de hobby wel het meest  :) :)

Sfeertje wordt steeds beter, thnx.

Citaat van: JoBe op dinsdag 28 november 2017, 07:09:00
Ik val steeds in herhaling, maar dat is ook omdat het zo mooi is ! Petje af voor jouw kunsten Tom  :thumbup:

Ik probeer er wat van te maken Johan, doe je petje maar weer op want het gaat koud worden. Thnx.

Citaat van: kloppie op dinsdag 28 november 2017, 08:16:43
Super mooi Tom, je bent een echte kunstenaar

Dank je Kloppie (Maarten) ik een kunstenaar, nou af en toe meer een klungelaar hoor. :)

Citaat van: Alex 0850 op dinsdag 28 november 2017, 08:21:42
Tom

Dat zijn weer zeer mooie geslaagde plaatjes die voorbij komen  :thumbup:

Gr Alex 0850

Alex, dank je, plaatjes kijken vind ik ook altijd leuk maar ook inspirerend.

Citaat van: ks1985 op dinsdag 28 november 2017, 09:34:24
Erg mooi Tom.  :thumbup:

Koen, dank je wel, probeer er wat van te maken.

Citaat van: Gerrit-1959 op dinsdag 28 november 2017, 12:44:34
Hallo Tom,

Ziet er weer super en strak uit. Wel een vraag: Is er een reden, dat jij de grondplaten onder de gebouwen laat zitten?

Gerrit, dank je wel, zoals je zal zien verdwijnen de grondplaten vanzelf, ik laat ze er onder zitten zodat ik later het geheel weer los kan maken.

Citaat van: Martijn op dinsdag 28 november 2017, 19:30:16
Dat is een leuk schuurtje, wel mooi geweatherd ook. Betterschap met je arm!

Dank je Martijn, het gaat gelukkig wat beter met de arm. Kan nu veder met andere zaken te weatheren.

Citaat van: Varekamp op dinsdag 28 november 2017, 20:54:48
Hoi Tom,

Ik vind de buizen er wel goed uitzien Tom. Verder ziet het groen er weer prachtig uit. Het is net echt.

Gebruik je van die drinkrietjes?

Ronald, de buizen hebben het helaas niet gehaald, liggen al stof te happen in de stofzuiger. Had ze inderdaad van rietjes gemaakt met strookjes papier er omheen aan het uiteinde.

Citaat van: iVanDL op donderdag 30 november 2017, 23:25:56
Dag Tom,

Wat een prachtig juweeltje dat je daar i elkaar hebt gestoken. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ivan, heb er zelf ook wel van genoten en het is nog lang niet klaar.

Citaat van: peterke33 op donderdag 30 november 2017, 23:42:08
Hallo Tom

Dat heb je heel erg mooi gemaakt, en ja krijg weer leuke idee voor mijn baantje  ;)

Thnx Peter, leuk om je een beetje te helpen met ideetjes voor jouw baan.

Citaat van: Alex 0850 op vrijdag 01 december 2017, 08:13:26
Tom

Wat een pracht plaatjes zijn dat geworden  :thumbup:

Gr Alex 0850

Alex, plaatjes zeggen altijd meer dan praatjes, leuk dat je er van hebt kunnen genieten.

Citaat van: Fredje op vrijdag 01 december 2017, 08:30:25
:) Hey Tom ,

Dat heb je mooi geweaterd ... staat heel goed bij de rest .

Ik zoek al een hele tijd naar een vervallen werk keet voor mijn koolmijn . Deze is net wat ik zocht ... welk merk en modelnr is dit ?

Groeten Freddy

Ja Freddy, ik denk dat deze keet iets is om bij je oude kolenmijn te plaatsen, geeft gelijk een leuke sfeer.
Wim (Nobody) heeft je al geantwoord.

Citaat van: nobody op vrijdag 01 december 2017, 08:37:53
@citaat Vragen naar de bekende weg ...
Citaat van: iTom op maandag 27 november 2017, 20:49:31

Wim, top, bedankt.

Citaat van: lucdiels op vrijdag 01 december 2017, 11:28:48
Tom

ik heb het al eerder geschreven: Je bet een bron van inspiratie voor ons allen.
Je kan het bijna niet mooier maken...

Luc

Gewoon blijven schrijven Luc, dan weet ik waar ik het voor doe, breng graag andere op goeie ideetjes.

Citaat van: ArjanBosman op vrijdag 01 december 2017, 18:05:59
@citaat Hear hear

Ja Arjan, ik heb het gehoord  :-) :-)