Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } aanwinsten uit Zug Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } begonnen met ballasten tussen de sporen.
Abraham reisde denk ik met Kameel, zonder rijbewijs

Groeten,
Jelmer
Citaat van: Jelmer op woensdag 26 juni 2024, 15:21:00

Dat is echt een leuke. Heb ik thuis staan ....  :thumbup: Moet er nog eens een diorama meemaken. Heb al een bouwpakket voor een palmboom.

Als het maar Zwitsers is.

@citaat  @citaat  @citaat

Ik zal het hem vragen als ik hem weer tegen het lijf loop Hans. :P
Zal wel erg handig zijn een goede hulp erbij.

@citaat  @citaat

Leuke foto Jelmer heel leuk alleen duurt een ritje wel heel erg lang denk ik van A naar B. ;)  :)

@citaat

Nou hup Ronald beginnen aan je nu al leuke diorama inclusief palmboom.
Wil de bouw hiervan graag volgen :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } verjaardagscadeautjes.

Michelstadt } verjaardagscadeautjes.
Met dit warme lekker weer heb ik het extra druk op het werk en ben ik in de avond vaak uitgeteld maar het is toch gelukt om foto's te maken van de verjaardagsaanwinsten en om ze te bewerken / kleiner te maken.

Vanuit Duitsland heb ik 2 prachtige Roco Holcim container wagons (Roco 76943) gekregen en een Märklin (47462) Coop containers wagons. :favorite:
Van mijn mooie vrouw heb ik de schitterende Roco (76138) Holcim silowagons en de Roco(77346,A) de container draagwagon met de mooie bruine Bertschi containers erop. :favorite:
En van mijn dochters heb ik 2 setje van Roco (76146,B) silowagons van Jura beton gekregen. :favorite:

Maar het meest verrassende cadeau kreeg ik van mijn kleinzoon een schitterende Holcim vlag. :favorite:  :favorite:
De vlag hebben mijn kleinzoon en ik al opgehangen op zolder en ja handig hoor bovenleiding om het onderste gedeelte van de vlag in de muur vast te maken. :D

En ik kocht zelf over van mijn vriend Jan uit Friesland 2 mooie blauwe Liliput (200 55) blauwe rollende lande strasse wagons en als cadeautje voor mijn verjaardag deed Jan er een schitterende 2 deurs Amerikaanse auto bij die op mijn eerste Amerikaanse auto lijkt de Pontiac Grand Prix uit 1981 toen ik op 19 jarige leeftijd (1984) mijn eerste Amerikaanse auto kocht. :favorite:

Sommige wagons (Bertschi en Holcim containers wagons) komen in bestaande slepen te rijden als uitbreiding maar ook zal er een nieuwe sleep gemaakt worden met de silowagons van Jura beton daar had ik al een setje van dat worden er nu dus in totaal 6 stuks daar komen dan de Holcim silowagons bij en wil ik nog 1 setje van de Holcim erbij kopen zodat de sleep compleet is.

De blauwe Liliput wagons rijden niet echt lekker maar zullen dienen als pronkstukken bij de 2 andere blauwe Liliput wagons die ik al heb staan in het rangeerterrein.

Ook het samenstellen van de oude en nieuwe slepen geeft mij heel veel vreugde laten rijden bekijken of het goed voelt de sleep zo niet veranderen en waar ik zeker een dag mee zoet ben.

Groet Michel
Re: Michelstadt } verjaardagscadeautjes.
Dit zijn hele mooie aanwinsten.
Extra mooi voor je met deze herinnering

Veel rijplezier al is dat met de liliput autowagons een uitdaging.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Heul, heul, heul smaakvolle verjaardagscadeaus die je hebt uitgezocht en/of gekregen :thumbup:. Je hebt duidelijk een goede smaak voor Zwitsers materieel :P. En die vlag is een kers op de taart!

Groeten,
Wico 

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

:oops:  :oops:  :oops: Ik dacht zal je er een paar dagen laten wennen aan Abraham.
Alsnog hartelijk gefeliciteerd en hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
Speciale Gast

B) Je bent weer verwend met de mooie en kleurrijke wagons, kan je mooie slepen mee maken. :thumbup:
Jammer dat die Liliput wagons niet lekker rijden. :? 
Misschien proberen om er vrachtwagens op te zetten met wat lood of zoiets in de laadbak, dan heb je wat extra gewicht, het zou kunnen helpen. :roll:
Mooie wagens heb je gekregen voor je verjaardag Michel! En inderdaad jammer dat die Liliput wagens niet soepel rijden, misschien zijn ergens tips te vinden om dat te verbeteren?

wensmodel 52 8060 -7

Gefeliciteerd. Je bent goed bedeeld Michel, ik moet zelf maar aan extras zien te komen.
En dat lukt me ook aardig, Dirk :-{)

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Nou Michel, je geliefden hebben je flink verwend  :cool: 
Opnieuw proficiat, nu met de nieuwe aanwinsten!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Prachtige cadeau's Michel.
Velen voor mij hebben het al gezegd: had ik maar zo'n vrouw. Heerlijk meebabbelen tijdens visite en kijk eens wat jij op jouw verjaardag krijgt.

Vrgr,
Wilko

Carpe diem

Gefeliciteerd. Schitterende kado's, U is aardig verwend. Ik denk dat je dag niet meer stuk kan!

doe maar een treintje

altijd leuk om mooie "spoordingen" te krijgen  :)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooie aanwinsten weer Michel!
Wel zonde om die blauwe Liliputters op een opstelspoor te zetten. Wat is er mis mee? Zitten er al M-wielen onder?

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Allemaal mooie cadeaus Michel! Je moet binnenkort een serre aan je zolder bouwen om alles kwijt te kunnen... >:-D

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 29 juni 2024, 09:08:23...Maar het meest verrassende cadeau kreeg ik van mijn kleinzoon een schitterende Holcim vlag. :favorite:  :favorite:
De vlag hebben mijn kleinzoon en ik al opgehangen op zolder en ja handig hoor bovenleiding om het onderste gedeelte van de vlag in de muur vast te maken. :D
...

Mooi he zo'n cadeau. Lijkt me dat het voor je kleinzoon ook wel een hele belevenis was dat de vlag gelijk werd opgehangen... :thumbup:

BLIJ dat ik analoog RIJ

Om 'm bij de Holcim fabriek uit de vlaggenmast te jatten, dát was pas een hele belevenis :o) !

Citaat van: erik01 op zaterdag 29 juni 2024, 09:18:59Dit zijn hele mooie aanwinsten.
Extra mooi voor je met deze herinnering
Veel rijplezier al is dat met de liliput autowagons een uitdaging.

Dank je Erik. :thumbup:
Ja inderdaad de herinneringen maken het feest compleet.
Met het rijplezier gaat het zeker goed komen en de uitdaging valt wel mee met de prachtige Liliput wagons want die blijven stil staan in het rangeergedeelte. :D

Citaat van: Wico op zaterdag 29 juni 2024, 09:22:23Michel,
Heul, heul, heul smaakvolle verjaardagscadeaus die je hebt uitgezocht en/of gekregen :thumbup:. Je hebt duidelijk een goede smaak voor Zwitsers materieel :P. En die vlag is een kers op de taart!
Groeten,
Wico 

Het Zwitsers materiaal is weer aardig uitgebreid en geven mij een heerlijk glimlach op mijn gezicht. :P
De schitterende Holcim vlag is zeker de Kers op de (verjaardags)taart. :thumbup:

Citaat van: iTom op zaterdag 29 juni 2024, 09:57:03:oops:  :oops:  :oops: Ik dacht zal je er een paar dagen laten wennen aan Abraham.
Alsnog hartelijk gefeliciteerd en hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Ik ben al heel lang gewent aan Abraham Tom we kennen alkaar al wat jaartjes. :)
Heel erg bedankt voor je felicitatiegroet en ja ik heb met de naaste familie een heerlijk dag gehad. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 29 juni 2024, 09:59:59B) Je bent weer verwend met de mooie en kleurrijke wagons, kan je mooie slepen mee maken. :thumbup:
Jammer dat die Liliput wagons niet lekker rijden. :? 
Misschien proberen om er vrachtwagens op te zetten met wat lood of zoiets in de laadbak, dan heb je wat extra gewicht, het zou kunnen helpen. :roll:

Het gaan zeker kleurrijke slepen worden Dirk-Jan met deze prachtige Zwitserse wagons. :favorite:
De mooie blauwe Liliput wagons zullen nooit rijden door Michelstadt zijn zuiver en alleen gekocht voor decoratie om het rangeerterrein op de fleuren met hun mooie kleur.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 29 juni 2024, 10:31:17Mooie wagens heb je gekregen voor je verjaardag Michel! En inderdaad jammer dat die Liliput wagens niet soepel rijden, misschien zijn ergens tips te vinden om dat te verbeteren?

Ze zijn inderdaad erg mooi Frank. :P
Erik(01) zei het al eens tegen mij dat ze beroerd rijden dus ga ik er ook niks aandoen of veranderen vind ze gewoon mooi en ze zijn Zwitsers en ze staan prachtige opgesteld in het rangeergedeelte. :)  :thumbup:

Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 29 juni 2024, 11:32:57Gefeliciteerd. Je bent goed bedeeld Michel, ik moet zelf maar aan extras zien te komen.
En dat lukt me ook aardig, Dirk :-{)

Dank je Dirk. :thumbup:
Ja ik mag dit jaar niet klagen (doe ik trouwens nooit als ik wat krijg van mijn vrouw of kinderen) gelukkig zit mijn vrouw vaak bij mij op zolder dus weet ze mijn liefde voor Zwitserland en dat geeft ze dan door als tip aan mijn kinderen. :)
Zelf aan de extra's komen is ook leuk alleen iets minder spannend als je het uitpakt want de uitkomst is dan al vaak bekend. :D
Ja dat het je aardig lukt daar heb ik alle vertrouwen in. :P  :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 29 juni 2024, 11:36:03Nou Michel, je geliefden hebben je flink verwend  :cool:
Opnieuw proficiat, nu met de nieuwe aanwinsten!  :thumbup:
Groeten,
Erik.

Ik ben zeer verwend Erik door mijn familie. :thumbup:
Je proficiat groet wordt wederom zeer gewaardeerd door mij. :thumbup:

Citaat van: Trainspotter op zaterdag 29 juni 2024, 11:49:58Prachtige cadeau's Michel.
Velen voor mij hebben het al gezegd: had ik maar zo'n vrouw. Heerlijk meebabbelen tijdens visite en kijk eens wat jij op jouw verjaardag krijgt.
Vrgr,
Wilko

Iedere vrouw heeft zijn charme Wilko. :)  :thumbup:
Mijn vrouw weet mijn 2de liefde en heeft daar gelukkig geen moeite mee integendeel ze helpt zelfs mee om die liefde brandend te houden. :D

Citaat van: Freek op zaterdag 29 juni 2024, 17:16:38Gefeliciteerd. Schitterende kado's, U is aardig verwend. Ik denk dat je dag niet meer stuk kan!

Dank je wel Freek. :thumbup:
Door de vele prachtige cadeautjes kan mijn dag jaar niet meer stuk. ;)
Volgend jaar mag ik de 60 aantikken wie weet wat ik dan mag ontvangen / uitpakken al ben ik met alles tevreden wat ik van de familie krijg.

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 29 juni 2024, 17:36:39altijd leuk om mooie "spoordingen" te krijgen  :)

Helemaal mee eens Ruud. :)  :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 29 juni 2024, 18:20:42Mooie aanwinsten weer Michel!
Wel zonde om die blauwe Liliputters op een opstelspoor te zetten. Wat is er mis mee? Zitten er al M-wielen onder?

Ja ze zijn zeker mooi Hans. :)
Nee vindt ik niet echt zonde hoor van diverse mensen al gehoord dat ze voor de honden niet rijden onderstel is vrij slap en de wieltjes heb ik niet omgewisseld met Märklin asjes omdat ik ze toch niet laat rijden maar puur als decoratie materiaal gebruik.
Maar ik kan altijd eens de Märklin asjes van de rollende lande strasse wagon eronder zetten die ernaast staat "geparkeerd".

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 29 juni 2024, 19:40:44Allemaal mooie cadeaus Michel! Je moet binnenkort een serre aan je zolder bouwen om alles kwijt te kunnen... >:-D
Mooi he zo'n cadeau. Lijkt me dat het voor je kleinzoon ook wel een hele belevenis was dat de vlag gelijk werd opgehangen... :thumbup:

Dank je Ernst. :thumbup:
Ik ben bezig met de eerste uitbreiding van de schaduwstations Ernst maar dat gaat aardig vol raken al als het in dit tempo doorgaat gelukkig kan ik nog wat niet Zwitsers materiaal van de baan halen maar eens houd het op misschien in de toekomst maar verhuizen voor een grotere hobby ruimte ?
Ja we hebben samen wel lol gehad met de vlag ophangen zeker omdat opa wat woorden sprak toen we achter de bovenleiding moesten zijn met de punaises de vlag moesten vast maken. >:-D
En zo vaak komt hij nooit op zolder want ze telefoonbeeldscherm is veel leuker als opa zijn "saaie" treintjes. :)

Citaat van: Hanzi op zaterdag 29 juni 2024, 22:15:54Om 'm bij de Holcim fabriek uit de vlaggenmast te jatten, dát was pas een hele belevenis :o) !

Dat zou zeker een belevenis zijn Hans maar deze heeft hij gewoon via marktplaats gekocht. :D
En hij is daar veels te lief voor omdat eventueel te doen zijn opa daar in tegen. >:-D

Groet Michel
Mooie aanwinsten Michel en misschien wat laat maar toch ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag.

Luc
Van harte, Michel  :smile:   Dat zijn mooie kado's!

Die wagens zijn waarschijnlijk wat te licht, misschien kun je er iets zwaars op zetten?

Märklin fahren-ärger sparen

U is weer goed bedacht met treinspul, heer Mies  :thumbup:
Enne, er gaat niets boven de cadeaus van kleinkinderen  :favorite:

Grtz Tony

Fantasietjes op de baan

Laat de Zwitsers maar rijden Miche  :thumbup:

Citaat van: lucdiels op dinsdag 02 juli 2024, 08:45:18Mooie aanwinsten Michel en misschien wat laat maar toch ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag.
Luc

Luc je feliciatiegroet wordt altijd gewaardeerd of het nu op tijd is of te ietsjes laat. :)

Citaat van: ErikW op dinsdag 02 juli 2024, 09:15:56Van harte, Michel  :smile:  Dat zijn mooie kado's!
Die wagens zijn waarschijnlijk wat te licht, misschien kun je er iets zwaars op zetten?

Dank je wel Erik voor je feliciatie. :thumbup:
Ja het binnengereden Zwitserse materiaal is zeker mooi en gaat dit weekend de baan op helaas druk druk drukm op het werk.
Nee ik ga niks proberen ze komen als decoratiemateriaal in het rangeerterrein te staan zodat dat gedeelte uit eindelijk ook vol komt te staan met prachtig Zwitsers materiaal. :favorite:

Citaat van: Tony op dinsdag 02 juli 2024, 12:41:01U is weer goed bedacht met treinspul, heer Mies  :thumbup:
Enne, er gaat niets boven de cadeaus van kleinkinderen  :favorite:
Grtz Tony

Ik ben zeer gelukkig met het gekregen materiaal Tony. :)
En ja zo is het de vlag van die `kleine jongen` is de kers op de taart waar opa heel blij van werd. :P

Citaat van: wimpietje op woensdag 03 juli 2024, 07:16:40Laat de Zwitsers maar rijden Miche  :thumbup:

Dat gaat helemaal goed komen Wim. :)  :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } Insider & Magazin wagon 2024.

Michelstadt } Insider & Magazin wagon 2024.
Gisteren vanuit Duitsland mijn Märklin magazin wagon van 2024 ontvangen en ik had nog een stroomwand van Sommerfeldt (322) erbij besteld want ik vindt het nog leuk om er een aantal in het rangeerterrein te plaatsen.
Ook kreeg ik van de winkel in Utrecht de Insiderwagon van 2024 opgestuurd is tegenwoordig goedkoper dan parkeren en brandstof bij elkaar en omdat hun het altijd goed verpakken en snel versturen dus weer laten opsturen.

De 34ste uitgaven van de Märklin magazin wagons is weer een hele fraaie de bedrukking ziet er zoals bij Märklin er weer goed en strak uit het blauw en zilver passen perfect bij elkaar kortom de vitrine met Märklin magazin wagons is weer een fraai exemplaar rijker.

De insider wagon is mooi grijs en geeft mij het (laatste) zetje om mijn motor ook in deze mooie grijze kleur te spuiten ik zeg Märklin bedankt. :P
De wagon komt in de andere vitrine te staan waar de museum en Insider modellen staan te pronken.

De Sommerfeldt stroomwand blijven prachtig en geven de baan net dat beetje extra en als deze geplaatst is maak ik de drading van de stroomwand naar de bovenleiding toe zodat het weer net wat echter lijkt ipv dat ze los staan naast het spoor.

Verder valt er weinig te melden ik rij iedere dag zeker een uur tot 1,5 uur probleemloos met de treinen en ik zit bijna tegen de 2 en een kwart miljoen kilometer aan met de treinen in het prachtige programma koploper.
Eergisteren moesten er 2 locjes wat onderhoud hebben dus even van de baan uit elkaar schoonmaken nieuwe koolborsteltjes erin en weer fluisterzacht rijden gegevens in het logboek zetten wat er aan gedaan is en of ze koolborstels en wat olie en vet hebben gekregen.
En zo geniet Miessie nog steeds iedere dag van zijn ontspanmomentje op zolder.

Nu is het wachten op de reserveringen die besteld zijn Roco en Piko materiaal de ene is besteld in Duitsland de andere in het wonderschone Zwitserland.

Groet Michel

P.s hoop dat Dirk-Jan ondertussen ook zijn collectie van Märklin magazin wagons compleet heb.

Re: Michelstadt } Insider & Magazin wagon 2024.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Dat zijn weer mooie aanwinsten voor in de vitrinekast :P . En ik zie het helemaal voor me hoe jij lekker ontspannen op zolder de treinen laat rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico 
Altijd een feest als je een verzameling van bijzondere uitgaven kunt uitbreiden.
Succes met de bouw van het stelwerk.

Märklin fahren-ärger sparen

Je zou haast denken dat je een therapeutische treinbaan hebt, Mies  ;)
En wat niet rijdt, mag in de insiderclubvitrine van de rust genieten.

Zo'n stroomwand is wel apart om te zien en voegt zeker wat toe aan je bovenleiding.

Grtz en rij voorzichtig,
Tony

Ze zijn zeker mooi Wico echt vitrine waardig. :thumbup:
Zal alleen moeten schuiven in de Märklin magazin vitrine nu ik aan de onderste laag ga beginnen moet de Rothaus collectie langzaam verplaatst worden eerst maar eens kijken of ik daar zelf een vitrine voor kan maken.

@citaat  @citaat

Mooi verwoord Erik dat het altijd een feest is. :thumbup:
Het stelwerk is leuk om te bouwen als de treinen langsrijden bij de volgende bestelling wordt er weer 1tje besteld dan heb ik er 4 op de baan staan dat lijkt mij (voorlopig) genoeg.

@citaat

Ik heb zeker een therapeutische baan Tony boven ben ik gedachtenvrij en geniet ik met volle teugen van de treinen maar ook van het onderhouden van de locs en wagons geeft/heeft een rustgevende werking. :thumbup:
De SBB stroomwand/stelwerk is leuk om in elkaar te zetten en geeft net dat beetje Zwitserleven gevoel aan de baan maar ook aan mij. :P

Groet Michel

Mooie aanwinsten weer Michel! en ik neem aan dat ze zomaar een heel aantal kilometertjes op je baan gan afleggen.

En zo'n onderstation is ook altijd wat bijzonders. Een beetje pimpen en zo, en dan kan er weer een deel onder stroom gezet worden...  ;)
 B) Mooie aanwinsten. :thumbup:
En nee, ik heb de Magazine wagon nog niet, ik twijfel nog. :roll:
 :o) Nou heb ik dus een incomplete serie, effe kijke of ik deze kan 3D printen. :-)

Carpe diem

Mooie aanwinsten Michel, ga je ongetwijfeld therapeutisch van genieten.
Leuke aanwinsten weer Michel, veel plezier ermee in Michelstadt

Luc

Citaat van: ernstcramer op maandag 05 augustus 2024, 10:34:11Mooie aanwinsten weer Michel! en ik neem aan dat ze zomaar een heel aantal kilometertjes op je baan gan afleggen.

En zo'n onderstation is ook altijd wat bijzonders. Een beetje pimpen en zo, en dan kan er weer een deel onder stroom gezet worden...  ;)

Dank je wel Ernst. :thumbup:
De Màrklin magazin wagon gaat zeker de vitrine in over de BP heb ik nog mijn twijfels omdat ik een sleepje met kleine tankwagons in mijn niet Zwitserse schaduwstation maar dat heeft geen haast omdat snel te beslissen.
Ja zo een stroomstation bouwen is leuk werk snel klaar en neerzetten en ik heb er weer een stukje Zwitserleven gevoel bij op de baan. :P

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 05 augustus 2024, 10:42:53B) Mooie aanwinsten. :thumbup:
En nee, ik heb de Magazine wagon nog niet, ik twijfel nog. :roll:
 :o) Nou heb ik dus een incomplete serie, effe kijke of ik deze kan 3D printen. :-)

Dank je wel Dirk-Jan. :thumbup:
Het zou leuk en zeker mooi zijn als je de wagon kan printen mijn handigheid met zo een printer is niet heel erg veel dus blijf ik ze maar kopen denk ik maar ik kijk zeker uit naar jouw toekomstige printmodel. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Freek op maandag 05 augustus 2024, 17:52:03Mooie aanwinsten Michel, ga je ongetwijfeld therapeutisch van genieten.

Dank je wel Freek dat gaat zeker lukken dat therapeutisch genieten van de aanwinsten. :thumbup:
Want kijken naar een mooie gevulde vitrine verveeld nooit eerlijk gezegd. :)

Citaat van: lucdiels op dinsdag 06 augustus 2024, 09:22:09Leuke aanwinsten weer Michel, veel plezier ermee in Michelstadt
Luc

Heel erg bedankt Luc met het plezier was het al goed toen het pakket afgeleverd werd. :thumbup:  :P

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Nou nou, jij rijdt flink wat af Mies. hoeveel locs & wagons heb je nu eigenlijk, moet een "heleboel" zijn...

@citaat

Leuke vraag Wim. :thumbup:
Ik zal het weekend eens gaan tellen meestal rij ik tussen de 13 en 16 treinen per keer dan schiet het lekker op met kilometers als je een uurtje of 1,5 a 2 rijd per dag.

Groet Michel

Het gaat een warm weekend worden Mies.
Zet de ventilatoren maar aan en dan kilometers vreten met de treinen.
Veel plezier er mee. :thumbup:

@citaat

De ventilatoren staan zeker aan Tom zo blijft het lekker onder de 30 graden op zolder.
Ze blijven gewoon hun rondjes rijden gisteren dik 3000 kilometers gereden en tussendoor zonder dat ik er erg in had ben ik even in slaapgevallen en "schrok" ik wakker van een fluit die wel erg hard stond afgesteld. ;)

Groet Michel
Handig zo'n wekker :D  :D

@citaat
En ook nog eens een mooi wekkergeluid Bas. :P

Groet Michel
Hoi Michel,

in slaap vallen in het seinhuis is meestal geen goed idee, daar kunnen doden onder de preisertjes vallen. Gelukkig was er de stoomfluit van een attente machinist om onheil te voorkomen. ;)
Groetjes Luc
zo weet je tenminste dat alles goed werkt  :D;

mvg,
Michel

@citaat "... in slaap gevallen..."  :-)  :-)
Ik neem aan dat je meerdere treinen gaat vorozien van een fluitsignaal als ze jouw station binnen rijden...om je wakker te houden... ;) ?

Gelukkig zijn alle Preisertjes heel gebleven Luc tijdens mijn slaapje. :P
Denk dat mijn stoel veel te comfortabel zit / hangt in mijn commandocentrum. ;)
Ja deze wakkere machinist verdiend zeker een flinke loonsverhoging. :)

@citaat  @citaat

Dat is wel waar Michel een pluspunt tijdens een minpuntje dus. ;)

@citaat

Denk dat juist de andere de oorzaak zijn Ernst daarvan staat namelijk het geluid veel minder hard dan van deze loc. :O
Nu komt het dilemma of alle andere harder zetten of deze zachter ?  :D

En Wim ik had nog even geen tijd gehad om alles te tellen maar ik ga deze week weer van rijdend materiaal wisselen dus die nu op de baan staan worden geparkeerd en de stilstaande mogen rijden mooie gelegenheid om te tellen als alles even stil staat.

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: h0_miessie op maandag 12 augustus 2024, 05:23:39En Wim ik had nog even geen tijd gehad om alles te tellen maar ik ga deze week weer van rijdend materiaal wisselen dus die nu op de baan staan worden geparkeerd en de stilstaande mogen rijden mooie gelegenheid om te tellen als alles even stil staat.

Zet het gelijk in een excelbestandje.
Begin simpel met het catalogus nummer en een korte omschrijving.
Later kun je dat nog aanvullen en uitbreiden.
Ik heb het ook gedaan en ben er erg blij mee.

Henk

PS Je zult schrikken van wat je aan materiaal hebt.  >:-D  >:-D  >:-D

Kan je dat niet in koploper zien welke treinen er wel of niet rijden.
Dacht dat daar toch ook een mogelijkheid voor was in koploper dat maakt het tellen dan wat eenvoudiger.

@citaat  @citaat

Henk, bedankt voor deze tip ga ik zeker doen. :thumbup:
Alleen de artikelnummers van die paar locs die ik heb zijn makkelijk te achterhalen maar van de diverse wagons wordt het wat moeilijker dan zal ik eerst het doosje erbij moeten zoeken mede omdat ik het nooit bijgehouden heb.
Schrikken doe ik tegenwoordig niet meer maar achterover vallen zal ik zeker vrees ik want ongewild verzamel je er toch snel wat bij iedere keer.

@citaat

Ik kan zeker zien in het loc overzicht Tom maar met veel locs is dat niet handig om te tellen ivm scrollen van de pagina ook kan ik zien  in de bovenhoek hoeveel rijdende treinen er rijden maar niet de gene die stil staan.
Dus vanmiddag na het rijden de boel maar een stellen voor Wim.

Groet Michel

if we don't try we will never know

Zo'n Database zoals Henk voorstelt is echt een aanrader Michel. Je kunt er ook foto's bij plaatsen. Dan heb je alles bij elkaar. Zeker als je een grote verzameling hebt is het handig om ook de datum van het laatste onderhoud zoals oliën, antislipbandjes vervangen en sleepcontact. Zet daar dan ook het artikelnummer van b.v. de antislipbandjes in en verzin het verder maar. Reuze handig. Mijn verzameling is niet zo groot maar ik grijp er vaak op terug.

groet, Wim
Je kan ook gewoon niet tellen, dan weet je nooit exact hoeveel je hebt en heb je dus ook nooit te veel  ;)  :D

Koen

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: h0_miessie op donderdag 15 augustus 2024, 06:03:08Alleen de artikelnummers van die paar locs die ik heb zijn makkelijk te achterhalen maar van de diverse wagons wordt het wat moeilijker dan zal ik eerst het doosje erbij moeten zoeken mede omdat ik het nooit bijgehouden heb.
Schrikken doe ik tegenwoordig niet meer maar achterover vallen zal ik zeker vrees ik want ongewild verzamel je er toch snel wat bij iedere keer.

Het hoeft niet in een week af.
Begin met je loks en als je nieuwe wagons en rijtuigen koopt dan gelijk er in zetten, en zet dan gelijk de aanschafprijs er bij.
Daarna kun je rustig aan beginnen om de rest er in te zetten.

Ik ben na een flink aantal jaren zover dat ik alles er in heb.

Een ander voordeel is dat als je er mee bezig bent je niet zo snel in slaap zult vallen.   :-)  :-)  :-)

Henk

Het is zeker een aanrader Wim wat ik zeker (na)gaan doen van Henk.
Vooral die datums lijkt mij interessant zo kan je toch zien hoe lang een loc er over doet voordat hij weer onderhoud nodig heeft want ik nooit om de 40 uur wat Märklin voorschrijft maar pas als een loc blijft "stil" staan zodat ik hem een zetje moet geven of hij begint te "piepen".

@citaat  @citaat

Misschien is dat wel de beste oplossing Koen zo blijft het een mystery. :D
Maar ben eigenlijk zelf ook wel benieuwd wat er op mijn baantje staat ongewild groeit de verzameling best hard zo door de jaren heen zeker de wagons gaan soms snel 2 daar 4 hier.

@citaat

Nee dat ga ik zeker niet halen Henk er moet helaas ook nog gewerkt worden tussen de hobbytijd door. :-(
Gelukkig heb ik wel van alle locs en wagons al foto's gemaakt en op de harde schijf gezet die kan ik zo in het exel bestand plaatsen scheelt weer foto's maken.
En af en toe een power-nappy is best lekker hoor Henk onder het geluid van een muziekje en de rijdende treinen. :P

Groet Michel