Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Dirk-Jan en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Mooie bus Peter.
Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken.
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Mooi busje Peter. Gaat vast mooi plekje krijgen op je schitterende baan. Gr henk
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Dat is een mooie bus.
Gaat straks op de baan zeker een blikvanger zijn.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Hallo allemaal,

Henk, Martin, Henk en Tom, bedankt voor jullie reactie  :thumbup:

Ja zo'n busje is echt nostalgie  : volgens mij zijn er nog wel een paar over in Nederland of staan ze in een museum denk ik.




De top 2000 staat hier weer lekker aan op zolder dus lekker aan de baan bouwen en genieten van al die heerlijke muziek  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Peter,

Ik wil jou alvast de het beste wensen voor 2021, dat het maareen beter jaar mag worden dan 2020.

Fijne avond toegewenst !

Groeten remco
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
 @citaat

Dank je wel Remco, Jij en je familie ook alvast de beste wensen voor 2021.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Peter, ik kijk nu al uit naar je verdere bouwkunsten straks in 2021.

Wens jou en de familie een gezellige jaarwisseling en al het goeds en gezonds voor 2021.
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Busje komt zo.
 @citaat

Dank je wel Tom, jij en je familie ook alvast de beste wensen voor 2021


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo allemaal,

Allereerst wensen wij jullie het allerbeste voor 2021 en dat we allemaal gezond mogen blijven en we weer kunnen genieten van een normaler jaar.

Om het jaar goed te beginnen wil ik jullie gelijk een leuke update laten zien  :)
Op de valreep van het oude jaar ben ik begonnen met het plaatsen van de hosenträger, hier komt hij.




Samen met Aad heb ik in april 2019 dit wissel gebouwd en dat was niet zo 1 2 3 gebeurd, de bouw hiervan kun je hier teruglezen.
Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).


Maar goed het is eindelijk zover de plaatsing van de hosenträger.











Om de 4 wissels aan te sluiten heb ik gebruik gemaakt van een Sub d connector, de gehele hosenträger kan op deze manier makkelijk uit de baan gehaald worden mocht er onverhoopt iets aan de hand zijn.
De connector is verlijmd op een stalen hoekje die op zijn beurt weer onder de baan geschroefd wordt.





Onder de baan ziet het er dan zo uit.





De bekabeling gaat in een volgende update naar de decoders.

Nu hij zo in de baan ligt is het echt genieten, het was een hoop werk maar dan heb je ook wel wat  :)

Tot zover deze Nieuwjaars update.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo Peter, jullie ook het beste voor 2021!

Het ligt er zeer mooi en strak bij zo, top gedaan :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
De beste wensen, en op naar weer een mooi modelspoorjaar  :)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Ziet er tof uit die zelf bouw wissel! Ben benieuwd hoe het materieel eroverheen rijdt!?
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Strak Peter. Die staat ook nog heel hoog op het lijstje. De Engelsman stond echter hoger, maar deze komt er zeker nog bij. Maar eerst nog een aantal Engelsmannen te doen.🤭🤭

@Remco l: materieel zal wel goed gaan, het set bestaat uit louter Märklin railstukken. Met mijn Engelsman ook geen problemen.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Ik denk ook zeker dat het geen problemen geeft, maar ik bedoel meer hoe het viisuele effect is .
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Ik denk mooier dan een 24611 en een 24612 tegenovergesteld tegen elkaar.
Dan is het echt rechts links, dit ziet er wel heel strak en gelijdelijk uit?
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Peter,

Allereerst ook voor jou de beste wensen voor 2021! De eerste update is alweer een feit. Alles weer lekker strak aangelegd en eer van je werk als hier straks de treinen hun weg gaan vinden.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo Peter,

De beste wensen voor 2021.
En je eerste update ziet er goed uit.
Belooft een goed jaar te worden voor de hobby. (De rest zien we wel).

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Ha die Peter.
Jij ook de beste wensen voor een goed en gezond 2021 en hopen dat de baanbouw zo door kan gaan als afgelopen jaar! :thumbup:
Geweldig om de Hosenträger nu in volle glorie op jouw baan te zien.
Deze zal een prachtige aanvulling zijn om al je rij mogelijkheden en is een mooie blikvanger in alle sporen.

Heel veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
mooi gedaan met die rails. Het aansluiten van dat blokje, dat ging ook wel?
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo allemaal,

Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 01 januari 2021, 11:59:41
Hallo Peter, jullie ook het beste voor 2021!

Het ligt er zeer mooi en strak bij zo, top gedaan :thumbup:
Ik ben er zelf ook tevreden over Eric-Paul, het was een hoop werk maar nu kan ik er lekker van genieten.



Citaat van: RB op vrijdag 01 januari 2021, 19:44:43
Ziet er tof uit die zelf bouw wissel! Ben benieuwd hoe het materieel eroverheen rijdt!?
Maar ik bedoel meer hoe het visuele effect is .
Ik snap precies wat je bedoeld Remco, ik ga even op zoek voor je / jullie.



Citaat van: Laurent op vrijdag 01 januari 2021, 22:10:12
Strak Peter. Die staat ook nog heel hoog op het lijstje. De Engelsman stond echter hoger, maar deze komt er zeker nog bij. Maar eerst nog een aantal Engelsmannen te doen.🤭🤭

@Remco l: materieel zal wel goed gaan, het set bestaat uit louter Märklin railstukken. Met mijn Engelsman ook geen problemen.
Ik denk dat jij met jou ervaring hem nog een stukje mooier maakt Laurent  :) ik kijk alvast uit naar jou bouwverslag.



Citaat van: Barry1972 op vrijdag 01 januari 2021, 22:47:43
Ik denk mooier dan een 24611 en een 24612 tegenovergesteld tegen elkaar.
Dan is het echt rechts links, dit ziet er wel heel strak en gelijdelijk uit?
Er zit natuurlijk nog een klein stukje rails ( afgezaagde kruising ) tussen Barry dat scheelt altijd wel iets.



Citaat van: Wico op zaterdag 02 januari 2021, 09:07:19
Peter,

Allereerst ook voor jou de beste wensen voor 2021! De eerste update is alweer een feit. Alles weer lekker strak aangelegd en eer van je werk als hier straks de treinen hun weg gaan vinden.

Groeten,
Wico
Ja er wordt weer lekker aan de baan geknutseld Wico, en het is de bedoeling dat ik de komende tijd weer meer op zolder te vinden ben  :)



Citaat van: ikke650 op zaterdag 02 januari 2021, 09:20:33
Hallo Peter,

De beste wensen voor 2021.
En je eerste update ziet er goed uit.
Belooft een goed jaar te worden voor de hobby. (De rest zien we wel).

M.vr.gr. Erwin
Ik ga mijn best doen Erwin, toch hoop ik dat we als het mooie weer zich weer aandient we lekker eropuit kunnen weer eens lekker naar Parijs of zo  :)



Citaat van: AlbertJan op zaterdag 02 januari 2021, 11:33:01
Ha die Peter.
Jij ook de beste wensen voor een goed en gezond 2021 en hopen dat de baanbouw zo door kan gaan als afgelopen jaar! :thumbup:
Geweldig om de Hosenträger nu in volle glorie op jouw baan te zien.
Deze zal een prachtige aanvulling zijn om al je rij mogelijkheden en is een mooie blikvanger in alle sporen.

Heel veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
De rij mogelijkheden heb ik al bij anderen afgekeken AlbertJan  :) je creëert net iets extra op de baan het is leuk dat hij nu eindelijk op zijn plaats ligt.



Citaat van: Hitmaan op zaterdag 02 januari 2021, 11:50:02
mooi gedaan met die rails. Het aansluiten van dat blokje, dat ging ook wel?
Met het blokje bedoel je de connector neem ik aan Tony?
Doormiddel van de connector is het geheel redelijk makkelijk uit de baan te halen, de gehele hosenträger is aan elkaar verlijmd en is eigenlijk een wissel geworden ( maar wel een hele grote )  :D



Iedereen bedankt voor de fijne wensen voor het nieuwe jaar, namens Degeluidsvrouw en man wensen wij iedereen ook het allerbeste toe voor 2021 en wie weet krijgen weer weer beurzen zodat we elkaar ook weer eens kunnen ontmoeten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Mooi gedaan Peter. Ik heb bij hosenträger inmiddels ook liggen. Echter nog op de simpele manier: gewoon kruis en geen slanke wissels (teveel ruimte)

Wordt dan wat bredere tussenafstand (blokje is normale tussenafstand) maar in een tunnel valt het niet op. En ik schakel alle 4 de wissels separaat.

Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
 @citaat

Hoi Henk,

Dat scheelt wel een paar centimeter  :) komt jou gehele hosenträger uit het zicht te liggen dan?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Met de nieuwe serie wissels, Henk? De "A" in het midden is niet gekleurd.
Grote verschil is dat die van Peter verzaagd is een deze niet. Ik kan hem ook zonder wissels te zagen maken, maar het mooiste is natuurlijk dat ie in de geometrie valt.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Beste Peter,

De beste wensen voor 2021!
De Hosenträger ligt er erg fraai bij. Mijn complimenten :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Dag Peter,

De beste wensen voor 2021!

De Hosenträger ligt er mooi in.
De oplossing met de sub D connector vindt ik erg slim.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 03 januari 2021, 13:40:41
komt jou gehele hosenträger uit het zicht te liggen dan?

Dat is wel de bedoeling. Maakt het rijden ook wat verrassender.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo allemaal,


Citaat van: RMW op zondag 03 januari 2021, 17:12:25
Beste Peter,

De beste wensen voor 2021!
De Hosenträger ligt er erg fraai bij. Mijn complimenten :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Dank je wel Maikel, jij ook de beste wensen voor 2021



Citaat van: Trainhenk op zondag 03 januari 2021, 17:30:08
Dag Peter,

De beste wensen voor 2021!

De Hosenträger ligt er mooi in.
De oplossing met de sub D connector vindt ik erg slim.


Henk

Dank je wel Henk, zo'n sub D connector is redelijk compact en kost nagenoeg niets dus prima voor de modelbouw  :)
Jij ook de beste wensen voor 2021



Citaat van: Kaleb op zondag 03 januari 2021, 19:12:11
Citaat van: Degeluidsman op zondag 03 januari 2021, 13:40:41
komt jou gehele hosenträger uit het zicht te liggen dan?

Dat is wel de bedoeling. Maakt het rijden ook wat verrassender.

Als je het toch niet ziet Henk dan had ik het ook zo gedaan  :)
Het wissel bouwen was leuk om te doen maar koste wel een hoop tijd, ach het is hobby  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Citaat van: Laurent op zondag 03 januari 2021, 13:52:56
Met de nieuwe serie wissels, Henk? De "A" in het midden is niet gekleurd.
Grote verschil is dat die van Peter verzaagd is een deze niet. Ik kan hem ook zonder wissels te zagen maken, maar het mooiste is natuurlijk dat ie in de geometrie valt.

Laurent, ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je de serie slanke wissels (R9)? Dan nee. Ik heb de 'normale' wissels en het kleine kruis gebruikt om dit te maken. Stukje 77 tussen de wissels en past perfect zonder zagen, lijmen etc.
Enige nadeel: ruimte tussen de wissels is wat groter. Hoewel: zou een mooie perronbreedte geven.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Citaat van: Kaleb op maandag 04 januari 2021, 09:06:21
Citaat van: Laurent op zondag 03 januari 2021, 13:52:56
Met de nieuwe serie wissels, Henk? De "A" in het midden is niet gekleurd.
Grote verschil is dat die van Peter verzaagd is een deze niet. Ik kan hem ook zonder wissels te zagen maken, maar het mooiste is natuurlijk dat ie in de geometrie valt.

Laurent, ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je de serie slanke wissels (R9)? Dan nee. Ik heb de 'normale' wissels en het kleine kruis gebruikt om dit te maken. Stukje 77 tussen de wissels en past perfect zonder zagen, lijmen etc.
Enige nadeel: ruimte tussen de wissels is wat groter. Hoewel: zou een mooie perronbreedte geven.
Jouw wissels die je gebruikt hebt, zijn vrij recent lijkt mij? Gezien het ontbreken van verf in de "A" die erin ligt. Dat jij normale wissels zonder verzagen had ingebouwd had ik al gezien. Datzelfde doe ik met slanke wissels (heb je volgens mij gezien toen je een keer in Almere erbij was?). Dan blijf je echter te breed (lekker breed voor perrons). Daarom wil ik ook nog gaan zagen.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hallo Peter,

Je gaat hard nu, goed idee met de die connector  :)
Ben erg benieuwd wanneer je weer een tunnel portaal nodig hebt.
Je weet misschien nog wel hoe je dat kan doen  :)

Gr. Einte
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Inderdaad Laurent. Wissels zijn nagelnieuw.

Je kunstwerk heb ik uitgebreid gezien in Almere. Vakwerk.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.

Hoi Einte en alle anderen,

Citaat van: Einte op maandag 04 januari 2021, 16:39:19
Hallo Peter,

Je gaat hard nu, goed idee met de die connector  :)
Ben erg benieuwd wanneer je weer een tunnel portaal nodig hebt.
Je weet misschien nog wel hoe je dat kan doen  :)

Gr. Einte
Dat zal nog wel even duren hoor, eerst moet alles aangesloten zijn en er moet ook nog rails gelegd worden.
Ook moeten er twee gaten door een muur heen komen om de treinen achterlangs te laten rijden.

Als dat op zijn plaats ligt komt er een lange tijd van testen en afstellen, al met al zal het nog wel even duren voordat er iets met scenery gedaan kan worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 05 januari 2021, 06:19:53Ook moeten er twee gaten door een muur heen komen om de treinen achterlangs te laten rijden.
.
a) Hoe groot worden die gaten?
b) Van welk materiaal is die muur?
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
 @citaat

Hoi Martin en alle anderen,

Het zijn gelukkig gips wanden, de sparing zal 150 x 150 zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Een gat van 150x150cm kan je ook nog zelf door. Wel zo handig 👍

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
 @citaat

Zeker, ik denk dat ik hem nog wat hoger ga maken dan hoeven we niet te bukken  >:-D >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Hi Peter,

Dat ziet er gaaf uit. Ik ben nu bezig om mijn hosentrager wat aan te kleden en beetje weg te bouwen. Bijgaand mijn interpretative daarvan...

Groet,
Leendert
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
 @citaat
Ook heel mooi 🤩
Ik vind het wel wat hebben, zelf niet de ruimte, maar anders zou ik het zeker toepassen  :)
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
 @citaat @citaat

Hoi Leendert,

Dit is ook een indrukwekkend exemplaar  :thumbup:  :thumbup:
Succes met aankleding van dit gebied, maar dat gaat wel goed komen  :)



@citaat
Hoi Barry,

Ruimte te kort heeft iedere modelspoorder volgens mij  :D
Ik zou ook nog graag de nodige extra ruimte willen hebben, onze buren hun zolder zou ik er wel bij willen hebben.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger ingebouwd in de baan.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 07 januari 2021, 19:39:37
Ruimte te kort heeft iedere modelspoorder volgens mij  :D
Ik zou ook nog graag de nodige extra ruimte willen hebben, onze buren hun zolder zou ik er wel bij willen hebben.
Dat hangt van de leeftijd af   ;)
Klik
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Hallo allemaal,

Er werd gevraagd of er al materiaal over de hosenträger gereden heeft, na het bouwen heb ik in de huiskamer een proefbaantje gelegd en hier een filmpje van gemaakt.

Filmpje is al eerder online geweest maar ik wilde dit toch even met jullie delen.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Werkt heel netjes
Perfect gedaan
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Peter,

Materieel gaat er zeer netjes overheen, een minimale beweging naar het andere spoor, netjes

Groeten
Remco
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Netjes hoor! Ben erg onder de indruk van dit stukje zelfbouw. Gaaf om te zien.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 08 januari 2021, 10:17:10
Hallo allemaal,

Er werd gevraagd of er al materiaal over de hosenträger gereden heeft, na het bouwen heb ik in de huiskamer een proefbaantje gelegd en hier een filmpje van gemaakt.

Filmpje is al eerder online geweest maar ik wilde dit toch even met jullie delen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik vind het zeer geslaagd, vooral omdat het zo compact is. Ik heb helaas geen dubbelspoor maar mocht ik dat ooit krijgen dan ga ik dit ook zo maken.

Mooi gemaakt! Ik heb er geen ruimte meer voor denk ik maar ga er zeker nog eens goed naar kijken, ook omdat het zo mooi slank is.


Edit Frenkievee: citaat gerepareerd, twee bijdrage hierin gezet en filmpje uit citaat verwijderd omdat deze hierboven al staat.
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Heel netjes!
Zo'n wissel verdiend een prominente plaats op de baan en natuurlijk ook regelmatig echt gebruiken om over te steken...

Koen
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Ontzettend mooi gedaan Peter, bedankt voor het filmpje  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Mooi gedaan Peter; wat rijdt die Loc zoet zeg 👍🏻
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Hallo allemaal,

Koos, Remco, Donald, Mardo, Koen, Barry en Wim, bedankt voor jullie reacties.

Hij ligt wel in de achterste twee sporen van het station en uiteindelijk zal koploper bepalen hoe de rijwegen gebruikt gaan worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Marklin C rails hosenträger testrit The movie.
Mooi werk Peter, je haalt eer van jouw werk en de loc's lijken wel te zweven van het ene spoor naar het andere.

Luc