Citaat van: 1200Blauw op zondag 15 september 2024, 08:24:06Dat is wel een heel fraaie loc! Jammer dat je er wat problemen mee had, maar fijn dat die zijn opgelost. In verpakkingen is Roco vooral de laatste tijd niet zo goed. Het lijkt erop of Roco een gulden middenweg zoekt tussen goedkoop en nog acceptabel. Op zich wel een goed streven om van dat piepschuim van vroeger af te stappen. Anyway, veel plezier ermee!
De loc is zeker fraai en de bedrukking is erg strak op de plastiek kap.
Tuurlijk ben ik Märklin locs gewend op het programeerspoor zetten aanmelden en klaar hup rijden maar helaas ben ik om te tuingeleid door de digitale decoder Motorola/Märklin-formaat en dan toch DCC als eerste en ik ga en wil niet in de cv's pielen want daar heb ik helemaal geen verstand van.
Ja inderdaad dat piepschuim was helemaal niks nu is deze doos aan de binnenkant ook zijn geld dik niet waard zie de foto's dat vindt ik gewoon slordig voor het geld wat de loc kost.
Met het plezier komt het zeker goed.
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 15 september 2024, 08:34:31Oh jee, Mies valt van zijn geloof af, nu gaan we het meemaken.
En ach, die verpakking, het is een kwestie van gewenning. Toen ik de eerste keer een Märklin lok uit de verpakking moest halen had ik hetzelfde gevoel, idee, ervaring.
Doos op zijn kop zetten en de binnen verpakking eruit laten glijden, deze dan op een vlakke tafel zetten en met de vingers als hefboom de drukpunten losmaken, niet wild gaan trekken! Dan komt alles er zonder problemen uit.
En nu de fantastische rijeigenschappen van deze loc ervaren en het echte genieten kan beginnen. Veel plezier ermee.
Geloven doen we in de kerk Henk niet in Michelstadt.
Ik heb al diverse andere merken als loc rijden Mehano Piko en als wagons NME Roco Lilliput Piko Brawa Rivarossi maar Märklin is wel de hoofdmoot wat hier rond tuft.
Zo makkelijk als jij het beschrijft ging het bij mij echt niet hoor met de loc uit de doos halen en met de drukpunten al helemaal niet sorry moest echt kracht op het plastiek zetten om beide delen van elkaar te scheiden wat betreft de binnenkant van de doos zie foto's.
Ik ga het meemaken de rijeigenschappen ben zeer benieuwd naar deze Henk ik heb er wel alle vertrouwen in en zijn de rijeigenschappen goed dan komt het met het rijplezier zeker ook goed.
Citaat van: frank-103 op zondag 15 september 2024, 08:51:38Fraaie lok Michel, Roco's rijden doorgaans uitstekend en hebben een beter geluid (Leo sound) dan de Marklin loks, ik kies zelf voor Marklin omdat ik geen onderdeeltjes wil bevestigen en omdat ik een Roco niet zo makkelijk kan demonteren. Veel plezier met deze lok en laat ons maar horen hoe goed deze jou bevalt!
Hij is zeker fraai Frank en met het geluid ga ik zeker naar luisteren zeker als de fluit aanstaat bij het vertrekken vanuit het blokgedeelte.
Ja gisteren de koppeling aan de voorkant eraf gehaald en de houder waar hij in zat daar was ik al dik 20 minuten mee bezig en van de kleine onderdelen liggen er al 2 ergens op zolder.
Dus ja wat dat betreft is Märklin simpeler dus beter.
Ik laat zeker mijn bevindingen horen want ik ben er zeer benieuwd naar wat ik heb ook een dubbeldekker stammetje van 8 gereserveerd van Roco annuleren kan altijd na mijn bevindingen of niet natuurlijk dat kan zomaar ook gebeuren.
Citaat van: KNed op zondag 15 september 2024, 09:11:01Mooie loc! Bijzonder met 1 pantograaf.
Ik heb ook wel wat Roco's. Prima locs hoor.
Alleen lijkt bij jouw loc de pantograaf schuin te zitten. Een isolator zit niet goed in het dak. Of hoort dat zo?
Koen
Die ene pantograaf is zeker bijzonder om te zien Koen en ja het valt mij niet tegen.
Ik ga het meemaken of ze prima zijn maar ik geloof je op je woord.
Ik heb er wat foto's bijgedaan van de pantograaf en dak Koen en of het zo hoort weet ik niet maar op de site van Lippe staat de pantograaf van voren ook wat hoger als de achterkant.
Citaat van: Wico op zondag 15 september 2024, 09:57:15Michel,
Gefeliciteerd met deze fraaie loc. Jammer dat het aanmelden wat problemen gaf, maar dat is dus inmiddels opgelost. Veel prettige kilometers toegewenst.
Groeten,
Wico
Dank voor je felicitatie Wico voor deze schoonheid van een BLS loc.
Ja ben blij dat ze na 1,5 uur opgelost waren na hulp van een goede vriend.
Ik hoop dat deze BLS loc net zoveel kilometers kan gaan maken als mijn andere locs.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 september 2024, 11:24:17Dag Michel.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Ondanks het enkele wasrek vind ik dit toch een alleraardigste loc
Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden! 
Heel veel plezier met deze Zwitserse dame 
Groeten,
Erik.
Dank je wel Erik.
Het zijn ook de kleuren die het hem doen Erik wat deze loc zo mooi maakt.
Helaas was inderdaad het uitkleden een dingetje gelukkig ben ik makkelijker gewend in het verleden.
Ik denk dat deze Zwitserse dame mij veel kilometer plezier gaat opleveren.
Citaat van: Hanzi op zondag 15 september 2024, 15:34:44Haha, na 4 jaar op de verlanglijst te hebben gestaan is hij er dan toch gekomen
!
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 20 november 2020, 08:50:59Hans,
Prachtige foto's van deze die ik voor het eerst zie loc met één pantograaf.
Maar heb je toevallig ook een artikel nummer voor mij zodat ik deze loc op de verlanglijst kan zetten.
Groet Michel
ik heb er inmiddels 2
, beide écht Zwitsers want van HAG (oké, die groene heeft een M onderstel
Het was het wachten waard Hans op deze Re 4/4 met de ene pantograaf.
Nu heb ik er net als jij ook 2 rijden met één pantograaf want mijn Märklin rangeerkrokodil heeft ook maar 1 pantgraaf.
Ja een echte Zwitserse HAG loc moet ik ook maar eens naar kijken want die ontbreekt nog hier in Michelstadt.
Citaat van: Tony op zondag 15 september 2024, 16:05:55Dat is letterlijk en figuurlijk een plaatje van een lok, Mies
Ziet er helemaal compleet uit. Of zaten er nog losse onderdelen bij ?
Veel plezier ermee en op naar de 110
Grtz Tony
Dat is het zeker Tony een plaatje van een loc.
Er zitten heel veel losse onderdelen bij wel 3 zakjes 2 kleine en 1 hele grote met vele losse onderdelen waarvan er al 2 ergens op zolder liggen.
Citaat van: erik01 op zondag 15 september 2024, 16:41:52In het jubileum weekend, 60 jaar Re 4/4 II, rijdt bij jouw de Nina binnen.
Schitterende loc, veel rijplezier.
Ben benieuwd of deze ook probleemloos zo veel kilometers weet te maken, als veel van je Märklin locs.
Het kan niet mooier Erik dat deze zo binnen moet komen.
Ja die locparade van de 26 Re 4/4 II locs is een schitterend gezicht om naar te kijken op diverse beelden op het internet.
Dank je ja ik hoop ook dat deze schoonheid vele kilometers zorgenloos door Michelstadt heen zal rijden.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 15 september 2024, 17:20:11
Best wel een apart modelletje, het heeft wel wat, een leuke blikvanger voor erbij.
En volgens Henk heeft dat ding fantastische rijeigenschappen en kan het echte genieten beginnen, dus laat het ons maar weten of dat inderdaad zo is.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 september 2024, 11:24:17Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden!
Ja toch Dirk-Jan maar geen verkeerd modelletje vindt ik.
Zeker een blikvanger erbij op de baan vooral de kleurstelling vindt ik erg mooi.
Ik geloof Henk meteen als hij dat zegt ik ga het zeker ondervinden of het zo is natuurlijk.
Ja Erik heeft prachtige humor.
Citaat van: Freek op zondag 15 september 2024, 17:42:34Een heel mooie Loc Mies, gefeliciteerd en veel rijkilometers in vreugde toegewenst.
Dank je wel Freek.
Ik ga mijn best doen wat betreft de kilometers met koploper ga ik nu richting de 2,250,000 miljoen km's
Citaat van: wimpietje op maandag 16 september 2024, 11:26:46Apart en mooi Mies, en op naar de 200...
Mooi geformuleerd Wim.
Ik ga mijn best doen maar dan zal ik toch eerst moeten verhuizen vrees ik waar ik dan de locs kwijt kan raken want locs moeten rijden in Michelstadt.
Citaat van: Jelmer op maandag 16 september 2024, 11:33:20Hele mooie aanwinst Michel.
Groeten,
Jelmer
Dank je wel Jelmer.
Wordt weer eens tijd dat je weer eens langskomt om haar in het echt te komen bewonderen.
Citaat van: Trainhenk op maandag 16 september 2024, 12:23:18Miessie,
Een roco-lok!
Geeft niet hoor.
Bij mij rijden er ook andere merken rond; Roco, Piko, Artitec, Lima.
Dat is het wel zo ongeveer.
Veel plezier ermee.
Henk
Blij dat jij het goed vindt Henk.
Ook hier rijden diverse merken rond en de volgende een Piko hoop ik snel te mogen ontvangen.
Komt zeker goed met het rijplezier.
Groet Michel