Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Insider & Magazin wagon 2024.

if we don't try we will never know

Re: Michelstadt } Insider & Magazin wagon 2024.
Bijkomstig voordeel is dat je ook lekker thuis raakt in Excel. Met de rekenfuncties in Excel kun je dan in een oogopslag zien wat je in totaal aan je Loks en Wagons hebt uitgegeven. Maar deze kennis kun je misschien maar beter voor jezelf houden om commentaar van je omgeving te voorkomen :)

groet, Wim
Michelstadt } goederenwagons 334 & 335.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } goederenwagons 334 & 335.
 @citaat
Wim, allereerst mijn excuses voor mij late antwoord erg druk met werken met het mooie weer en ik was het eerlijk gezegd ook vergeten mede door het werk. :?
Ik heb ondertussen met Henk (mail)contact gehad en heb ik erg veel gehad aan hem wat betreft zijn Exel bestand die ik met zijn goedvinden ga kopieren en ga gebruiken nogmaals Henk bedankt. :thumbup:
Staan veel handige dingen in waar ikzelf nooit op was gekomen ik zal er weken zo niet maanden mee bezig zijn maar gelukkig worden de werkdagen korter en de weekenden rustiger dus alle tijd.

Verder ben ik vorig weekend met mijn vrouw naar Duitsland geweest en heb 2 leuke goedkope Zwitserse aanwinsten gekocht van Roco die in beide winkel 51% goedkoper dan normaal dat is natuurlijk altijd leuk.
Het betreft een Eaos van de SBB Roco 76739.B en een schuifwandwagon van de firma TWA gevestigd in Zwitserland Roco 77495.

Citaat van: wimpietje op woensdag 07 augustus 2024, 07:03:23hoeveel locs & wagons heb je nu eigenlijk, moet een "heleboel" zijn...

Dan kan ik nu zeggen Wim goederenwagons 334 en 335 zijn op de baan geplaatst de rijtuigen en locs zal ik "verklappen" als er een uitbreiding geweest is bij deze 2 groepen houd het wat spannend. ;)  :P

De Eaos gaat in een sleepje rijden met 5 andere lege Eaos wagons de schuifwandwagon rijd mee in een sleep van diverse Zwitserse goederenwagons.

Hierbij 2 foto's van de aanwinsten waar ik zeer en zeer blij mee ben en mij weer een leuke herinnering geven aan het heerlijke weekendje weg met mijn vrouw in het altijd mooie Duitsland en voor de gene die zich afvragen wat heeft mijn vrouw gekocht nou ik had net plek in de stationwagen voor deze 2 prachtige Roco wagons de rest waren boodschappen bij Kaufland en van mijn vrouw haar favoriete winkel de DM drogisterij. :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } goederenwagons 334 & 335.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie aanwinsten Michel.  :thumbup:

Aleen ehh........

Citaat van: h0_miessie op zondag 01 september 2024, 10:11:22Dan kan ik nu zeggen Wim goederenwagons 334 en 335 zijn op de baan geplaatst de rijtuigen en locs zal ik "verklappen" als er een uitbreiding geweest is bij deze 2 groepen houd het wat spannend. ;)  :P

Jij hebt er meer dan ik.  >:-D  >:-D   :-)  :-)  :-)

Citaat van: h0_miessie op zondag 01 september 2024, 10:11:22Hierbij 2 foto's van de aanwinsten waar ik zeer en zeer blij mee ben en mij weer een leuke herinnering geven aan het heerlijke weekendje weg met mijn vrouw in het altijd mooie Duitsland en voor de gene die zich afvragen wat heeft mijn vrouw gekocht nou ik had net plek in de stationwagen voor deze 2 prachtige Roco wagons de rest waren boodschappen bij Kaufland en van mijn vrouw haar favoriete winkel de DM drogisterij. :D

Die DM drogist komen wij ook regelmatig als we bij onze zoon in Hoensbroek zijn om de opvoeding van onze kleinkinderen om zeep te helpen.
Scheelt echt veel geld.
Tanken doen we in België; dat is daar 20 tot 25 eurocent per liter goedkoper.

Mocht je in je excel-bestand nog zaken toevoegen die ik niet heb dan hoor ik dat graag van je.

Henk

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Chique bakken gescoord, Michel  :thumbup:  :thumbup:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten!

@Trainhenk : heb je het bestand openbaar gedeeld?
Want als Excel-freak heb ik natuurlijk ook een dergelijke lijst gemaakt, maar ben altijd benieuwd wat anderen er van maken  :wink:
N.B.: niet delen met een compleet ingevulde lijst, maar met één regel van b.v. de 3000  :warning:

Groeten,

Erik.
Speciale Gast

Citaat van: Trainhenk op zondag 01 september 2024, 15:13:35om de opvoeding van onze kleinkinderen om zeep te helpen.
:-)  :-)  :-) Goed bezig! :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zondag 01 september 2024, 10:11:22ik had net plek in de stationwagen voor deze 2 prachtige Roco wagons de rest waren boodschappen
:D  Tttssss.... of je hebt een hele kleine stationwagen of je vrouw kan leuk inkopen. :mrgreen:
Maar je hebt er weer een paar leuke wagons bij. :thumbup:  B)

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooi weer Michel: zowel de uitbreiding als de vastlegging daarvan in Excel.
Succes met optellen ...  ;)

@citaat  @citaat

Erik,

Het is niet zo heel spannend.
Ik werk met verschillnde tabbladen: loks, wagons, rijtuigen, electronica, toebehoren, validatie en totalen.
Titels zijn geblokkeerd zodat ik wel naar beneden kan scrollen en toch kan zien welke kolom het is.
(dat zal je ook wel weten maar voor de meelezers).
In de titels ook diverse totalen.

Op het tabblad validatie de tabellen voor de pulldown menu's en op het tabblad electronica zaken als centrales, (wissel) decoders, etc.

Tabblad loks:
LOC ADRES DELTA Cat.nr. Loc 45 Bedrijfsnr op loc Registratienr. op loc   Identificatie Brandstof   Decoder   Hoog vermogen In Itrain   Geijkt iTrain max. snelheid In Ecos In MS2 Aanschaf prijs Aanschaf datum   Loc    Prijs in guldens Nieuw Type Loc Land Mij code Maatschappij lengte over buffers Vracht? Tekening?/Onderdelen?

In de eerste kolom LOC ADRES de nummers 1 t/m 80 gezet, en de lege rijen verborgen.

Tabblad wagons:
Indeling op wagen Opschrift Soort wagon   Maatschappijcode Maatschappij Land Kleur Bijzonderheden   wagon rijtuig Lengte in cm Lengte totaal Verlichting Aanschafprijs (totaal) Aantal Aanschafprijs (per stuk)    Aanschaf datum   Aantal

Tabblad rijtuigen:
cat.nr. wagen SET Aantal (in set) Bedrijfsnr op wagen Omschrijving Klasse Maatschappij code Maatschappij Land in iTrain   Bijzonderheden wagon rijtuig Lengte over buffers Lengte totaal cm Verlichting   Aantal Aanschafprijs Aanschafdatum

Tabblad validatie:
Decoder   Land   Tractie   Ja/Nee   Mij-code   Maatschappij   Merk   Type
De vetgedrukte titels zijn gevalideerd.

Tabblad totalen:
     Aantal   Lengte    Prijs    Gemiddelde
loks
wagons
rijtuigen

Totaal

Overigens ben ik zelf een voorstander van een database, maar de databases die ik voorbij heb zien komen voldeden niet aan mijn eisen en wensen.
Als ik straks met pensioen ben ga ik een opfriscursus MS Access doen en een eigen database bouwen.

Henk

Märklin fahren-ärger sparen

Dat zijn weer 2 fijne aanhangers, Mies  :thumbup:
Die schuifwandwagen kende ik zo nog niet.

Grtz Tony

Fantasietjes op de baan

Bijgelezen 😅; zo'n exell bestand heb ik ook gemaakt, voor alles: locs, wagons, decoders, lijst met S88's en adressen van TM's en lengtes, lijst met dozen waar de verpakkingen inzitten van locs en wagons
Is zeer handig om iets op te zoeken en in geval van een "crash" heb je toch een back-up
Mooie aanwinsten Michel!

Wat ik in ieder geval niet in XLS registreer is wat iets gekost heeft, zo'n bestand kan natuurlijk ook door mijn vrouw geopend worden...  ;)
En Henk, zou je de prijzen dan niet in Euro's vastleggen? Dat scheelt een factor 2,20371.

doe maar een treintje

@citaat je kan ook de spreadsheet met een wachtwoord beveiligen.  :D

if we don't try we will never know

Henk laat tussen de regels door zien dat hij geen opschepper is. Hij meldt op subtiele wijze dat hij de titels van zijn spreadsheet geblokkeerd heeft om bij het scrollen toch te kunnen blijven zien welke kolom het betreft.( grapje Henk  :D )Ik hoef dat niet te doen, daar is mijn verzameling te klein voor. :(

groet, Wim

Wim,

Citaat van: wimpietje op maandag 02 september 2024, 04:16:27lijst met dozen waar de verpakkingen inzitten van locs en wagons

Heb ik overwogen maar de verpakkingen verhuizen nog wel eens naar een andere doos.

Frank,
Citaat van: frank-103 op maandag 02 september 2024, 07:52:47Wat ik in ieder geval niet in XLS registreer is wat iets gekost heeft, zo'n bestand kan natuurlijk ook door mijn vrouw geopend worden...  ;)
En Henk, zou je de prijzen dan niet in Euro's vastleggen? Dat scheelt een factor 2,20371.

Ik heb twee excelbestanden; ééntje die geschikt is voor publicatie en daar staan afwijkende prijzen in.  >:-D  >:-D
Van de wat duurdere aankopen weet ik de prijzen niet meer.  :D  :D
Mijn andere bestand is met een wachtwoord beveiligd.
De prijzen worden al in euro's vermeld.

Wim,

Citaat van: WimFPU op maandag 02 september 2024, 11:29:58Henk laat tussen de regels door zien dat hij geen opschepper is. Hij meldt op subtiele wijze dat hij de titels van zijn spreadsheet geblokkeerd heeft om bij het scrollen toch te kunnen blijven zien welke kolom het betreft.( grapje Henk  :D )

Mijn beeldscherm is twee keer zo breed als dat hij hoog is en ik kan het kantelen.
Dat is dus gebeurd en nog moet ik scrollen.  :-)  :-)

Zo, genoeg over mijn excelbestand we gaan het weer over de Zwitserse treinen van Michel hebben.

Henk

Heren ik geef even antwoord zonder citaten anders wordt dit berichtje zo moeilijk te lezen.

@Henk, ach die paar goederenwagons mag geen naam hebben. ;)  >:-D
Ja de DM is een prachtige winkel waar diverse artikelen zeer betaalbaar zijn niet alles maar veel spullen die wij gebruiken gelukkig wel.
En de opvoeding van jullie kleinkinderen om zeep helpen gaat jullie zeker goed af denk ik ? >:-D
Tanken doe ik ook in Duitsland deze keer in Solingen waar de benzine 1,68 was naar boven afgerond scheelde mij bijna 14€ op benzine wat erin ging vergeleken met toen hier in Almere.

@Erik, dank je Erik het zijn zeker chique bakken die zich erg thuis voelen in Michelstadt. :)
Volgens mij heeft Henk het één en ander er al over geschreven Erik.

@Dirk-Jan, ja sommige dingen gaat Henk goed af zeker de opvoeding van de kleinkinderen om zeep helpen waar zijn zoon hard aangewerkt heeft. :D
Ik heb een redelijke stationwagon een BMW 523 dus gaat best wel wat in maar ja bij de DM en Kaufland vindt je altijd veel leuke maar vooral lekkere dingen Dirk-Jan.
Ze zijn leuk he. :P

@Ernst, beide zijn inderdaad erg mooi Ernst. :thumbup:
Ik ben er even mee bezig maar dan heb ik ook wel wat aan het eind.

@Henk, bedankt voor je uitvoerige antwoord op Erik zijn vraag en voor wie er gebruik van wil maken. :thumbup:

@Tony, ja ik ben er zeer maar dan ook zeer content mee Tony. :thumbup:
Ik kon ook die schuiwandwagon niet maar toen ik hem zag wilde ik hem niet meer los laten in de winkel.

@Wim, ja erg handig deze Exel bestand van Henk Wim. :thumbup:
En het is nog leuk ook om bij te houden lijkt mij.

@Frank, de prijzen doe ik er voor de zekerheid ook maar niet in want volgens mij vrouw staat er voor een kapitaal op zolder gelukkig weet ik het te parenen door te zeggen dat veel 2de hand is. :D

@Ruud, ja dat kan denk ik ook maar dat wordt mij al te ingewikkeld Ruud. :O

@Wim(FPU), nee Henk is zeker geen opschepper Wim ik heb Henk vaak ontmoet en dan is het altijd gezellig en respectvol met de vriendschap die we hebben maar dat is wederzijds.
Een verzameling kan altijd groeien Wim zeker een wagonnetje hier een wagonnetje daar dan kan het best gaan.

@Henk, bedankt voor het geven van de antwoorden aan diverse forumleden. :thumbup:

Groet Michel

Michelstadt } de eerste Roco loc is gearriveerd.

Michelstadt } de eerste Roco loc is gearriveerd.
Mijn eerste Roco (BLS) loc (7520028) is gisteren binnen gekomen en ja wat zal ik er van zeggen na vele Márklin locs aangeschaft te hebben.
De doos is prachtig van kleur dan de plastiek verpakking eruit halen gaat maar de hoeken blijven hangen in de doos en dan de loc uit de plastiek verpakking halen dat vindt ik best een dingetje want de verpakking zit met 2 delen aan elkaar vast met 4 van die druk punten waar ik best wel wat kracht moest voor gebruiken om ze los te krijgen met de angst dat de loc eruit valt wat gelukkig niet gebeurt is.

De loc is zeer fraai van kleur maar voelt door de plastiek kap er licht aan toen aanmelden op 1 van de Ecossen dat was een dingetje want de loc heeft een Motorola/Märklin-format decoder erin dus ik dacht op de programmeerspoor en aanmelden nee niet dus decoder uitlezen dan maar gaf een fout melding aan dus wat nu.
Naar een tip van een vriend werd de decoder uitgelezen op de MS2 en stond de loc op DCC adres 3 maar op de Ecos nog steeds niks toen het DCC adres veranderd en ja toen werd de decoder wel herkend door de Ecos.

De loc heeft vele licht en geluid functies waar ik maar enkele ga gebruiken zoals de fluit en als de loc stilstaat gaat de cabine en motor verlichting aan.

Vanmiddag wordt de loc op de Ecos aangemeld die aan de baan vaststaat en in koploper aangemeld en geijkt dan mag hij zich "bewijzen" op de baan tussen als de Märklin locs. :P

Ondanks de opstart dingetjes best heel blij met deze fraaie BLS loc die Michelstadt heeft verrijkt met zijn prachtige uiterlijk zeker de de ene pantograaf die de loc heeft en deze mooie loc komt met een sleep lege Eaos wagons te rijden.

Citaat van: wimpietje op woensdag 07 augustus 2024, 07:03:23Nou nou, jij rijdt flink wat af Mies. hoeveel locs & wagons heb je nu eigenlijk, moet een "heleboel" zijn...

Dit is loc 106 Wim en we tellen rustig verder. ;)

Groet Michel 
Re: Michelstadt } de eerste Roco loc is gearriveerd.
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Dat is wel een heel fraaie loc! Jammer dat je er wat problemen mee had, maar fijn dat die zijn opgelost. In verpakkingen is Roco vooral de laatste tijd niet zo goed. Het lijkt erop of Roco een gulden middenweg zoekt tussen goedkoop en nog acceptabel. Op zich wel een goed streven om van dat piepschuim van vroeger af te stappen. Anyway, veel plezier ermee! :) :thumbup:

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Oh jee, Mies valt van zijn geloof af, nu gaan we het meemaken.
En ach, die verpakking, het is een kwestie van gewenning. Toen ik de eerste keer een Märklin lok uit de verpakking moest halen had ik hetzelfde gevoel, idee, ervaring.
Doos op zijn kop zetten en de binnen verpakking eruit laten glijden, deze dan op een vlakke tafel zetten en met de vingers als hefboom de drukpunten losmaken, niet wild gaan trekken! Dan komt alles er zonder problemen uit.

En nu de fantastische rijeigenschappen van deze loc ervaren en het echte genieten kan beginnen. Veel plezier ermee.
Fraaie lok Michel, Roco's rijden doorgaans uitstekend en hebben een beter geluid (Leo sound) dan de Marklin loks, ik kies zelf voor Marklin omdat ik geen onderdeeltjes wil bevestigen en omdat ik een Roco niet zo makkelijk kan demonteren. Veel plezier met deze lok en laat ons maar horen hoe goed deze jou bevalt!
Mooie loc! Bijzonder met 1 pantograaf.
Ik heb ook wel wat Roco's. Prima locs hoor.
Alleen lijkt bij jouw loc de pantograaf schuin te zitten.  Een isolator zit niet goed in het dak.  Of hoort dat zo?

Koen

Swiss rail .. what else?

Michel,

Gefeliciteerd met deze fraaie loc. Jammer dat het aanmelden wat problemen gaf, maar dat is dus inmiddels opgelost. Veel prettige kilometers toegewenst.

Groeten,
Wico

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Ondanks het enkele wasrek vind ik dit toch een alleraardigste loc :thumbup:

Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden!  :lol:
Heel veel plezier met deze Zwitserse dame  :wink:

Groeten,

Erik.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Haha, na 4 jaar op de verlanglijst te hebben gestaan is hij er dan toch gekomen :mrgreen: !

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 20 november 2020, 08:50:59Hans,

Prachtige foto's van deze die ik voor het eerst zie loc met één pantograaf.
Maar heb je toevallig ook een artikel nummer voor mij zodat ik deze loc op de verlanglijst kan zetten.

Groet Michel

IMG-20240915-WA0006.jpg
ik heb er inmiddels 2 :P , beide écht Zwitsers want van HAG (oké, die groene heeft een M onderstel ;)

Märklin fahren-ärger sparen

Dat is letterlijk en figuurlijk een plaatje van een lok, Mies  :favorite:
Ziet er helemaal compleet uit. Of zaten er nog losse onderdelen bij ?
Veel plezier ermee en op naar de 110  :P

Grtz Tony
In het jubileum weekend, 60 jaar Re 4/4 II, rijdt bij jouw de Nina binnen.
Schitterende loc, veel rijplezier.

Ben benieuwd of deze ook probleemloos zo veel kilometers weet te maken, als veel van je Märklin locs.
:) Best wel een apart modelletje, het heeft wel wat, een leuke blikvanger voor erbij. B)
 :o) En volgens Henk heeft dat ding fantastische rijeigenschappen en kan het echte genieten beginnen, dus laat het ons maar weten of dat inderdaad zo is.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 september 2024, 11:24:17Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden!
:-)   >:-D   :-)
Een heel mooie Loc Mies, gefeliciteerd en veel rijkilometers in vreugde toegewenst.

Fantasietjes op de baan

Apart en mooi Mies, en op naar de 200... >:-D
Hele mooie aanwinst Michel.

Groeten,
Jelmer

Miessie,

Een roco-lok!  :-)  :-)
Geeft niet hoor.
Bij mij rijden er ook andere merken rond; Roco, Piko, Artitec, Lima.
Dat is het wel zo ongeveer.

Veel plezier ermee.

Henk

Citaat van: 1200Blauw op zondag 15 september 2024, 08:24:06Dat is wel een heel fraaie loc! Jammer dat je er wat problemen mee had, maar fijn dat die zijn opgelost. In verpakkingen is Roco vooral de laatste tijd niet zo goed. Het lijkt erop of Roco een gulden middenweg zoekt tussen goedkoop en nog acceptabel. Op zich wel een goed streven om van dat piepschuim van vroeger af te stappen. Anyway, veel plezier ermee! :) :thumbup:

De loc is zeker fraai en de bedrukking is erg strak op de plastiek kap. :thumbup:
Tuurlijk ben ik Märklin locs gewend op het programeerspoor zetten aanmelden en klaar hup rijden maar helaas ben ik om te tuingeleid door de digitale decoder Motorola/Märklin-formaat en dan toch DCC als eerste en ik ga en wil niet in de cv's pielen want daar heb ik helemaal geen verstand van.
Ja inderdaad dat piepschuim was helemaal niks nu is deze doos aan de binnenkant ook zijn geld dik niet waard zie de foto's dat vindt ik gewoon slordig voor het geld wat de loc kost.
Met het plezier komt het zeker goed.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 15 september 2024, 08:34:31Oh jee, Mies valt van zijn geloof af, nu gaan we het meemaken.
En ach, die verpakking, het is een kwestie van gewenning. Toen ik de eerste keer een Märklin lok uit de verpakking moest halen had ik hetzelfde gevoel, idee, ervaring.
Doos op zijn kop zetten en de binnen verpakking eruit laten glijden, deze dan op een vlakke tafel zetten en met de vingers als hefboom de drukpunten losmaken, niet wild gaan trekken! Dan komt alles er zonder problemen uit.

En nu de fantastische rijeigenschappen van deze loc ervaren en het echte genieten kan beginnen. Veel plezier ermee.

Geloven doen we in de kerk Henk niet in Michelstadt. ;)
Ik heb al diverse andere merken als loc rijden Mehano Piko en als wagons NME Roco Lilliput Piko Brawa Rivarossi maar Märklin is wel de hoofdmoot wat hier rond tuft.
Zo makkelijk als jij het beschrijft ging het bij mij echt niet hoor met de loc uit de doos halen en met de drukpunten al helemaal niet sorry moest echt kracht op het plastiek zetten om beide delen van elkaar te scheiden wat betreft de binnenkant van de doos zie foto's.
Ik ga het meemaken de rijeigenschappen ben zeer benieuwd naar deze Henk ik heb er wel alle vertrouwen in en zijn de rijeigenschappen goed dan komt het met het rijplezier zeker ook goed. :)

Citaat van: frank-103 op zondag 15 september 2024, 08:51:38Fraaie lok Michel, Roco's rijden doorgaans uitstekend en hebben een beter geluid (Leo sound) dan de Marklin loks, ik kies zelf voor Marklin omdat ik geen onderdeeltjes wil bevestigen en omdat ik een Roco niet zo makkelijk kan demonteren. Veel plezier met deze lok en laat ons maar horen hoe goed deze jou bevalt!

Hij is zeker fraai Frank en met het geluid ga ik zeker naar luisteren zeker als de fluit aanstaat bij het vertrekken vanuit het blokgedeelte.
Ja gisteren de koppeling aan de voorkant eraf gehaald en de houder waar hij in zat daar was ik al dik 20 minuten mee bezig en van de kleine onderdelen liggen er al 2 ergens op zolder. >:-D
Dus ja wat dat betreft is Märklin simpeler dus beter.
Ik laat zeker mijn bevindingen horen want ik ben er zeer benieuwd naar wat ik heb ook een dubbeldekker stammetje van 8 gereserveerd van Roco annuleren kan altijd na mijn bevindingen of niet natuurlijk dat kan zomaar ook gebeuren. :)

Citaat van: KNed op zondag 15 september 2024, 09:11:01Mooie loc! Bijzonder met 1 pantograaf.
Ik heb ook wel wat Roco's. Prima locs hoor.
Alleen lijkt bij jouw loc de pantograaf schuin te zitten.  Een isolator zit niet goed in het dak.  Of hoort dat zo?
Koen

Die ene pantograaf is zeker bijzonder om te zien Koen en ja het valt mij niet tegen. :thumbup:
Ik ga het meemaken of ze prima zijn maar ik geloof je op je woord. :P
Ik heb er wat foto's bijgedaan van de pantograaf en dak Koen en of het zo hoort weet ik niet maar op de site van Lippe staat de pantograaf van voren ook wat hoger als de achterkant.

Citaat van: Wico op zondag 15 september 2024, 09:57:15Michel,
Gefeliciteerd met deze fraaie loc. Jammer dat het aanmelden wat problemen gaf, maar dat is dus inmiddels opgelost. Veel prettige kilometers toegewenst.
Groeten,
Wico

Dank voor je felicitatie Wico voor deze schoonheid van een BLS loc. :thumbup:
Ja ben blij dat ze na 1,5 uur opgelost waren na hulp van een goede vriend.
Ik hoop dat deze BLS loc net zoveel kilometers kan gaan maken als mijn andere locs.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 september 2024, 11:24:17Dag Michel.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Ondanks het enkele wasrek vind ik dit toch een alleraardigste loc :thumbup:
Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden!  :lol:
Heel veel plezier met deze Zwitserse dame  :wink:
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Het zijn ook de kleuren die het hem doen Erik wat deze loc zo mooi maakt. ;)
Helaas was inderdaad het uitkleden een dingetje gelukkig ben ik makkelijker gewend in het verleden. :P
Ik denk dat deze Zwitserse dame mij veel kilometer plezier gaat opleveren.

Citaat van: Hanzi op zondag 15 september 2024, 15:34:44Haha, na 4 jaar op de verlanglijst te hebben gestaan is hij er dan toch gekomen :mrgreen: !

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 20 november 2020, 08:50:59Hans,
Prachtige foto's van deze die ik voor het eerst zie loc met één pantograaf.
Maar heb je toevallig ook een artikel nummer voor mij zodat ik deze loc op de verlanglijst kan zetten.
Groet Michel

ik heb er inmiddels 2 :P , beide écht Zwitsers want van HAG (oké, die groene heeft een M onderstel ;)

Het was het wachten waard Hans op deze Re 4/4 met de ene pantograaf. ;)  :thumbup:
Nu heb ik er net als jij ook 2 rijden met één pantograaf want mijn Märklin rangeerkrokodil heeft ook maar 1 pantgraaf. :thumbup:
Ja een echte Zwitserse HAG loc moet ik ook maar eens naar kijken want die ontbreekt nog hier in Michelstadt. :(

Citaat van: Tony op zondag 15 september 2024, 16:05:55Dat is letterlijk en figuurlijk een plaatje van een lok, Mies  :favorite:
Ziet er helemaal compleet uit. Of zaten er nog losse onderdelen bij ?
Veel plezier ermee en op naar de 110  :P
Grtz Tony

Dat is het zeker Tony een plaatje van een loc. :thumbup:  :favorite:
Er zitten heel veel losse onderdelen bij wel 3 zakjes 2 kleine en 1 hele grote met vele losse onderdelen waarvan er al 2 ergens op zolder liggen. >:-D

Citaat van: erik01 op zondag 15 september 2024, 16:41:52In het jubileum weekend, 60 jaar Re 4/4 II, rijdt bij jouw de Nina binnen.
Schitterende loc, veel rijplezier.
Ben benieuwd of deze ook probleemloos zo veel kilometers weet te maken, als veel van je Märklin locs.

Het kan niet mooier Erik dat deze zo binnen moet komen. :)
Ja die locparade van de 26 Re 4/4 II locs is een schitterend gezicht om naar te kijken op diverse beelden op het internet. :favorite:  :favorite:
Dank je ja ik hoop ook dat deze schoonheid vele kilometers zorgenloos door Michelstadt heen zal rijden.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 15 september 2024, 17:20:11:) Best wel een apart modelletje, het heeft wel wat, een leuke blikvanger voor erbij. B)
 :o) En volgens Henk heeft dat ding fantastische rijeigenschappen en kan het echte genieten beginnen, dus laat het ons maar weten of dat inderdaad zo is.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 15 september 2024, 11:24:17Tja en als je 'vreemd' gaat moet je natuurlijk even wennen met het uitkleden!
:-)  >:-D  :-)

Ja toch Dirk-Jan maar geen verkeerd modelletje vindt ik.
Zeker een blikvanger erbij op de baan vooral de kleurstelling vindt ik erg mooi.
Ik geloof Henk meteen als hij dat zegt ik ga het zeker ondervinden of het zo is natuurlijk. :)
Ja Erik heeft prachtige humor. :P  :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Freek op zondag 15 september 2024, 17:42:34Een heel mooie Loc Mies, gefeliciteerd en veel rijkilometers in vreugde toegewenst.

Dank je wel Freek. :thumbup:
Ik ga mijn best doen wat betreft de kilometers met koploper ga ik nu richting de 2,250,000 miljoen km's

Citaat van: wimpietje op maandag 16 september 2024, 11:26:46Apart en mooi Mies, en op naar de 200... >:-D

Mooi geformuleerd Wim. :thumbup:
Ik ga mijn best doen maar dan zal ik toch eerst moeten verhuizen vrees ik waar ik dan de locs kwijt kan raken want locs moeten rijden in Michelstadt. ;)

Citaat van: Jelmer op maandag 16 september 2024, 11:33:20Hele mooie aanwinst Michel.
Groeten,
Jelmer

Dank je wel Jelmer. :thumbup:
Wordt weer eens tijd dat je weer eens langskomt om haar in het echt te komen bewonderen. :)

Citaat van: Trainhenk op maandag 16 september 2024, 12:23:18Miessie,

Een roco-lok!  :-)  :-)
Geeft niet hoor.
Bij mij rijden er ook andere merken rond; Roco, Piko, Artitec, Lima.
Dat is het wel zo ongeveer.
Veel plezier ermee.
Henk

Blij dat jij het goed vindt Henk. ;)  :thumbup:
Ook hier rijden diverse merken rond en de volgende een Piko hoop ik snel te mogen ontvangen.
Komt zeker goed met het rijplezier. :thumbup:

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

😂😂😂👌
Ik heb even jouw en andere foto's bekeken maar jouw pantograaf zit niet helemaal goed.
Kan nu even niet makkelijk foto's bewerken om het aan te geven.
De voet van de pantograaf hoort recht te zitten.

Koen
Proficiat met de aanwinsten Michel. Daar zal in Michelstadt naar gekeken worden door de vele Märklin-locjes. Hopelijk rijden ze de nieuwelingen niet uit de bocht  :D . Je zal een oogje in het zeil moeten houden  ;)

Groetjes

Luc

@citaat  @citaat  @citaat

We gaan lekker rustig door Wim met (op)tellen. :thumbup:

@citaat  @citaat

Koen, je hebt helemaal gelijk ik heb na je bericht goed naar de ene pantograaf gekeken en moest met ferme kracht het voorste gedeelte erin drukken nu zit hij beter. zie foto
Wel slordig voor zo een dure loc dat ik er zelf aan moet prutsen om het goed te krijgen. :?

@citaat

Dank je wel Luc. :thumbup:
Gelukkig houd Koploper de boel scherp in de gaten zodat de nieuweling veilig zijn kilometers kan gaan maken door Michelstadt.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

@citaat
wow: je hebt wel weer heel mooi materieel binnen gekregen de laatste tijd! super zeg, en veel plezier geweest alvast met de spoorse kilometers die gemaakt gaan worden ermee!

@citaat

Iets te laat beantwoord Ernst :?  maar dank je wel inderdaad gaat deze fraaie BLS schoonheid zeker haar kilometers maken.
En als het goed is komt vandaag een SBB Re 4/4 binnen via de postbode kunnen ze samen hun kilometers maken. :)

Groet Michel

@citaat

Het is net Zuid Oost Europa bij jou!
Daar stroomt het water naar binnen.
Bij jou de lokomotieven.  :-)  :-)

Henk

Je bedoelt Zuid Oost Azië? Het is hier weer bar en boos. Hele regionen staan blank, daar mogen de bewoners de hele dag pootje baden. Gelukkig hebben wij nergens last van. Buiten het feit dat de grond doorweekt is en het daardoor één grote modderboel is.

@citaat

Daar ook!
Maar de afgelopen maand zijn er ook grote problemen in Hongarije, Bulgarije, Oostenrijk geweest.

Hoi Mies,

Ik ben reuze benieuwd. Die nieuwe Roco is nu ruim een week in je bezit en je hebt er vast al de nodige km mee gereden. Maar ik heb je er nog met geen woord over gehoord. Vertel eens wat!
Michelstadt } de Märklin 37345 is binnengereden.

Michelstadt } de Märklin 37345 is binnengereden.
Citaat van: Trainhenk op woensdag 25 september 2024, 12:21:26@citaat
Het is net Zuid Oost Europa bij jou!
Daar stroomt het water naar binnen.
Bij jou de lokomotieven.  :-)  :-)
Henk

Nee gelukkig is het geen Zuid Oost europa hier Henk moet er niet aandenken.
Ik zag deze schitterende loc bij Wico zijn Re 4/4 parade ter ere van het 60 jarig bestaan van dit model en ik had hem nog niet in mijn verzameling dus even zoeken op het net en voor een mooie prijs is hij hier aangekomen.
De 37345 heeft een Uhlenbrock decoder aan boord die zowel DCC als Motorola spreek maar hij gaat op DCC rijden.

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 25 september 2024, 12:37:19Je bedoelt Zuid Oost Azië? Het is hier weer bar en boos. Hele regionen staan blank, daar mogen de bewoners de hele dag pootje baden. Gelukkig hebben wij nergens last van. Buiten het feit dat de grond doorweekt is en het daardoor één grote modderboel is.

Als jij het zegt geloof ik je meteen Henk ik kijk en luister al geen nieuws meer wordt ik alleen maar depressief van.
Gelukkig heb jij er geen last van. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op woensdag 25 september 2024, 13:09:30@citaat
Daar ook!
Maar de afgelopen maand zijn er ook grote problemen in Hongarije, Bulgarije, Oostenrijk geweest.

De natuur is boos Henk.

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 25 september 2024, 14:30:31Hoi Mies,

Ik ben reuze benieuwd. Die nieuwe Roco is nu ruim een week in je bezit en je hebt er vast al de nodige km mee gereden. Maar ik heb je er nog met geen woord over gehoord. Vertel eens wat!

Ik heb mede door drukte nog geen tijd gehad de loc is vanmiddag geijkt en gaat morgen meerijden in het dienstschema moet wel zeggen de loc rijd erg soepel en fluisterzacht echt ik hoor helemaal niks van deze schoonheid. :favorite:  :thumbup:
Hij trek mooi op en remt heel mooi zachtjes af geluid is ook niet verkeerd als mijn gereserveerde treinstel van Roco ook zo rijd dan ben ik een gelukkige modelbaanman.

Verder is zoals tegen andere Henk al geschreven de Márklin 37345 met zijn eenmalige kleurstellig binnen gereden.
Toen ik de loc en bijpassende info bij Wico zag was ik meteen verliefd en MOEST deze in de verzameling Zwitserse locs komen en leve het internet binnen een paar dagen was hij in huis tweede hands dus eerst meteen schoongemaakt en nieuwe koolborstels gegeven.
Wederom door drukte wordt deze prachtige loc zaterdag geijkt en mag hij net als de BLS loc mee rijden in het dienstschema van Michelstadt.

Bijgaand een foto van de Märklin schoonheid.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Märklin 37345 is binnengereden.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Er zijn er inmiddels meer op het forum die verliefd zijn geworden op die fraaie Zwitserse locs! En ik begrijp dat wel :P.

Veel rijplezier met je laatste aanwinst.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

MOOI Michel! Het gaat weer hard bij je, staat er alweer een uitbreiding van je schaduwstation gepland ;) ?
 @citaat Eerder uitbreiding van het huis :D
 B) Wederom weer een mooie lok erbij, veel rij en kijkplezier ermee. O:-D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 26 september 2024, 18:08:00die zowel DCC als Motorola spreekt maar hij gaat op DCC rijden.
8o Ga jij nou ook al digitaal praten? :P
Nou ja, in ieder geval raak je al aardig thuis in de digitale materie, goed bezig. :thumbup:

Citaat van: Wico op donderdag 26 september 2024, 18:38:07Michel,
Er zijn er inmiddels meer op het forum die verliefd zijn geworden op die fraaie Zwitserse locs! En ik begrijp dat wel :P.
Veel rijplezier met je laatste aanwinst.
Groeten,
Wico

Ja Wico het aanbod Zwitsers materiaal wordt groter en groter en dit virus gaat maar door het Zwitserland virus. :P  :thumbup:
Dank je dat gaat helemaal goed komen morgen op mijn welverdiende vrije dag gaat hij aangemeld worden en geijkt en mag hij met een sleepje lege Eanos wagons rijden de BLS loc gaat trouwens met de grijze Liliput autotransportwagons rijden.

Citaat van: Hanzi op donderdag 26 september 2024, 19:39:29MOOI Michel! Het gaat weer hard bij je, staat er alweer een uitbreiding van je schaduwstation gepland ;) ?

Leuk om te lezen dat je hem mooi vindt Hans. :thumbup:
De eerste uitbreiding van het 4de schaduwstation is klaar althans de rails ligt er in maar helaas door een langdurige slijmbeursontsteking in mijn knie kan ik niet op mijn knie zitten vandaar dat mijn goede vriend René mij komt helpen met de bezetmelders en met het aansluiten van de ringleiding even wachten totdat zijn agenda het toelaat.
Zal zondag wel wat foto's plaatsen hoe het 4de schaduwstation erbij gaat leggen.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 26 september 2024, 19:57:51@citaat Eerder uitbreiding van het huis :D

Dat zou ik zeer waarderen Bas alleen gaat de verhuurder moeilijk doen vrees ik. :D

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 26 september 2024, 20:02:00B) Wederom weer een mooie lok erbij, veel rij en kijkplezier ermee. O:-D

Citaat van: h0_miessie op donderdag 26 september 2024, 18:08:00die zowel DCC als Motorola spreekt maar hij gaat op DCC rijden.
8o Ga jij nou ook al digitaal praten? :P
Nou ja, in ieder geval raak je al aardig thuis in de digitale materie, goed bezig. :thumbup:

Nee hoor Dirk-Jan deze wijsheid heb ik van een vriend die meteen wist op de foto wat voor een decoder er door de vorige eigenaar is ingezet.
Ja snappen gaat wel maar de uitvoering laat heel veel te wensen over dus waag ik mij daar maar niet aan.

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 september 2024, 18:41:51Dat zou ik zeer waarderen Bas alleen gaat de verhuurder moeilijk doen vrees ik. :D
Gewoon de boel overkopen ;)

@citaat

Nee niet deze woning Bas als we ooit gaan kopen moet er zeker een joekel van een treinenkamer bij zitten ik moet er natuurlijk wat betreft treinen oppervlakte wel op vooruitgaan. ;)  :P

Groet Michel
Weer een mooie aanwinst die Cargo-loc Michel. Hoeveel locs kunnen er eigenlijk nog bijkomen in Michelstadt vooraleer de baan vol is?

Luc
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 28 september 2024, 05:51:34Nee niet deze woning Bas als we ooit gaan kopen moet er zeker een joekel van een treinenkamer bij zitten ik moet er natuurlijk wat betreft treinen oppervlakte wel op vooruitgaan.
Dat is logisch :D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.