Vandaag eindelijk weer eens tijd om lekker aan mijn baan te gaan werken.
Aan de linkerkant begonnen met een plaatje hout over de baan te leggen, hier overheen weer rails gelegt en afgetekend.

Nadat deze plaat was gezaagt zag het er zo uit.

Hierna was het achterste spoor aan de beurt, deze strook is 18 cm breed en wordt ook op de eerder geplaatste latten geschroefd.

En gelijk even een stukje spoor gelegt om een beeld te krijgen.

Toen was de rechter kant aan de beurt, hier gaat het spoor een bocht maken richting het station.

Omdat ik nog een strook kant en klaar had liggen heb ik deze op maat gezaagt en gemonteerd.

Hier ben ik eigenlijk de fout ingegaan, de rond gezaagde bocht was helemaal niet handig, deze is later weer verwijderd, maar eerst een paar foto,s hoe het eruit zag.

Zoals gezegt is de bocht er weer uit, ik heb 2 platen hout van 122x61 cm gebruikt deze komen kompleet tegen de strook van 18 cm. aan.
Hier over komen de sporen weer te liggen zodat ik makelijk kan zien waar de sporen en station komen te liggen.
Er komt nog een klein stukje spoor bij ( aan de wissel vast waar nu nog geen rails aan zit ) maar hiervoor heb ik een rechtse wissel nodig en die heb ik op dit moment niet in huis.

Hierna zaag ik een groot gat in het midden, dit gaat dienen als een soort service luik voor de onderliggende opstelsporen.
Verder heb ik bij de opstelsporen de massadetectie aangepast ik had eerst voor het stootblok 2 x 24188 als laatste detectie gemaakt, omdat de trein hier toch langzaam rijd heb ik de detectie nu uitgevoerd met 1 x 24188 voor het stootblok.
Hierdoor is mijn lengte om treinen op te stellen weer iets langer geworden, ik gebruik bij de opstelsporen in totaal 2 detecties per spoor, bij alle andere baan vakken gebruik ik er 3.
Ik ben vandaag lekker opgeschoten, van de week ga ik weer verder om de platen uit te tekenen en te zagen.
Wordt vervolgt,
peter / degeluidsman.