Vandaag een kleine 2 uurtjes op de hobby kamer bezig geweest,
Zoals altijd eerst een muziekje aan, even kijken wat er al gerealiseerd is en wat ik vandaag ga doen.
Rijden of fröbelen.
Het werd knutselen, dus spulletjes bij elkaar gezocht en gestart.
Helaas nog niet veel gereden de laatste tijd, 2 locs zitten nog nieuw in de verpakking 🫢
Maar voor alles komt een tijd hahaha
Ik heb van Wico wat mifoshape meegekregen om te testen, dat wilde ik vandaag wel eens uitproberen.
Hier de toekomstige weg mee gemaakt naar de wijngaard/boerderij.
Verder wat voorbereidingen gedaan in het hoekje met noch crêpe papier, xps en het lijmpistool.
Ook wat meer kleur aangebracht aan de gipsen tunnel delen.(nog nat op de foto dus niet het eindresultaat)
Wat vind ik van de mifoshape t.o.v. het gips wat ik normaal gebruik van noch?
Het is wennen, het is makkelijker om de juiste werkbare stevigheid/vloeibaarheid te maken.
Gips kan ineens omslaan van dik naar dun vloeibaar met een paar druppels, daar had ik nu geen last van.
Ik ga er zeker een zak van bestellen, maar moet er nog wat meer mee oefenen, ik denk dat ik beide blijf gebruiken.
Even denken voor ik op verzenden druk,wat heb ik nog te delen als ervaringen vandaag voor jullie?
Het lijmpistool met accu wat ik gekocht heb bij de Lidl om te proberen in plaats van die met stekker wordt minder heet, dus geen hete vingers als je werkt met het crêpepapier van noch.
Ook smelt piepschuim niet gelijk in zodat je dat ook kan verlijmen.(houtlijm kan ook maar duurt langer om te drogen)
de tijd dat ik er mee kon lijmen was ruim voldoende voor dat de accu leeg is. Vanwege de iets lagere temperatuur krijg je ook geen druppels en lijmslierten uit het pistool , dat is vooral fijn als je in de buurt van rails werkt.
Bij workshops krijg je uiteraard de versie met stekker, anders kun je geen hele dag vooruit, maar voor een klein stukje is dit prima.
Jammer dat de batterij bij deze niet uitwisselbaar is. Misschien is er wel een lijmpistool waarmee dat wel kan?
Oh ja, en het extra hulpstuk voor de proxxon thermocut vandaag ook gebruikt, fijn dat je simpel onder verschillende hoeken kunt snijden, werkt perfect 👌🏻
Nou uiteindelijk meer tips en tekst dan er zichtbaar is op de plaatjes, maar hopelijk wel leuke informatie 😊
Uiteraard nog een wat vergeten aanvulling, ik weet niet of mifoshape kleefkracht heeft, ander komt het weer los van de ondergrond bedenk ik mij net bij het kijken naar de plaatjes. Had beter de ondergrond voorbereid met houtlijm 🤔🫢🫢