Hallo eenieder die dit leest !
Allereerst dank voor alle reacties
Die waren leuk, verhelderend, enthousiast, tot overpeinzing stemmend, memorabel, grappig en vooral -voor mij althans-

verwarmend.
Was er hier de afgelopen tijd trouwens sprake van van een writers-block ?
Nee, niet echt. Het was meer het ontbreken van puf en motivatie, want er slingeren hier altijd ideetjes en scenario's rond. Zowel op een stapeltje blaadjes bij de PC, alsook in een speciaal klappertje.
Zo maak ik soms ook alvast series plaatjes en die worden in een fotomap bij de documenten op de harde schijf van mijn ouwe trouwe computer bewaard. Klaar voor -eventueel- gebruik.
De meeste foto's van de laatste update zijn zijn bijvoorbeeld reeds begin december 2025 gemaakt. Pas om het verhaaltje sluitend te krijgen zijn er op het laatst nog wat kiekjes bijgeschoten.
Het updaten zelf (plaatjes met praatjes maken) nam in dit geval bijna 2 uur in beslag. Dat had een half uur minder kunnen zijn, ware het niet, dat er iets mis ging en ik helemaal opnieuw moest beginnen.
Het zoeken naar de updeet met de voorgeschiedenis van het hoe en waarom van de Inspektoren in het kasteel voor de link , was ook een aardig kluifje. Dat begint met het zoeken in de fotomappen en dan met de datum van een opname mijn topic doorstruinen.
Ook heb ik na plaatsing nog 3 keer van de snel bewerken-toets gebruik gemaakt, om alsnog fouten uit de woorden/tekst te corrigeren. Eens een schoolmeester, altijd een........juist ja !
En aangezien er op fysiek vlak allerlei hobbels en kwalen spelen en mijn dagindeling er de laatste jaren heel anders uitziet (er is bv. trainen en rusten/bijkomen toegevoegd), is er minder forumtijd.
Ook psychisch laat me dit niet onberoerd; het in de toekomst kijken en plannen maken heeft toch een andere dimensie gekregen. Mijn leef-tijd is beperkt. In welke mate is de vraag en wil je dat wel weten ?
Gezien de gemiddelde leeftijd van mijn medeforummers, denk ik, dat ik niet de enige ben, die weleens bij dit soort zaken stilstaat.
En voor wie benieuwd is; er heeft alweer een fotoshoot op locatie met de Inspektoren plaats gevonden. Daar gaat nog aan gesleuteld worden en later wordt dat (onder voorbehoud) een vervolgupdate.
Ik ga dus gewoon door hier, maar wel met (aan)gepaste snelheid
Anders gaat het net als bij monsieur Alfonse; "Oeee, my rikkitikkerrrr !!" (allo'allo')
En dan wordt in de cursief-modus de nieuwe updeet gestart
Afgelopen woensdag ben ik namelijk in zo'n 20 minuten naar het snoepwinkeltje gereden !
Met in mijn borstzak het wenslijstje, dat ook mee naar de treinbeurs is geweest. Daarop stond nog steeds -ondoorgestreept !- licht/mosgroen fijn strooipoeder als belangrijke zaken voor de nabije knutstoekomst op zolder vermeld
Het aanbod daarvan op de lokale treinbeurs is de laatste jaren steeds bedroevender
En ik verrek het om zoiets online te bestellen !
Zo ook de rookolie op het lijstje. Een van de kleintwins vraagt er regelmatig naar, want die wil BR 50 graag weer eens digitaal laten roken !
De rest van de info van de winkelgang staat onder de foto's en ook zijn er plaatjes van de buit op zolder te zien. In hun natuurlijke habitat, om het zo maar eens te verwoorden.

Deze kartonnen achtergrondplaten heb ik al vele jaren en heel wat keren in het winkeltje in mijn handen gehad en telkens terug gelegd, want; waar ga je ze gebruiken ?
Maar ditmaal had ik er een bestemming voor. Waarschijnlijk/als het past/met wat geluk/en anders een ander plekje creëren en/of jammer dan..........

Met daar nog bij; 2 soorten gezocht groen, een typisch kerkje uit het noordwesten van zuidoost-Tirol dat zeldzaam is en tot slot 1 Italiaanse en 2 Amerikaanse Märklinkarren !

De achtergrondplaten op proef op de voorziene plek geparkeerd en in vraag me af, of ik die schoorstenen er eventueel ook bij ga betrekken. Maar da's weer voor -veel- later zorg. Geen haast hiero !

De Amerikanen mogen achter de F7 ! Samen met 3 gele Lima's en een onbekend merk tankwagon.
Dat rijdt tenminste probleemloos rond op deze baan. Het echt Amerikaans/Canadees gelijkstroomspul heeft wielflenzen en koppelingen die zich op de helling van deze baan niet thuis voelen en regelmatig ontsporen. Dus zoek ik telkens naar zacht geprijsde aanvulling van Europese merken met standaard koppelingen. Vooral zoeken, want vinden is wat anders.

Achter de Limaloc hangt mijn als vijfde gescoorde Märklinwagentje met echt metalen roosters. Het zijn allemaal scheetjes
Nou nog hopen op een niet zo warme zomer, zodat er op zolder nog verder gerommeld kan worden.
Als dat niet zo is, worden de spoorse hobby-activiteiten verplaatst naar treinkamer 1 die -airco gekoeld- een etage lager vol verlangen op mij ligt te wachten. Want daar ben ik niet zo vaak meer.
Daar kan ook volop gespeeld en geknutseld worden. Wat dat betreft bof ik enorm
Grtz Tony